Kela maksoi yli 5600 euroa/kk etuuksia osalle kansaa
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Iltalehden uutisessa on virhe. 5627 euroa oli vuodelta 2022.
Vuoden 2023 keskimääräinen kela-tuki 30:lle parhaalle on 5723 euroa.
Kumma kun kukaan muu ei huomaa virhettä.?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/913f2aee-851c-4510-bfeb-75e9e2af59dd
Niinpä, Orpon hallitus on nostanut Kela-maksuja. Silti tukia saavat haukkuu hallitusta päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, Orpon hallitus on nostanut Kela-maksuja. Silti tukia saavat haukkuu hallitusta päivästä toiseen.
Ensi kerralla, kun A-studiossa joku opposition besserwisseri saarnaa pienituloisilta leikkaamisesta voidaan joka kerta ottaa nämä summat puheeksi. Jotkut saa tukia lähes 6000 kuukaudessa eli se siitä valituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Suurimmat yksittäiset Top 30-tuet/asiakas, keskiarvo, olivat vanhempainpäivärahoja.
Eli ihan ansioperusteisia korvauksia vanhempainvapailta. keskim. 2295€/kk.
Vaatinee yli 4000€:n bruttotulot/kk, ennen vapaita?
Seuraava suurin ryhmä: Kuntoutustuet. Suurimmat tuet määräytyvät myös ansioperusteisesti.
Tuskin joukossa on ihan hirveästi niitä sossupummeja ja mm-taustaisia?
Tukia melkoisen hyvätuloisille ovat nämä.
Mutta saahan tästä taas hyvät mölinät. Kiitos klikkiotsikon. Jutussa asia avattiin aika huonosti.
Yks perhe kitisi kun saivat tukia 4800 kuukaudessa, eivätkä pärjää, ihan siis tukia. Töihin eivät yrittäneetkään, mies kävi vähän aikaa työkokeilussa muttei sitten jaksanutkaan. Ja lisää pitäisi saada, kun on tietenkin pari isoa koiraa.
Vierailija kirjoitti:
On se "hienoa"!
Minä ja mieheni olemme raataneet 40v töissä, bruttotulot lähelle 140ke ja käteen jää 5900e/kk. Kasvattaneet ja kouluttaneet 4 uutta veronmaksajaa
Ja me olemme niitä Suomen "hyväosaisia".
😡😡😡
140ke ??? Miksi et sano tätä suomeksi?
Jos olisi vaikka 10 lasta niin lapsilisät ovat hiukan alle 2000€. Mistä lähes 4000€ päälle?
Kela on kaikkien kaveri. Eniten Kelan maksamista tuista nauttii hyvätuloiset suurperheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmat yksittäiset Top 30-tuet/asiakas, keskiarvo, olivat vanhempainpäivärahoja.
Eli ihan ansioperusteisia korvauksia vanhempainvapailta. keskim. 2295€/kk.
Vaatinee yli 4000€:n bruttotulot/kk, ennen vapaita?
Seuraava suurin ryhmä: Kuntoutustuet. Suurimmat tuet määräytyvät myös ansioperusteisesti.
Tuskin joukossa on ihan hirveästi niitä sossupummeja ja mm-taustaisia?
Tukia melkoisen hyvätuloisille ovat nämä.
Mutta saahan tästä taas hyvät mölinät. Kiitos klikkiotsikon. Jutussa asia avattiin aika huonosti.
Ne ovat tukia hyvätuloisille siinä vaiheessa, kun niitä tuloja ei olekaan joko kuntoutuksen tai lapsen saamisen vuoksi. Yhdenvertaisuuslaki takaa sen, että edes hyvätuloisen ei tarvitse säästää etukäteen, vaikka moni
IL kertoi viime vuonna Amandasta, joka sai Kelan tukia noin 5250 euroa kuukaudessa.
Amandalla oli kahdeksan alle 13-vuotiasta lasta, joten pelkkiä lapsilisiä kertyi 1700 euroa kuussa. Päälle tulivat asumistuet, äitiyspäiväraha, kotihoidontuki, omaishoidon tuki, elatusmaksut ja vammaistuet.
Että siitä vaan perässä niin saatte samat tuet, ai ei jaksa vai...
Vierailija kirjoitti:
5627 euroa. Niin paljon 30 eniten Kelan etuuksia saanutta asiakasta sai keskimäärin kuukaudessa vuonna 2022. Asia selvisi Iltalehden tietopyynnössä Kelalle.
Oiskohan tuossa ollut melko paljon lääkärikuluja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi kerralla, kun A-studiossa joku opposition besserwisseri saarnaa pienituloisilta leikkaamisesta voidaan joka kerta ottaa nämä summat puheeksi. Jotkut saa tukia lähes 6000 kuukaudessa eli se siitä valituksesta.
Hehän on hankkineet Suomeen niitä teidän ksipaamianne suomalaisia lapsia. Ei kukaan pysty kahdeksaa,lasta,työtulolla elättämään.
Ne on varmaan niitä 180 tonnia vuodessa tienaavia joilla on viisi kakaraa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä sitä lukua ollenkaan. Siinä taulukossa on laskettu 30 eniten saanutta asiakasta / tukimuoto ja lopuksi laskettu ne kaikki yhteen. Tuskin kukaan saa kaikkia niitä tukimuotoja yhtä aikaa. Onpa harhaanjohtava otsikko ja taulukko. Suurimmat keskimääräiset tuet per asiakas oli jotain 1100 euroa kuussa (kuntoutusraha ja vanhempainraha).
Juuri näin. Klikkitoimittajalla ja suurimmalla osalla lukijoista ei riitä äly tajuamaan, että taulukon viimeinen rivi on huuhaata - mikään ei takaa, että joka rivin top30 olisi samat asiakkaat. Ihmiskunta tuhoutuu tyhmyydestä nousevaan älämölöön.
Miten joku kehtaa loisia tuolla summalla valtion piikkiin????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehän on hankkineet Suomeen niitä teidän ksipaamianne suomalaisia lapsia. Ei kukaan pysty kahdeksaa,lasta,työtulolla elättämään.
Olisi hyvä, että normaalit ihmiset hankkisivat esim. 2-4 lasta, jotka pystyvät itse työllään kasvattamaan ja elättämään. Toki lapsilisät ja mahdolliset kannustimet siihen päälle. Nyt on liikaa hedonisteja ja maailmanparantajia, jotka vain jostain oudosta periaatteesta jättävät lisääntymättä.
No poistakaa ne tuet???? Jos noin itkettää niin poistetaan tuet kokonaan. Lopetetaan verot ja annetaan palaa oikein kunnolla!!! Persut? Mikä mättää? Te olette hallituksessa niin säätäkää sellainen laki ettei kukaan saa mitään!!! Loppuu tuo kitinä koska eihän tuota vääristelyä kukaan jaksa. Kyllä se toimeentulo saadaan aikaiseksi sellaisilla keinoilla ettei jää epäselväksi!!
Vierailija kirjoitti:
Amandakin sai yli viis tonnia lapsia tehtailemalla. Kyllä kotomaassakin osataan
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/08d393d5-697f-49e7-9010-4cdf7322f117
Eiks Amandalla ollut jotain erityislapsia. En kyllä toivoisi tällaista omalle kohdalle mistään rahasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se "hienoa"!
Minä ja mieheni olemme raataneet 40v töissä, bruttotulot lähelle 140ke ja käteen jää 5900e/kk. Kasvattaneet ja kouluttaneet 4 uutta veronmaksajaa
😡😡😡
Kusipäitä ainakin: Uskot rasistitrollien perättömiä pötyväitteitä. Keskieläke on 1800 euroa. Sinun eläkkeesi on paljon yli sen, mutta älyllä et ainakaan ole hyväpalkkaisia töitäsi saanut.
Tai olet venäjän trolli. Saat ruplia ruikuttelusta.
Mun eläke on 2200e, mies saa palkkaa.
Mikä trolli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se "hienoa"!
😡😡😡
Te olette juuri niitä jotka noita suuria kelakorvauksia saavat. Hyvätuloiset, jotka sairastuvat, saavat lapsia tms.
Ne korvaukset ovat vanhempainvapaakorvauksia, sairauspäivärahaa, k6ntoutusrahaa tms tulosidonnaista etuutta.
Kai tämän ymmärsit?
Me olimme pienituloisia kun saimme lapset. Emme ole ikinä saaneet muita tukia kuin kaikille kuuluvat lapsilisät ja äitiyspäivärahat.
Mies pääsi verokakenteriin vasta 57v:nä kun kuopuskin oli muuttanut kotoa. Minä jo pienellä eläkkeellä pari vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se "hienoa"!
😡😡😡
Mistä sää niin kuin olet vihanen? Säähän olet hyväosainen, ilman lainausmerkkejä.
Sulla on työ josta saat hyvin rahaa, sulla on puoliso ja pitkä avioliitto, olet saanut lapsia. Varmasti sulla on talo ja autotkin, ehkäpä mökkiä tai venettä?
Minulla ei ole mitään noista, ainoastaan tämä sairaus, pitkäaikainen.
Mutta en siltikään vaihtaisi osia, koska tuo kommenttisi kertoo kaiken, sinusta.
Kaikki noista turhista tuista ei mene pitkäaikaissairaille kuten sinä. Minäkin olen sairastanut parikymmentä vuotta mutta on ollut pakko käydä töissä koska mitään tukia en lle saanut.
Ja ei, ei ole venettä eikä omia autoja.
Mökki hankittiin 2v sitten kun myytiin 40v aikana itselle maksettu talo pois ja muutettiin pienempään.
Miksi en olisi vihainen siitä että jotkut (ei sairaat) saa saman rahan sohvalla makaamalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se "hienoa"!
😡😡😡
Noilla tuloilla te olette juuri saaneet noita klikkiotsikon isoja vanhenpainpäivärahoja ja paljon lapsilisiä. Ja varmaan vielä tukea lapsista annettujen verovähennyksen muodossa. (Entisaikaan)
Ihmiset vain unohtaa omalla kohdallaan tuet ja huomaa ke vain köyhimpien kohdalla, jossa tuet oikeasti merkitsee jotain.
Kun olin 22v sitten viimeksi äitiyslomalla mun bruttopalkka oli 2000e, päiväraha oli ehkä 1200e ja käteen tonni?
Kun kuopus syntyi oli 2 lapsen lapsilisä loppunut aikapäiviä sitten. Saimmekohan kahdesta nuorimmasta yhteensä 160e?
Onpa hurjat summat verrattuna tukiloisiin!!
Eli jos minulla on mittavat menot, teidän muiden täytyy ne maksaa? Verovaroista maksatte minun menoni, koska ne ovat mittavat.