Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mille omistaisit elämäsi perheettömänä?

Vierailija
13.10.2024 |

Ilman minkäänlaista parisuhdetta ja perhettä, mille omistaisit elämäsi? Vapaaehtoistyölle, harrastukselle, työlle, matkustelulle? Etsin inspiraatiota.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä omistan elämäni mukavuudelleni, rahat voi kuluttaa itseen ja joskus hemmotella ystäviä. Kesämökki, hyvä auto, kiva asunto, ulkomaanmatkoja, hyvää ruokaa, viiniä, luonnolle, veneilylle. Liikuntaa ja musiikkia joskus. Rakastan oopperaa ja musikaaleja, joita voi käydä lyhyillä matkoilla katsomassa Lontoossa, Wienissä, Milanossa jne. Se mitä jää, testamenttasin Suomen Luonnonperinnesäätiölle.

Vierailija
62/75 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä omistan elämäni mukavuudelleni, rahat voi kuluttaa itseen ja joskus hemmotella ystäviä. Kesämökki, hyvä auto, kiva asunto, ulkomaanmatkoja, hyvää ruokaa, viiniä, luonnolle, veneilylle. Liikuntaa ja musiikkia joskus. Rakastan oopperaa ja musikaaleja, joita voi käydä lyhyillä matkoilla katsomassa Lontoossa, Wienissä, Milanossa jne. Se mitä jää, testamenttasin Suomen Luonnonperinnesäätiölle.

Elät unelmaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitit varmaan luonnonperintösäätiötä? Itsekin teen kuukausittaisia lahjoituksia ko. säätiölle. Luotan siihen, että rahani menevät hyvään tarkoitukseen.

Vierailija
64/75 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallisuuden lukemiselle ja kirjan kirjoittamiselle, taidenäyttelyissä käymiselle, kirpputoreilla käymiselle, omasta fyysisestä kunnosta huolehtimiselle, luonnossa liikkumiselle, sienestykselle, marjastukselle, villiyrttien keräämiselle, valokuvaukselle, elokuville ja teatterille, klassisen musiikin konserteille. Ystävien kanssa syömässä ja kivoissa kahviloissa käymiselle.

Vierailija
65/75 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläinsuojelulle, taiteelle,  matkustaisin eri maihin kiertelemään kirppiksillä,  tapaisin muita samanhenkisiä erilaisissa ryhmissä, harraste toimintaa vaikkapa pienoismallit tai käsityöt.

Lisäksi kannattaa miettiä mitkä asiat itseä kiinnostaa.

Hakisit syyhyä, kirppuja, luteitä ja täitä  😆

Jotain vanhaa roinan hamstraamista 😁🙄

Vierailija
66/75 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei olisi perhettä niin keskittyisin itseeni ja omaan elämääni täysin itsekkäästi. Eläisin fiiliksen mukaan. 

Vierailija
67/75 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perheetön ja omistan elämäni ITSELLENI!  

Kun tänne on syntynyt saan kai ottaa tästä kaiken sen ilon ja hyvän irti jonka voin saada?  En ole velkaa kenellekään, en pyytänyt syntymääni, elämä minulle annettiin ja se on minun.

Vierailija
68/75 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin perheetön, ja minulla olisi kaikki tämä viisaus jonka olen perhe-elämäni aikana saanut, niin keskittyisin hyvin paljon omiin harrastuksiini ja siihen mistä pidän. Pitäisin yhtenä isona projektina itsestäni huolehtimista, koska silloin minulla olisi kaikista eniten annettavaa muille. Tahkoisin töitä tekemällä ja sijoittamalla mahdollisimman paljon rahaa, jota sitten jakaisin omien arvojeni mukaisesti eri järjestöille ja suoraan sellaisille ihmisille, jotka sitä mielestäni tarvitsevat. Saattaisin jopa tavoitella taloudellista riippumattomuutta ja laatia sellaisen testamentin, jolla turvaisin omaisuuteni jakautumisen omien arvojeni mukaisiin kohteisiin kuolemani jälkeen. Tekisin paljon vapaaehtoistyötä, kävisin pitämässä seuraa yksinäisille vanhuksille ja hoitamassa lapsia. Välillä myös sijoittaisin itseeni lähtemällä ulkomaille joko etätöihin tai pitkälle lomalle. Sekä ilman muuta tutustuisin uusiin ihmisiin, pyrkisin löytämään uusia

Hahhah!! Jos vähän tosiaan viisastuisit niin tajuaisit, että moni perheetön nainen tienaa sen verran, että saa yksin kotinsa, autonsa, vakuutuksensa ja päivittäiskulunsa maksettuaan kurkistella kukkaron pohjaa ihan niin kuin sinä nyt. Ja jos tarkoitit, että olet hyvin toimeentuleva, mutta perheellisenä joudut penniä venyttämään, niin suosittelen viisauden lisäksi kartuttamaan myös taloustaitoja ja realiteettiajattelua.

Vierailija
69/75 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinien maistelulle.

Vierailija
70/75 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallisuudelle. Toissijaisesti matkustelulle.

Vierailija
71/75 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin töitä nuorten kanssa kuten nytkin. Ihania kohtaamisia päivät täynnä. Toki raskastakin, mutta palkitsevaa. 

Vierailija
72/75 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin oman perheen perustamatta, koska koen, että on tärkeämpää huolehtia jo täällä olevista läheisistäni.

Sukuni on lievästi sanottuna ongelmainen, ja siinä vaiheessa kun olisi alkanut olla oman lapseni aika, näin lähelläni aivan liian monta lasta, jotka ansaitsivat parempaa huolenpitoa. Lapsettomuuteni on mahdollistanut sen, että oveni, mieleni, lompakkoni ovat aina avoinna noille lapsille, ja toivon sen estävän ongelmien toistumisen seuraavassa sukupolvessa. Tälläkin syyslomalla useampi valitsi tulla loman ajaksi luokseni kotiin jäämisen sijaan, mikä kertoo osansa. 

Vierailija
73/75 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnon- ja eläintensuojelulle.

Vierailija
74/75 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mun: ulkomailla eri maissa asuminen, ystävät, harrastukset, livetapahtumat, työ.

Vierailija
75/75 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoille