Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AITA minäkö tässä tein väärin?

Vierailija
14.10.2024 |

Olin käymässä isän ja äitipuolen luona ensimmäistä kertaa vuosiin. Taustalla on kaikkea monimutkaista eli vuosien painolastia tämän tilanteen takana josta nyt kerron.

Meille tuli illalla äitipuolen kanssa erimielisyyksiä ihan tyhmästä asiasta. Yritin itse pysyä aiheessa mutta hän sanoi että olen yliherkkä ja en tiedä mistään mitään ja en kunnioita häntä vaikka hän on minua paljon vanhempi. Isä sanoi että nyt tämän voisi lopettaa joten minä sitten lopetin ja lähdin nukkumaan. Äitipuoli huuteli vielä perääni lisää loukkauksia.

Aamulla en mennyt aamupalalle muiden kanssa vaan tein etätöitä koneella koska en halunnut aloittaa riitaa ja olin vielä loukkaantunut. Halusin rauhoittua ennen kuin puhun kenenkään kanssa. Sekä isä että äitipuoli tulivat sitten pyytämään aamupalalle ja kerroin tekeväni töitä. Sitten isäni tuli kertomaan että joko puhun juuri sillä hetkellä äitipuolelle tai minun on lähdettävä. Päätin lähteä ja varasin Airbnbn:n läheltä.

Siinä sitten äitipuoli tuli ihmettelemään että miksi olen lähdössä ja kerroin mitä isä oli sanonut ja äitipuoli kertoi taas että olin yliherkkä ja pyysi etten lähtisi. Vuoronperään sätti että otan aina kaiken niin tosissani ja olen vaikea ihminen joka ei tule toimeen suvun kanssa (totta, mutta suvun ulkopuolisten kanssa ei ole ongelmia. Toisaalta hän itse ei ole enää oikein missään tekemisissä sisarusteni kanssa, paitsi siis omien lastensa) ja sitten taas pyysi jäämään. Kertoi että maksavat minulle takaisin Airbnb-maksun jos jään ja kerroin ettei kaikkea voi korjata rahalla.

Mitä minun olisi pitänyt tehdä? Olinko minä tässä se kusipää?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun piti "jatkaa" tilannetta aamulla jäämällä etätöihin eristyksiin? Aikuismaisempi tapa olisi ollut aamiaiselle meneminen ja toteaminen, että varmaan kummallakin osapuolella meni edellisiltana hieman käytöksen osalta yli, sitten pahoitellut ja antanut asian olla. Vaikka kuinka olisi ärsyttänyt. 

Miksi pitää vanhempien seurassa käyttäytyä aikuisenakin kuin esiteini? Ei sukulaisten kanssa toimeen tuleminen ole aina helppoa, mutta pinnalliset välit on suhteellisen pienellä vaivalla säilytettävissä ja vierailuista saa siten siedettävämpiä, jos niitä on tarkoitus jatkossakin tehdä. Jos taas on täysin sukset ristissä sen historian painolastin vuoksi, niin sitten kannattaa pitää kommunikaatioyhteys lähinnä puhelimitse.

Vierailija
2/38 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää tehdä niin kuin uskot olevan itsellesi oikein ja oikeudenmukaisesti. Jos lähtösi syy oli pelkästään mielenosoitus se ei ollut hyvä syy lähteä. 

Ehkä voisit käydä heidän luonaan ja sopia asiat asuitpa sitten missä haluat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää tehdä niin kuin uskot olevan itsellesi oikein ja oikeudenmukaisesti. Jos lähtösi syy oli pelkästään mielenosoitus se ei ollut hyvä syy lähteä. 

Ehkä voisit käydä heidän luonaan ja sopia asiat asuitpa sitten missä haluat?

Ymmärrän ajatuksesi mutta en ihan tiedä valitettavasti mitä tässä voi sopia. Sain haukut kun olin eri mieltä äitipuolen kanssa ja sitten he heittivät minut pihalle kun en halunnut jatkaa riitaa heti aamulla. Siltä minusta tuntuu.

Vierailija
4/38 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ollut. Ja lapset ovat joutuneet kärsimään näistä miesten kakkospanoista aina. Vanhemman uusi suhde SATAKERTAISTAA lapsen altistumisen väkivallalle. Jos uusi kumppani ei ole fyysisesti väkivaltainen, sitten se on tuota jatkuvaa henkistä väkivaltaa

Tästä on kirjoitettu sata tarinaa ja perustettu uskontojakin, että ihmiset pysyisivät monogamisina ja tämä väkivalta lapsia kohtaan jäisi toistumatta sukupolvesta toiseen

Rehellinen suositukseni on, että älä ole heidän kanssaan enää missään tekemisissä. Tuo dynamiikka on ikuinen, eikä tule koskaan muuttumaan. Kyseessä on isäsi kakkosvaimo, jonka tämä on ottanut ykkösvaimolta salaa, hyläten tämän. Länsimaiset sepitykset "sarjamonogamiasta" ovat silkkaa kukkua - haluaahan hän sinuakin vielä tavata. Anna olla ja hyväksy, että isäsi on idiootti apina, ja elä itse monogamisten arvojen mukaisesti. Kakkosvaimon sähinän ja myrkyt viot jättää tietysti täysin arvoonsa, joka on täysi, pyöreä nolla

Vierailija
5/38 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ollut. Ja lapset ovat joutuneet kärsimään näistä miesten kakkospanoista aina. Vanhemman uusi suhde SATAKERTAISTAA lapsen altistumisen väkivallalle. Jos uusi kumppani ei ole fyysisesti väkivaltainen, sitten se on tuota jatkuvaa henkistä väkivaltaa

Tästä on kirjoitettu sata tarinaa ja perustettu uskontojakin, että ihmiset pysyisivät monogamisina ja tämä väkivalta lapsia kohtaan jäisi toistumatta sukupolvesta toiseen

Rehellinen suositukseni on, että älä ole heidän kanssaan enää missään tekemisissä. Tuo dynamiikka on ikuinen, eikä tule koskaan muuttumaan. Kyseessä on isäsi kakkosvaimo, jonka tämä on ottanut ykkösvaimolta salaa, hyläten tämän. Länsimaiset sepitykset "sarjamonogamiasta" ovat silkkaa kukkua - haluaahan hän sinuakin vielä tavata. Anna olla ja hyväksy, että isäsi on idiootti apina, ja elä itse monogamisten arvojen mukaisesti. Kakkosvaimon sähinän ja myrkyt viot jättää tietysti täysin arvo

Isäni ei ollut syy vanhempien avioeroon ja on hyvä tyyppi monella tapaa, jonka takia tämäkin tapaus yllätti. Meni tähän asti tämä kyläily hyvin ja oli mukavaa, sitten tapahtui tämä. Mutta en tiedä mitä ajatella tästä.

Vierailija
6/38 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun piti "jatkaa" tilannetta aamulla jäämällä etätöihin eristyksiin? Aikuismaisempi tapa olisi ollut aamiaiselle meneminen ja toteaminen, että varmaan kummallakin osapuolella meni edellisiltana hieman käytöksen osalta yli, sitten pahoitellut ja antanut asian olla. Vaikka kuinka olisi ärsyttänyt. 

Miksi pitää vanhempien seurassa käyttäytyä aikuisenakin kuin esiteini? Ei sukulaisten kanssa toimeen tuleminen ole aina helppoa, mutta pinnalliset välit on suhteellisen pienellä vaivalla säilytettävissä ja vierailuista saa siten siedettävämpiä, jos niitä on tarkoitus jatkossakin tehdä. Jos taas on täysin sukset ristissä sen historian painolastin vuoksi, niin sitten kannattaa pitää kommunikaatioyhteys lähinnä puhelimitse.

Isän kakkosvaimo ei ole "vanhemmat" vaan yksinkertaisesti siittäjän pano. Ei lapsella ole mitään velvollisuutta sellaista kohtaan ja isä syö omankin uskottavuutensa alentuessaan tuollaiseen

Alhaisten sukulaisten luona ei ole syytä vierailla, tai ylläpitää pinnallisia välejä. Juridiset asit voi hoitaa asianmukaisesti sitten, kun ne ovat ajankohtaisia, ilman mitään sentimentaalista sekoilua. Puhelinyhteyttäkään ei ole syytä ylläpitää - lakisääteiset asiat voi hoitaa kirjallisesti

Aikuiset kuvittelevat, että lapset vaan sopeutuvat heidän sekoiluunsa ja sukuelintensä uittamiseen jos jonkinlaisessa viemärissä. Tuollainen on oksettavaa, eikä kukaan kunnioita tuollaista miestä. Tuskin edes se kakkosvaimo tai hänen jätök..jälkeläisensä

Vierailija
7/38 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan en halunnut jatkaa riitelyä heti aamusta niin halusin olla hetken omissa oloissani. En tiennyt aikooko hän heti aloittaa siitä mihin jäätiin illalla vai mikä olisi tunnelma aamisella.

Vierailija
8/38 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellinen suositukseni on, että älä ole heidän kanssaan enää missään tekemisissä. Tuo dynamiikka on ikuinen, eikä tule koskaan muuttumaan. Kyseessä on isäsi kakkosvaimo, jonka tämä on ottanut ykkösvaimolta salaa, hyläten tämän. Länsimaiset sepitykset "sarjamonogamiasta" ovat silkkaa kukkua - haluaahan hän sinuakin vielä tavata. Anna olla ja hyväksy, että isäsi on idiootti apina, ja elä itse monogamisten arvojen mukaisesti. Kakkosvaimon säh

Sinua pahoinpideltiin paikassa, jossa olit vieraana. Ei siitä tarvitse ajatella yhtään mitään muuta. Elät sen mukaan

Vierailija
9/38 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinua pahoinpideltiin paikassa, jossa olit vieraana. Ei siitä tarvitse ajatella yhtään mitään muuta. Elät sen mukaan"

Niinhän siinä valitettavasti taisi käydä.

Vierailija
10/38 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on mahdollista soveltaa kolmatta ja neljättä saatanallista sääntöä, ja äitipuoli taisikin nelossääntöä soveltaa täysin rinnoin. Anton LaVey näyttää olevan melkoisesti olevan isäntäväen puolella, vaikka nämä olisivatkin kusipäitä. Mutta, lopputuloksena lienee joka tapauksessa että uudelleen ei kannata enää vierailla.

3. Ollessasi toisen asumuksessa, osoita hänelle kunnioitusta tai älä mene sinne.

4. Jos vieras asumuksessasi ärsyttää sinua, kohtele häntä julmasti ja armottomasti.

Vierailija
11/38 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on mahdollista soveltaa kolmatta ja neljättä saatanallista sääntöä, ja äitipuoli taisikin nelossääntöä soveltaa täysin rinnoin. Anton LaVey näyttää olevan melkoisesti olevan isäntäväen puolella, vaikka nämä olisivatkin kusipäitä. Mutta, lopputuloksena lienee joka tapauksessa että uudelleen ei kannata enää vierailla.

3. Ollessasi toisen asumuksessa, osoita hänelle kunnioitusta tai älä mene sinne.

4. Jos vieras asumuksessasi ärsyttää sinua, kohtele häntä julmasti ja armottomasti.

Mitä siellä sanotaan omassa lapsuudenkodissa vierailusta jossa nyt asuukin joku random nainen joka tiuskii kaikille ja ilkeilee isällesikin?

Vierailija
12/38 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
13/38 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene sinne jos on noin vaikeaa. Aikuinen ihminen. Isälläsi on uusi puoliso, sinun on syytä osoittaa arvostusta ja ystävällisyyttä, eikä heittäytyä uhmaikäiseksi.

Vierailija
14/38 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene sinne jos on noin vaikeaa. Aikuinen ihminen. Isälläsi on uusi puoliso, sinun on syytä osoittaa arvostusta ja ystävällisyyttä, eikä heittäytyä uhmaikäiseksi.

Osoitinkin. Pelkkää hyvää tahtoa ja kiitollisuutta koko ajan. Mutta jos en saa olla edes eri mieltä asiasta, joka koskettaa itseäni enemmän kuin häntä, ilman että minut heitetään pihalle, niin en tiedä kumpi tässä on se uhmaikäinen.

Vierailija
15/38 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitipuoli on vaan joku random tyyppi. Ehkä voi opetella sen nimen jos jaksaa.

Vierailija
16/38 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukuaan ei voi valita. Mutta sen voi valita, onko heidän kanssaan tekemisissä. Kuulostaa siltä, että sinulla on aika traumaattinen menneisyys perheesi kanssa. Sinulla ei ole velvollisuutta miellyttää heitä. Elä elämääsi itseäsi varten. Ehkä on parasta, että otat tarkoituksella hieman etäisyyttä isääsi ja äitipuoleesi, ja kohtaat heidät sitten kun tunnet itsesi itsevarmemmaksi eikä heidän tapaamisensa enää ahdista niin paljon.

Jos sinulla on mahdollisuus sellaiseen, niin terapeutin kanssa keskusteleminen voisi auttaa järjestelemään ajatuksiasi ja tunteitasi.

Vierailija
17/38 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin toiminut samoin kuin sinä.

Vierailija
18/38 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hän sanoi että olen yliherkkä ja en tiedä mistään mitään ja en kunnioita häntä vaikka hän on minua paljon vanhempi" tällaiset henkilökohtaisuuksiin menevät sanomiset todistaa että äitipuolesi on törppö ja lisäksi jatkoi samaa linjaa aamulla.

Loukattavaksi ei tarvitse jäädä.

Vierailija
19/38 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"hän sanoi että olen yliherkkä ja en tiedä mistään mitään ja en kunnioita häntä vaikka hän on minua paljon vanhempi" tällaiset henkilökohtaisuuksiin menevät sanomiset todistaa että äitipuolesi on törppö ja lisäksi jatkoi samaa linjaa aamulla.

Loukattavaksi ei tarvitse jäädä.

Vaikka olisikin kaikkea tuota niin ei sitä yhdessä yössä muuksikaan voi muuttua. Joten, olisin lähtenyt heti eikä huomenna.  Äitipuoli halusi jäävän vain haukuttavaksi. 

Vierailija
20/38 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mennyt aamiaiselle kun tultiin pyytämään?

Itselläkin vaikea suku ja olisin todella iloinen, jos joku vaivautuisi edes metrin verran vastaan missään. Päätin jo kauan sitten, että olen mieluummin onnellinen, kuin oikeassa. Lapsen takia ollaan tekemisissä ja välillä minulla ja suvulla menee paremmin, välillä huonommin. Välini tiettyihin sukulaisiin eivät ole kuitenkaan lapseni vika, enkä halua hänelle niistä taakkaa. Siksi ylläpidän välejä, vaikka välillä ärsyttää.

Jos ei pää kestä, jätä käynnit väliin. Turha alkaa uhriutumaan. Sukulaiset harvoin ovat sellaisia kuin haaveissa.Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ihan eri asia, jos taustalla jotain vakavaa hyväksikäyttöä tai väkivaltaa, mutta sanat on vain sanoja. Joskus voi sanoa myös takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi