Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan nainen täällä palannut parisuhteeseen hylättyään ensin miesmarkkinat?

Vierailija
11.10.2024 |

On paljon naisia, jotka ovat kokeneet vakkarisuhteen miehen kanssa ja todenneet, että se ei ole se, mitä he haluavat.

Oletko muuttanut mieltäsi, ja jos niin mistä syystä? Onko mitään syytä palata heteroparisuhteeseen? Jos olet ottanut sittenkin miehen, oliko valinta oikea vai kadutko?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ei.

Sitä vähän ajattelinkin.

ap

Vierailija
2/60 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeastaan hiukan hämmästynyt. Kuvittelin, että edes osa naisista olisi todennut, että sittenkin haluaa heteroparisuhteen. 

Eipä silti, en halua itsekään. Kaipa tämä aihe on tällä käsitelty.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ero tuli yli 20v avioliittovuoden jälkeen. Päätin etten enää ikinä tule asumaan yhdenkään miehen kanssa saman katon alla. Ihan tarpeeksi tuli elätettyä perhettä. 

Erosta 7 vuotta ja kohta 4 vuotta on mies asunut minun katon alla. Raha-asioista olen tarkka ja pidän rahamme erillään. Vahingosta viisastuin. 

Aina olen ollut monogamisem heterosuhteen kannalla, joten haluan olla samassa kainalossa ja saman miehen kanssa sängyssä puuhastelemassa.

N46

Vierailija
4/60 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan sitä hetkeä kun haluan ensimmäistäkään kertaa. Olen 29 ja ihan hetero kyllä, mutta en oikein romanssi-ihminen

Vierailija
5/60 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajantuhlausta onpi. Vasta tällä viikolla mietin, että miksi on lapsesta lähtien edes iskostettu mieleen hankkia mies. Ja yrittää sietää miesten käytöstä: osa ei kokkaa, ei puhu tunteista, ei osaa edes huomioida naisen or gasmin tarvetta..Miksi ihmeessä tuhlata aikaa tuollaiseen? Ja sitten vielä deittaillessa altistua mahdollliselle väkivallalle tai muulle hullulle, stalkkereita yms. Ei mitään järkeä. Parempi pysyä miehistä kauempana. Sehän on ihan tutkittu juttu, että naimisissa olokin lisää miehelle elinvuosia, mutta vie niitä naiselta.

Vierailija
6/60 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin rakastumaan. Ei tarvittu sen enempää tai vähempää. 

Vierailija
7/60 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärtänyt tarvetta korostaa HETEROparisuhteeseen palaamista. Tarkoittaako ap että kaikki parisuhteesta eronneet naiset ryhtyisivät yleensä lesboiksi? 

Vierailija
8/60 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän liiton jälkeen kuvittelin haluavani hyvän parisuhteen, toisenlaisen kuin edellisen. Muutamaa miestä kokeiltuani totesin, että parempi yksin, vaikka rakastuminen onkin ihanaa.

Vierailija
9/60 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin rakastumaan. Ei tarvittu sen enempää tai vähempää. 

Otan osaa. Niin minullekin kävi aluksi. Aivokemia vie naista. Toivottavasti sinulla on parempi tuuri tällä kertaa.

ap

Vierailija
10/60 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Ero tuli yli 20v avioliittovuoden jälkeen. Päätin etten enää ikinä tule asumaan yhdenkään miehen kanssa saman katon alla. Ihan tarpeeksi tuli elätettyä perhettä. 

Erosta 7 vuotta ja kohta 4 vuotta on mies asunut minun katon alla. Raha-asioista olen tarkka ja pidän rahamme erillään. Vahingosta viisastuin. 

Aina olen ollut monogamisem heterosuhteen kannalla, joten haluan olla samassa kainalossa ja saman miehen kanssa sängyssä puuhastelemassa.

N46

Miksi muutit mielesi?

ap

Vierailija
11/60 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan sitä hetkeä kun haluan ensimmäistäkään kertaa. Olen 29 ja ihan hetero kyllä, mutta en oikein romanssi-ihminen

A-romantikko?

Itse rakastuin ensimmäistä kertaa kunnolla 39-vuotiaana. Sitä edeltävät jutut oli lähinnä hassuttelua.

ap

Vierailija
12/60 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ymmärtänyt tarvetta korostaa HETEROparisuhteeseen palaamista. Tarkoittaako ap että kaikki parisuhteesta eronneet naiset ryhtyisivät yleensä lesboiksi? 

Eei. Eihän ihminen voi suuntautuneisuuttaa muuttaa. Harva varmaan ryhtyy silti naisen kanssa, en ryhtyisi itsekään.

Mutta aika moni nainen varmaan tajuaa, että suhde miehen kanssa on tietynlainen. Kuten yksi vastaaja sanoi, nainen ei välttis saa itselleen hyviä asioita miessuhteesta. Mies hyötyy suhteesta naiseen, nainen ei hyödy suhteesta mieheen. Siksi sukupuolella on väliä.

ap

Vierailija
13/60 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa vaan takaisin markkinoille. Ihan kivojakin miehiä on pinoiksi asti. Ei toki täydellisiä, mutta eivät naisetkaan ole, eikä sellaista kannata vaatia muilta tai itseltään.

Olette ihania tytöt, naiset ja mummot! 🙂

Vierailija
14/60 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin mieleni kun 100km oli välimatkaa ja aina kamala ikävä. Aina mielessä montako päivää, tuntia ja minuuttia on siihen kun seuraavaksi nähdään.. Rakastuminen teettää sellaista. 

Vaimoksi ei minusta kyllä enää ole. En lupaa itseäni kenellekään loppuelämäkseni. Yhdessä ollaan niin kauan kuin molemmat sitä haluaa. Vapauttavaa,  kun ei ole talolainaa tai yhteisiä lapsia, joiden vuoksi "joutuu" olla yhdessä. 

Olemme tässä, koska niin haluamme. Realismia, kaikki suhteet loppujen lopuksi päättyvät. Joko eroon tai kuolemaan! ;)

N46

Vierailija
15/60 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on pskaa alusta loppuun. 

Vierailija
16/60 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajantuhlausta onpi. Vasta tällä viikolla mietin, että miksi on lapsesta lähtien edes iskostettu mieleen hankkia mies. Ja yrittää sietää miesten käytöstä: osa ei kokkaa, ei puhu tunteista, ei osaa edes huomioida naisen or gasmin tarvetta..Miksi ihmeessä tuhlata aikaa tuollaiseen? Ja sitten vielä deittaillessa altistua mahdollliselle väkivallalle tai muulle hullulle, stalkkereita yms. Ei mitään järkeä. Parempi pysyä miehistä kauempana. Sehän on ihan tutkittu juttu, että naimisissa olokin lisää miehelle elinvuosia, mutta vie niitä naiselta.

Ei tuollaista ole tutkittu. Köyhät, sairaat kouluttamattomat jne. miehet eivät pääse naimisiin, kun taas korkeasti koulutetut, hyvin tienaavat jne. naiset eivät saa tasoistaan miestä, joten ovat mieluummin sinkkuja. Köyhyys lyhentää elinikää, varakkuus pidentää sitä. Oli naimisissa tai ei. 

Vierailija
17/60 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaista ole tutkittu. Köyhät, sairaat kouluttamattomat jne. miehet eivät pääse naimisiin, kun taas korkeasti koulutetut, hyvin tienaavat jne. naiset eivät saa tasoistaan miestä, joten ovat mieluummin sinkkuja. Köyhyys lyhentää elinikää, varakkuus pidentää sitä. Oli naimisissa tai ei. 

Totta kai sitä on tutkittu, mammakulta.

Lainaamasi kirjoittaja on täysin oikeassa. Naimisissa olevat miehet elävät pidempään kuin naimattomat, kun taas (miehen kanssa) naimisissa olo ei lisää naisille... noh, mitään. Tästä on paljon tutkimusta hänelle ken uskaltaa valistaa itseään.

https://www.cambridge.org/core/journals/journal-of-demographic-economic…

ap

Vierailija
18/60 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse mietin mikä saisi minut palaamaan miessuhteeseen, sen täytyisi olla mielenhäiriö, eli käytännössä rakastuminen. Rakastunut ihminen ei ymmärrä suojella itseään eikä ole todellakaan kriittinen rakkautensa kohdetta kohtaan.

Minua henkilökohtaisesti suojelee se, etten tapaa miehiä romanttisissa merkeissä: en ole deittipalveluissa (tietenkään, miksi olisin?), enkä katso miehiä silmiin ruokakaupassa tai harrastuksissa.

Ja sekin, että nyt, koettuani yksinolon ihanuutta muutaman vuoden, en pystyisi luopumaan tästä vapaudesta ja elämisen helppoudesta. Ihme saa tapahtua, että otan vielä miehen.

ap

Vierailija
19/60 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A-romantikko?

Itse rakastuin ensimmäistä kertaa kunnolla 39-vuotiaana. Sitä edeltävät jutut oli lähinnä hassuttelua.

ap

Viime aikoina kieltämättä olen alkanut miettiä aromanttisuuden (ja aseksuaalisuuden) mahdollisuutta itsessäni. Minulla ei siis ole koskaan ollut mitään pikkukivaakaan ja sellaista kunnon ihastusta en ole koskaan kokenut, rakastumisesta puhumattakaan. Luulisi, että tämän ikäinen olisi jo puhjennut kukkaan, jos on puhjetakseen. Vajaa kolmekymppisenä ne nuoren aikuisen hormonihuurut on kuitenkin yleensä jo takanapäin 

Vierailija
20/60 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A-romantikko?

ap

Viime aikoina kieltämättä olen alkanut miettiä aromanttisuuden (ja aseksuaalisuuden) mahdollisuutta itsessäni. Minulla ei siis ole koskaan ollut mitään pikkukivaakaan ja sellaista kunnon ihastusta en ole koskaan kokenut, rakastumisesta puhumattakaan. Luulisi, että tämän ikäinen olisi jo puhjennut kukkaan, jos on puhjetakseen. Vajaa kolmekymppisenä ne nuoren aikuisen hormonihuurut on kuitenkin yleensä jo takanapäin 

Jep. Osa meistä on herkästi rakastuvia, ja osa taas ei. Sinä (ja minä) kuulutaan jälkimmäisiin.

Kun (jos) sulle iskee se suuri rakkaus jossain vaiheessa, toivon että hän ei ole juoppo tai vakavasti mt-ongelmainen. Voin kokemuksesta sanoa, että sulla ei ole mahdollisuutta järkeillä haluatko olla suhteessa vai et. Rakkaus vie naista kuin litran mittaa. Itselläni kesti 10 vuotta havahtua lumouksesta. Nyt voin todeta, että se lisäsi elämänkokemustani, eli periaatteessa positiiivinen juttu, mutta koville otti. Jos et sitä rakkautta löydä, se on ok. Trust me, pääset helpommalla.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä