Suomalaiset on mielestäni yksi maailman oudoimpia kansoja
Olen itse ihan kantasuomalainen, mutta silti tätä mieltä. On niitä vieläkin oudompia kanoja kuten vaikkapa japanilaiset mutta väliiä kyllä ihmetyttää monet piirteet meilkäläisessä kulttuurissa ja mentaliteetissa. Onko muilla ollut samanlaisia ajatuksia?
Jännä juttu etten ole koskaan oikein kokenut kunnolla olevani suomalainen, vaikka olenkin ihan suomalainen. Sukutaustaa mulla kyllä löytyy Ranskasta, Ruotsista ja Norjasta jos mennään vähän kauemmaksi historiassa Liekö se sitten selittää jotakin..
Kommentit (73)
En ole pohjalainen mutta tämä biisi kuvastaa ajatusmaailmaani omaa kansaani suomalaisia kohtaan. Olette kaikki hienoa väkeä, olette sitten persuja, kepulaisia, demareita, vihreitä, kommareita tai kokkareita. Kunhan olette maltillisia normaaleja järjellä ajattelevia jotka ymmärrätte että muitakin mielipiteitä on. Olette mun kansaani! Ääriaineksia inhoan, niin vasemmalta kuin oikealtakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai suomalaiset muka? 50 miljoonaa ihmistä Yhdysvalloissa haluaa moninkertaisen raiskaajan presidentiksi toista kertaa.
Olin sanomassa samaa. Jenkit on kyllä erikoisia. Varmaan johtuu siitä että ovat mamuluusereiden jälkeläisiä. Aidot amerikkalaiset on lähes tuhottu, intiaanit.
Poliittisen ohjelman kannatuksen voin ymmärtää, mutta paatuneen ja sairaan rikollisen en.
Kuuntele VOX- kansan tarina. Lastenkuunnelma, ei ilmesty koskaan. Kertoo äänimaailmasta. Henkilöhahmoja mm. Pikku-Zimi, Tauko, Iso-Albert... Jakso I: Eetterissä suhisee. Jakso II Monitorilla tapahtuu, Jakso III: Äänivalli murtuu
saa jatkaa ja käyttää
Painu ap venäjälle! En pyydä sinulta anteeksi suomalaisuuttani! Olen mielelläni juntti joka tykkää elää kuten täällä on vuosisatoja elelty. Minulla on puoliksi japanilainen työkaveri joka ei paskaakaan välitä jos syön sushini haarukalla vaikka hän tottuneesti käyttää puikkoja. Hän ymmärtää suomalaisuuden, toisin kuin sinä.
Minä asuin kymmenen vuotta sitten lähiössä jossa asui enimmäkseen muualta tulleita. Naapurissani asunut irakilainen joskus sanoi" minä rakastan teidän kansaa. te olette hienoja". Koita sinäkin ap omaksua tuo ajatus.
Pidän Suomesta ja suomalaisista enkä pidä meitä outoina. Koen olevani suomalainen enkä kaipaa muualle. Suomi on luonnonläheinen, ihmiset ovat pääosin ystävällisiä ja kohteliaita ja samaan aikaan pitävät tarpeeksi välimatkaa. Meillä osataan small-talkata mutta ei välttämättä pidetä sitä pakollisena. Saa olla iloinen, saa olla vähemmän iloinen, saa puhua enemmän tai vähemmän, ei tarvitse esittää mitään jos ei halua.
Hallituksen tällä hetkellä harjoittama hyvinvointivaltion rapauttaminen ensimmäistä kertaa huolestuttaa vaikka ennen en ole politiikasta jaksanut pahemmin välittää, mutta katsotaan mitä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Missä naissa on eniten epäkypsiä taaperoaikuisia (täällä ainakin paljon)? Mikä mielikuva kunkin maan asukkien henkisestä iästä?
Tiesitkö että tää meidän Suomi on siitä hassu maa että täältä saa muuttaa pois jos ei meno miellytä? Sen kuin hipsii vaan pois niihin maihin missä ei ole taaperoita. Hushus pois vaan.
Vierailija kirjoitti:
Painu ap venäjälle! En pyydä sinulta anteeksi suomalaisuuttani! Olen mielelläni juntti joka tykkää elää kuten täällä on vuosisatoja elelty. Minulla on puoliksi japanilainen työkaveri joka ei paskaakaan välitä jos syön sushini haarukalla vaikka hän tottuneesti käyttää puikkoja. Hän ymmärtää suomalaisuuden, toisin kuin sinä.
Miksi sinä niin kauheasti suutut jos joku suomalainen ei koe suomalaisuutta omakseen? Kukaan ei ole käskenyt pyytämään anteeksi tai häpeämään, ole ihan rauhassa ylpeä suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Pidän Suomesta ja suomalaisista enkä pidä meitä outoina. Koen olevani suomalainen enkä kaipaa muualle. Suomi on luonnonläheinen, ihmiset ovat pääosin ystävällisiä ja kohteliaita ja samaan aikaan pitävät tarpeeksi välimatkaa. Meillä osataan small-talkata mutta ei välttämättä pidetä sitä pakollisena. Saa olla iloinen, saa olla vähemmän iloinen, saa puhua enemmän tai vähemmän, ei tarvitse esittää mitään jos ei halua.
Hallituksen tällä hetkellä harjoittama hyvinvointivaltion rapauttaminen ensimmäistä kertaa huolestuttaa vaikka ennen en ole politiikasta jaksanut pahemmin välittää, mutta katsotaan mitä tulee.
Minä äänestin hallituksessa olevaa puoluetta mutta ymmärrän toki huolesi. Ajat ovat kovat. Mutta ei meidän ihmisten tarvitse alkaa vihoitella toisilleen silti vaikka hallitus tekisi mitä. Ihmisten tulee kuitenkin miettiä myös sitä että ei se hallitus keneltäkään ihan piruuttansa leikkaa. Suomi on elänyt yli varojensa. Jos ihmisten mielestä pitää leikata muista asioista kuin nyt niin seuraavissa vaaleissa kannattaa äänestää oppositiopuolueita. Nekin tulevat kyllä jatkamaan leikkauslinjaa, vaikka vaihtaisivatkin kohteita.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat rauhaa rakastava kansa, joka ei hyökkää muihin maihin. Suomalaiset ovat kansoista niitä luotettavimpia. Eletään ja annetaan toisten elää.
😘
Voisivat monet ottaa oppia.
No ei siltä kyllä vaikuta nykyään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä niin kauheasti suutut jos joku suomalainen ei koe suomalaisuutta omakseen? Kukaan ei ole käskenyt pyytämään anteeksi tai häpeämään, ole ihan rauhassa ylpeä suomalainen.
Kukaan ei ole käskenyt mutta rutiset päivästä toiseen suomalaisella palstalla kuinka huonoa väkeä me suomalaiset olemme. Painu helvettiin meidän maastamme!
Samaa mieltä ap:n kanssa. Jotain omituista suomalaisissa on, mutta tajunnut sen vasta nyt viime vuosina. Minusta tosin japanilaiset ovat hyvin samanlaisia kuin suomalaiset, myös jollain tapaa omituisia. Suomalaiset on sellainen lällättelykansa, ollaan olevinaan kauhean lupsakkaa, ja pintaa kun vähän raaputtaa, niin hirveän kateellisia - aina himoitsevat toisen omaa, rahanahneita ja nuukia. Jotkut voi olla Ruotsista, mutta paljonhan täällä on kai niitä mongolien jälkeläisiä eli idästä?
Lällättelyllä tarkoitan esim. sitä, että lainataan joistain vanhoista suomi-filmeistä ja suomalaisesta kirjallisuudesta kuluneita merkityksettömiä fraaseja. Myös jälkiviisaus kuuluu tuohon lällättellyyn, jälkeenpäin tiedettiin jo tietenkin, että jokin asia on noin tai näin. Antaa sellaisen tyhmän ihmisen vaikutelman. Ehkä se Fatima oli osittain oikeassa syrjäseutujen asukkaista, vaikka provosikin. Ja eipä ne tunnu kaupungissakaan sen fiksumpia olevan.
Olen asunut ulkomailla reilun 30 vuotta, ja kyllä voin sanoa olevani samaa mieltä aloittajan kanssa.
Olen välillä miettinytkin miksi suomalaiset aina vain, vaikka maailma muuttuu ja ihmiset liikkuvat ja ovat yhteyksissä maapalloin poiselta puolelta toiselle, pysyvät aina vain sellaisena omituisena omaa hiirenkoloonsa lukittautuneina ja kaikkea uutta pelkäävinä?
Mistä johtuu suomalaisten arkuus ja huono itsetunto? Tiedän että perinteinen suomalainen kasvatus on perustunut kautta aikojen vähättelyyn ja lasten kritisointiin ja siihen, etteivät vain luule osaavansa mitään tai olevansa mitään. Luulisi kuitenkin että siitä on päästy, ja uskon että nyt nuori sukupolvi jo alkaa päästä tuosta ihuonommuuden tunteesta ja pelosta.
Ikävä kyllä mahdollisuudet kunnon kouluttautumiseen on nyt viety ja kaikki tehty vaikeammaksi, mutta uskon että vielä näitä sisukkaita eteenpäin pyrkiviä löytyy joilla riittää tahtoa ja sisua.
Itselläni on kaksi jo aikuiseksi ehtinytttä lasta, ja heille olen mahdollistanut kouluttautumisen niin pitkälle kun halua on riittänyt. Kannustanut olen, en vähätellyt ja mollannut ja molemmat ovat nyt asettuneet hyviin asemiin elämässään. Itse en saanut nuorena opiskella mutta aikuisena otin vahingon takaisin ja lähdinkin sitten ulkomaille ja tänne jäin. En koskaan ole ollut arka enkä pelkää vierasta ja outoa.
