Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yllätyin, kun kakkostyypin diabetekseni todennut lääkäri totesi, että me otamme nämä asiat hyvin vakavasti.

Vierailija
14.10.2024 |

Miksi? Onhan maailmassa paljon tätäkin vakavampia tauteja.

Kommentit (434)

Vierailija
1/434 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti itse pyytää lääkitystä. Riippuu niin tilanteesta.

Vierailija
2/434 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska 2-tyypin diabetes on täysin elämäntapa "sairaus" joka sitten aiheuttaa muita sairauksia ja tulet kalliiksi yhteiskunnalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/434 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää laittaa sairaudet vakavuusjärjestykseen? Itse olen tyytyväinen, jos pikkuvaivatkin otetaan vakavasti.

Tsemppiä sulle!

ykköstyypin diabeetikko

Vierailija
4/434 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkostyypin diabetes on vakavampi kuin monet ajattelevat. Metabolinen häiriö, oireyhtymä, jossa monet asiat elimistössä on pielessä.

Vierailija
5/434 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä 2tyypin diabetes on ihan vakava sairaus, hoitamattomana sokeuttaa ja vie  liikuntakyvyn niinkuin 1 tyyppikin. siitä tulee 1 tyyppi jos ei sitä hoida.  

Vierailija
6/434 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkostyypin diabetes on vakavampi kuin monet ajattelevat. Metabolinen häiriö, oireyhtymä, jossa monet asiat elimistössä on pielessä.

Pillerit käyttöön ja baanalle!

Vierailija
7/434 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta se on itse aiheutettu pääsääntöisesti, huonolla ravinnolla ja elämäntavalla.

Vierailija
8/434 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva maksaa tälläisten diabeetikkojen terveydenhuoltokustannukset🤷

Vierailija
9/434 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin aina halunnut olla Eve Arden.

Vierailija
10/434 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on matka, ehkä seikkailukin.

Vierailija
11/434 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä 2tyypin diabetes on ihan vakava sairaus, hoitamattomana sokeuttaa ja vie  liikuntakyvyn niinkuin 1 tyyppikin. siitä tulee 1 tyyppi jos ei sitä hoida.  

Alkuosa oikein, mut ei kakkostyypistä tule ykköstyyppiä :) Vai tarkoititko et insuliini voi tulla kuvioihin? Ei se kuitenkaan tautia muuta, vaan insuliinia voidaan käyttää niin 1- kuin 2- tyypeilläkin.

Pikemminkin toisinpäin, eli ykköstyyppiläinen voi sairastua myös kakkostyyppiläiseksi kun lihoo, tunnen monia.

ykköstyyppi

Vierailija
12/434 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-tyypin diabetes on yleensä ylipainoisilla..

Vierailija
13/434 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa enpä tiiä. Jos mulla diagnosoitaisiin tommonen en menisi jatkohoitoihin. Inhoon sairaaloita ja terveyskeskuksia.

Vierailija
14/434 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyitkö niin kuin Petteri Orpo?

Vierailija
15/434 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta se on itse aiheutettu pääsääntöisesti, huonolla ravinnolla ja elämäntavalla.

Meillä päin yleisin syy tuon taudin saamiseen on perimä, halusit tai et. Omassa tuttavapiirissä moni erittäin terveellisesti elänyt sen on saanut, toki ovat ruokavaliolla saaneet taudin pysymään lääkkeettömänä. Ota asioista oikeasti selvää ennen kuin lätiset läpiä päähäsi.

Vierailija
16/434 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa enpä tiiä. Jos mulla diagnosoitaisiin tommonen en menisi jatkohoitoihin. Inhoon sairaaloita ja terveyskeskuksia.

Millainen on jatkohoito? Sun pitää laihduttaa kotona, ei siihen sairaalaa tai terkkaria tarvita.

Vierailija
17/434 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

T2D paranee tai vähintäänkin helpottuu huomattavasti syömällä lajinmukaista ravintoa.

Vierailija
18/434 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, eikös siitä voi päästä eroon ihan itsekin, jos muuttaa ruokavaliotaan ja saa pois mahdollista ylipainoa? Siis ilman mitään lääkitystä?

Vierailija
19/434 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T2D paranee tai vähintäänkin helpottuu huomattavasti syömällä lajinmukaista ravintoa.

Lajinmukaista?

Vierailija
20/434 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä päin yleisin syy tuon taudin saamiseen on perimä, halusit tai et. Omassa tuttavapiirissä moni erittäin terveellisesti elänyt sen on saanut, toki ovat ruokavaliolla saaneet taudin pysymään lääkkeettömänä. Ota asioista oikeasti selvää ennen kuin lätiset läpiä päähäsi.

Meillä päin, missähän päin suurin osa 2-tyyppiläisistä on hoikkia? Itsekin tunnen usean hoikan ja terveellisesti elävän kakkostyyppiläisen, mutta suurin osa ovat kuitenkin lihavia.

Perimä tarvitaan, mutta useimmiten ja tilastollisesti myös elintavat, jotta 2-tyyppi puhkeaa.