Mitä jos kaikki ulkomaanmatkojen rahat käytettäisiinkin Suomessa?
Suomalaiset vievät paljon rahaa ulkomaille, mistä Suomi ei juurikaan hyödy. Mitä jos käyttäisimme rahat kuitenkin täällä Suomessa?
Kommentit (141)
Kuulostaa kepu-utopialta.. Joku mökkiyrittäjä huitsinnevadassa tarjoaa 300 eurolla mökkiviikonloppua. Saa olla mäkäräisten kupattavana ja kuunnella yöttömässä yössä humalaisen naapurin möykkää. Joo, kiitos ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono palvelu, korkeat hinnat, ahneet yrittäjät. Ei kiitos.
Ulkomailla voi olla huonoa palvelua, mutta hinnat ovat yleensä kohdillaan ja sää parempi. Valitsen ulkomaat.
Suomessa asiakaspalvelu on aina surkeaa, mieluummin menen muualle
MIelenkiintoinen väite. Minusta taas tuntuu siltä että Suomessa on melko hyvä palvelukulttuuri pääsääntöisesti. Menepä viroon, latviaan, liettuaan, saat todella ynseään ja väkinäistä palvelua
Menepä ihan minne vaan länsi-Euroopassa niin asiakaspalvelu on ihan toista kun näissä itäblokin maissa. Ja kyllä, Suomi kuuluu näihin itäblokin maihin. Miksi aina vedetään viro, Latvia tai liettua-kortti esiin kun valitetaan suomalaisesta asiakaspalvelusta? Suomessa on paskaa palvelua vaikka naapurimaassa olisi vielä paskempaa. Baltian maissa sentään hinnat ovat edullisemmat kuin Suomessa.
Varasin juuri viikonloppureissun Helsinkiin, juna ja pari yötä hotellissa.
370€ tuli hinnaksi... Yhdelle hengelle...
Vierailija kirjoitti:
Matkustajat on maanpettureita ja heitä pitäisi rangaista.
Eikä ole. Ja tämän lisäksi ostan kaiken suoraan ulkomailta, jonne menevät myös alvit. Lisätietoja saat Urpolta ja Purralta 😂
Vierailija kirjoitti:
Sitähän kokeiltiin korona-aikana mutta ei tainnu kelvata kun matkustajamäärät ulkomaille ovat palanneet normaaleiksi. Suomessa ei oikeasti ole mitään viikon lomalle jos ei tykkää patikoinnista tms. ulkoilmajutusta. Kaupungit on pieniä ja ankeita, etenkin talvella. Helsinki on niin nähty ettei siellä keksi edes viikonlopuksi tekemistä.
Ja hinnat suomessa! En maksa 150 euroa huoneesta hotellissa ja satasta parin ihmisen syömisistä päivässä. Enkä maksa kymppiä tavallisesta oluttuopista terassilla.
Säätä turha edes mainita. Jos on tuuria niin kesällä voi lomaviikko olla aurinkoinen ja lämmin. Tai sitten ei. Talvella pimeää, kylmää ja lunta. Inhoan lunta! Joten veri ei vedä myöskään talviurheilun pariin Lappiin. Sielläkin maksat itsesi kipeäksi jos sinne suuntaa Joten ei, emme lomaile suomessa. Rahalle ei saa vastinetta.
Tää on totta, omassa maassa kun on asunut 50v ja siitä n 35 on kiertänyt ympäriinsä, niin ns lähes kaikki kiinnostava on nähty.
Mutta tuo kalleus on suhteellista. 10 € oluesta, 100 € 2 hengen syömisists - montako olutta ja ruoka-annosta ym saa ulkomaan matkan hinnalla? Ja silloin raha jäisi kotimaahan.
Olen aina naureskellut niille jotka roudaa olutta Virosta. Kyllä tulee kalliit kaljat ym juomat kun kuitenkin sen juoman hinnan päälle sillä reissulla menee useita satoja eur kuitenkin. Ja huvittavinta voi olla se että pohjois savosta lähdetään linja-autolasteittain Tallinnaan halpojen juomien perään, reissu maksaa kuitenkin jokusen satasen, sitten ne kaljaökit roudataan takas pohjois savoon vaikka Iisalmessa on Olvin tehdas ihan käden ulottuvilla. Tehdas joka työllistää varmaan 1/10 paikallisista työikäisistä. Miksri osteta paikallisen tuottajan tuotteita vaikka hiukan kalliimmallakin niin raha jäisi alueelle.
Ei ole ihme että Suomi näivetty ja työpaikat siirtyy muualle maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Ja tämän lisäksi ostan kaiken suoraan ulkomailta, jonne menevät myös alvit. Lisätietoja saat Urpolta ja Purralta 😂
Mutta itse tietenkin vaadit täydet lääkäripalvelut verorahalla tuotettuna tietenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sama täällä, totean vain että kiitos Mestari!
Samalla hinnalla, jolla minä ja kaksi alakoululaista yövytään vkl Helsingissä, pääsemme Berliiniin. Enemmän nähtävää ja parempi sää.
Suomessa paljon reissanneena. Mökki Lapista, vähän aktiviteetteja, ulkona syömist, suurin osa safkoista tehty mökillä. Viikon hinta 3 henkilöä 2800€/ 3000€/ 3300€ riippuen aktiviteettien määrästä..
Viikko Italiassa, älyttömän paljon aktiviteetteja, joka ruoka ravintolassa yms sama henkilömäärä viikon kokonaiskustannus 2000€.
Lento Italiaan 4h. Vs autolla Lappiin 12h. Ja kyllä lentokoneella pääsisi Lappiin mutta tarvitsee vuokrata auto.
Haaparannassa systeemi tulee muuttamaan jälleen uusiin tiloihin, syynä asiakasmäärän raju kasvu. Suomen politiikka näyttää toimivan?
Ap on oikeassa : maailmalla on sitäpaitsi jo kyllästytty turisteihin.
Mua ei enää ulkomaanmatkailu kiinnosta, koska olen reissannut jo ihan riittävästi. Tai no Irlannissa haluan käydä, kun jään eläkkeelle. Miksi en sitten reissaa Suomessa? Ei tarvitse, koska asun täällä. Ulkomaillehan lähtee nimenomaan kokemaan jotain erilaista. Suomessa kaikki kaupungit tuntuvat olevan suunniilleen toistensa kopioita. Samat ketjuravintolat, ketjuhotellit ja ketjukaupat joka paikassa. Historialliset nähtävyydet kuten Turun linna, Suomenlinna, Porvoon puutaloalue jne on jo nähty. 63 vuotta olen asunut pääkaupunkiseudulla ja kun tänne jotain uutta tulee, niin vooin käydä katsomassa. Toissakesänä kävin katsomassa Esplanadin palmut. Bussilipun verran maksoin matkasta. Palmut tuli nähtyä, ei tarvitse nähdä toista kertaa. En mä ulkomailla reissatessakaan käynyt samoissa paikoissa montaa kertaa. Yksi kerta riitti per paikka. Lapissa en ole koskaan käynyt, mutta se ei oikeastaan edes kiinnosta. Jos harrastaisin laskettelua, tunturivaellusta tms, niin voisi kiinnostaakin. Lapsuudessa tuli kierrettyä Suomea ja Kolit, Hiidenkirnut yms on jo kertaalleen nähty. Mulla myös sama kuin yhdellä aiemmalla kirjoittajalla eli paikka, minne voisin mennä, edellyttää hyviä julkisia kulkuyhteyksiä. Jos jonkun kaupungin kaikki nähtävyydet on kierrettävissä kävellen, ei siellä viikkoa saa kulumaan.
Tai Temussa, sieltä saisi vaikka mitä sillä rahalla! T: Temu Selänne
Ei ole mun ongelma jossei joku hotellinpitäjä tai ravintoloitsija pääse minun rahoihini käsiksi.
Niinpä. Venäjällä on aika lailla tämä tilanne ja se on auttanut paljon kansantaloutta.
Tää on totta, omassa maassa kun on asunut 50v ja siitä n 35 on kiertänyt ympäriinsä, niin ns lähes kaikki kiinnostava on nähty.
Mutta tuo kalleus on suhteellista. 10 € oluesta, 100 € 2 hengen syömisists - montako olutta ja ruoka-annosta ym saa ulkomaan matkan hinnalla? Ja silloin raha jäisi kotimaahan.
Olen aina naureskellut niille jotka roudaa olutta Virosta. Kyllä tulee kalliit kaljat ym juomat kun kuitenkin sen juoman hinnan päälle sillä reissulla menee useita satoja eur kuitenkin. Ja huvittavinta voi olla se että pohjois savosta lähdetään linja-autolasteittain Tallinnaan halpojen juomien perään, reissu maksaa kuitenkin jokusen satasen, sitten ne kaljaökit roudataan takas pohjois savoon vaikka Iisalmessa on Olvin tehdas ihan käden ulottuvilla. Tehdas joka työllistää varmaan 1/10 paikallisista työikäisistä. Miksri osteta paikallisen tuottajan tuotteita vaikka hiukan kalliimmallakin niin raha jäisi alueelle.
Ei ole ihme että Suomi näivetty ja työpaikat siirtyy muualle maailmaan.
Jos lähtee yhtä iltaa istumaan niin tuo kirjoittamasi toimii mutta mietipä viikon lomaa hotellissa. Matka-ja majoituskulut ovat Suomessa niin korkeat että siihen kun laskee vielä ruokailu yms. kulut mukaan niin halvempaa on matkustaa etelä-eurooppaan. Ihan itse olen tämän laskenut kun mietittiin lähdetäänkö kiertämään Lappia vai pakettimatkalle kreikkaan. Kreikassa sää on kesällä aina kuuma ja aurinkoinen, Suomessa voi tulla koko viikko vettä niskaan ja lämpötila +15. Siinähän sitten lomailet😵 Ei tuon vertailun jälkeen tarvinnut kauheasti miettiä kumpi vaihtoehto otetaan. Ja talvella jos haluaa aurinkoa ja inhimillisiä lämpötiloja niin Suomessa ei niitä ole tarjolla vaikka maksaisi miljoonia🤷
Kaikki maksaa h**vetisti ja palvelu ja laatu nyt on mitä on. Hotellihuone maksaa 250e yöltä ja on surullinen koirankoppi verrattuna lukuisiin kehitysmaihin.
Huvipuistot oli auki, ja asiakkaita riitti 😎