Minulta on kysytty tunnenko itseni suomalaoiseksi ja täytyy sanoa että en. En ole minkään maalainen, olen vain minä. Suomalaisuudesta on kova sisu ja peräänanatamattomuus ja itsepäisyys joiden avulla olen tieni raivannut, luonteeltani olen liian optimistinen ja avoin ja utelias kaikkea uutta kohtaan ollakseni suomalainen.
Suomessa käydessä on outoa se, että välillä törmää hyvin ystävällisiin ihmisiin ja joku jopa alkaa puhua oma-aloitteisesti, mutta toisaalta valtava kateus ja viha ja pahantahtoisuus pilaa paljon. Omituinen sekoitus kerta kaikkiaan jota itse Suomessa asuvat eivät vaikuta huomaavan tai sitten se vain on niin tavallista ettei siihen kiinnitetä huomiota. Syrjään vetäytyväisyys, epäily, viha, kateus. Ne pilaa valtavan paljon ja näyttävät istuvan erittäin tiukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinua vihervasemmistolaista nistiä niin kauheasti suututtaa sen maan kansalaiset jossa asut? Muuta pois niin kärsimyksesi lakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä ap:n kanssa. Jotain omituista suomalaisissa on, mutta tajunnut sen vasta nyt viime vuosina. Minusta tosin japanilaiset ovat hyvin samanlaisia kuin suomalaiset, myös jollain tapaa omituisia. Suomalaiset on sellainen lällättelykansa, ollaan olevinaan kauhean lupsakkaa, ja pintaa kun vähän raaputtaa, niin hirveän kateellisia - aina himoitsevat toisen omaa, rahanahneita ja nuukia. Jotkut voi olla Ruotsista, mutta paljonhan täällä on kai niitä mongolien jälkeläisiä eli idästä?
Lällättelyllä tarkoitan esim. sitä, että lainataan joistain vanhoista suomi-filmeistä ja suomalaisesta kirjallisuudesta kuluneita merkityksettömiä fraaseja. Myös jälkiviisaus kuuluu tuohon lällättellyyn, jälkeenpäin tiedettiin jo tietenkin, että jokin asia on noin tai näin. Antaa sellaisen tyhmän ihmisen vaikutelman. Ehkä se Fatima oli osittain oikeassa syrjäseutujen asukkaista, vaikka provosikin. Ja eipä ne tunnu kaupungissakaan sen fiksumpia olevan.
Sinä olet ap. Runkkari konalasta betonikuution sisältä. Työsi on päivittäin runkata ja avautua kuinka paskaa kansaa suomalaiset on.
AP on todellinen maailmanmatkaaja.
Tutkinut ja nähnyt kaikki maailman kansat ja kulttuurit ja tullut sitten tähän tulokseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut ulkomailla reilun 30 vuotta, ja kyllä voin sanoa olevani samaa mieltä aloittajan kanssa.
Olen välillä miettinytkin miksi suomalaiset aina vain, vaikka maailma muuttuu ja ihmiset liikkuvat ja ovat yhteyksissä maapalloin poiselta puolelta toiselle, pysyvät aina vain sellaisena omituisena omaa hiirenkoloonsa lukittautuneina ja kaikkea uutta pelkäävinä?
Mistä johtuu suomalaisten arkuus ja huono itsetunto? Tiedän että perinteinen suomalainen kasvatus on perustunut kautta aikojen vähättelyyn ja lasten kritisointiin ja siihen, etteivät vain luule osaavansa mitään tai olevansa mitään. Luulisi kuitenkin että siitä on päästy, ja uskon että nyt nuori sukupolvi jo alkaa päästä tuosta ihuonommuuden tunteesta ja pelosta.
Ikävä kyllä mahdollisuudet kunnon kouluttautumiseen on nyt viety ja kaikki tehty vaikeammaksi, mutta uskon että vielä näitä sisukkaita eteenpäin pyrkiviä löytyy joilla riittää
Eli suomalaisuus pitää hävittää koska sinä olet asunut ulkomailla? Haista vttu saatanan mulkku!
Suomalaisia vaivaa myös vahvasti päälleliimattu miellyttäminen, millä tavoitellaan itselle jotain etuja ja hyötyä, tyyliin annetaan lapsen opettajalle joku lahjus jouluna, jotta lapsi saa hyviä numeroita.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä mahdollisuudet kunnon kouluttautumiseen on nyt viety ja kaikki tehty vaikeammaksi, mutta uskon että vielä näitä sisukkaita eteenpäin pyrkiviä löytyy joilla riittää
Kateus on katkeraa kalkkia suomalaisilla. Se jäytää meitä jotenkin sisältäpäin ja olemme sellaisia jotenkin myrkyllisiä kuitenkin vaikka toisaalta rehellistä kansaa. Aina pitää kadehtia jotakin.
Missä naissa on eniten epäkypsiä taaperoaikuisia (täällä ainakin paljon)? Mikä mielikuva kunkin maan asukkien henkisestä iästä?