Mikä tämä juttu on, että Valkeakosken naapurusto vastustanut erityislasten taloa?
Aamulehdessä maksumuurin takana. Kuka tietää asiasta enemmän?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis erityislapsia, nepsyjä jne. viikonlopuiksi tuonne isoon oktaloon, että vanhemmat saavat levätä. Tarkoitus lasten kanssa touhuta ja leikkiä myös ulkona ja pihalla. Siksi naapurit valittaneet. Pelkäävät alueen, ja talojensa arvon laskevan.
Siis nyt ihan oikeasti. Onhan noita koulussakin. Nyt on naapurusto asettanut itsensä naurunalaiseksi. Ap
Koulussa ei asuta.Kukaan täysjärkinen ei halua noita möykkäämään naapuriin.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ovat harmittomia lapsia, kun vanhempien pitää päästä oikein "hengähtämään". Joukossa voi olla hyvinkin pahatapaisia lapsia - josta valkeakoskelaisilla on nyt hyvin tuoretta kokemusta.
Eipä kaunistella asioita. Kuka tuollaisia naapurustoonsa haluaa ja vielä viikonloppuisin. Yrittäjähän voi vierailla viikonloppuisin kyseisissä perheissä paikan päällä, jolloin toiminta kohdistuu juuri sinne, mihin pitääkin. Siellä pitää yrittäjänkin olla, ongelmien alkulähteillä, eikä tunkea toiminnallaan pilaamaan naapuruston kotirauhaa.
Vaikka lapsi olisi kuinka suloinen, hän voi vaatia 24/7 valvontaa. Se ettei vanhemmat pysty käymään vaikka lenkillä kahdestaan tai joskus kerran vuodessa viettämässä hääpäivää tai mitä ikinä, voi olla hyvin kuluttavaa. Ei kaikilla ole turvaverkkoa. Mun vanhemmat toimivat tukiperheenä kehitysvammaisille lapsille, kun olin lapsi. Meille tuli viikonloppuhoitoon silloin tällöin ihana tyttö, jonka äiti oli yksinhuoltaja. Miehensä oli lähtenyt tytön ollessa n vuoden ikäinen (kun kehitysviivästymä selvisi). Ymmärrän varsinkin näin itse eronneena, kuinka arvokasta tuolle äidille oli ne viikonloput kun sai käydä treffeillä ja tavata kavereita. Ihan vaan se että voi nukkua aamulla pitkään on iso juttu. Hänellä ei ollut vanhemmat elossa ja ex-miehen vanhemmat asui jossain kaukana, eikä olleet käyneet tapaamassa tyttöä sen jälkeen kun poikansa otti ja lähti ja hylkäsi perheensä. Aika paska isä sillä suloisella pienellä tytöllä. Tuo lapsi oli muuten suhteellisen normaali, mutta käyttäytyi ikäisiään lapsellisemmin ja eli jossain haavemaailmassa. Ymmärtääkseni synnytyksessä oli tapahtunut jotain ja oli ollut tovin ilman happea.
Ja olivat he millaisia lapsia tahansa, niin paikkahan heilläkin tulee olla.