Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Excelöin menoni ja rahankäyttöni muuttui

Vierailija
12.10.2024 |

Olen nyt n. puolentoista vuoden ajan excelöinyt menoni ja tuloni. Kaikki lähti siitä, kun ostin uuden sohvan ja käytin puskurirahaa siihen n. 1500e. Halusin saada tuon maksetuksi puskurirahastooni pian takaisin, ajattelin että otin ikään kuin velkaa itseltäni.

No, olen ennenkin ollut tarkka rahankäyttäjä, mutta nyt tulojen ja menojen kirjaaminen on saanut silmäni avautumaan aivan uudella tavalla. Ruokakauppamenot ovat pienentyneet merkittävästi ja joka ikisen ostoksen kohdalla tulee mietittyä tarkemmin. Teen myös kuukausittain ennakkolaskelman ja siihen on jäänyt vähän koukkuun, että huolehtii siitä että pysyy ennakkolaskelmassa. (esim. ulkona syömiseen olen varannut kuukaudessa 40e ja sen on riitettävä. Voi käydä esim. yhden kerran paremmin syömässä, woltata kolme kertaa pizzaa tai käydä muutaman kerran kahvilassa)

Olen saanut säästöön yli kaksinkertaisesti aiempaan verrattuna rahaa, vaikka palkkani ei ole edes keskitasoa. Nyt saan kuukaudessa säästöön vähintään 400 euroa. Jos ostan jotain isompaa, otan puskurista ja maksan vielä tätä ikään kuin omaa velkaa säästämisten päälle. Sekin motivoi, kun ajattelee että lainaa itseltään rahaa ja se on maksettava takaisin.

Kommentit (173)

Vierailija
81/173 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta excelissä on varmuus siitä että rahaa on. Mulla on aina varaa siihen mihin haluankin kun katson vain sarakkeitani. Koskaan en osta velaksi mitään, koskaan ei tarvitse valvoa öitään että miten maksan minkäkin laskun tai menetänkö luottotiedot. Ei koskaan.

Vaan aina pystyn tähyämään eteenpäin, että tuolla mulla onkin seuraava kesäloma, mitä kivaa tekisin silloin kun matkakassassani tulee silloin olemaan käyttörahaa vaikka 5 tuhatta. Mikään ei estä suunnitelmiani kun ne jäävät tuon alle.

Eikä niin että voi nyt tekisi mieleni matkalle mutta rahaa ei ole, no ostan velaksi ja biletän loman. Sitten kotiin palatessa iskee karu totuus, millä maksan lomamatkani jälkikäteen? Ei edes mitään haaveiltavaa kun se loma meni jo. Ankea arki ja takaisinmaksu, kiitos ei.

Vierailija
82/173 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämän tarkoitushan on säästää. 

Eiku..

Järkevä ennakointi ja säästäminen tekevät vapaaksi ja mahdollistavat unelmienkin toteuttamisen ilman huolta ja katumusta.

Jep, jokin körttiläinen synnin ja katumuksen tunne teillä kitsailijoilla siellä taustalla on. 

Miksi on jotenkin parempi ostaa ensin ja säästää jälkikäteen kuin toisin päin? 

Siksi että vanhana et enää nauti asioista samalla tavalla kuin nuorena. Aistit huononevat, elämänilo katoaa, ystävät katoavat yms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/173 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että ei suunnittele menojaan ja tulojaan, on jonkin asteista pako todellisuudesta. Uskotaan, että jotenkin pärjätään vaikka ei ole hajuakaan rahojen riittävyydestä. Laskut tulevat yllättäen, ja sitten itketään maailman epäoikeudenmukaisuutta.

Täällä palstalla kun on aktivoitunut ilkkujien ryhmä, niin luulenpa että siinä nyt kateus on iskenyt päälle. Ette osaa tehdä excel-taulukkoa ja kaavoja siihen!

Nyt vasta on se huutonaurun paikka, sellaista vanhentunutta ilmaisua käyttääkseni. Että joku oikeasti olisi kateellinen Excelin tekemisen taidosta! 😆🤣😂

Minä tykkään vanhanaikaisesta ruutu vihkosta vaikka osaan Excliäkin käyttää.

Vierailija
84/173 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta excelissä on varmuus siitä että rahaa on. Mulla on aina varaa siihen mihin haluankin kun katson vain sarakkeitani. Koskaan en osta velaksi mitään, koskaan ei tarvitse valvoa öitään että miten maksan minkäkin laskun tai menetänkö luottotiedot. Ei koskaan.

Vaan aina pystyn tähyämään eteenpäin, että tuolla mulla onkin seuraava kesäloma, mitä kivaa tekisin silloin kun matkakassassani tulee silloin olemaan käyttörahaa vaikka 5 tuhatta. Mikään ei estä suunnitelmiani kun ne jäävät tuon alle.

Eikä niin että voi nyt tekisi mieleni matkalle mutta rahaa ei ole, no ostan velaksi ja biletän loman. Sitten kotiin palatessa iskee karu totuus, millä maksan lomamatkani jälkikäteen? Ei edes mitään haaveiltavaa kun se loma meni jo. Ankea arki ja takaisinmaksu, kiitos ei.

