Määrääkö lääkärit unilääkkeitä miten "helposti"?
Oon sinnitellyt unettomuuden kanssa jo pitkään, ei auta hormonilaastarit tai mitkään muutkaan konstit. Valvon lähes aina aamuyöt ja väsyttää töissä, tietenkin.
Oon kuullut, ettei unilääkkeitä meinaa saada, onko näin? Ja mikä lääke edes auttaisi tuohon aamuyön valvomiseen? Jos teillä on kokemusta, niin kiitos, jos kerrotte.
Kommentit (66)
Vaikeaa saada varsinaisia unilääkkeitä, todella helppoa saada ketipinoria.
Vierailija kirjoitti:
Ei määrää helposti. Tulee katsos toleranssi vaikka riittäisi puolikas pari kertaa viikossa... Mielialalääkkeitä sen sijaan tyrkyttää siihen(kin) vaivaan 🙄.
Kas kun ne mielialalääkkeet auttavat unettomuuteen, eikä toleranssi kasva tosin kuin unilääkkeisiin.
Nykyään määrätään Ketipinoria joka vaivaan eli kyllä saat helposti.
Mulla auttanut Mirtazapin actavis 15 mg ja otan vaan puolikkaan tai neljänneksen. Työterveyslääkäriltä. Mulla on pitkä työmatka autolla, olin ihan pökerryksissä aamuisin kun olin herännyt kahden aikaan. Illalla nukahdin ok mutta kolmen tunnin päästä heräsin enkä enää saanut nukuttua.
Kyllä ne jotain väsyttävää määrää, muttei varsinaisia unilääkkeitä ainakaan heti alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa... Ei se ole mikään UNILÄÄKE.
Ketipinor on maailman paras unilääke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei määrää helposti. Tulee katsos toleranssi vaikka riittäisi puolikas pari kertaa viikossa... Mielialalääkkeitä sen sijaan tyrkyttää siihen(kin) vaivaan 🙄.
Kas kun ne mielialalääkkeet auttavat unettomuuteen, eikä toleranssi kasva tosin kuin unilääkkeisiin.
Ei se ole noin yksinkertaista. Ei ne kaikki auta vaikka muuta väitetään. Ja joutuu kokeilemaan monia, jotta löytyisi sellainen, joka auttaa ja joka ei aiheuta enemmän haittavaikutuksia kuin hyötyjä. Itse en ole sellaiseen vielä törmännyt.
Että sellaista senkin besserwisseri...
Vierailija kirjoitti:
Ketipinor on maailman paras unilääke.
Ei ole.
Ei niitä "määrätä" kenellekään. Vinkumalla ja itkemällä voi muutaman saada.
Muutenkaan lääkärit eivät mitään määräile vaan joutuvat pakosti kirjoittamaan että pääsevät potilaasta eroon.
Jos joku sanoo että vain lääkärin määräämiä minä käytän niin hah.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskan marjat. Näyttäkää peukulla jos samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa saada varsinaisia unilääkkeitä, todella helppoa saada ketipinoria.
Tämä myös oma kokemukseni. Ketipinoria saa suoraan jonkun sadan tabletin pakkauksen, mutta mitään muuta ei saa edes kokeiluun.
"Oikeissa" unilääkkeissä on se ongelma, että niihin tulee toleranssi ja annostusta pitäisi koko ajan kasvattaa. Ei oikein toimi pitemmän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttanut Mirtazapin actavis 15 mg ja otan vaan puolikkaan tai neljänneksen. Työterveyslääkäriltä. Mulla on pitkä työmatka autolla, olin ihan pökerryksissä aamuisin kun olin herännyt kahden aikaan. Illalla nukahdin ok mutta kolmen tunnin päästä heräsin enkä enää saanut nukuttua.
Kuinka monta tuntia nukuit lääkkeen avulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole noin yksinkertaista. Ei ne kaikki auta vaikka muuta väitetään. Ja joutuu kokeilemaan monia, jotta löytyisi sellainen, joka auttaa ja joka ei aiheuta enemmän haittavaikutuksia kuin hyötyjä. Itse en ole sellaiseen vielä törmännyt.
Että sellaista senkin besserwisseri...
Enhän minä tuollaista väittänytkään. Minulle kokeiltiin muistaakseni neljää eri lääkettä, ennen kuin Seroquel auttoi unettomuuteen. Joku ei nukuttanut ja toisissa oli sivuvaikutuksia, kuten syljenerityksen lisääntymistä, mikä sai minut ahmimaan ja lihomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa... Ei se ole mikään UNILÄÄKE.
Ei ole kukaan SELLAISTA väittänytkään. Sitä vain tyrkytetään unilääkkeeksi ja jopa vitutukseen. Kokeilehan.
Vierailija kirjoitti:
"Oikeissa" unilääkkeissä on se ongelma, että niihin tulee toleranssi ja annostusta pitäisi koko ajan kasvattaa. Ei oikein toimi pitemmän päälle.
Totta. Virallisesti ne onkin tarkoitettu maksimissaan parin viikon käyttöön. Ketipinorista olen kuullut joiltakuilta myös hyviä kokemuksia, mutta itselleni sopi niin huonosti etten koskisi pitkällä tikullakaan. Siihen kehittyi minulla myös toleranssi todella pian.
Kyllä olisin saanut kun en saanut nukuttua, mutta kas kummaa. Viimein pääsin selkäleikkaukseen niin alkoi nukkuminenkin onnistua ihan ilman lääkkeitä.