Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talviasuttava mökki, rakentamiskokemuksia? Millä valmistajalla kauneimmat?

Vierailija
12.10.2024 |

Tylsää kun mökeissäkin on nyt tarjolla mustia kuutioita, joissa on hervottoman suuret ikkunat. Itse arvostan enemmän perinteistä tyyliä, kuten Kastellin. Mutta onko muita valmistajia, joiden mallit ovat enemmän perinteisiä?

Suunnitelmissa siis talviasuttavan mökin rakentaminen.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultimatemarket Lomatalot.Meillä on sellainen talviasuttava ja on kaunis ja hyvä.

Vierailija
22/29 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mammuttihirsi tarjoaa. Entä perinteinen hirsi. Sitten on betoni, tiili ja hirsi. Jos lämmitys kuitenkin pitää saada. Entä kaivo ja veden laatu. Paloturvallisuus (häkäasiat) tärkeää ja että pääsee vaikka yöllä eri ikkunoista tai ovista ulos, jos tulee jotain. Ja ei vedä ikkunat tai ovet, vaikka ilma kiertää. Katon pitäisi olla helposti korjattava. Pihan liukkaus pitää muistaa syksystä kevääseen, ettei astu liukkaaseen, mitä siihen polulle laittaa. Ehkä katos ovelle. Entä nuohous, onko paikallisia.

"Poliisi tutkii oululaisen talotehtaan kirjanpitoa ja rahaliikennettä - Mammuttikoti meni konkurssiin vuonna 2019"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.kontio.com/fi-FI/mallisto/kalliosaari-66/

Tämäkin on lähellä sitä mitä haetaan!

ap

Sinä osaat itsekin etsiä sulle sopivan, miksi täällä kyselet makuasioista.

Älä viitsi. En kysele makuasioista, vaan kokemuksista. Kaikenlaiset ratkaisut kiinnostavat, koska itse vasta haaveillaan omastamme.

ap

Kysyt kauneimmista. Etkö osaa itse valita?

Jospa en?

ap

Vierailija
24/29 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunniteltiin itse ja Puulan hirsitalo, teki lupakuvat ja ihan sai sellaisen kuin halusi. Rakentavat myös valmiiksi, mutta me tehtiin hirsityötä osaavan henkilön kanssa omin voimin.

Erittäin tyytyväisiä ko firmaan ja tavaraan.

Haluaisitko kertoa kustannuksista? Ja tontista? Laitoitteko kaikki mukavuudet?

ap

Oletko ensimmäistä kertaa pappia kyydissä?

Eihän kukaan tiedä  kustannuksista hinta-arviota, kun se riippuu täysin  tontin sijainnista ja asemakaavasta. Esim. mökin pohjatyöt voi maksaa 10.000-300.000€. 

En ole pyytänyt ketään arvioimaan meidän mökin kustannuksia, vaan kertomaan omista!

ap

Vierailija
25/29 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunniteltiin itse ja Puulan hirsitalo, teki lupakuvat ja ihan sai sellaisen kuin halusi. Rakentavat myös valmiiksi, mutta me tehtiin hirsityötä osaavan henkilön kanssa omin voimin.

ap

Kesämökin "mukavuuksien" hinta voi vaihdella satojatuhansia euroja. 

Jos kunnallistekniikka ja sähköt tontin rajalla, se on halpaa,mutta jos itse joutuu rakentamaan kaivot ja jätejärjestelmät, helposti kymmeniätuhansia, jopa satojatuhansia euroja  lisää. Samoin sähköliittymä voi maksaa 5000-100.000€.

Ja tämän jälkeen vasta päästä rakentamaan niitä "mukavuuksia".

Vierailija
26/29 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin kontiolta mökki, suunniteltiin itse sisätilat + vesiwc ja sauna.Parvi laitettiin koko leveydeltä. Ikkunoita suurennettiin ja lisättiin. Myös sisäkorkeutta korotettiin ja tuli avaramman oloinen.

Paikkakunnan timpuri kokosi koko komeuden ja hyvä tuli.

Vierailija
27/29 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kesämökin "mukavuuksien" hinta voi vaihdella satojatuhansia euroja. 

Jos kunnallistekniikka ja sähköt tontin rajalla, se on halpaa,mutta jos itse joutuu rakentamaan kaivot ja jätejärjestelmät, helposti kymmeniätuhansia, jopa satojatuhansia euroja  lisää. Samoin sähköliittymä voi maksaa 5000-100.000€.

Ja tämän jälkeen vasta päästä rakentamaan niitä "mukavuuksia".

Meidän tontille tulee sähköt. Kaivo ja jätevesisysteemi puuttuu. Meille mukavuuksia edustaa vesivessa, suihku ja pesukoneet. Saunaakaan ei tarvita, koska se jo löytyy tontilta.

ap

Vierailija
28/29 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtoja on paljon ihan makuasia mistä tykkää. Me rakennettiin aihkitalo firman mökki.

Kehtaisitko paljastaa mitä lysti kustansi? Ja millaiselle tontille rakensitte?

ap

Tasamaa tontti ja koko lysti maksoi 110 tonnia. Tein aika paljon itse töitä siinä joten se alensi kustannuksia ainakin 25 tonnia.

Vierailija
29/29 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on taiga niminen mökki. Oma äidin tontti jonka perin veljeni kanssa. Kaikkineen maksoi 120 000 euroa mökin pystytys, ,sähkötyöt, putkityöt, terassi ja sauna. Meitä on tässä kolme omistajaa, minä, veljeni ja vaimoni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi