Vieläkö uskot pyramidihuijaukseen nimeltä eläke, sinä alle 60-vuotias?
Kuvitteletko pääseväsi joskus vielä eläkkeelle? Siis niin, että siitä jopa maksetaan. Vai oletko nielaissut punaisen pillerin ja tiedostat faktat?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
En usko, että itselleni tulee eläkettä. Ikää on nyt 45v, joten eläke koittaa n. 25 vuoden päästä (heh heh).
Siksi olen jo 20 vuotta säästänyt ja sijoittanut. Tavoitteeni on säästää riittävästi oman eläkkeeni mahdollistamiseksi ja sen jälkeen säästän omien lasteni eläkkeisiin.
Minusta on nimittäin väärin, että lasteni pitäisi maksaa minun eläkkeeni.
Nyt työelämässä (ja eduskunnassa enemmistönä) oleva sukupolvi voi tietenkin päättää mitä tahansa omista ja tulevien sukupolvien eläkkeistä ja niiden kertymisestä jatkossa, mutta te ette voi päättää
a) jo eläkkeellä olevien
b) pian sinne siirtyvien osalta,
että aprillia, ei teille mitään eläkettä kertynytkään eikä makseta.
Vierailija kirjoitti:
En usko mihinkään. Jumalaan luotan
Olet varmaan kumminkin syntinen joten sulle maksetaan se synnin palkka.
- n. 1000 työntekijää vuodessa kuolee ikäluokassa, jotka eivät tule saamaan eläkettä.
- Joilla ei ole puolisoa tai lapsia n. 35% varat jäävät eläkefirmoille.
- Eläkeyritykset eivät halua menettää vuosittaisia palkankorotuksia jotka ovat kaikkien korotuksien yläpäässä.
Pyramidihuijaus on jatkuvassa toiminnassa.
Ihmettelen kovasti että ainoassakaan eläkefirmassa ei ole ollut paljastuksia väärinkäytöksistä mikä maailman laajuisesti on uskomatonta. Ihmettelen että tutkiva journalismi ei ole ottanut eläkesysteemiä tarkemman tutkimuksen alle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että itselleni tulee eläkettä. Ikää on nyt 45v, joten eläke koittaa n. 25 vuoden päästä (heh heh).
Siksi olen jo 20 vuotta säästänyt ja sijoittanut. Tavoitteeni on säästää riittävästi oman eläkkeeni mahdollistamiseksi ja sen jälkeen säästän omien lasteni eläkkeisiin.
Nyt työelämässä (ja eduskunnassa enemmistönä) oleva sukupolvi voi tietenkin päättää mitä tahansa omista ja tulevien sukupolvien eläkkeistä ja niiden kertymisestä jatkossa, mutta te ette voi päättää
a) jo eläkkeellä olevien
Totta kai maksussa olevia eläkkeitä voi pienentää, jos niihin ei yksinkertaisesti ole enää varaa/maksuhalukkuutta. Miksi ei "voisi"? Jumalako sen kieltää ja sitten salama iskee?
Tällä hetkellä työssäkäyvien ihmisten palkasta maksetaan lähes neljännes eläkkeellä pötköttelijöiden tileille silkkaa sinisilmäisyyttä. Halukkuus voi hyvinkin vähentyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
a) jo eläkkeellä olevien
Tulkinnat kyllä muuttuvat kun tarpeeksi tiukka vajaus/seinä hiipii lähemmäs.
Olemassaoleviakin eläkkeitä leikataan kun on tarve.
Eläkkeitä maksetaan 37 miljardia vuodessa. 200 000 miljardin rahasto riittää 7 vuoden eläkkeisiin.
Hallitus suunnittelee toimeentulotukeen työvelvoitetta, siitä ei mene eläkemaksua.
Nyt kun tulee paikallinen sopiminen ja palkkoja lasketaan niin menee vähemmän eläkemaksuja, koska eläkemaksu menee prosentti osuudella palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus suunnittelee toimeentulotukeen työvelvoitetta, siitä ei mene eläkemaksua.
Nyt kun tulee paikallinen sopiminen ja palkkoja lasketaan niin menee vähemmän eläkemaksuja, koska eläkemaksu menee prosentti osuudella palkasta.
Tällä hetkelle eläkemaksu on 7,15 % palkasta ja 8,65 % jos on 53-vuotta.
Nyt kun tulee irtisanomisia ja palkkoja lasketaan paikallisella sopimisella niin eläkerahat ei välttämättä tule riittämään.
Kun eläke järjestelmä aloitettiin 1950 luvulla ,1970 mennessä oli vain muutamia tuhansia eläkkeen saajia satoja miljoonia oli kertynyt jo säästöön ja jatkui 1990 luvulle asti voitollinen kausi jonka jälkeen eläkehuijaus eli eläkkefirmat saivat luvan keinotella eläkeillä tämä tarkoitti kiintöistöjen kanssa peliä kuten myös yrityksissä ja pörsseissä lisäsi normaalien työssäkäyvien asumiskustannuksia samalla kun nosti eläkemaksuja ja kustannuksia minkä verran katoaa jatkuvaan ahneuden nieluun herrojen palkoissa optioissa eduissa jne. Olen varma että kyseisten eläkefirmojen kautta ns. herrat ja työntekijät asuvat ilmaiseksi eläkeläisten kustannuksilla ja ne kiinteistömäärät kaikki on maksettu eläkeläisten varoista. Pyramidihuijaus joka on näkyvää