Miksi jotkut kampaajat tasaavat tukan aivan piikkisuoraan..?
Kampaaja (uusi) teki näin, yleensä ei näytä tältä, kai ne kampaajat reunaa edes vähän rikkoo. Mikä tän pikkisuoran mallin idea niin kuin on. Kampaajat vois vastata...
Kommentit (13)
On olemassa erilaisia tekniikoita. Piikkisuora leikkaus on yksi näistä.
Vierailija kirjoitti:
Et pyytänyt rikottua.
Mä pyysin pyöristettyä linjaa ja rikottua latvaa. Sain suoraksi leikatun terävillä kulmilla.
No en mä yleensä pyydä mitään rikottua ja silti se on ihan ns normaalin näköinen. Tämä kerta on yksi noin kymmenestä kun kävi näin. Edellinen kerta oli Cutters-kampaamossa ja siellä en enää käy.
Koska se kuuluu kouvolatukan malliin.
Yleensä itse kerrotaan kampaajalle millaisen leikkauksen haluaa. Jos ei kerro niin leikkaa miten leikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et pyytänyt rikottua.
Mä pyysin pyöristettyä linjaa ja rikottua latvaa. Sain suoraksi leikatun terävillä kulmilla.
No se on rikottu
Mun hiukset rikottiin pyytämättä. Pyysin kerroksittain leikkausta. Kampaaja ei osannu vaikka kehui 20 vuoden ammattitaidolla työskentelyä. No toinen kampaaja parsi. Osasi leikata kerroksittain. Painotin, että latvoja ei saa rikkoa. Ei rikkonu.
Mä nimenomaan haluan suoraan leikatun, ei mitään pyöristyksiä tai kerrostuksia. Sanon sen nykyään aina erikseen, kun muuten useimmat kampaajat tuntuvat tahtovan pyöristellä ym.
Olen tuhat kertaa pyytänyt reiluja kerrostuksia mutta ehei, aina tulee suora jonka latvusta on vähän harottu ohennussaksilla ja siinä se
On toki ensisijaisesti kampaajan asia kysyä, mitä asiakas haluaa. Jos mitään ei kuulu, on asiakkaan kiire ilmoittaa itse, mitä toivoo - arvaamalla se ei onnistu.
Kerrostusta ei osaa oikealla tavalla leikata kun harvat.
Usein joko ei huomaa koko kerrostusta, tai sitten on liiaksi "pätkitty".
Käyn kampaaja pidemmän matkan takaa, koska osaa tuon kerrostamisen täydellisesti. Pari kertaa olen (pakosta!) joutunut käymään toisella, ja katunut... :(
Tulos ollut hirveä, viimeksi kerrostus oli erottuvat pätkät päällä, pitkät hiukset alla. Voisi verrata siihen että omat hiukset 'polkkamitta' ja sitten alle tumpattu todella näkyvästi erottuvat pidennykset hartioihin saakka.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostusta ei osaa oikealla tavalla leikata kun harvat.
Usein joko ei huomaa koko kerrostusta, tai sitten on liiaksi "pätkitty".
Käyn kampaaja pidemmän matkan takaa, koska osaa tuon kerrostamisen täydellisesti. Pari kertaa olen (pakosta!) joutunut käymään toisella, ja katunut... :(
Tulos ollut hirveä, viimeksi kerrostus oli erottuvat pätkät päällä, pitkät hiukset alla. Voisi verrata siihen että omat hiukset 'polkkamitta' ja sitten alle tumpattu todella näkyvästi erottuvat pidennykset hartioihin saakka.
Ymmärrettävää, että on itselle hyvin tärkeä juttu. Keskipitkä tukka on kuitenkin niin mitäänsanomaton ja tavallinen tyyliratkaisu, että olivatpa sen kerrostukset niin tai näin, muut ihmiset eivät huomaa eroa.
Et pyytänyt rikottua.