Itse olet itsellesi ankean arjen tehnyt. 

Vierailija
85/173 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun juuri mulla ei ole sitä ankeaa arkea koska mulla on aina varmuus että rahaa on.

Vierailija
86/173 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorittajien elämää tuollainen excelöinti. Mutta naisillehan kaiken suorittaminen on todella törkeää. 

Vierailija
87/173 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiku..

Järkevä ennakointi ja säästäminen tekevät vapaaksi ja mahdollistavat unelmienkin toteuttamisen ilman huolta ja katumusta.

Jep, jokin körttiläinen synnin ja katumuksen tunne teillä kitsailijoilla siellä taustalla on. 

Siksi että vanhana et enää nauti asioista samalla tavalla kuin nuorena. Aistit huononevat, elämänilo katoaa, ystävät katoavat yms. 

Kyllä minä nautin ystävistäni, matkailusta ja elämyksistä aivan kuten nuorenakin.

Vierailija
88/173 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se on ankeaa kun hän ei tunne siitä ankeutta vaan euforiaa? Sinäkö määräät mikä on ankeaa ja mikä ei? 

Vierailija
89/173 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet itsellesi ankean arjen tehnyt.&n

Ajatella että rahaa on on elämänilon aihe. 

Vierailija
90/173 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiku..

Nyt pitää kysyä minkä ikäinen on sinusta vanha? Ja mistä asioista nauttii nuorena, mutta vanhana ei?

Vierailija
91/173 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on taas erittäin hyvä muistutus miksi yleinen äänioikeus on huono ajatus kun täällä on niin paljon vastuuttomia ihmisiä äänessä. Ei ole kotona opetettu ettei saa tuhlata enemmän kuin mihin on varaa ilmeisesti. On se kamalaa että nämä saavat sitten äänestää samanhenkiset sotkemaan koko maan asiat samalla ajatusmaailmalla.

Vierailija
92/173 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiku..

Kyllä minä nautin ystävistäni, matkailusta ja elämyksistä aivan kuten nuorenakin.

Et tietenkään ole vielä tietoinen oman ruumiisi rappiosta. 

Vierailija
93/173 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella että rahaa on on elämänilon aihe. 

No todellakin on ja olen siitä joka päivä kiitollinen että rahaa on. Tämäkään ei poissulje muita elämänilon aiheita, ihan samalla tavalla kuin ei se excelkään luottokortin omistamista ja käyttämistä, älä taas sekoita asioita.

Vierailija
94/173 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas maalaistantat. Lainanotto on ihan luvallista, järkevää ja helpottaa elämää valtavasti. Itse asiassa luotonotto mahdollistaa ihanan elämän monella tapaa.  

Vierailija
95/173 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkällä elämänkokemuksella voin sanoa että on niitä jotka elää. Ja sitten niitä jotka säästää. 

Muutamallakin säästetyllä kymppitonnilla saa muuten aivan hemmetisti mielenrauhaa elämäänsä. Mutta kukin tietty määrittelee elämisen tavallaan.

Vierailija
96/173 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet itsellesi ankean arjen tehnyt.&n

Sinä juuri maaalasit eteesi ankean elämän, joka perustui muuhun kuin nuukailuun ja säästämiseen. Kuplautumista parhaimmillaan!

Vierailija
97/173 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulkaas maalaistantat. Lainanotto on ihan luvallista, järkevää ja helpottaa elämää valtavasti. Itse asiassa luotonotto mahdollistaa ihanan elämän monella tapaa.  

Riippuu, mihin sitä lainaa ottaa. Asunto- tai sijoituslaina onkin ihan järkevää lainanottoa. Syömävelka ei.

T. Kaupunkilaismies

Vierailija
98/173 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et tietenkään ole vielä tietoinen oman ruumiisi rappiosta."

Eli sinun mielestä parikymppisen pitää ottaa kaikki mahdolliset pikavipit ja maksaa kaveritkin ulkomaille bilettämään ja maksaa heille huumeetkin? Eihän siinää elämistä ole kuin parin reissun verran ja sitten niitä ulosottoon menneitä vippejä saakin maksaa seuraavat vuosikymmenet. Nelikymppisenä sitten huomaa, että rahaa ei ole mihinkään, luottotiedottomana ei saa edes vuokra-asuntoa ja loppuikä menee köyhyydessä. Juu, todella houkuttelevaa.

Vierailija
99/173 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä missä vaiheessa maksat lomasi ei ole mitään tekemistä itse loman kanssa. 

Ei se käteisellä ostettu asunto ole yhtään sen hienompi kuin lainalla ostettu. Todennäköisesti se on ankeampi sillä lainaa on saanut enemmän. 

Vierailija
100/173 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on taas erittäin hyvä muistutus miksi yleinen äänioikeus on huono ajatus kun täällä on niin paljon vastuuttomia ihmisiä äänessä. Ei ole kotona opetettu ettei saa tuhlata enemmän kuin mihin on varaa ilmeisesti. On se kamalaa että nämä saavat sitten äänestää samanhenkiset sotkemaan koko maan asiat samalla ajatusmaailmalla.

HEIL PURRA!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan