Suomalaiset on mielestäni yksi maailman oudoimpia kansoja
Olen itse ihan kantasuomalainen, mutta silti tätä mieltä. On niitä vieläkin oudompia kanoja kuten vaikkapa japanilaiset mutta väliiä kyllä ihmetyttää monet piirteet meilkäläisessä kulttuurissa ja mentaliteetissa. Onko muilla ollut samanlaisia ajatuksia?
Jännä juttu etten ole koskaan oikein kokenut kunnolla olevani suomalainen, vaikka olenkin ihan suomalainen. Sukutaustaa mulla kyllä löytyy Ranskasta, Ruotsista ja Norjasta jos mennään vähän kauemmaksi historiassa Liekö se sitten selittää jotakin..
Kommentit (73)
Samaa mieltä. Mielestäni se on enimmäkseen hyvä asia. Ehkä sopii huonosti nykyaikaan.
Japanilaisia kanoja en ole tavannut tai edes nähnyt. Poikkeaako miten paljon täkäläisistä?
Kyllä av-mammat on maailman oudoimpia kanoja.
Oletko ollut paljonkin tekemisssä maailman kansojen kanssa?
Ai suomalaiset muka? 50 miljoonaa ihmistä Yhdysvalloissa haluaa moninkertaisen raiskaajan presidentiksi toista kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Mielestäni se on enimmäkseen hyvä asia. Ehkä sopii huonosti nykyaikaan.
Nykyään pitää olla friikki että ap:n kaltaisten mielestä sopii nykystandardiin.
Suomessa kasvaneena pidän suomalaisia maailman vähiten outona kansana. Muu olisi outoa.
Et sitten voinut mitenkään perustella?
Outo muiden mielestä, mutta ei nyt sentään oudoimpia.
Ei Ruotsi ja Norja nyt NIIN paljon poikkea Suomesta. Tanska alkaa jo poiketa.
Mitä sitten? Olemme omintakeista tuulipukukansaa joka tykkää sillointällöin matkia muita muoteja mutta olemme kuitenkin aina samoja suomalaisia ja "juntteja". Minä rakastan omaa kansaani ja heimoani. Mielestäni olemme maailman hienoin kansa ja monet mittaritkin sen todistaa ihan kansainvälisesti. Sori siitä ap!
Vierailija kirjoitti:
Et sitten voinut mitenkään perustella?
Ei tuo omaa kanssakansalaisiaan vihaava anarkomarko ole ikinä mitään osannut perustella. neekerinmunaa vaan tekisi mieli mutta edes abdit ja muhikset ei ap:n mätää pillua halua.
On erittäin suomalaista sanoa, ettei koe itseään suomalaiseksi.
Olet siis suomalaisen perikuva 😀
Vierailija kirjoitti:
On erittäin suomalaista sanoa, ettei koe itseään suomalaiseksi.
Olet siis suomalaisen perikuva 😀
Se ei ole suomalaista vaan sannamarinilaista idiotismia.
Suomalaiset ovat rauhaa rakastava kansa, joka ei hyökkää muihin maihin. Suomalaiset ovat kansoista niitä luotettavimpia. Eletään ja annetaan toisten elää.
😘
Voisivat monet ottaa oppia.
Itäsuomalaiset vai länsisuomalaiset?
Suomalaiset sopeutuvat niin huonosti nykyaikaan, ja ovatkin siksi kuolemassa sukupuuttoon. Tietysti nykyaika voi tulla tiensä päähän sitä ennen.
Vierailija kirjoitti:
Ai suomalaiset muka? 50 miljoonaa ihmistä Yhdysvalloissa haluaa moninkertaisen raiskaajan presidentiksi toista kertaa.
Olin sanomassa samaa. Jenkit on kyllä erikoisia. Varmaan johtuu siitä että ovat mamuluusereiden jälkeläisiä. Aidot amerikkalaiset on lähes tuhottu, intiaanit.
Suomalaiset ovat keskimäärin aika umpimielisiä, mutta toisaalta on sitten savolaisia ja karjalaisia, jotka ovat normaaleja maailman mittapuulla mitä puheliaisuuteen tulee.
Minusta suomalaiset ovat hyvin poikkeuksellisia juuri tuossa harvapuheisuudessaan ja tylyydessään. Amerikkalaisessa matkaoppaassa sanottiin kohteliaisuudesta: "Ole huoleti, et pysty loukkaamaan suomalaista käyttäytymällä epäkohteliaasti." Ja vaikka tuossa oli huumoriakin, niin se pitää paikkansa. Vaikka amerikkalainen yrittäisi olla epäkohtelias, suomalainen pitää häntä normaalina.
Et tunne outoja kansoja.