Yllätyin, kun kakkostyypin diabetekseni todennut lääkäri totesi, että me otamme nämä asiat hyvin vakavasti.
Miksi? Onhan maailmassa paljon tätäkin vakavampia tauteja.
Kommentit (434)
Koska 2-tyypin diabetes on täysin elämäntapa "sairaus" joka sitten aiheuttaa muita sairauksia ja tulet kalliiksi yhteiskunnalle.
Miksi pitää laittaa sairaudet vakavuusjärjestykseen? Itse olen tyytyväinen, jos pikkuvaivatkin otetaan vakavasti.
Tsemppiä sulle!
ykköstyypin diabeetikko
Kakkostyypin diabetes on vakavampi kuin monet ajattelevat. Metabolinen häiriö, oireyhtymä, jossa monet asiat elimistössä on pielessä.
kyllä 2tyypin diabetes on ihan vakava sairaus, hoitamattomana sokeuttaa ja vie liikuntakyvyn niinkuin 1 tyyppikin. siitä tulee 1 tyyppi jos ei sitä hoida.
Vierailija kirjoitti:
Kakkostyypin diabetes on vakavampi kuin monet ajattelevat. Metabolinen häiriö, oireyhtymä, jossa monet asiat elimistössä on pielessä.
Pillerit käyttöön ja baanalle!
Joo mutta se on itse aiheutettu pääsääntöisesti, huonolla ravinnolla ja elämäntavalla.
Kiva maksaa tälläisten diabeetikkojen terveydenhuoltokustannukset🤷
Olisin aina halunnut olla Eve Arden.
Elämä on matka, ehkä seikkailukin.
Vierailija kirjoitti:
kyllä 2tyypin diabetes on ihan vakava sairaus, hoitamattomana sokeuttaa ja vie liikuntakyvyn niinkuin 1 tyyppikin. siitä tulee 1 tyyppi jos ei sitä hoida.
Alkuosa oikein, mut ei kakkostyypistä tule ykköstyyppiä :) Vai tarkoititko et insuliini voi tulla kuvioihin? Ei se kuitenkaan tautia muuta, vaan insuliinia voidaan käyttää niin 1- kuin 2- tyypeilläkin.
Pikemminkin toisinpäin, eli ykköstyyppiläinen voi sairastua myös kakkostyyppiläiseksi kun lihoo, tunnen monia.
ykköstyyppi
2-tyypin diabetes on yleensä ylipainoisilla..
Jaa enpä tiiä. Jos mulla diagnosoitaisiin tommonen en menisi jatkohoitoihin. Inhoon sairaaloita ja terveyskeskuksia.
Yllätyitkö niin kuin Petteri Orpo?
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta se on itse aiheutettu pääsääntöisesti, huonolla ravinnolla ja elämäntavalla.
Meillä päin yleisin syy tuon taudin saamiseen on perimä, halusit tai et. Omassa tuttavapiirissä moni erittäin terveellisesti elänyt sen on saanut, toki ovat ruokavaliolla saaneet taudin pysymään lääkkeettömänä. Ota asioista oikeasti selvää ennen kuin lätiset läpiä päähäsi.
Vierailija kirjoitti:
Jaa enpä tiiä. Jos mulla diagnosoitaisiin tommonen en menisi jatkohoitoihin. Inhoon sairaaloita ja terveyskeskuksia.
Millainen on jatkohoito? Sun pitää laihduttaa kotona, ei siihen sairaalaa tai terkkaria tarvita.
T2D paranee tai vähintäänkin helpottuu huomattavasti syömällä lajinmukaista ravintoa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, eikös siitä voi päästä eroon ihan itsekin, jos muuttaa ruokavaliotaan ja saa pois mahdollista ylipainoa? Siis ilman mitään lääkitystä?
Vierailija kirjoitti:
T2D paranee tai vähintäänkin helpottuu huomattavasti syömällä lajinmukaista ravintoa.
Lajinmukaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä päin yleisin syy tuon taudin saamiseen on perimä, halusit tai et. Omassa tuttavapiirissä moni erittäin terveellisesti elänyt sen on saanut, toki ovat ruokavaliolla saaneet taudin pysymään lääkkeettömänä. Ota asioista oikeasti selvää ennen kuin lätiset läpiä päähäsi.
Meillä päin, missähän päin suurin osa 2-tyyppiläisistä on hoikkia? Itsekin tunnen usean hoikan ja terveellisesti elävän kakkostyyppiläisen, mutta suurin osa ovat kuitenkin lihavia.
Perimä tarvitaan, mutta useimmiten ja tilastollisesti myös elintavat, jotta 2-tyyppi puhkeaa.
Mun piti itse pyytää lääkitystä. Riippuu niin tilanteesta.