Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin työnhakuvalmennuskurssit - hyödyllisiä?

Vierailija
11.10.2024 |

Olin vuosi sitten sellaisella. Samat asiat olisi voinut itse googlettamalla löytää netistä, ja olin jo löytänytkin. Jos ei sen verran oma-aloitteinen osaa olla että etsii tietoa, niin miten voi kuvitella työllistyvänsä? Tarvitaanko siihen oikeasti jotkut naiset kertomaan, miten töitä haetaan? Ehkä sopisi joillekin masentuneille tms. ihmisille mutta ei muille. 

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitsihän ne on. Ne nauraa sun selän takana työkkärissä.

Ihan perzeeztä. Yksityisten kursseja joita myydään työkkäreille. Kyhätty kokoon halvalla ja nopeasti. Ainoa tavoite niissä on myydä työkkäreille lisää kursseja. Lähtöoletuksena noissa on, että työttömät on i d i o o tt eja, jotka eivät osaa käyttöä tietokonetta, älypuhelinta tai tehdä työhakemuksia.....

Vierailija
22/37 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein oppi oli aikanaan, että CV tehdään erikseen jokaiseen hakemukseen, vain siten voi painottaa hakemassaan työpaikassa vaadittavaa osaamista.

Nyt kun palkkaa väkeä töihin, niin todella toivoisi, että ihmiset kävisivät jotain valmennuksia, koska hyväkin työntekijä katoaa huonoon hakemukseen. Jos ei osaa kertoa siitä osaamisesta, jota haetaan, vaan runoilee niitä näitä saadakseen jotain tekstiä aikaan, niin eipä tule kutsua haastatteluun. Luokattoman huonot hakemukset, yleensä ne samanlaiset kaikkiin työpaikkoihin, siirtyvät samantien sivuun. Haastatteluharjoitukset olisivat nekin tarpeen, koska jos ei saa muita vastauksia aikaan kuin mmmm ja hmmmm, niin ei saa paikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi työvalmentajaa. Hyöty nolla. 

Vierailija
24/37 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihmisestä. Olin 20 vuotta esimiehenä, jona aikana palkkasin kymmeniä ihmisiä. Nuoret osaavat käyttää kietokoneita ja tehdä hyviä hakemuksia. Mutta sitten oli niitä 60-vuotiaita, joiden perus-tietotekniikkataidoissa oli suuria puutteita. Sellaisille niistä saattaa jotain hyötyä ollakin.

Itse olin viime talvena kuukauden lomautettuna ja työkkärin täti suositteli samanlaista päivän valmennusta. Pyysin sitä katsomaan avointa hakemustani ja cv:täni. Hetken nyökytteli ja totesi, ettei kurssille ole tarvetta.

Tällaisia ne tarjoaa. Onneksi olit valppaana. Nuo tarjoukset tulee automaattisesti eli kukaan ei oikeasti tarkista mitä apua työtön oikeasti tarvitsisi.

Vierailija
25/37 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkein oppi oli aikanaan, että CV tehdään erikseen jokaiseen hakemukseen, vain siten voi painottaa hakemassaan työpaikassa vaadittavaa osaamista.

Nyt kun palkkaa väkeä töihin, niin todella toivoisi, että ihmiset kävisivät jotain valmennuksia, koska hyväkin työntekijä katoaa huonoon hakemukseen. Jos ei osaa kertoa siitä osaamisesta, jota haetaan, vaan runoilee niitä näitä saadakseen jotain tekstiä aikaan, niin eipä tule kutsua haastatteluun. Luokattoman huonot hakemukset, yleensä ne samanlaiset kaikkiin työpaikkoihin, siirtyvät samantien sivuun. Haastatteluharjoitukset olisivat nekin tarpeen, koska jos ei saa muita vastauksia aikaan kuin mmmm ja hmmmm, niin ei saa paikkaa.

Parasta olisikin, jos olisi sovelias sellaiselle alalle, jolla työpaikkoja riittää kaikille alan hakijoille, niin ei tarvitsisi miettiä sitä "miksi meidän pitäisi valita juuri sinut". 

Vierailija
26/37 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin hyödylliseksi. Työpaikka löytyi ja kävin useammassa haastattelussakin.

27/37 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harva työllistyy heti tai edes parin kuukauden kuluessa tuollaisesta kurssista. 

Mun serkku oli jossain nuorten aikuisten bändipajassa. Miten se auttaa työllistämisessä? Kuulostaa vain joltain puuhastelua? Minä ainakin käyttäisin sen ajan vaikka kuntoiluun.

Vierailija
28/37 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on kyse työttömistä joten mitään valinnan varaa ei ole. Työttömän tehtävä on tehdä mitä käsketään. Sitten kun on oma työ ja palkka niin voi alkaa esittää vaatimuksia. 

Vierailija
29/37 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihmisestä. Olin 20 vuotta esimiehenä, jona aikana palkkasin kymmeniä ihmisiä. Nuoret osaavat käyttää kietokoneita ja tehdä hyviä hakemuksia. Mutta sitten oli niitä 60-vuotiaita, joiden perus-tietotekniikkataidoissa oli suuria puutteita. Sellaisille niistä saattaa jotain hyötyä ollakin.

Itse olin viime talvena kuukauden lomautettuna ja työkkärin täti suositteli samanlaista päivän valmennusta. Pyysin sitä katsomaan avointa hakemustani ja cv:täni. Hetken nyökytteli ja totesi, ettei kurssille ole tarvetta.

Tällaisia ne tarjoaa. Onneksi olit valppaana. Nuo tarjoukset tulee automaattisesti eli kukaan ei oikeasti tarkista mitä apua työtön oikeasti tarvitsisi.

Noi voi voi kun työttömällä oli nyt niin paljon muuta tekenistä ettei olisi aikaa mennä työkkärin valmennuksiin. 

Vierailija
30/37 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa kai on aika iso vaihtelu tasossa. Omasta työnhaustani oli kulunut se 20 vuotta ja tuo on helppo tapa päivittää tiedot työnhausta ajantasalle, kun ei tarvitse erikseen etsiä tietoja ja miettiä luotettavia lähteitä. Olisihan ne itsekin löytänyt, mutta koska kurssi piti joka tapauksessa suorittaa, niin turhaa olisi käyttää muuta aikaa saman tiedon hakemiseen.

Omalla kurssillani tein työhakemuksen, jolla pääsin nykyiseen työhöni.

Vierailija
31/37 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tuollaisells kurssilla. Hyvä asia siinä oli, ett toi rytmiä päivään ja tapasi ihmisiä. Kurssin sisältö itsessään oli aika höpöhöpö. Siis ihmiselle jolle tietokoneen käyttö ja cv;n teko on ihan peruskauraa. No työllistyinkin sitten aika pian kurssin alettua. Oli siellä huomattavissa, että joitain (monia) ei kiinnostanut työllistyminen ollenkaan, vaan olivat pakon alaisena siellä. 

Vierailija
32/37 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Hyvin harva työllistyy heti tai edes parin kuukauden kuluessa tuollaisesta kurssista. 

Mun serkku oli jossain nuorten aikuisten bändipajassa. Miten se auttaa työllistämisessä? Kuulostaa vain joltain puuhastelua? Minä ainakin käyttäisin sen ajan vaikka kuntoiluun.

Nuorten kohdalla tässä on varmaan taustalla se, että pääsee toimimaan muiden samassa tilanteessa olevien nuorten kanssa, eikä syrjäydy ja homehdu yksin kotiinsa.

Vierailija
33/37 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö jos kyseessä Cimson Tampere. 

Olen rauhallinen ja kärsivällinen mutta tuolla meinasi mennä hermot.

