Onko Ranskassa taskuvarkaita kuten Espanjassa ja Italiassa?
Kommentit (24)
Joka paikassa on taskuvarkaita, mutta niiden uhreiksi päätyvät hölmöläiset ja sinisilmäiset ihmiset. Ihan omalla toiminnallaan taskuvarkaudet on estettävissä. Ryöstöt on sitten ihan eri juttunsa.
Vierailija kirjoitti:
On. Esimerkiksi Helsingissä kolmen sepän patsaan ympäristössä.
Tuttavaltani vietiin siellä käsilaukku, kun käveli miehensä kanssa siellä illalla. Hihna huomaamatta poikki. Työkaverilta napattiin lompakko takataskusta samassa paikass. Oma vikansa sikäli, että noin tyhmästi piti lompakkoa.
Mutta vähempi varmaan kuin jossain Barcelonassa, jossa matkaseurueeni jäseniltä katosi varoituksista huolimatta yhden päivän aikana kolme lompakkoa papereineen.
Barcelonassa tipalla olleelta tutulta leikattiin laukun hihna poikki ja laukku katosi omille teilleen. Loogista, koska tupakoiva keskittyy tupakkaan eikä tajua ympärillään olevia vaaratilanteita tai omaa riskikäytöstään. Kannattaa ajatella aina, että mihin suuntaan kääntää selkänsä. Ei ainakaan kannata kääntää selkäänsä suurelle ihmisjoukolle.
On. Aikoinaan tuttuni mieheltä vietiin Pariisissa lompakko... yllätys yllätys takataskusta. Itse olen kiinnittänyt huomiota Pariisissa Louvren lähellä olevalla aukiolla, kun kaksi miestä ilmeisesti rullasi väkijoukossa ihmisiä ja antoivat toisilleen käsimerkkejä hyvistä kohteista. Mieheni kuvasi videokameralla ja itse seurailin touhua sivummalla.