Kela maksoi yli 5600 euroa/kk etuuksia osalle kansaa
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
On se "hienoa"!
Minä ja mieheni olemme raataneet 40v töissä, bruttotulot lähelle 140ke ja käteen jää 5900e/kk. Kasvattaneet ja kouluttaneet 4 uutta veronmaksajaa
Ja me olemme niitä Suomen "hyväosaisia".
😡😡😡
Tai päinvastoin:
hitsi miten onnekkaita olette olleet, on riittänyt terveyttä, olette päässeet opiskelemaan hyvää työllistävää alaa ja saaneet hyväpalkkaiset pysyvät työpaikat. Nyt olette hyvää eläkettä nauttivia tai lähes eläkkeellä. On oma koti, irtaimistoa, ehkä mökki ja uusi auto, aikuiset lapset ja ehkä suloisia lapsenlapsia, kaikki menestyviä ja terveitä, veronmaksajia. Kaikki ITSE aikaansaatua eli parempia ihmisiä.
Mutta silti mieltäsi kaihertaa kateus huono-osaisempaa kohtaan, ehkä vakavasti sairastunutta, vammaista, vammaista hoitavaa, mieleltään sairastunutta. Hänhän saa RAHAA!
Todistit jälleen kerran sen tosiasian että hyvätuloinen kadehtii rahaa, kukaan ei saa millään syyllä saada rahaa jos sinä et saa. Olet valmis viemään vaikka pikkulapselta karkkirahan, koska sehän kuuluu sinulle. Tai vammaiselta kuntoutusrahan, koska sehän kuuluu sinulle.
Mene jmalauta peilin eteen ja häpeä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se "hienoa"!
Minä ja mieheni olemme raataneet 40v töissä, bruttotulot lähelle 140ke ja käteen jää 5900e/kk. Kasvattaneet ja kouluttaneet 4 uutta veronmaksajaa
😡😡😡
Tai päinvastoin:
hitsi miten onnekkaita olette olleet, on riittänyt terveyttä, olette päässeet opiskelemaan hyvää työllistävää alaa ja saaneet hyväpalkkaiset pysyvät työpaikat. Nyt olette hyvää eläkettä nauttivia tai lähes eläkkeellä. On oma koti, irtaimistoa, ehkä mökki ja uusi auto, aikuiset lapset ja ehkä suloisia lapsenlapsia, kaikki menestyviä ja terveitä, veronmaksajia. Kaikki ITSE aikaansaatua eli parempia ihmisiä.
Mutta silti mieltäsi kaihertaa kateus huono-osaisempaa kohtaan, ehkä vakavasti sairastunutta, vammaista, vammaista hoitavaa, mieleltään sairastunutta. Hänhän saa RAHAA!
T
En edelleenkään puhu sairaista enkä vammaisista!! Enkä edes rehellisistä työtähakevista, heistä tosin useimmat ansiosidonnaisella. Enkä opiskelijoista jotka ovat tämän maan ainoa toivo.
Vaan niistä jotka makaavat sohvalla toisten kustannuksella lihottamassa persettään. Niitä on aivan liikaa tässä maassa! Monet sikiävät kuin kanit ja lapset jäävät yhteiskunnan huollettaviksi ilman toivoa yhteiskuntakelpoisuudesta kun mallia ei saa kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se "hienoa"!
😡😡😡
Tai päinvastoin:
Mutta silti mieltäsi kaihertaa kateus huono-osaisempaa kohtaan, ehkä vakavasti sairastunutta, vammaista, vammaista hoitavaa, mieleltään
Ja kuvittelet HEIDÄN saavan 5000€/kk Kelalta? He saavat 595€/kk muutamat vähän enemmän. Lisäksi kaikille ei ole työpaikkaa, vaikka itkien rukoilisi. Kyllä menestyneen ihmisen kannattaa suunnata kateutensa ihan eri suuntaan. Surullista, hyvin surullista että hyvätuloinen menestynyt, elämältä kaiken saanut ihminen käyttää lauantaipäivänsä huono-osaisten kadehtimiseen. Ei se rikkauskaan näköjään tee ihmisestä hyvinvoivaa, henkisesti.
Eniten nyt tässä ihmetyttää nuo reaktiot perheen 140ke vuosituloihin. Siis 70k per aikuinen. Eli jotain 5800e/kk brutto. Ihan keskituloisen palkka. Ei sillä vielä Monacoon muuteta. Itsellä palkkatulot 8500e ja puolisolla samaa luokkaa ja lisäksi pääomatuloja n 25k vuodessa. En silti miellä itseämme hyvätuloisiksi, kaupassa katsellaan hintoja,aamulla herätään töihin yms normielämää vain
No, mun 2200e eläkkestä jos muuntaa päivärahaksi ei se kovin paljoa ole.
22v sitten bruttopalkka oli 2000e, ei sekään ollut iso.
Miehen palkka nyt 59v:nä on yli tupla siihen mitä 22v sitten.
Moniko 20-40v saa yli 100ke/v, eli vastaavan mitä monet tukiloiset ilmaiseksi?