Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Maailma on matkalla kohti täydellistä katastrofia

Vierailija
12.10.2024 |

https://www.hs.fi/maailma/art-2000010759306.html

OLEMME peruuttamattoman ilmastokatastrofin partaalla. Tämä on kiistaton maailmanlaajuinen hätätila. Suuri osa elämän kudoksesta Maapallolla on vaarantunut. Olemme astumassa ilmastokriisin kriittiseen ja ennalta-arvaamattomaan uuteen vaiheeseen.

Näin alkaa tällä viikolla Bioscience-tiedelehdessä julkistettu laaja ilmastokatsaus, jossa tarkasteltiin 35 planetaarisen elonmerkin kehittymistä edellisten vuosikymmenten aikana.

Elonmerkkeihin kuuluu sekä ympäristöön liittyviä että poliittisia indikaattoreita. Tutkimuskohteina olivat muun muassa maailman väestömäärä, syntyvyys, hiilidioksidi- ja metaanipäästöt, jäätiköiden paksuus, merenpinnan korkeus, märehtijäkarjan määrä sekä lihantuotanto.

TUTKITUISTA 35 elonmerkistä 25 on ennätyksellisellä tasolla.

Nopean ja sosiaalisesti oikeudenmukaisen fossiilisten polttoaineiden vähentäminen on epäonnistunut maailmanlaajuisesti ja johtanut nopeasti kiihtyviin ilmastovaikutuksiin, tutkijat toteavat.

Esimerkiksi ihmisten määrä maapallolla kasvaa joka päivä 200000:lla, märehtivän karjan puolestaan 170000:lla. Lihaa tuotetaan enemmän kuin koskaan ihmiskunnan historiassa.

Kommentit (265)

Vierailija
141/265 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kuva on ihmisten kaitseminen pelolla, luomalla mielikuvituskatastrofiaa.

Vierailija
142/265 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menossa paskaksi? Hyvä. Olen valmis kuolemaan ja tuhoutumaan itse jos saan samalla nähdä kuinka myös kokoomuslaisten elämät menevät pilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/265 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity Elokapinaan. Ehkä sitten helpottaa.

Vierailija
144/265 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki menossa paskaksi? Hyvä. Olen valmis kuolemaan ja tuhoutumaan itse jos saan samalla nähdä kuinka myös kokoomuslaisten elämät menevät pilalle.

Itse saan myös elinvoimaa tästä, jos saisi todistaa kun Sebastian Tynkkynen Alan rakkaansa kanssa käryää ilmastonmuutoksen kourissa 👍

Muistan kun oli eduskuntatalon edessä rääkkäämässä elokapinallisia. 

Vierailija
145/265 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Eduskuntatalon töhriminen ei auttanutkaan yhtään?

Vierailija
146/265 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse saan myös elinvoimaa tästä, jos saisi todistaa kun Sebastian Tynkkynen Alan rakkaansa kanssa käryää ilmastonmuutoksen kourissa 👍

Ota yläpeukku.

Vierailija
147/265 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on ihan liikaa ja poliitikot ja Väestöliiton tutkijat ulvovat yötä pävää, että lapsia pitää tehdä enemmän. Väkimäärä pitää saada alas joka maassa, myös Suomessa.

Se Väestöliitto on kyllä yksi p???ereikä. Onneksi sillä ei kuitenkaan suoraa valtaa ole mihinkään.

Vierailija
148/265 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

maito on jo kaatunut ja pazkat on jo housuissa. kollektiivisesti kaikki on tähän syypäitä. jotkut enemmän jotkut vähemmän.

keskittykkää vielä olemassa olevaan kauneuteen ja toistenne arvokkaasseen kohteluun. 

Vierailija
149/265 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesari on puhunut ilmastokatastrofista 1990-luvulta saakka ja sen pitää aina alkaa ihan just. Isompia huolia herättää AI:n tuoma laaja automaatio ja potentiaalisesti alkava kolmas maailmansota, jos Kamala Harris valitaan presidentiksi.

Vierailija
150/265 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut oikeastaan aina luontovihreä, eli luonnon puolella, ja huomioinut sen omassa elämässäni.

Nämä ilmastokatastrofipuheet kuulostavat kuitenkin korviini oman aikamme "taivas putoaa" -profetioilta.

Ihmiset ovat oikeasti aina odottaneet ja pelänneet maailmanloppua, jonkinlaista tuhoa, jota ei voi välttää. Sitä, että taivas putoaa, joku hirviö tulee ja tuhoas kaiken, tai maailma tuhoutuu (mutta oikein uskovat pelastetaan taivaaseen).

Vierailija
151/265 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli Eduskuntatalon töhriminen ei auttanutkaan yhtään?

Ei tainnut edes lopettaa turpeen nostoa Ruotsissa. 

Ehkä ruotsalaisten ilmastoaktivistien pitää yrittää seuraavaksi maalata Big Ben, tai ehkä jopa Thames punaiseksi. Sillä varmasti saavat keskeytettyä turpeennoston Ruotsin metsissä.

Vierailija
152/265 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minkäs teet. Ihmisiä on liikaa jo ennestään maapallolla ja poliitikot vain itkee, että niitä on liian vähän, ja lisää pitäisi saada vaikka synnytystalkoiden avulla tai muutoin kuulemma yhteiskunnat romahtavat.

Kyllähän ne nykymuodossaan romahtavat, koska ne on rakennettu täysin kestämättömälle perustalle. Kaikki ei voi kasvaa loputtomiin. On tämä ihmislaji niin kertakaikkisen typerä. 

Vierailija
153/265 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin toimitus on täynnä elämäänsä kyllästyneitä tyhjäntoimittajia.

Ja se totisesti näkyy. 

Lopetin Hesarin tilauksen viitisen vuotta sitten, enkä ole sen jälkeen viitsinyt netistäkään moista pzkaa lueskella. 

Kunnioittakaa itseänne, ihmiset. Kaikkea ei kannata edes silmällä. 

Vierailija
154/265 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan köyhimmän työttömän jalanjälki ja sopeutetaan kaikki kulutukseltaan samaan.  Ympäristöä säästyy, ihmisiä saattaa kuolla mutta kuolishan ne muutenkin.  Eikä unelmoida enää hallituksesta joka jakaa ja jakaa.

Vierailija
155/265 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikkialla maailmassa lisäännyttäisiin kuin Suomessa, maailman väestön määrä olisi kääntynyt laskuun jo 60-luvulla ja vähentynyt joka vuosi. Eli maailmassa olisi nyt noin 3,5 miljardia ihmistä.

Suomalaiset ovat näissä "talkoissa" oman osansa tehneet, nyt on muiden vuoro.

Keskimääräinen suomalainen kuluttaa luonnonvaroja monikymmenkertaisesti vaikkapa kehitysmaalaiseen verrattuna. Väkimäärän pitää laskea kaikkialla, mutta erityisesti teollisuusmaissa, joissa kulutus on järjettömällä tasolla.

Jos olet huomannut näiden ilmastoagenda-puolueiden ajatuksia, tämä esittämäsi ongelma ei näytä paljoa painavan vaakakupissa. Suomeen halutaan paljon lisää ihmisiä ulkomailta, eli sieltä missä niitä on.

Vierailija
156/265 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan nämä myrskyt näytä lisääntyvän, eikä sateet, eikä hurrikaanit, eikä ukkoset. Ainakaan jos uskomme tieteeseen, tai no tilastoihin.

Katastrofi voi kuitenkin tulla joskus. Ehkäpä kuitenkin taivaalta, viittaahan sana katASTROfi jo itsessään avaruuteen. Luulenkin että maapalloa on aika-ajoin kohdannut muualta tullut ongelma, kuten meteoriitti.

Vierailija
157/265 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikkialla maailmassa lisäännyttäisiin kuin Suomessa, maailman väestön määrä olisi kääntynyt laskuun jo 60-luvulla ja vähentynyt joka vuosi. Eli maailmassa olisi nyt noin 3,5 miljardia ihmistä.

Suomalaiset ovat näissä "talkoissa" oman osansa tehneet, nyt on muiden vuoro.

Keskimääräinen suomalainen kuluttaa luonnonvaroja monikymmenkertaisesti vaikkapa kehitysmaalaiseen verrattuna. Väkimäärän pitää laskea kaikkialla, mutta erityisesti teollisuusmaissa, joissa kulutus on järjettömällä tasolla.

Jos olet huomannut näiden ilmastoagenda-puolueiden ajatuksia, tämä esittämäsi ongelma ei näytä paljoa painavan vaakakupissa. Suomeen halutaan paljon lisää ihmisiä ulkomailta, eli sieltä missä niitä on.

Riippuu päättävistä tahoista, halutaanko vai ei. Itse en halua. :)

-eri

Vierailija
158/265 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti 1880 lopulla tiedemiehet sanoivat kun öljy yhtiöitä alkoi teollistumaan että tämä tulee tapahtumaan. Jo ensimmäisissä lautoissa oli otettu huomioon 15+ merennousun vara yritykset tiesivät mitä tulee tapahtumaan. Kansalaisille yleensä on tasaisesti kielletty tosiasiat ja kerrottu valheita vain. 

Tämä on ollut päättäjien tiedossa mutta ahneus on vienyt totuuden hautaan 

Vierailija
159/265 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaan köyhimmän työttömän jalanjälki ja sopeutetaan kaikki kulutukseltaan samaan.  Ympäristöä säästyy, ihmisiä saattaa kuolla mutta kuolishan ne muutenkin.  Eikä unelmoida enää hallituksesta joka jakaa ja jakaa.

Näinhän se juuri pitäisi tehdä. Kuinka moni ahne p*ska on valmis?

Vierailija
160/265 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti  kehotus  mennä  töihin  on  rääkkäystä  Elokapinan  mielestä.