Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joita ärsyttää sairaasti tekoäly?

Vierailija
13.10.2024 |

?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ihminenkään voi ikuisesti kehittyä älykkäämmäksi. Ehkä nyt eletään niitä aikoja, jolloin ihmisestä on tullut niin älykäs että pystyy tekemään itsestään tarpeettoman. Siitä sitten lähtee suunta rytinällä alaspäin. Takaisin luoliin piirtelemään tikku-ukkoja seinille? Ehkä se tekee meille hyvää?

Vierailija
42/57 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blade Runner alkaa ihan just tv-kanavalta kutonen :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielten opiskelusta tuli ultrahyper helppoa. Shakkia tuo ei osaa, se ei näe. Stockfish sentään!

Vierailija
44/57 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon innoissani ja toivon että veis mun työt. Tekis mieli laiskotella.

Eläisit mieluummin jollain tukiaisilla kuin tekisit töitä? En arvosta. 

Vierailija
45/57 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole muutosvastainen. Ota rohkeasti tekoäly käyttöön sekä arki- että työelämässä. AI kuuluu päivittäiseen arkeen itsellä nykyisin molemmissa.

Vierailija
46/57 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää.  Harmi etten syntynyt jo 50-luvulla.

Vierailija
47/57 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pelottavia. Pelkään niitä Teslan robotteja ja tekoälyä. Minusta Elon Musk on maailman pelottavimpia ihmisiä rahoillaan ja keksijäaivoillaan... hyi. Terminator 1984 vuodelta oli jo lapsena ahdistava.

Vierailija
48/57 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon innoissani ja toivon että veis mun työt. Tekis mieli laiskotella.

Eläisit mieluummin jollain tukiaisilla kuin tekisit töitä? En arvosta. 

En oikeastaan ole kiinnostunut pätkääkään arvostuksestasi. 

Vierailija
49/57 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun .ai kuvia jokapaikassa, onneksi toistaiseksi silmä vielä pystyy erottamaan aidon feikistä.

Vierailija
50/57 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ole muutosvastainen. Ota rohkeasti tekoäly käyttöön sekä arki- että työelämässä. AI kuuluu päivittäiseen arkeen itsellä nykyisin molemmissa.

Wau, kuinka edistyksellistä. Olet mahtava omaksumaan uusia asioita. Saat kymmenen pistettä.

Vierailija
51/57 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma mulla. Jos ei voi voittaa niin parempi osata käyttää sitä. Nyt ollaan vasta alussa ja silti todella tehokkaita työkaluja jo nyt. 

Vierailija
52/57 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää tekoäly kun se liian usein antaa vääriä vastauksia, ehkä puolet vastauksista on väärin tai virheellisiä ja se vain väittää perusteelisesti miksi asia olisi niin. Monta kertaa olen joutunut korjaaman sille, että ei pidä paikkaansa ja sitten se vain toteaa olet oikeassa! Ihan turha romu!

Vierailija
53/57 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin kuvitella, että tekoäly pilaa tulevaisuudessa mm. musiikin ja elokuvat.

Jep, yhtäkkiä "kaikista" voi tulla taiteilijoita, ja lopputulos on kaikkea muuta kuin miellyttävä.

Näin kävi jo somessa: yhtäkkiä kaikki saivat mielipiteensä kuuluviin ja lopputulos on kaikkea muuta kuin miellyttävä. 

Vierailija
54/57 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa, kun kohta mihinkään ei voi enää luottaa. Kaikki informaatio, kuvat ja videot voi olla tekoälyn tuotoksia. 

Vierailija
55/57 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisyys jo kurittaa ihmisiä. Entistä yksinäisemmältä tuntuu, kun se vähäinenkin ihmiskontakti muutetaan tekoälyksi.

Jossain Amerikoissahan nuoret miehet seurustelee tekoälyjen kanssa, että tuntuu, että sielukkuus tulee puuttumaan elämästä tulevaisuudesta. Mä kaipaan aitoutta.

En ikinä alennu siihen, että ryhtyisin seurustelemaan sieluttoman ja kehottoman koneen kanssa. Jotain itsekunnioitusta on oltava.

Siinä puuttuu aitous ja sielukkuus, jos alkaisi seurustelee tekoälyn kanssa. Mä en kykenisi elämään feikisti, joten en itsekään ryhtyisi seurustelee AI:n kanssa.

Kyllä Suomessakin osa porukasta "seurustelee" videopelihahmojen kanssa. Elämään ei mahdu oikeita ihmisiä, kun videopelit ovat niin tärkeitä. Eikä siihen ole tarvinnut edes tekoälyä. 

Vierailija
56/57 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa, kun kohta mihinkään ei voi enää luottaa. Kaikki informaatio, kuvat ja videot voi olla tekoälyn tuotoksia. 

Niin on jo nykyään, mutta tekijää tärkeämpää on se, että onko faktat tarkistettu? Kuka on tarkistanut?

Sääli niitä ihmisiä, joille some on uutislähde. Heillä ei usein ole osaamista kriittiseen ajatteluun ja he ovat ihan vietävissä. 

Katso USAn vaalimeininkiä niin näet mitä se tarkoittaa. 

Vierailija
57/57 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä tiedostaa. Enää ei todellakaan kannata luottaa mihinkään. Internet on täynnä tietämättömyyttä, vaikka alussa ajateltiin että internetistä tulee löytymään kaikki tieto. Se ei enää päde. 

Ja tottakai löytyy tietoakin mutta yleisesti ottaen ihmisten pitää olla entistä tarkempia.