Mille omistaisit elämäsi perheettömänä?
Ilman minkäänlaista parisuhdetta ja perhettä, mille omistaisit elämäsi? Vapaaehtoistyölle, harrastukselle, työlle, matkustelulle? Etsin inspiraatiota.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin perheetön, ja minulla olisi kaikki tämä viisaus jonka olen perhe-elämäni aikana saanut, niin keskittyisin hyvin paljon omiin harrastuksiini ja siihen mistä pidän. Pitäisin yhtenä isona projektina itsestäni huolehtimista, koska silloin minulla olisi kaikista eniten annettavaa muille. Tahkoisin töitä tekemällä ja sijoittamalla mahdollisimman paljon rahaa, jota sitten jakaisin omien arvojeni mukaisesti eri järjestöille ja suoraan sellaisille ihmisille, jotka sitä mielestäni tarvitsevat. Saattaisin jopa tavoitella taloudellista riippumattomuutta ja laatia sellaisen testamentin, jolla turvaisin omaisuuteni jakautumisen omien arvojeni mukaisiin kohteisiin kuolemani jälkeen. Tekisin paljon vapaaehtoistyötä, kävisin pitämässä seuraa yksinäisille vanhuksille ja hoitamassa lapsia. Välillä myös sijoittaisin itseeni lähtemällä ulkomaille joko etätöihin tai pitkälle lomalle. Sekä ilman muuta tutustuisin uusiin ihmisiin, pyrkisin löytämään uusia
Suuret on luulot.
Mutta ei suuret sanat suuta halkaise. Jos kaikki voimasi kuluvat tosiaan nyt tavalliseen päivänkiertoon niin että olet loppu, niin että kykenisi kuin murto-osaan tuosta luettelemastasi.
Jos on vaativa hyväpalkkainen työ, se tietää pitkiä päiviä. Sitten ei muuta kuin kaupan kautta kotiin, ruokaa, rentoutumista, kotitöitä. Siinä se.
Perheellisillä on hyvä: kahdet tulot, kotityöt ja vastuut jaetaan. Et varmaan hoksaa, että yksineläjä maksaa ja tekee kaiken yksin.
Vierailija kirjoitti:
Voisin kiertää maailmaa talovahtina
Siis mitä?
Olen 50v nainen ja olen puolisottomana ja lapsettomana koko elämäni elänyt. En ole kokenut mitään tarvetta erityisemmin omistaa elämääni millekään. Ihan tavallista elämää vaan elellyt tyytyväisenä päivä kerrallaan. Ihan duunin tekeminen ja sitten vähän koiran ulkoiluttamista ja kotitöitä riittää mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin kiertää maailmaa talovahtina
Siis mitä?
Housekeepers. Googlaa
Ihmiset etsivät työmatkojen, komennusten tai lomien ajaksi kotivahtia ettei talo jää tyhjäksi ja kotieläimet/puutarha hoitamatta.
Asut ilmaiseksi normi kotihommia vastaan.
Itselleni! Omalle parhaalle mahdolliselle elämälleni!
Myös työlleni josta nautin, josta saan sopivassa määrin stressiä aivojen hyväksi, inspiraatiota, tunnetta että olen tarpeellinen.
Omistaudun paljon myös eläinten oikeuksiin ja eläinpelastukseen ja turva- ja hoitokoteihin. Olen aktiivinen monessa tällaisessa projektissa.
Pyrin nauttimaan jokaisesta päivästäni ja löydän iloa luonnosta, kirjoista, kävitöistä ja ystävien tapaamisesta. Suurta iloa ja rauhaa saan kun lähden ihan yksin luontoon, vain katsellen ja kuunnellen.
Elämäni on todella hyvää!
Ei elämää tarvitse "omistaa" millekään, eläminen riittää.
Vierailija kirjoitti:
Taivasten valtakunnan työlle. Silloin on helppo keskittyä hengen asioihin kun ei ole taloudessa muitakaan huolehdittavana.
Painu uskis vidduun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin perheetön, ja minulla olisi kaikki tämä viisaus jonka olen perhe-elämäni aikana saanut, niin keskittyisin hyvin paljon omiin harrastuksiini ja siihen mistä pidän. Pitäisin yhtenä isona projektina itsestäni huolehtimista, koska silloin minulla olisi kaikista eniten annettavaa muille. Tahkoisin töitä tekemällä ja sijoittamalla mahdollisimman paljon rahaa, jota sitten jakaisin omien arvojeni mukaisesti eri järjestöille ja suoraan sellaisille ihmisille, jotka sitä mielestäni tarvitsevat. Saattaisin jopa tavoitella taloudellista riippumattomuutta ja laatia sellaisen testamentin, jolla turvaisin omaisuuteni jakautumisen omien arvojeni mukaisiin kohteisiin kuolemani jälkeen. Tekisin paljon vapaaehtoistyötä, kävisin pitämässä seuraa yksinäisille vanhuksille ja hoitamassa lapsia. Välillä myös sijoittaisin itseeni lähtemällä ulkomaille joko etätöihin tai pitkälle lomalle. Sekä ilman muuta tutust
Heteroperheissä mitään vastuita ei jaeta :D nainen tekee kaiken yksin ja miehethän yrittävät luistaa elatuksesta. Ja aika +-0 kahdet tulot jos on useampi elätettävä.
Voi kun te perheelliset akat olette niin hölmöjä ja aivopestyjä. Tehän vastustitte omaa äänioikeuttanne sekä kannatitte miehen oikeutta rai*kata. Että sellaista virkistävää ja romanttista perhe-elämää.
Lapseton elämä on turha. Voi tehdä mitä vaan, ketään ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heteromiehet rakastavat naisia, lähtökohtaisesti.
Jep, muuten vain kieltävät teiltä ihmisoikeudet ja ovat teille suurin uhka :D Naisia surmataan ja rai*kataan joka päivä.
Mene miesvihatrolli muualle. Mut on raiskattu, mutta en silti oo noin sekaisin.
Oletko kuullut sananvapaudesta? Kas kun te heterot perustelette kaikkea naisvihaa uskonnon- ja valinnanvapaudella mutta ette kestä kuunnella totuuksia.
Hauskaa myös miten naiset kirkuu muiden naisten olevan dramaattisia mutta jopa rai*kattu akka puolustaa miehen kunniaa ja yrittää estää muiden naisten VAPAUDEN.
Kerroppa reikä miksi miehet eivät vaihda sukunimeä tai tuomitse naisiin kohdistuvaa väkivaltaa ;)
Halusin omistaa elämäni eläin- ja luonnonsuojelutyölle, mutta ei tästä tule paskaakaan ilman rahaa. Siis seuraavassa elämässä: Hanki ensin rahaa, jotta voit suojella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heteromiehet rakastavat naisia, lähtökohtaisesti.
Jep, muuten vain kieltävät teiltä ihmisoikeudet ja ovat teille suurin uhka :D Naisia surmataan ja rai*kataan joka päivä.
Mene miesvihatrolli muualle. Mut on raiskattu, mutta en silti oo noin sekaisin.
Olet täydellinen esimerkki siitä miksi en halua olla kuten te perheelliset naiset :D. Itse vihaatte naisia, vaihdatte nimenne, puolustatte huiveja, yleistätte naisia, abortoitte tyttönne pois, syytätte rai*kauksesta uhria ja sitten olette ihan kauhuissanne kun joku kertoo täysiä tilastofaktoja miehistä.
Te naiset itse kuulutatte miten muut naiset ovat hankalia ja dramaattisia, mutta kutsutte heti vihaksi miesten paljon pahemmasta draamasta puhumista. Mene muualle levittämään tuota miehenpalvontaasi. Mikä siinä on että te heteroakat ette kestä ollenkaan sitä että kaikki eivät palvo tai pidä miehistä? Se on minun vapauteni valita. Sinä et minulle sanele miten minun pitää sanailla sukupuolesta joka sortaa minua.
Tajuatko miten nolo olet? Naisten "juoruilu" oikeuttaa kaikkien naisten vihaamiseen mutta rai*kausten jälkeen te vain puolustatte miehiä, vaikka miehet ovat sen rai*kauksen sallineet lailla vuoteen 1994. Mieti hetki ketä puolustat, sovinistinen reikä.
Vierailija kirjoitti:
Lapseton elämä on turha. Voi tehdä mitä vaan, ketään ei kiinnosta.
Perheellisen naisen elämä on merkityksetön. Olet pelkkä ukkojen leikkikalu ja ainoa tehtäväsi on synnyttää miehesi sukuun poikia. Nainen tekee kaiken miehelle ja palkkiona miehet vihaavat naisia ja toivovat vain poikia. Heteroiden avioliitto perustuu naisen ihmisoikeuksien rikkomiseen, että sellainen merkityksellinen instituutio kyseessä.
Osa harrastaa tai on omia päämääriä, vaikkei ole varaa matkustaa.
Byrokratialle. Voisit olla asiassa Suomen mestari, kohtuullisen yleinen laji mutta huipulle ei ole tunkua.
No kun ovat lapset tuoneet jatkuvuutta ja tasapainoa, mitähän olisin tehnyt? Sekoillut kuten nuorena, todennäköisesti kuollut. Luonnonsuojelujutut olisivat jääneet vähemmälle,, motivaatio kaikkeen nolla. Olisin todennäköisesti täysin paska ihminen, päihderiippuvainen ja sairas.
Vierailija kirjoitti:
No kun ovat lapset tuoneet jatkuvuutta ja tasapainoa, mitähän olisin tehnyt? Sekoillut kuten nuorena, todennäköisesti kuollut. Luonnonsuojelujutut olisivat jääneet vähemmälle,, motivaatio kaikkeen nolla. Olisin todennäköisesti täysin paska ihminen, päihderiippuvainen ja sairas.
:D jatkuvuutta naisvihaan? Voi kun te perheelliset naiset olette tolloja. Miksi tulette perheettömien keskusteluun kiljumaan omaa perhe-elämän autuuttanne? Huomaa mikä tarve teillä on todistella.
Voisitteko kertoa miksi miehet vihaavat teitä jos kerta olette rakastettuja ja merkityksellisiä?
Alkoholille.