Onko normaalia parisuhteessa että nainen on altavastaajana?
Mulla ei kokemusta kuin yhdestä ja varmaan oon läheisriippuvainen ja palaamassa takaisin. Siis että nainen hoitaa yksin lapsen ja kodin. Mies tekee uraa kaiken vapaa aikansa tai chattailee netissä kavereiden kanssa. Mies kiukuttelee jos tulee vastoinkäymisiä esim auto rikkoontuu...ei tee mitään itse kuitenkaan asioiden hyväksi vaan kiltin nainsen kiltti isä joutuu tulee auttamaan
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo varsin universaalia. Naisen ei kannata olla suhteessa, ellei ole aivan pakko. Ja silloinkin kannattaa harkita, kuolisiko mieluummin
Koetko itsesi ihan normaaliksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalia tai ei niin ainakin omat (kaikki kolme) tapailu/seurustelusuhdetta on ollut just tuollaisia, että mun pitää joustaa ja antaa periksi ja mies päättää mitä tehdään ja milloin nähdään eikä mun mielipiteellä ole ollut merkitystä jne.
Ja mä en pysty elämään noin eli ei todellakaan ole päädytty saman katon alle saati että olisin perustanut perhettä vaikka jokainen näistä miehistä olisi halunnut suhdetta jatkaa eikä mitenkään meinannut ymmärtää että tämä oli nyt tässä.
Ilmeisesti en vain ole parisuhdeihminen vaikka olenkin perhekeskeinen.
Tarkennan vielä, että eroa siis tehtiin pitkään ja hartaasti eli se oli todellista soutamista ja huopaamista kunnes sitten vihdoin mies menetti mielenkiintonsa.
Oudointa on, että tuo sama kuvio toistui käytännössä ihan samanlaisena jokaisen kanssa vaikka
Oletko käynyt terapiassa tutkimassa miten päädyt yhä uudelleen samanlaisiin huonoihin suhteisiin, vaikka hyviäkin ihmisiä on olemassa.
Ei oo normaalia. Mun mies ei oo tuollainen vaan jakaa kotityöt ja lapsenhoidon mun kans. Välillä hän saa vapaata, välillä mä saan vapaata. Toimii, kun kumpikin auttaa toisiaan kodinhoidossa etenkin kun kummatkin käy töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo normaalia. Mun mies ei oo tuollainen vaan jakaa kotityöt ja lapsenhoidon mun kans. Välillä hän saa vapaata, välillä mä saan vapaata. Toimii, kun kumpikin auttaa toisiaan kodinhoidossa etenkin kun kummatkin käy töissä.
Kuulostaa ihanalta. Myös mun lähipiirissä yksi tälläinen pari. Muissa kyllä nainen joutunut hoitamaan työn ja kodin. Mä en oikein tiedä antaisiko uuden mahdollisuuden. Mun on vaikea uskoa että löydän enää ketään tai huolin. Eli pitää valita loppuelämän yksinäisyys tai parisuhde missä on epätasa arvoa. Mitä mieltä ootte tuosta ettei mies kestä vaikeuksia vaan rupeaa kiukuttelemaan kuin pieni kakara ja äidin tai oikeastaan minun isäni pitää auttaa. Entä onko ok parisuhteessa huutaa, kiroilla kovaan ääneen, pitää mykkäkoulua? Vai voiko noissa asioissa muuttua mies?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole varaa terapiaan. Muuten olisin siellä! Mies sanoo muuttuneensa. Mutta pelkään että jossain vaiheessa taas viha niin sanotusti irti. Ei ole kuitenkaan väkivaltainen. Enempi kiukuttelua, mykkäkoulua, huutamista ja kiroilua kovaan ääneen. On huomannut jo sen tehoavan minuun kun menen pois tolaltani. Voiko tälläinen mies muuttua?
Ap
Pakene. Mulla se alkoi juuri tuolla ex miehen kanssa. Saattoi tehdä ruokaa ja kaikki ok ja kulkea ohitseni ja sihahtaa "passkaaa" "passkaa". Ja sitten kun kysyin että häh ? Sanoi, ei mitään. Alkoi tekemään tota useasti jos kulki ohitse tai menin itse hänen ohitse , irvisti ja sanoi "passkkaaa" sellaisella ivallisella halveksuvalla äänellä ässää suhauttaen.
Siitä sitten lähti eteenpäin kavereiden haukkumisen , eristämiseen, "jos olen kunnon nainen , olen vain hänen kanssaan" haukkui perheeni ja siskoni ketä ei tuntenut. Ei tykännyt että mikään aika on pois häneltä ja hänen vaikutuspiiristä.
Siitä mentiin siihen että en saa nukkua, herätti minut ja repi peiton päältäni, laittoi valvomaan, nukkuessa piti olla alasti , ei liikaa vaatteita, ei saanut ottaa omaa tilaa ja peitto piti jakaa ja olla ihan kiinni. Ahdisti tosi paljon.
Siitä eskaloitui saunassa minun kuristamiseen ja huutamiseen ja tönimiseen ja uhkailtiin että tappoaa kissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole varaa terapiaan. Muuten olisin siellä! Mies sanoo muuttuneensa. Mutta pelkään että jossain vaiheessa taas viha niin sanotusti irti. Ei ole kuitenkaan väkivaltainen. Enempi kiukuttelua, mykkäkoulua, huutamista ja kiroilua kovaan ääneen. On huomannut jo sen tehoavan minuun kun menen pois tolaltani. Voiko tälläinen mies muuttua?
Ap
Pakene. Mulla se alkoi juuri tuolla ex miehen kanssa. Saattoi tehdä ruokaa ja kaikki ok ja kulkea ohitseni ja sihahtaa "passkaaa" "passkaa". Ja sitten kun kysyin että häh ? Sanoi, ei mitään. Alkoi tekemään tota useasti jos kulki ohitse tai menin itse hänen ohitse , irvisti ja sanoi "passkkaaa" sellaisella ivallisella halveksuvalla äänellä ässää suhauttaen.
Siitä sitten lähti eteenpäin kavereiden haukkumisen , eristämiseen, "jos olen kunnon nainen , olen vain hänen kanssaan" haukkui perheeni ja sisko
Hyvä laittaa alapeukkua kun ette ole ikinä joutunut tuollaiseen suhteeseen. Turvakodeissa kuvattu tilanne on ihan arkipäivää.
Tiedät itsekin, että kannattaa lähteä suhteesta. Et vain kuuntele.
On normaalia ja itsehän sen hyväksyt ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihanalta. Myös mun lähipiirissä yksi tälläinen pari. Muissa kyllä nainen joutunut hoitamaan työn ja kodin. Mä en oikein tiedä antaisiko uuden mahdollisuuden. Mun on vaikea uskoa että löydän enää ketään tai huolin. Eli pitää valita loppuelämän yksinäisyys tai parisuhde missä on epätasa arvoa. Mitä mieltä ootte tuosta ettei mies kestä vaikeuksia vaan rupeaa kiukuttelemaan kuin pieni kakara ja äidin tai oikeastaan minun isäni pitää auttaa. Entä onko ok parisuhteessa huutaa, kiroilla kovaan ääneen, pitää mykkäkoulua? Vai voiko noissa asioissa muuttua mies?
Ap
Kuulostaa nimenomaan siltä, että on lapsen tasolla kommunikoinnissaan. Voi muuttua, mutta vain siinä tapauksessa, että itse tajuaa, että on tarvetta muuttua ja tekee sen vaatiman työn.
Harkitse tarkkaan, annatko mahdollisuuden. Jos entinen meno jatkuu, en sinuna kyllä kovin pitkää aikaa elämästä tuhlaisi tuollaiseen. Voit sitä päätyä katumaan katkerasti jonain päivänä.
Siis aiemmin mies riidoissateki myös näin....kiroili itsekseen ja jos kävelin ohi, niin sanoi äänellä että tiesi minun kuulevan....v#ttu, v#tun idiootti, h#lvetti, s@@t@na, s@@t@n@n s@@t@n@, hullu jne..
Ei kuitenkaan koskaan lyönyt. Onko mahdollista muuttua? Onko vain huonosti käyttäytyvä vai onko narsisti?
Ap
Erosin juuri pitkästä ja huonosta suhteesta. Tällä hetkellä en voi kuvitellakaan, että jonkun miehen vielä ottaisin. Ihana rauha ja seesteisyys, kun kukaan ei ole sotkemassa, lyttäämässä, makaamassa sohvalla kun minä teen kotitöitä, määräilemässä joka asiasta jne.
Hyvin moni mies on itsekäs. Niin se vain on.
Hyvin usein kuuri näin. Lähetyssaarnaaja-asento jossa nainen alla.
Kannattaisi katsoa miten mies toimii arjessa ja miltä vaikka hänen asuntonsa näyttää ennenkuin kamat yhteen. Naisista on välillä hellyttävää kun mies vaikuttaa tumpulalta kotitöissä ja kämppä mullin mallin. Totuus paljastuu yhteen muutettaessa. Joten katsokaa tarkkaan kenen kanssa meette kimppaan.
Mies myös helposti olettaa että nainen on sitten se kodinhuoltaja. Ihan varmaan saatte ollakin jos inisemättä sille tielle lähdette.
Sano miehelle että et jaksa mieslasta ja sun rakkaus kuolee jos äijä ei opi tekemään osaansa kotitöistä. Jollei sisäistä tätä niin ero. Muuten sun rakkaus kuolee joka tapauksessa.
Todella harva nainen jäisi avaajan kuvailemaan suhteeseen. Yhden tällaisen tiedän. Lisäksi mies pettää häntä aivan avoimesti eli voisi kai sanoa naisen olevan mielenvikainen.
Nainen hoitaa yksin lapsen. Mies on aina töissä tai poissa. No ei kuulosta oikein toimivalta koko homma.