Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen rock-tähti, jonka kuoleman muistat?

Vierailija
12.10.2024 |

Tuli tuosta Freddie Mercury-ketjusta mieleen. Hän se on minulle. Olin kuudennella luokalla kun hän kuoli. Muistin miten järkytyin kun näin Suosikista kuvat Freddiestä, jossa hän oli laiha, kalpea ja ilman viiksiä nousemassa avustettuna jostakin autosta. Se järkytti. Olin aina pitänyt häntä vahvana viiksekkäänä rock-ukkona, jolla oli hihaton paita, farkut ja hillitön asenne. Mutta tuo kuva kertoi että asiat on huonosti ja sitten hän kuolikin.

Asiaa syvensi vielä hitti Show must go on, jonka mielsin suorastaan Freddien hautajaismusiikiksi.

Kuka oli ensimmäinen rock-tähti, jonka kuoleman muistat?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammy Babitzinin muistan lapsuudesta. Siitä auto-onnettomuudesta puhuttiin joka puolella, myös meidän perheessä.

Elviksen kuoleman toki muistan, mutta John Lennonin murha oli jotenkin järisyttävä uutinen.

Kuulin sen radiosta Jake Nymanin Rokkivekkarista aamulla ennen kouluun lähtöä. Olin jo lukiossa, ja Lennonista tuli päivän pääpuheenaihe. Illalla siitä kerrottiin vielä telkkariuutisissakin, mikä oli siihen aikaan harvinaista. Rockmuusikot eivät vielä vuonna 1980 juurikaan ylittäneet Ylen uutiskynnystä.

Vierailija
42/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hänen kuolemaa muista, Elviksen kyllä, mutta laitanpahan vaan:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elvis Presley. Olin siihen aikaan kymmenvuotias. Sid Viciousin kuolemaan liittyviä asioita tuli seuratuksi enemmän.

Vierailija
44/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin tätä.. mikähän olisi. Mieleen tulee vain River Phoenix, mutta hän ei ollut rock n roll stara. Kurt Cobain toki sitten heti perään, hän oli.

Minä järkytyin kun näin muistaakseni Suosikissa River Phoenixin viimeisen kuvan, oli siis otettu arkussa. Hän ei näyttänyt itseltään, vaan hänellä oli se venähtänyt kuolleen naama. Tuolloin se oli tosi shokki, olin siihen mennessä kuvitellut että vainajat näyttää nukkuvilta. Mutta River näytti karsealta ja ei sitä tunnistanut siitä edes.

Suosikissa kuva arkun sisältä? 😂 Halloween-huumoria...

Just oli juttua lehdissä että suosikki kirjoitti yhdessä vaiheessa täyttä puutaheinää jutuissaan. Liekö tuo ollut noita juttuja tai sitten väärä muisto.

Toki amerikassa on välillä näitä avoimen arkun hautajais/siunaustilaisuuksia kuten leffoissa ja tv-sarjoissa on nähty. Eli voi tuo olla tottakin. 

Vierailija
45/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freddie Mercury. 

Vierailija
46/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roy Orbison

Vierailija
47/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanoi Rocks-ukko tai Roy Orbison.

Vierailija
48/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elvis. Olin silloin 9-vuotias ja muistan, kun telkkarin uutisissa kerrottiin, että Elvis on kuollut. Mutta ensimmäinen, joka järkytti ja jota surin, itkinkin, oli Razzlen kuolema. 

Vierailija
49/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin tätä.. mikähän olisi. Mieleen tulee vain River Phoenix, mutta hän ei ollut rock n roll stara. Kurt Cobain toki sitten heti perään, hän oli.

Minä järkytyin kun näin muistaakseni Suosikissa River Phoenixin viimeisen kuvan, oli siis otettu arkussa. Hän ei näyttänyt itseltään, vaan hänellä oli se venähtänyt kuolleen naama. Tuolloin se oli tosi shokki, olin siihen mennessä kuvitellut että vainajat näyttää nukkuvilta. Mutta River näytti karsealta ja ei sitä tunnistanut siitä edes.

Just oli juttua lehdissä että suosikki kirjoitti yhdessä vaiheessa täyttä puutaheinää jutuissaan. Liekö tuo ollut noita juttuja tai sitten väärä muisto.

Toki amerikassa o

Toi kuva löytyy ihan googlettamalla.

Vierailija
50/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jim Morrison. Taisi olla toinen ostamani Suosikki kesällä 1971, jossa juttu oli.

Vierailija
51/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmy Kilmister. 

Vierailija
52/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freddie Mercury, Elviksen kuolemasta sain tietää vasta myöhemmin ja sitten seuraavana tuli Kurt Cobain.

Vierailija
53/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki amerikassa o

Kuva oli oikeasti lehdessä Suomessakin ja kyllä taisi olla juurikin Suosikissa. Vuosi oli 1993. Kuva tosiaan löytyy ihan kuvahaulla: River Phoenix last photo open casket.

Vierailija
54/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan siinä ilkut. Ihan oikea muisto tuo on.

Vierailija
55/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lady Diana, omalla tavallaan rock-tähti, on ensimmäinen jonka kuoleman muistan. Rokkareista tulee mieleen Michael Jackson, tosin tossa on kyllä niin pitkä väli että onhan siinä välissä väkisin muitakin suuria kuollut 🤔

Mulla on ihan samat! Dianaa itkin, kun lapsena ihailin prinsessoja. En ihan tajunnut, että ei tainnut hänen elämänsä kovin auvoista olla. Tieto Michael Jacksonin kuolemasta tuli opiskeluaikana kesken koulupäivän, kun kurssikaveri ilmoitti kaikille, että hei oletteko kuulleet. Pidin hänen musiikistaan, mutta maine ryvettynyt kyllä skandaaleissa. Voi olla että kuuntelin tuolloin vain "eloon jääneitä" eli siksi ei tule muita mieleen. Onhan sitä muitakin hyviä artisteja poistunut harppukerhoon. 

Vierailija
56/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Freddie Mercury, Elviksen kuolemasta sain tietää vasta myöhemmin ja sitten seuraavana tuli Kurt Cobain.

Ketä se on?!

Vierailija
57/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan siinä ilkut. Ihan oikea muisto tuo on.

Suosikki 12/93 lehdessä tuo kuva on. 

Vierailija
58/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

River phoenix oli oman bändinsä aleka's attickin paidassa. Se oli salakuva: joku murtautui ruumishuoneelle. Oli tosi inhottava kuva nätistä nuoresta miehestä. Marilynin ruumiskuva on myös kamala.

Mutta asiaan: Irwin jos lasketaan, jos ei, Kurt Cobain. Muistan Mercuryn kuoleman mutta en tiennyt kuka hän oli. Kuoleman jälkeen tuli kyllä selväksi.

Vierailija
59/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Only the good die young All the evil seem to live forever"

Vierailija
60/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammy Babitzin

Minulla oli Sammy- paperinukke. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme