Ensimmäinen rock-tähti, jonka kuoleman muistat?
Tuli tuosta Freddie Mercury-ketjusta mieleen. Hän se on minulle. Olin kuudennella luokalla kun hän kuoli. Muistin miten järkytyin kun näin Suosikista kuvat Freddiestä, jossa hän oli laiha, kalpea ja ilman viiksiä nousemassa avustettuna jostakin autosta. Se järkytti. Olin aina pitänyt häntä vahvana viiksekkäänä rock-ukkona, jolla oli hihaton paita, farkut ja hillitön asenne. Mutta tuo kuva kertoi että asiat on huonosti ja sitten hän kuolikin.
Asiaa syvensi vielä hitti Show must go on, jonka mielsin suorastaan Freddien hautajaismusiikiksi.
Kuka oli ensimmäinen rock-tähti, jonka kuoleman muistat?
Kommentit (60)
Amy Winehouse ei ollut ensimmäinen eikä ison tähti joka kuoli, mutta tuntui silti jotenkin poikkeuksellisen turhalta.
Sammy babitzin. Ja lapuan patruunatehtaan räjähdys vaikkei sitä tässä kysyttykään.
Freddie Mercury oli ensimmäinen jonka muistan, mutta Lemmyn kuoleman jälkeen maailman asiat alkoi mennä päin persettä eikä loppua näy.
Vierailija kirjoitti:
Freddie Mercury oli ensimmäinen jonka muistan, mutta Lemmyn kuoleman jälkeen maailman asiat alkoi mennä päin persettä eikä loppua näy.
Lemmy oli jumala. Jumala on nyt kuollut.
Vastauksista päätellen Sammy Babitzinin kuolema oli iso juttu aikanaan. Tai siis tietysti on ollut, en epäile. Olette ilmeisesti sen ikäisiä, että muistatteko Jimi Hendrixin, Janis Joplinin tai vaikka Jim Morrisonin kuolemia, kirjoitettiinko niistä ollenkaan? Oliko ne Suomessa edes suosittuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin tätä.. mikähän olisi. Mieleen tulee vain River Phoenix, mutta hän ei ollut rock n roll stara. Kurt Cobain toki sitten heti perään, hän oli.
Minä järkytyin kun näin muistaakseni Suosikissa River Phoenixin viimeisen kuvan, oli siis otettu arkussa. Hän ei näyttänyt itseltään, vaan hänellä oli se venähtänyt kuolleen naama. Tuolloin se oli tosi shokki, olin siihen mennessä kuvitellut että vainajat näyttää nukkuvilta. Mutta River näytti karsealta ja ei sitä tunnistanut siitä edes.
Suosikissa kuva arkun sisältä? 😂 Halloween-huumoria...
Lady Diana, omalla tavallaan rock-tähti, on ensimmäinen jonka kuoleman muistan. Rokkareista tulee mieleen Michael Jackson, tosin tossa on kyllä niin pitkä väli että onhan siinä välissä väkisin muitakin suuria kuollut 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin tätä.. mikähän olisi. Mieleen tulee vain River Phoenix, mutta hän ei ollut rock n roll stara. Kurt Cobain toki sitten heti perään, hän oli.
Minä järkytyin kun näin muistaakseni Suosikissa River Phoenixin viimeisen kuvan, oli siis otettu arkussa. Hän ei näyttänyt itseltään, vaan hänellä oli se venähtänyt kuolleen naama. Tuolloin se oli tosi shokki, olin siihen mennessä kuvitellut että vainajat näyttää nukkuvilta. Mutta River näytti karsealta ja ei sitä tunnistanut siitä edes.
Tämmöinen muistikuva minulla on, mutta voi olla valemuistokin. Jossakin lehdessä se kuva oli ja se sama kuva löytyy ihan googlaamalla "River Phoenix last photo". On arkussa jonkun bändipaidan kanssa.
Cliff Burton on ensimmäinen, jonka muistan. Tosin olin vasta tutustunut Metallican musiikkiin, joten ei silleen pahasti koskettanut. Kurt Cobain oli se jonka kuoklema pysäytti.
Vierailija kirjoitti:
Cliff Burtonin kuolemaa ei Suomessa heti noteerattu. Se kuitenkin mullisti musiikkimaailmaa rajusti.
Popedan Arwo Mikkosen äkillinen sairaskohtaus ja kuolema olivat iso ja yllättävä shokki.
Elvis varmaan. Olin joskus lapsena lomalla jossain sukulaisten vieraana ja joku tädin mies muistaakseni tuli kertomaan porukoille kuulleensa uutisista että elvis on kuollut. Ei se niin nuorena napannut suuntaan eikä toiseen mutta jäi mieleen kuitenkin.
Freddie Mercury (Farrokh Bulsara). Tosin en siihen aikaan tiennyt kuka hän on/oli. Olin 8v kun hän menehtyi. Muistan vain kun televisiosta tuli uutinen ja jossain vaiheessa oli video jossa Mercuryllä oli yllään punainen viitta ja päässä kruunu. Kysyin isältäni oliko hän oikeasti kuningas. En muista mitä isä vastasi. Nykyään tiedän miltä kiertueelta kyseinen videopätkä on.
Voi olla mahdollista, että kyseessä ei ollut uutinen vaan jokin dokumentti.
Eric Carr, Kissin rumpali, menehtyi samana päivänä kuin Mercury.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämmöinen muistikuva minulla on, mutta voi olla valemuistokin. Jossakin lehdessä se kuva oli ja se sama kuva löytyy ihan googlaamalla "River Phoenix last photo". On arkussa jonkun bändip
Ai vielä jonkun bändipaidan kanssa 😂
T: kommentin "Halloween-huumoria" kirjoittaja
Sammy Babitzin.
Olin tuolloin tosi pieni ja muistan kun näin uutisen telkkarista, itkin kauheasti.