Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelette kaverin käytöksestä?

Vierailija
11.10.2024 |

Olin kaverin kanssa yhdessä kaupungissa ( emme kumpikaan asu siis kyseisessä kaupungissa) päiväretkellä shoppailemassa. Edellisestä tapaamisesta oli pitkä aika. Kaveria jännitti hirveästi ajaa ja yhtäkkiä ei osannut enää suunnistaa paikasta a paikkaan b vaikka olimme ihan vieressä todellisiudessa. Ehkä n. 200 m päässä. ( Jouduin sitten itse opastamaan et hei tossahan se paikka jo näkyy) Kun menimme parkkihalliin, niin kaveri alkoi miettimään, että miten sieltä pääsee pois. Sitten hänen piti mennä erikseen katsomaan minun kanssani, missä on lippu automaatti. Kaveri ei myöskään osannut ajaa pois parkkihallista heti, vaan hoksasi vasta toisella kertaa kun ajoi uuden kierroksen, missä opastusmerkki on ( en tarkoituksella itse enää opastanut). Ajaminen oli todella varovaista.

Jäin miettimään koko hommaa näin jälkeenpäin. Mitä tästä pitäisi ajatella? Kuitenkin kyseessä on aikuinen ihminen. Olin itse tosi häkeltynyt ja veti sanattomaksi moinen touhu.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että tuollaista voi sattua kenelle vaan. Sinun käytös taas on moukkamaista kun tulit kaverisi asioita puimaan tänne.

Vierailija
2/20 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää ens kerralla sun autolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tässä aivottomassa löpinässä viestii mielikuvituskaverisi käytöksestä?

Vierailija
4/20 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen että tuollaista voi sattua kenelle vaan. Sinun käytös taas on moukkamaista kun tulit kaverisi asioita puimaan tänne.

No minusta nuo oli ihan perusjuttuja.

Ap

Vierailija
5/20 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tässä aivottomassa löpinässä viestii mielikuvituskaverisi käytöksestä?

Millä tavalla tämä on aivoton löpinä? Nuo ovat ihan perusasioita elämästä. 

Vierailija
6/20 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa parkkipaikoista- ja halleista on labyrinttejä monessa kerroksessa. Kannattaa tulla ajelemaan kokeeksi Helsingin suurimpiin ja korkeimpiin parkkihalleihin. 

Vierailija
7/20 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri varmaan ajatteli ettet itsekään osannut sieltä parkkihallista ulos. Tekee kohta oman aloituksen, miten on raskasta olla kuskina ihmiselle, joka jättää kaiken kuskin kontolle.

Vierailija
8/20 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yksinkertainen olet, jos et ymmärrä että ihmistä voi alkaa ahdistaa ja panikoittaa, vaan sitä niin kauheasti ihmettelet. No kiva sulle tietysti, että itselläsi ilmeisesti ei hermot tee tuollaista, mutta se on ihan aikuisilla ihmisilläkin todella tavallista, että esim. vieraassa paikassa ajaminen, julkisilla kulkeminen tms. aiheuttaa voimakasta jännitystä ja tuollaista käytöstä. Se on myös syy miksi niin moni ei uskalla esim. matkoille yksin, iskee paniikki tai pelottaa että se iskee, ja sitten "romahtaa" eikä osaa toimia.

Siitä ei sen ihmeemmin tarvitse ajatella mitään, mutta silloin kun tilanne on päällä, rauhallisesti vaan puhua sitä että ei tässä hätää, tuossahan se paikka jo onkin, tai että kyllä se pian löytyy jne. Ja minusta se on huono neuvo, että menkää ensi viikolla sun autolla. Jännittäjä todennäköisesti haluaa saada harjoitusta jännittämisensä voittamiseen, muuten hän olisi varmaan itse jo ehdottanut julkisia tai toisen autolla menoa. 

Vierailija
9/20 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yksinkertainen olet, jos et ymmärrä että ihmistä voi alkaa ahdistaa ja panikoittaa, vaan sitä niin kauheasti ihmettelet. No kiva sulle tietysti, että itselläsi ilmeisesti ei hermot tee tuollaista, mutta se on ihan aikuisilla ihmisilläkin todella tavallista, että esim. vieraassa paikassa ajaminen, julkisilla kulkeminen tms. aiheuttaa voimakasta jännitystä ja tuollaista käytöstä. Se on myös syy miksi niin moni ei uskalla esim. matkoille yksin, iskee paniikki tai pelottaa että se iskee, ja sitten "romahtaa" eikä osaa toimia.

Siitä ei sen ihmeemmin tarvitse ajatella mitään, mutta silloin kun tilanne on päällä, rauhallisesti vaan puhua sitä että ei tässä hätää, tuossahan se paikka jo onkin, tai että kyllä se pian löytyy jne. Ja minusta se on huono neuvo, että menkää ensi viikolla sun autolla. Jännittäjä todennäköisesti haluaa saada harjoitusta jännittämisensä voittamiseen, muuten hän olisi varmaan itse jo ehdottanut julkisia tai

Tuo kaveri on ajanut vuosia isoissa kaupungeissa, parkkihalleja myöten, että ei tuo autolla ajaminen nyt ihan uus juttu taida hälle olla. Siksi vähän ihmetytti. 

Ap

Vierailija
10/20 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei vain tuntenut paikkoja ja halusi tarkistaa asiat yhdessä kaverin kanssa. Aikuinenkin voi tarvita auttavaa kättä. Jännittämisen tai stressin vallassa ei välttämättä hahmota tuttujakaan paikkoja samalla tavalla kuin normaalisti ja saattaa alkaa hätäilemään asioissa. Yksinkertaisista asioista voi myös muodostua vaikeita, koska ihmisen kapasiteetti keskittyy selviytymiseen. Ehkä halusi tasapainottaa tilannetta ottamalla jonkun tutun ihmisen mukaan tueksi. Hyvä kun jaksoit kuitenkin kaverina lähtemään mukaan katsomaan miten parkkihallista pääsee ulos. Nyt molemmat tietävät. Semmoista voi aikuisellekin käydä.

Vierailija
11/20 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei vain tuntenut paikkoja ja halusi tarkistaa asiat yhdessä kaverin kanssa. Aikuinenkin voi tarvita auttavaa kättä. Jännittämisen tai stressin vallassa ei välttämättä hahmota tuttujakaan paikkoja samalla tavalla kuin normaalisti ja saattaa alkaa hätäilemään asioissa. Yksinkertaisista asioista voi myös muodostua vaikeita, koska ihmisen kapasiteetti keskittyy selviytymiseen. Ehkä halusi tasapainottaa tilannetta ottamalla jonkun tutun ihmisen mukaan tueksi. Hyvä kun jaksoit kuitenkin kaverina lähtemään mukaan katsomaan miten parkkihallista pääsee ulos. Nyt molemmat tietävät. Semmoista voi aikuisellekin käydä.

Joo, en mä silti ymmärrä. Ei ollut eka kerta parkkihallissa. On ajanut vaikka missä elämänsä aikana myös. 

Ap

Vierailija
12/20 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuo kaveri on ajanut vuosia isoissa kaupungeissa, parkkihalleja myöten, että ei tuo autolla ajaminen nyt ihan uus juttu taida hälle olla. Siksi vähän ihmetytti."

No niin minäkin olen, mutta silti voi joskus paniikki iskeä. Se riippuu niin monesta asiasta, esim. jos on stressaantunut jostain muusta ennestään tms niin voi iskeä helpommin. 

Nämä on oikeasti tosi yleisiä ongelmia, mutta niistä ei paljon puhuta muuta kuin ehkä terapiassa tai mielenterveyshoitajan vastaanotolla. Ihmiset yrittää peitellä ja piilottaa nämä, koska niitä pidetään jotenkin aikuiselle, kokeneelle ihmiselle noloina. Että joku ehkä korkeasti koulutettu, monenlaista tehnyt ja kokenut ihminen, jännittää jotain minkä "pitäisi" olla ihan rutiinia. Sellaiset hermot vaan monella on, että ne joskus noin brakaa. Itsellänikin. Mä tosiaan jossain vaiheessa kävin ihan terapeutillekin juttelemassa tästä, ja ajattelin että tämä on jotain tosi outoa, mutta hän oli vaan että tämä on ihan valtavan tavallista, että hänellä on käynyt itsevarmoja ja maailmaa nähneitä yritysjohtajiakin, jotka pelkäävät esim. naapurin kohtaamista roskakatoksella, kampaajalla käymistä tai juurikin vieraissa kaupungeissa ajamista. Ja vakuutti, että se ei ole ongelma, ellei se estä tekemästä niitä asioita. Jos pystyy tekemään, vaikka ahdistaa ja panikoittaa, se ei ole ongelma. Itse olen aina pystynyt, joten totesin, että enpä viitsi siitä sen isompaa terapoitavaa ongelmaa sitten ottaa, kun terapeuttikin oli sitä mieltä ettei tarvi. Mä nyt olen vaan vähän jännittäjäluonne, mutta ei se mitään. Niin on moni muukin.

Vierailija
13/20 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä menisi tuollaisen tyypin kyytiin toiste. Sen verran arvostaisin itseäni.

Vierailija
14/20 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan voi selittyä, vaikka huonosti nukutulla yöllä. Ei kuulosta kovin vakavalta ongelmalta. Toisin kuin ilkeä kaveri.

Vierailija
15/20 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajapa sitten itse seuraavan kerran, ok? 

Vierailija
16/20 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hänellä on näkö huonontunut paljon? Minulla meni toisesta silmästä aivokasvaimen vuoksi kokonaan. Ensin luokiteltiin migreenin oireiksi, toisella kertaa lähetettiin silmälääkärille ja kolmannella kerralla neurologille, joka lähetti magneettikuviin ja neurokirurgille.

Leikkauksesta huolimatta en saanut entistä näköäni takaisin. Se, että mitä sitten ihmiset huonosta näöstäni ajattelevat, sattuu minulla harvemmin mieleen kun elämässä on muutakin tekemistä kuin muiden ajatusten tai tekojen vatvomista.

Vierailija
17/20 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä tää munkin mielestä on hieman outoa. Ymmärtäisin, jossei oo koskaan ajanut isommissa kaupungeissa eikä koskaan käynyt parkkihallissa. Tässä tilanteessa tää kaveri on kuitenkin ajellut autolla vaikka kuinka kauan eri kaupunkeja myöten ja ollut erinäisissä parkkihalleissa elämänsä aikana. On myös ennenkin karttaa lukenut. 

Ap

Vierailija
18/20 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä tää munkin mielestä on hieman outoa. Ymmärtäisin, jossei oo koskaan ajanut isommissa kaupungeissa eikä koskaan käynyt parkkihallissa. Tässä tilanteessa tää kaveri on kuitenkin ajellut autolla vaikka kuinka kauan eri kaupunkeja myöten ja ollut erinäisissä parkkihalleissa elämänsä aikana. On myös ennenkin karttaa lukenut. 

Ap

Kaverisi ei varmaan halua kertoa syytä sinulle. Ymmärrän häntä hyvin.

Vierailija
19/20 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt niin tavatonta ole jos jännittää. Ei hahmota, eikä havaitse.

Välillä näkee tien päällä kuskeja jotka ovat tottuneet manuaaliin. Vauhdin säätely automaatilla saattaa näkyä jarrullapumppaamisella. Ollaan ajettu 20 vuotta samalla autolla. Uuden auton hahmottaminen monessakin asiassa hukassa. Kääntyminenkin on vaikeaa ratti liian ylhäällä ja penkki liian alhaalla. Tai jotain vastaavaa.

Sekoillaan ilmastoinnin kanssa, jossa lukema säätimessä ei tarkoita astetta. Ei osata katsoa näytöltä mikä astemäärä on.

Ajetaan vuosia pitkällä farkulla rälläten. Vaihdetaan lyhyeen golfiin ja ajolinjat ovat hukassa pituuden ja akselivälin takia.

Noi esimerkit on kans vuosia ajaneiden ihmisten käytöstä liikenteessä. Kaverisi hommassa ei ole mitään erikoista. Sitä sattuu joskus.

Vierailija
20/20 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Porvoossa sattuu ja tapahtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan