Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uniongelmat. Jaa vinkkisi hyvään uneen.

Vierailija
13.10.2024 |

Olen kärsinyt nyt yli vuoden heräilystä kolmen tunnin välein. Kymmeneltä sänkyyn. Klo 2 hereillä, klo 6 hereillä ja klo soi klo 7 töihin. Sain hormonilaastarin, ei auta. Ei uniapneaa, kuorsausta. Ei muuta lääkitystä kun toi turha laastari. Iltaisin yritän rentoutua; ei ruutuaikaa , piikkimatto, pyyhkijät jaloilla. Mikään ei auta. Kerro sun vinkkisi, kiitos!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atarax ei ainakaan tehoa minuun. Eivät väsytä mua ollenkaan.

Vierailija
22/40 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastaajille. Aika montaa konstia oon kokeillut mut iltatreeniä en, kävelyä kyllä. Ataraxia en oo kokeillut. Toivoisin pärjääväni ilman lääkkeitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentorini sanoi, että rakasta uniasi ja tämä auttoi :) Mukava katsella unia ja herätä toivoen, että jatkuvat.

Paikat ovat aina hiestä tai eritteistä kosteat. Painajaiset voi vaihtaa jos tekee itselle hetken kiwaa

Vierailija
24/40 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diapam

Vierailija
25/40 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdullista on, että usein itsehoito auttaa: nukahtamista voi helpottaa erilaisin kotikonstein.

Nauti hiilihydraatteja illalla. 

Luo makuuhuone unelle sopivaksi. 

Pidä kiinni unirytmistä. 

Sammuta televisio, valot ja älylaitteet. 

Rauhoita mieli ja lihakset unta varten. 

Kokeile melatoniinia. 

Terveelliset elintavat auttavat unta.

Vierailija
26/40 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää syödä noin klo 20 iltapalaksi lehmänmaitoon tehty pirtelö, johin on sekoitettu kypsä banaani ja ruokalusikallinen maapähkinävoita. Siitä saa unen tuloa ja unta ylläpitävää tryptofaania. Jos syö lisäksi leipää, niin päälle kalkkunaleikettä. Siinäkin on tryptofaania. 

Vierailija
27/40 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa vahva kamomillatee johon lisään teaniinijauhetta.

Vierailija
28/40 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Garminin mukaan omassa sängyssä unilukema on 40 pistettä, ja sohvalla valot päällä nukkuessa 80 ja 90 väliä. En tajua. Oma vinkki siis nukkua epämukavalla sohvalla valot ja telkkari päällä olohuoneessa.

Vierailija
29/40 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää syödä noin klo 20 iltapalaksi lehmänmaitoon tehty pirtelö, johin on sekoitettu kypsä banaani ja ruokalusikallinen maapähkinävoita. Siitä saa unen tuloa ja unta ylläpitävää tryptofaania. Jos syö lisäksi leipää, niin päälle kalkkunaleikettä. Siinäkin on tryptofaania. 

Finelin eniten tryptofaania haun mukaan heraproteiini-isolaatti, teollinen kananmunajauhe ja juustot sisältävät enemmän tryptofaania kuin mikään liha.

Vierailija
30/40 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teaniini pitää hereillä kuten kofeiini, mitä järkeä tuossa on?

Vierailija
31/40 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atarax ei ainakaan tehoa minuun. Eivät väsytä mua ollenkaan.

Minulle Ataraxista tuli painajaisia. Todella väkivaltaisia unia. Ja niissä unissa minä olin se väkivallan tekijä, vaikka en todellakaan ole väkivaltainen ihminen.

Zopinox on sopinut minulle hyvin. Toimii, annostusta ei ole tarvinnut lisätä vaikka olen jo vuosia käyttänyt, eikä ole sivuvaikutuksia tullut. 

Vierailija
32/40 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unilääkkeet. Älä selaa kännykkää ennen nukkumaanmenoa. Laske lampaita. Meditoi. 

Unilääkkeistä ei saa luonnollista unta. Aivot eivät lepää samalla tavalla.

Vierailija
33/40 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi aikuisen pitäisi nukkua enemmän kuin tuo yhdeksän tuntia? lopettakaa vouhotus niin nukuttaakin.

Vierailija
34/40 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkkeet :D

Vierailija
35/40 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teaniini pitää hereillä kuten kofeiini, mitä järkeä tuossa on?

Teaniinia ei tule sekoittaa teiiniin, joka on teen sisältämästä kofeiinista käytetty nimitys. 

L-teaniini on yleisesti käytetty aminohappo, joka vaikuttaa tutkimusten mukaan mm. elimistöä rentouttavalla tavalla ja nopeuttaa nukahtamista. Teaniinia saadaan teepensaan lehdistä (Camellia sinensis) ja se voi lisätä vastustuskykyä, vähentää stressiä, lisätä keskittymiskykyä ja aivojen alfa-aaltonen määrää

Vierailija
36/40 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne lasinpyyhkijät.

Vierailija
37/40 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umppa!

Vierailija
38/40 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsikkamehua lasillinen alkuillasta.

Juuri ennen nukkumaanmenoa mukillinen pitkään hautunutta valeriaanateetä ja magnesiumjauhetta.

5mikrogrammaa melatoniinia sekä kärsimyskukkauute- ja teaniinitabletti.

Nämä kaikki auttavat nukkumaan. Itselle parhaiten sopii magnesium ja teaniini. Kirsikkamehu iltapalalla aktivoi melatoniinin tuotantoa. Iltatee on jo tapa. 

Vierailija
39/40 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Illalla sauna tai ainakin suihku. Rentouttaa. Villasukat yöksi. Melatoniini. Myös Atarax auttaa vaikka on myös allergialääke. 

Sauna ei auta yhtään,    jopa päinvastoin kun aiheuttaa stressin keholle!

Villasukat kun hikoo sairaasti!?

Melatoniini ei auta, aiheuttaa vmäistä lrbotyomuutya. 

Vierailija
40/40 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhytvaikutteiset nukahtamislääkkeet ja unilääkkeet. On jotain muutakin mikä on käytännössä unilääke mutta siitä on turha sanoa mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän