Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen rock-tähti, jonka kuoleman muistat?

Vierailija
12.10.2024 |

Tuli tuosta Freddie Mercury-ketjusta mieleen. Hän se on minulle. Olin kuudennella luokalla kun hän kuoli. Muistin miten järkytyin kun näin Suosikista kuvat Freddiestä, jossa hän oli laiha, kalpea ja ilman viiksiä nousemassa avustettuna jostakin autosta. Se järkytti. Olin aina pitänyt häntä vahvana viiksekkäänä rock-ukkona, jolla oli hihaton paita, farkut ja hillitön asenne. Mutta tuo kuva kertoi että asiat on huonosti ja sitten hän kuolikin.

Asiaa syvensi vielä hitti Show must go on, jonka mielsin suorastaan Freddien hautajaismusiikiksi.

Kuka oli ensimmäinen rock-tähti, jonka kuoleman muistat?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tätä.. mikähän olisi. Mieleen tulee vain River Phoenix, mutta hän ei ollut rock n roll stara. Kurt Cobain toki sitten heti perään, hän oli.

Vierailija
2/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freddie Mercury. Olin tarhassa tai esikoulussa. Minulle varoiteltiin kioskin tiskillä karkkeja ostaessa ettei kannata koskea siihen tiskiin koska siitä saa AIDSin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurt Cobain varmaan.

Vierailija
4/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurt Cobain oli ainakin ensimmäinen, jonka kuolemaa itkin. Tai no, varmaan ainoakin. En muista itkeneeni ketään muuta kuollutta rock-tähteä.

Vierailija
5/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanoi Rocksin Razzle. Kuoli juuri ennen ensimmäistä näkemääni Hanoi rocksin keikkaa Kulttiksella 1984.

Vierailija
6/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elvis. Äiti oli Suomessa ensimmäistä rock ( tai siis missään tietenkään - viittaan enemmän nuorisokulttuuriin )-sukupolvea ja tietty suuri Elvari-fani. Hän oli osittain jopa helpottunut, kuin dementoituneen omaisen poismenosta, - ei diggaillut Elviksen lopun ajan menosta ja inhosi ihmisiä, jotka nauroivat Kuninkaalle. 

Vierailija
7/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

John Lennon. En muista enää kuulinko sen aamuradiosta vai vasta koulussa, mutta koulussa siitä keskusteltiin koulukavereitten kanssa.

Vierailija
8/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elvis

Vierailija
9/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elvis. Sitten, kun joku yritti ryöstää hänet haudasta (näin väitettiin).

Vierailija
10/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli joku E:llä alkava, jonka piti olla suurikin kuningas mutta joka on unohtunut, ei soiteta enää missään

Vierailija
11/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko Irwiniä sanoa "rock-tähdeksi"? Silloin se on se. Muussa tapauksessa Mercury.

Vierailija
12/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanoi Rocksin Razzle. Kuoli juuri ennen ensimmäistä näkemääni Hanoi rocksin keikkaa Kulttiksella 1984.

Tämä. Olin itse aika pieni ja lähinnä kuuntelin jotain Mörköoopperaa. Mutta muistan, että teini-ikäinen sisko itki monta päivää.

Vierailija
13/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ole varsinaisesti rock-tähti, mutta Peter Steele.

Vierailija
14/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elvis

Minulla on kans tämä Elvis. Olin 10-vuotias, kun kuulin radiosta. En ollut fani, mutta jopa tuon ikäinen tiesi kuka Elvis on

Vierailija
15/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammy Babitzin

Vierailija
16/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buddy Holly

Vierailija
17/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elviksen kuolema kun isä oli aamulla kuullut radiosta ja oli hiukan järkyttynyt kun kertoi uutisen ennen kouluun lähtöä.

Vierailija
18/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin tätä.. mikähän olisi. Mieleen tulee vain River Phoenix, mutta hän ei ollut rock n roll stara. Kurt Cobain toki sitten heti perään, hän oli.

Minä järkytyin kun näin muistaakseni Suosikissa River Phoenixin viimeisen kuvan, oli siis otettu arkussa. Hän ei näyttänyt itseltään, vaan hänellä oli se venähtänyt kuolleen naama. Tuolloin se oli tosi shokki, olin siihen mennessä kuvitellut että vainajat näyttää nukkuvilta. Mutta River näytti karsealta ja ei sitä tunnistanut siitä edes.

Vierailija
19/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuusivuotias kun Elvis kuoli. Siitä oli varmasti paljon uutisissa, mutta en voi olla varma, paljonko kuulin asiasta tuolloin ja paljonko on sitten myöhemmin tullut tietoisuuteen. Jokin hämärä mielikuva minulla siitä on.

John Lennonin kuolema muutama vuosi myöhemmin jätti paljon isomman muistijäljen, ja olihan se toki järkyttävä tapauskin.

Muistan myös Mika Waltarin kuoleman mutta kirjailijoitahan tässä ei kysytty :)

Vierailija
20/60 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Olin itse aika pieni ja lähinnä kuuntelin jotain Mörköoopperaa. Mutta muistan, että teini-ikäinen sisko itki monta päivää.

Minä olin silloin 13-vuotias. Äiti ei meinannut päästää keikalle laisinkaan ja itseänikin vähän jännitti mennä sinne yksin junalla. Nykyisin moinen varmaan olisi lasun paikka. Vaan jäi siitä yksi elämäni mieleenpainuvimmista kokemuksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän