Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joita ärsyttää sairaasti tekoäly?

Vierailija
13.10.2024 |

?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiltä katoaa loppukin oma ajattelukyky ja järki kun tekoäly saa enemmän ja enemmän jalansijaa.

Vierailija
22/57 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se ärsyttää? Mä käytän sitä vallan duunissa helppoihin hommiin. Säästää aikaa ja voin tehdä jotakin, josta aidosti hyötyä työnantajalle. 

Siinä kunnon ruskeakieli...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei juuri liity elämääni, joten ei se pääse ärsyttämäänkään.

Vierailija
24/57 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin kuvitella, että tekoäly pilaa tulevaisuudessa mm. musiikin ja elokuvat.

Jep, yhtäkkiä "kaikista" voi tulla taiteilijoita, ja lopputulos on kaikkea muuta kuin miellyttävä.

Vierailija
25/57 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää sikäli, kun en ole kiinnostunut teknologiasta eikä minussa ole pätkääkään IT-insinööriä. Saati AI-insinööriä. Teknologian kehitys stressaa, kun sitä olisi pakko opetella, vaikka ei huvita eikä kiinnosta.

Minulla tismalleen sama huoli ja ärsytyksen aihe. Ei kiinnostaisi mitenkään opetella käyttämään jotain mikä on henkilökohtaisesti jopa vihollinen minulle.

Vierailija
26/57 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti monia ärsyttää ja jopa kauhistuttaa tajuta, että tekoäly tekee ihmisistä täysin turhia. Minusta se on iloinen asia.

Vierailija
27/57 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisyys jo kurittaa ihmisiä. Entistä yksinäisemmältä tuntuu, kun se vähäinenkin ihmiskontakti muutetaan tekoälyksi.

Jossain Amerikoissahan nuoret miehet seurustelee tekoälyjen kanssa, että tuntuu, että sielukkuus tulee puuttumaan elämästä tulevaisuudesta. Mä kaipaan aitoutta.

En ikinä alennu siihen, että ryhtyisin seurustelemaan sieluttoman ja kehottoman koneen kanssa. Jotain itsekunnioitusta on oltava.

Vierailija
28/57 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milläs me eletään, kun tekoäly tekee työmme?

Mistä valtaosa saa rahaa elämiseen, että ketä se tekoäly edes palvelee?

Tuntuu, kuin ihmiset jätettäisiin oman onnen nojaan ja jätettäisiin kärsimään sinne tekoälyn alapuolelle.

Tässä oli rehellisesti mun ajatukset.

Meistä tulee tekoälyn kehittäjien muodostaman eliitin orjia.

Vierailija
29/57 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä aina ei kannata luottaa..

Vierailija
30/57 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tekoäly manipuloi ihmisen persoonaa ja omaa luovuutta?

Vierailija
31/57 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää ja ihmetyttää se että näinkin laajasti vaikuttavaa (ja energiaa vievää) teknologiaa kehitetään ilman että tavalliset ihmiset voi sille mitään, vaikka se tulee vaikuttamaan meihin kaikkiin. Sitten vain katsotaan miten käy ja voidaan jälkikäteen voivotella mitä kaikkia vaikutuksia sillä tuleekaan olemaan. Myös se että kaikkien tulisi opiskella ja ymmärtää ja käyttää sitä, koska muuten jäät ajasta jälkeen etkä pärjää, koska se tulee olemaan kaikkialla.

Tässä mennään mahdollisesti täysiä päin seinää, eikä mitään kritiikkiä sallita, tai ainakaan sillä ei ole mitään vaikutusta. Tämä on todella iso ihmiskoe, johon ei välttämättä olla valmiita. Se että jotain kyetään tekemään, ei tarkoita että se välttämättä kannattaa tehdä. Maailma muuttuu liian nopeasti nykyään ja se lisää ahdistusta tavallisissa ihmisissä, jotka eivät ole alan ammattilaisia. Tämä maailma pyörii kohta täysin it-nörttien armoilla, eikä valtaosa ymmärrä siitä mitään. Ihmisistä alkaa tuntua ettei ole enää osa tätä maailmaa. 

Vierailija
32/57 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisyys jo kurittaa ihmisiä. Entistä yksinäisemmältä tuntuu, kun se vähäinenkin ihmiskontakti muutetaan tekoälyksi.

Jossain Amerikoissahan nuoret miehet seurustelee tekoälyjen kanssa, että tuntuu, että sielukkuus tulee puuttumaan elämästä tulevaisuudesta. Mä kaipaan aitoutta.

Niin, Amerikassahan vaan on Internet.

Jo Amerikassa. Kyllähän se leviää maailmalle, kun toteavat sen tuottavan hynää.

Vierailija
33/57 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä alennu siihen, että ryhtyisin seurustelemaan sieluttoman ja kehottoman koneen kanssa. Jotain itsekunnioitusta on oltava.

Siinä puuttuu aitous ja sielukkuus, jos alkaisi seurustelee tekoälyn kanssa. Mä en kykenisi elämään feikisti, joten en itsekään ryhtyisi seurustelee AI:n kanssa.

Vierailija
34/57 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos tekoäly manipuloi ihmisen persoonaa ja omaa luovuutta?

Tuostakin on ollut artikkelia ja puheenaihetta. Ihminenhän ottaa vaikutteita mitä itse kokee elämänsä aikana. Ajatella olevansa tekoälyn "lapsi"

Vierailija
35/57 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kirjoittanut asialliasen artikkelin tämän päivän potkupallopelistä:

https://veksi.org/2024/10/13/kansojen-liika-suomi-englanti/

Vierailija
36/57 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon innoissani ja toivon että veis mun työt. Tekis mieli laiskotella.

Voithan sinä nytkin jäädä pois töistä. Luuletko että sinulle sitten enää palkkaa maksetaan?

Vierailija
37/57 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se juuri oli pointti. Kaikki mikä on Internetissä on maailman kaikissa maissa. Ei leviä minnekään - on jo täällä.

Vierailija
38/57 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon innoissani ja toivon että veis mun työt. Tekis mieli laiskotella.

Voithan sinä nytkin jäädä pois töistä. Luuletko että sinulle sitten enää palkkaa maksetaan?

Luuletko ettei asialle keksitä jotain ratkaisua siinä vaiheessa kun suurin osa ihmisten töistä on korvattu tekoälyllä? Tulee ihan uudet kuviot joita on vielä vaikea tässä vaiheessa ennustaa, mitä se käytännössä tarkoittaa, mutta se on varmaa että yhteiskunta tulee toimimaan ihan eri tavalla kuin nykyään. Luultavasti nämä asiat on jo mietitty ylemmillä tahoilla. En ole huolissani työni menettämisestä.

Vierailija
39/57 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se juuri oli pointti. Kaikki mikä on Internetissä on maailman kaikissa maissa. Ei leviä minnekään - on jo täällä.

Sen jonka mä kuulin joskus uutisissa niin niillä amerikkalaisnuorilla on beta-versiot treffikumppaneista. Ei niitä taideta saada muuten kuin ostamalla. Ei ole kuin tietokone virus.

Vierailija
40/57 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo eriarvoistaa ihmisiä valtavasti, on se pieni joukko joka ymmärtää ja käyttää sitä surutta hyödykseen ja valtaosa joka ei ymmärrä hölkäsen pöläystä, mutta joutuu silti selviytymään sen kanssa ja mahdollisesti tulee höynäytetyksi tai ainakin jättää höydyntämättä sen tarjoamat mahdollisuudet.

Pelkään että tuo myös jyrkentää ihmisten tyhmentymistä ja hidastaa oppimista, kun ei mitään tarvitse enää itse osata, kun tekoäly hoitaa. Se laiskistaa ihmisiä ja naiivisti nyt kuvitellaan että sitten on aikaa oikeasti hyödyllisellä tekemiselle kun tekoäly hoitaa kaikki puuduttavat rutiinit, mutta se ei tule olemaan niin. Jo nyt pelkän digitalisaatio-villityksen myötä kun lapset ei opettele enää kaunokirjoitusta, kun ei sitä tarvitse, on huomattu että käsin kirjoittaminen vaikuttaa ihan muistiin ja aivoihin eri tavalla kuin koneella näpyttely. Mitä vaikutuksia tuleekaan olemaan kun tekoäly alkaa "helpottamaan" meidän arkea? Kuinka vajaaälyisiä meistä tuleekaan? Ja tämä muutos tulee olemaan raju siksi, koska tämä kehitys on niin rajua.