Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä ei juuri koskaan lapsena ollut karjalanpaistia.

Vierailija
11.10.2024 |

Oliko teillä?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko viisaammaksi jos vastaan...

Vierailija
2/45 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut. Asuin lapsuuden Hämeessä, siellä oli ihan eri ruuat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei,lapissa oli ihan eri sapuskat

Vierailija
4/45 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaankaan. En ole sitä tietääkseeni ikinä edes syönyt.

Vierailija
5/45 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Äitini oli entinen ravintolakokki ja kyllä oli hyvät sapuskat vielä silloin, kun oltiin pieniä ja paljon kotona. 

Vierailija
6/45 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ollut. Rasvaista ruokaa. 

Vierailija
7/45 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vastailet itsellesi...🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
8/45 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin oli karjalanpaistia, meillä syötii usein perunoita soossilla ja soossia ja perunoilla.

Vierailija
9/45 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolassa oli usein, tosin sitä kutsuttiin lihapotiksi. Äitini jatkaa perinnettä eikä koskaan tarvitse arvata, mitä hänen luonaan ainakin tarjotaan. Olen saanut ihan yliannostuksen enkä mielelläni tee tätä ruokalajia kotona.

Vierailija
10/45 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummolassa oli usein, tosin sitä kutsuttiin lihapotiksi. Äitini jatkaa perinnettä eikä koskaan tarvitse arvata, mitä hänen luonaan ainakin tarjotaan. Olen saanut ihan yliannostuksen enkä mielelläni tee tätä ruokalajia kotona.

Tein opiskelijana usein karjalanpaistia, koska karjalanpaistilihat oli usein 50% tarjouksella. Nykyään ne lihat on mun lompakolle kalliita. 

Vierailija
11/45 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä. 

Vierailija
12/45 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli joskus sunnuntaisin, kun äidillä oli aikaa ruokaa haudutella. Edelleen yks mun herkkuruuista, toni nykyään teen sen kanssa pottumuusin kun äiti teki ja tekee yleensä edelleen kokonaisten pottujen kanssa.

Vierailija
13/45 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut koskaan. Karjalanpaisti onkin ollut minulle aina varsin epämiellyttävä ja pahanmakuinen ruoka.

Vierailija
14/45 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi usein, ei nyt ehkä ihan joka sunnuntai, mutta melkein. Itsekin tein sitä sitten hyvin usein kun lapset olivat pieniä, nyt en ole tehnyt enää varmaan 10 vuoteen. Ihan hyvä, helppo ruoka, jos lihaa kaipaa.

Vierailija
15/45 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli usein sunnuntaina. Lauantai oli leipomispäivä, leivottiin leivinuunissa rieskaa, pullaa ja marjapiirakkaa, leipomisten jälkeen pantiin pataruoka uuniin. Näin Lappeenrannassa 1980-luvulla.

Vierailija
16/45 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin ei varmaan viittä kertaa ollut kun vielä vanhempien kotona asuin ja tuskin sen jälkeen yhtään useammin.Ei sillä, en minä ole tehnyt sitä kertaakaan, mutta muutaman kerran ollen syönyt lounaspaikassa kun ei ole ollut mistä valita niin sitä sitten.

Mutta liharuo'ista merimiespihvejä meillä kyllä oli silloin tällöin ja se on kyllä todella hyvä liharuoka.

Vierailija
17/45 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lähinnä jouluna karjalanpaistia. Oli sen verran kallis ruoka tehdä.

Vierailija
18/45 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut. Mude oli Karjalasta ja keittäjä. Syötiin hyvää paistia ja muuta, muttei koskaan karjalan basitia öhöö

Vierailija
19/45 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaisin mummolassa :)

Vierailija
20/45 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli lähinnä jouluna karjalanpaistia. Oli sen verran kallis ruoka tehdä.

Joo, totta niin oli kallista.

Muistan että -60 ja -70 luvulla oli Tapanina joko lipeäkalaa jota äiti halusi kerran vuodessa tai karjalanpaistia jota isä halusi silloin. Kumpikin halusi sitä mihin oli itse kotonaan tottunut ja jotenkin he sitten aina sen sopivat kumpaa on Tapanina ja se toinen oli sitten aaton aattona ruokana.

Minä pidin lapsena enemmän karjalanpaistista, mutta kyllä sitä lipeäkalaakin sen kerran vuodessa söi kun se oli hyvin tehty. Myöhemmin sitten aikuisena sen kerran kun olen lipeäkalaa saanut niin olen kyllä pitänyt siitäkin ja syön sitä kyllä jos vain jostain sattuu joskus saamaan. Itse en sitä jaksa ruveta laittamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän