Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Määrääkö lääkärit unilääkkeitä miten "helposti"?

Vierailija
13.10.2024 |

Oon sinnitellyt unettomuuden kanssa jo pitkään, ei auta hormonilaastarit tai mitkään muutkaan konstit. Valvon lähes aina aamuyöt ja väsyttää töissä, tietenkin. 

Oon kuullut, ettei unilääkkeitä meinaa saada, onko näin? Ja mikä lääke edes auttaisi tuohon aamuyön valvomiseen? Jos teillä on kokemusta, niin kiitos, jos kerrotte.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei määrää helposti. Tulee katsos toleranssi vaikka riittäisi puolikas pari kertaa viikossa... Mielialalääkkeitä sen sijaan tyrkyttää siihen(kin) vaivaan 🙄.

Vierailija
2/66 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lääkäriltä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa saada varsinaisia unilääkkeitä, todella helppoa saada ketipinoria.

Vierailija
4/66 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei määrää helposti. Tulee katsos toleranssi vaikka riittäisi puolikas pari kertaa viikossa... Mielialalääkkeitä sen sijaan tyrkyttää siihen(kin) vaivaan 🙄.

Kas kun ne mielialalääkkeet auttavat unettomuuteen, eikä toleranssi kasva tosin kuin unilääkkeisiin.

Vierailija
5/66 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään määrätään Ketipinoria joka vaivaan eli kyllä saat helposti. 

Vierailija
6/66 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttanut Mirtazapin actavis 15 mg ja otan vaan puolikkaan tai neljänneksen. Työterveyslääkäriltä. Mulla on pitkä työmatka autolla, olin ihan pökerryksissä aamuisin kun olin herännyt kahden aikaan. Illalla nukahdin ok mutta kolmen tunnin päästä heräsin enkä enää saanut nukuttua.

Vierailija
7/66 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne jotain väsyttävää määrää, muttei varsinaisia unilääkkeitä ainakaan heti alkuun. 

Vierailija
8/66 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa... Ei se ole mikään UNILÄÄKE. 

Vierailija
9/66 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor on maailman paras unilääke.

Vierailija
10/66 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas kun ne mielialalääkkeet auttavat unettomuuteen, eikä toleranssi kasva tosin kuin unilääkkeisiin.

Ei se ole noin yksinkertaista. Ei ne kaikki auta vaikka muuta väitetään. Ja joutuu kokeilemaan monia, jotta löytyisi sellainen, joka auttaa ja joka ei aiheuta enemmän haittavaikutuksia kuin hyötyjä. Itse en ole sellaiseen vielä törmännyt.

Että sellaista senkin besserwisseri...

Vierailija
11/66 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor on maailman paras unilääke.

Ei ole.

Vierailija
12/66 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä "määrätä" kenellekään. Vinkumalla ja itkemällä voi muutaman saada.

Muutenkaan lääkärit eivät mitään määräile vaan joutuvat pakosti kirjoittamaan että pääsevät potilaasta eroon.

Jos joku sanoo että vain lääkärin määräämiä minä käytän niin hah.

Vierailija
13/66 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskan marjat. Näyttäkää peukulla jos samaa mieltä.

Vierailija
14/66 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa saada varsinaisia unilääkkeitä, todella helppoa saada ketipinoria.

Tämä myös oma kokemukseni. Ketipinoria saa suoraan jonkun sadan tabletin pakkauksen, mutta mitään muuta ei saa edes kokeiluun. 

Vierailija
15/66 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oikeissa" unilääkkeissä on se ongelma, että niihin tulee toleranssi ja annostusta pitäisi koko ajan kasvattaa. Ei oikein toimi pitemmän päälle.

Vierailija
16/66 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttanut Mirtazapin actavis 15 mg ja otan vaan puolikkaan tai neljänneksen. Työterveyslääkäriltä. Mulla on pitkä työmatka autolla, olin ihan pökerryksissä aamuisin kun olin herännyt kahden aikaan. Illalla nukahdin ok mutta kolmen tunnin päästä heräsin enkä enää saanut nukuttua.

Kuinka monta tuntia nukuit lääkkeen avulla?

Vierailija
17/66 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole noin yksinkertaista. Ei ne kaikki auta vaikka muuta väitetään. Ja joutuu kokeilemaan monia, jotta löytyisi sellainen, joka auttaa ja joka ei aiheuta enemmän haittavaikutuksia kuin hyötyjä. Itse en ole sellaiseen vielä törmännyt.

Että sellaista senkin besserwisseri...

Enhän minä tuollaista väittänytkään. Minulle kokeiltiin muistaakseni neljää eri lääkettä, ennen kuin Seroquel auttoi unettomuuteen. Joku ei nukuttanut ja toisissa oli sivuvaikutuksia, kuten syljenerityksen lisääntymistä, mikä sai minut ahmimaan ja lihomaan.

Vierailija
18/66 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa... Ei se ole mikään UNILÄÄKE. 

Ei ole kukaan SELLAISTA väittänytkään. Sitä vain tyrkytetään unilääkkeeksi ja jopa vitutukseen. Kokeilehan.

Vierailija
19/66 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oikeissa" unilääkkeissä on se ongelma, että niihin tulee toleranssi ja annostusta pitäisi koko ajan kasvattaa. Ei oikein toimi pitemmän päälle.

Totta. Virallisesti ne onkin tarkoitettu maksimissaan parin viikon käyttöön. Ketipinorista olen kuullut joiltakuilta myös hyviä kokemuksia, mutta itselleni sopi niin huonosti etten koskisi pitkällä tikullakaan. Siihen kehittyi minulla myös toleranssi todella pian.

Vierailija
20/66 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisin saanut kun en saanut nukuttua, mutta kas kummaa.  Viimein pääsin selkäleikkaukseen niin alkoi nukkuminenkin onnistua ihan ilman lääkkeitä.