Vierailija
34/37 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen terveyden, hyvinvoinnin ja onnellisuuden näkökulmista olisi tärkeää, että työllä on jokin suurempi merkitys. Se on perusta, suunta, into ja motivaatio kaikkeen tekemiseen. Monilla suomalaisilla työpaikoilla mahdollisesti tiedostetaan työn merkitykseen liittyvän pohdinnan keskeisyys. Kuitenkin työelämässämme sosiaalis-emotionaaliset ja eettis-spirituaaliset ulottuvuudet eivät saa juurikaan tilaa. Turhaa tunteilua on vältetty ja ratkaisut on tehty kovilla faktoilla. Mihin on hävinnyt suomalaisesta politiikasta ajatus henkisestä kehittymisestä ja pyrkimyksestä arvokkaaseen elämään. Ihminen tarvitsee elämässään, myös työelämässään, suurempia arvoja, joita palvella ja joiden eteen ponnistella. Mikä on ihmisen perimmäistä toivoa ja kaipausta? Sopusointua, hyvyyttä, oikeamielisyyttä ja rakkautta? Näiden kautta elämä ja työ voivat tuntua tarkoituksellisilta, ja työyhteisöt jakavat yhteisiä merkityksiä sekä keskinäisen luottamuksen ja positiivisen riippuvuuden. Ihminen haluaa tulla kohdatuksi ja kohdelluksi kokonaisvaltaisena, saada kosketuksen syviin arvoihinsa ja syvimpään itseensä sekä kasvaa persoonana myös työelämän yhteyksissä.

Vierailija
35/37 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen terveyden, hyvinvoinnin ja onnellisuuden näkökulmista olisi tärkeää, että työllä on jokin suurempi merkitys. Se on perusta, suunta, into ja motivaatio kaikkeen tekemiseen. Monilla suomalaisilla työpaikoilla mahdollisesti tiedostetaan työn merkitykseen liittyvän pohdinnan keskeisyys. Kuitenkin työelämässämme sosiaalis-emotionaaliset ja eettis-spirituaaliset ulottuvuudet eivät saa juurikaan tilaa. Turhaa tunteilua on vältetty ja ratkaisut on tehty kovilla faktoilla. Mihin on hävinnyt suomalaisesta politiikasta ajatus henkisestä kehittymisestä ja pyrkimyksestä arvokkaaseen elämään. Ihminen tarvitsee elämässään, myös työelämässään, suurempia arvoja, joita palvella ja joiden eteen ponnistella. Mikä on ihmisen perimmäistä toivoa ja kaipausta? Sopusointua, hyvyyttä, oikeamielisyyttä ja rakkautta? Näiden kautta elämä ja työ voivat tuntua tarkoituksellisilta, ja työyhteisöt jakavat yhteisiä merkityksiä sekä keskinäisen luottamuksen ja

Kaikki nyt ei voi olla lääkäreitä, taiteilijoita tai delfiinien kouluttajia. Yli kymmenen vuotta aspa-työssä ja kyllä on kuule välillä taistelua aamulla töihin meneminen. On paljon ammatteja joihin en itse kykene ja arvostan ihmisiä jotka näitä töitä tekee. Epäilen kuitenkin, että se porrassiivooja, viemärisukeltaja tai esim. mekaanikko ei siinä arjessaan paljon mieti jotain jaloja arvoja ja sitä työtä tehdään ihan vain rahan takia. Ei hoivatyössäkään kaikilla ole kutsumusta alalle.

Vierailija
36/37 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi voi voi kun työttömällä oli nyt niin paljon muuta tekenistä ettei olisi aikaa mennä työkkärin valmennuksiin. 

Miksi käydä turhaan kurssi ja maksattaa se verorahoilla? Joku nyt ei oikein täsmää sun päässä.

Vierailija
37/37 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäsikö tätä kysyä työnantajilta. Että näinkö heiltä kannatta hakea työtä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi