Energiajuomiin K18-lätkä?!
Kommentit (27)
15 on must hyvä ja kauppojen on noudatettava niitä sääntöjä, se on tehtävä selväks kaikille kauppiaille että se ei ole OK jos 7 vuotias menee IP kassalle 5 megaforcen kanssa
Mä olen nähnyt sitä nimittäin useasti, mä en ikinä antais noin pienen lapsen ostaa niitä myrkkyjä itse
Miettikää ny vähä jos on oma lapsi esim ja noin pieni, kyl saa olla helvetin typerä jos ei tajua että ne ei ole hyväksi lapselle
Vierailija kirjoitti:
15 on must hyvä ja kauppojen on noudatettava niitä sääntöjä, se on tehtävä selväks kaikille kauppiaille että se ei ole OK jos 7 vuotias menee IP kassalle 5 megaforcen kanssa
Mä olen nähnyt sitä nimittäin useasti, mä en ikinä antais noin pienen lapsen ostaa niitä myrkkyjä itse
Miettikää ny vähä jos on oma lapsi esim ja noin pieni, kyl saa olla helvetin typerä jos ei tajua että ne ei ole hyväksi lapselle
Ihan kassamyyjä myi eilen 4 megistä, 4 noin 7-9v jonnelle.
Ei myyjät kysele mitään papereita enää. Tiedän erään s-marketin, joka sijaitsee alle 200 m ala-asteelta. Siellä käyvät lapsukaiset välitunnin aikana päivittäin ostamassa energiajuomia. Eikä ketään se tunne kiinnostavan.
Vierailija kirjoitti:
Pois vaan nuo myrkyt kaupoista. Niitä ostaa jälk*enj*äneet ihmiset.
Tämä. En ymmärrä miksi sitä litkua pitää edes juoda. Itse en ole koskaan juonut ja hyvin olen pärjännyt.
T. Urheileva mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. En ymmärrä miksi sitä litkua pitää edes juoda. Itse en ole koskaan juonut ja hyvin olen pärjännyt.
T. Urheileva mies
Sinulla on oikeus olla juomatta, ja minulla on oikeus juoda. Tasavertaista. Sovitaanko näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Urheileva mies
Sinulla on oikeus olla juomatta, ja minulla on oikeus juoda. Tasavertaista. Sovitaanko näin?
Juo niin paljon kuin haluat, kunhan sitten maksat hammashoidon yksityisellä, etkä verovaroilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei myyjät kysele mitään papereita enää. Tiedän erään s-marketin, joka sijaitsee alle 200 m ala-asteelta. Siellä käyvät lapsukaiset välitunnin aikana päivittäin ostamassa energiajuomia. Eikä ketään se tunne kiinnostavan.
Pitäisi ilmiantaa tai tehdä rikosilmoitus näistä myyjistä, jotka myyvät energiajuomia alle 15v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Urheileva mies
Juo niin paljon kuin haluat, kunhan sitten maksat hammashoidon yksityisellä, etkä verovaroilla.
Tosin ei ne siellä tiedä miksi hampaat meni eli kuka valvoo?
Vierailija kirjoitti:
Ei tule toimimaan. Koska ei K15:kaan toimi nytten.
Toimii se alkoholinkin kanssa. Vaatii vaan vastaavaa lakihimmeliä ja valvontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Urheileva mies
Mulla men hampit kahvisokerikombol.
Vierailija kirjoitti:
Ja? Silti monet vanhemmat ostaa niitä jopa 7v lapsille.
Näin juuri. Lapsenlapsi ei ole juonut limukoita eikä sokerijuomia koskaan. Nyt 8v. ja kertoi, että äiti osti energiajuomaa ja antoi maistaa. Otin kaksi kuvausta ja sehän oli hyvää.
Suututti niin hitosti!! Tuollaisia äitejä sais antaa risulla takalistoon, niin että tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Urheileva mies
Mulla men hampit kahvisokerikombol.
Ja monella menee hampaat energiajuomien kanssa. Ovat paljon haitallisempia hampaille kuin sokerikahvi, joka sekin on huono asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Urheileva mies
Tosin ei ne siellä tiedä miksi hampaat meni eli kuka valvoo?
Luuletko, että hammaslääkäri ei kykene päättelemään mahdollisia syitä miksi hampaat ovat syöpyneet?
Ja? Silti monet vanhemmat ostaa niitä jopa 7v lapsille.