Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset on mielestäni yksi maailman oudoimpia kansoja

Vierailija
12.10.2024 |

Olen itse ihan kantasuomalainen, mutta silti tätä mieltä. On niitä vieläkin oudompia kanoja kuten vaikkapa japanilaiset mutta väliiä kyllä ihmetyttää monet piirteet meilkäläisessä kulttuurissa ja mentaliteetissa. Onko muilla ollut samanlaisia ajatuksia?

Jännä juttu etten ole koskaan oikein kokenut kunnolla olevani suomalainen, vaikka olenkin ihan suomalainen. Sukutaustaa mulla kyllä löytyy Ranskasta, Ruotsista ja Norjasta jos mennään vähän kauemmaksi historiassa Liekö se sitten selittää jotakin.. 

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Tunnen samoin. 

Vierailija
62/73 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asunut ulkomailla, jonkin verran matkustellut, mutta vaikka kuinka matkustelisi ei- turistirysissä niin on turisti.

Lukenut olen eri maiden kirjallisuutta ja ulkomaalaisia on jonkun verran tullut elämääni, sukuun naituina ja heidän perheistään on tullut tuttuja ja aika paljon on puhuttu ja hyvin paljon elämä on samanlaista, oma perhe on tärkeää, sen menestys, kateutta on kaikkialla, kaikkialla on introvetttejä, hiljaisempia ihmisiä ja heille Suomi on paratiisi ei tarvitse  olla enempää sosiaalinen kuin on.

Toki olen tutustunut vain länsimaisiin ihmisiin, eivät nuo ole sen ihmeellisempiä kuin me. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aihe näemmä karkasi jo alkuperäisestä aiheesta ihan muualle. Yhteenveto, suomalaiset ovat tai eivät ole omituisia, koska yheiskunnassamme leikataan hyvinvointipalveluja ja työttömyys lisääntyy. En ivaile, mutta mielestäni ne eivät ole syy siihen, että jotkut pitävät suomalaisia omituisina tai normaaleina.

Alapeukutus tällä palstalla käy jo suosituksesta :D

Vierailija
64/73 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painu ap venäjälle! En pyydä sinulta anteeksi suomalaisuuttani! Olen mielelläni juntti joka tykkää elää kuten täällä on vuosisatoja elelty. Minulla on puoliksi japanilainen työkaveri joka ei paskaakaan välitä jos syön sushini haarukalla vaikka hän tottuneesti käyttää puikkoja. Hän ymmärtää suomalaisuuden, toisin kuin sinä.

Miksi sinä niin kauheasti suutut jos joku suomalainen ei koe suomalaisuutta omakseen? Kukaan ei ole käskenyt pyytämään anteeksi tai häpeämään, ole ihan rauhassa ylpeä suomalainen.

Miksi sinua vihervasemmistolaista nistiä niin kauheasti suututtaa sen maan kansalaiset jossa asut? Muuta pois niin kärsimyksesi lakkaa.

:D minua ei suututa lainkaan sen maan

Kiitos! Olen aika hyvä myöntämään tosiasiat itsestäni vaikka ne olisivatkin sellaisia jotka saavat jotkut pitämään minua arvottomana roskana.

Oletan että sinä ehkä olet oikeistolainen, jonka puolesta minun pitäisi kuollla jotta Suomi olisi parempi paikka yksi nisti vähemmän? Et ehkä myöskään ole empaattinen itseäsi heikompiosaisia kohtaan, ja tyytyväinen että leikkaukset kohdistuvat rajusti heihin eivätkä ehkä sinuun parempiosaisena lainkaan? Ihan ymmärrettävää jos näin on, kun itsellä on kaikki hyvin niin on helppo elää murehtimatta muita.

Vierailija
65/73 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä juntimpaa kansaa saa maailmalta hakea.

Täällä oma kulttuuri poljetaan oikein valtiovallan toimesta maanrakoon. Musiikki, taide, kulttuuri, teatteri on vassareiden hapatusta joka pitää leikata henkihievereihin. AInoaa oikeaa suomalaisuutta on vetää ulkomaalaista turpaan ja heittää vaimo lumihankeen. Sen päälle Uuno Turhapuro videokasetilta.

Vierailija
66/73 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen av-mamma on kosmopoliitti ja poikkeusyksilö. Tätä voi sitten miettiä lapsilauman kanssa prisman jonossa, kun jonottaa maksalaatikkoa rahvaan seassa.

Vierailija
67/73 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisia vaivaa myös vahvasti päälleliimattu miellyttäminen, millä tavoitellaan itselle jotain etuja ja hyötyä, tyyliin annetaan lapsen opettajalle joku lahjus jouluna, jotta lapsi saa hyviä numeroita. 

Ihan päinvastoin. Tosin Suomessa opettaja tietää, että jos sattuu jotain saamaan jouluna tai keväällä, hän on oikeasti pidetty.

Vierailija
68/73 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset viihtyvät paljon yksinään omissa oloissaan sen takia koska muut suomalaiset on niin veemäistä porukkaa. Kaikilla unelmana joku mökki missä ei oo naapureita lähelläkään. Naapuriviha hyvin yleistä. Ivaillaan, vähätellään ja naureskellaan muille ja sitten kateellisen katkerana jurrissa valitetaan kun jollain on enemmän fyrkkaa.

Muiden menestys ei kiinnosta mutta jos tulee uutinen vakavasta sairastumisesta, kuolemasta, avioerosta, konkurssista tms niin johan silmät kirkastuu ja tulee parempi mieli. Ei muuta kuin lisää kahvia ja juoruilemaan.

Aina joutuu ensimmäisenä moikkaamaan kun muut vaan tuijottaa hiirenhiljaa hississä kenkiään. Aivan käsittämättömän junttia kansaa kertakaikkiaan.

Vierailija
69/73 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut sitä, vihervassarit tätä. Päivästä toiseen samaa lätinää. Töistä ei ole hajuakaan. Hallituksen syytä kaikki.

Vierailija
70/73 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole asunut ulkomailla, jonkin verran matkustellut, mutta vaikka kuinka matkustelisi ei- turistirysissä niin on turisti.

Lukenut olen eri maiden kirjallisuutta ja ulkomaalaisia on jonkun verran tullut elämääni, sukuun naituina ja heidän perheistään on tullut tuttuja ja aika paljon on puhuttu ja hyvin paljon elämä on samanlaista, oma perhe on tärkeää, sen menestys, kateutta on kaikkialla, kaikkialla on introvetttejä, hiljaisempia ihmisiä ja heille Suomi on paratiisi ei tarvitse  olla enempää sosiaalinen kuin on.

Toki olen tutustunut vain länsimaisiin ihmisiin, eivät nuo ole sen ihmeellisempiä kuin me. 

Näin on, vaikkakaan en pidä introvertteja omituisina, päinvastoin, pidän monia extroverttejä omituisina. Usein tuntuu, että esittävät jotain roolia.

Vierailija
71/73 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on maailman nöyrin kansa, sitä välillä ihmettelen. Missä tahansa muussa maassa olisi kapinat tulilla mutta täällä kiltisti alistutaan ja pidetään sitä jopa hyveenä!

Vierailija
72/73 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset viihtyvät paljon yksinään omissa oloissaan sen takia koska muut suomalaiset on niin veemäistä porukkaa. Kaikilla unelmana joku mökki missä ei oo naapureita lähelläkään. Naapuriviha hyvin yleistä. Ivaillaan, vähätellään ja naureskellaan muille ja sitten kateellisen katkerana jurrissa valitetaan kun jollain on enemmän fyrkkaa.

Muiden menestys ei kiinnosta mutta jos tulee uutinen vakavasta sairastumisesta, kuolemasta, avioerosta, konkurssista tms niin johan silmät kirkastuu ja tulee parempi mieli. Ei muuta kuin lisää kahvia ja juoruilemaan.

Aina joutuu ensimmäisenä moikkaamaan kun muut vaan tuijottaa hiirenhiljaa hississä kenkiään. Aivan käsittämättömän junttia kansaa kertakaikkiaan.

Valitettavasti tämä! "Mistähän on rahaa saanu, kun on taas uus auto pihassa". Luulin nuorempana, että näitä juoruämmiä oli vain vanhoisssa Suomi-filmeissä, mutta kyllä ne on ihan realiteettia nykyäänkin.

Jos on vaikka kämppä myynnissä niin, "voi että kun olisi hieno, mutta valitettavasti on väärässä paikassa, harmi" ja vieno hymy päälle. Näin varsinkin yksi tietty ihmisryhmä Suomessa, varmaan samat ulkomaillakin. 

Vierailija
73/73 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on maailman nöyrin kansa, sitä välillä ihmettelen. Missä tahansa muussa maassa olisi kapinat tulilla mutta täällä kiltisti alistutaan ja pidetään sitä jopa hyveenä!

Osa tällaisia, ja osa kuvittelee henkilökohtaisesti hyötyvänsä, jos alistuu päättäjien tahtoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän