Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi huonosta näöstä ei saa Kela-korvausta? Kaikenlaista muista jutuista yhteiskunta maksaa, mutta, jos olet huononäköinen olet omillasi

Vierailija
13.10.2024 |

Vaikka hyvä näkökyky on aika olennainen osa arjessa selviytymistä.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yhteiskunnan pitäisi huolehtia näkökyvystäsi? Ei ole meidän murhe. Huolehdi sinä itse.

Vierailija
2/81 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yhteiskunnan pitäisi huolehtia näkökyvystäsi? Ei ole meidän murhe. Huolehdi sinä itse.

Likinäkö ei ole valinta, eikä myöskään ikänäkö, leikkaus on kallis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksusitoumuksen Kelasta laseihin. 3v välein saa uudet jos tarvitsee, ei hienoimpia kehyksiä mutta ihan kelpo lasit. 

Vierailija
4/81 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nytkin on vaikea saada maksettua kelan tukijaisia kaiken maailman lonttopolville. Leikata niitä pitää eikä lisätä.

Vierailija
5/81 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myöskään sinun mt ongelmasi ole meidän muiden murhe

Vierailija
6/81 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä maksusitoumuksen Kelasta laseihin. 3v välein saa uudet jos tarvitsee, ei hienoimpia kehyksiä mutta ihan kelpo lasit. 

Hyvä muistutus, että aikaisemminkin saa kuin 3v välein jos on todistaa, että näkö on huonontunut niin paljon, että uudet lasit ovat välttämättömät.

Vierailija
7/81 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko aikaa kun sai kerätä kuitteja veroilmoitukseen ja siihen sai laittaa myös silmälasikuitit?

Vierailija
8/81 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin. Tai myy itseäsi.

Vierailija
9/81 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Likinäkö ei ole valinta, eikä myöskään ikänäkö, leikkaus on kallis.

Mitä merkitystä sillä on onko valinta vai ei? Epäolennaista. Hinnallakaan ei ole merkitystä. Näkösi on oma asiasi. Huolehdi siitä itse.

Vierailija
10/81 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhteiskunnan tehtävä korjata näköäsi. Kuten ei hampaitakaan. 

Pärjää sillä mitä on tai mene töihin.

Vierailija
11/81 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä muistutus, että aikaisemminkin saa kuin 3v välein jos on todistaa, että näkö on huonontunut niin paljon, että uudet lasit ovat välttämättömät.

Mutta jos sinulla on paljon miinusta, et saa ohennettuihin linsseihin maksusitoumusta vaan maksat erotuksen itse tai saat tyytyä pullonpohjalaseihin. Pitääkö paikkansa? 

Vierailija
12/81 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se sairasta, että syöpähoidot korvataan, mutta likinäköisyyttä ei.

Vierailija
13/81 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasarilla sai verovähennykseen jopa piilarinesteet silmälaseista puhumattakaan. Mutta on se tosiaan erikoista, että näitä apuvälineitä ei korvata mitenkään. Jos tarviit kuulolaitetta, niin tilanne on eri.

Vierailija
14/81 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän myöskään gynekologille pääse julkiselle puolelle. Miesten ei tarvitse rampata urologilla samaan tahtiin, kun naiset tarvitsevat gynekologia. Tässä on suuri epäkohta! 

Mun lapseni sai jotakin silmälasietua, kun oli pieni. Olikohan jopa ilmaiset lasit tiettyyn hintaan asti. Sai lasit alle kouluikäisenä. Sittemmin etu poistui. Asuimme Espoossa, taisi olla kunta, joka tuki silmälasien hankinnassa. Emme olleet ikinä toimeentulotukiasiakkaita ikinä, joten siihen ei liittynyt. 

Vierailija
15/81 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sai vähentää verotuksessa. Silloin lasit olivat kuulemma kalliimpia, mutta uppoaa niihin nytkin, jos perheessä on useampi huononäköinen. Oma vika tietysti sekin.  Mikäpä ei olisi.

Vierailija
16/81 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpakaupoistakin saa jotain lukulaseja ilman reseptejä.

Vierailija
17/81 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin. Tai myy itseäsi.

Miksi meidän muiden täytyy jossain vaiheessa korvata sinun sairaanhoitosi, josta kuitenkin saat kelakorvauksen

Vierailija
18/81 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän myöskään gynekologille pääse julkiselle puolelle. Miesten ei tarvitse rampata urologilla samaan tahtiin, kun naiset tarvitsevat gynekologia. Tässä on suuri epäkohta! 

Mun lapseni sai jotakin silmälasietua, kun oli pieni. Olikohan jopa ilmaiset lasit tiettyyn hintaan asti. Sai lasit alle kouluikäisenä. Sittemmin etu poistui. Asuimme Espoossa, taisi olla kunta, joka tuki silmälasien hankinnassa. Emme olleet ikinä toimeentulotukiasiakkaita ikinä, joten siihen ei liittynyt. 

Naisten ei tarvitse käydä gynekologilla. Se on jokaisen oma halu käydä siellä.

Kun ihminen eleli luolissa ei gynekologista ollut tietoakaan. Eli älä valehtele.

Vierailija
19/81 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei hampaistakaan paljoa yhteiskunta välitä. Reiät just just paikataan mutta jos haluat kruunun tai muun korjauksen nii maksappa itte!

Vierailija
20/81 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako kela silmälääkärin eu maassa, jos meillä sanotaan ei nyt onnistu?  Imeisesti pitää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä