Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaaditaanko hätäkeskuspäivystäjiltä enintään 0,5 ÄO?

Vierailija
11.10.2024 |

Löysin sammuneen ja urpo käski antaa puhelimen sammuneelle. Vänkäsi vaikka sanoin että on sammunut eikä herää. Mitä tyyppi on ottanut? Öö. Mistä minä tiedän? Seuraavaksi kysyi henkilön nimeä. Häh? Olen ohikulkija enkä tyypin kaveri. Enkä ala tonkimaan tuntemattoman humalaisen taskuja. Mistä näitä ääliöitä poimitaan töihin hätäkeskukseen?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden kuuluu kysyä noita. Toki pitäisi ihan yhdestä vastauksesta jo tajuta ettei esim. tajuton voi puhua itse.

Vierailija
2/34 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri oli niissä hommissa ja alkoholisoitui. Ei pää kestänyt päivystämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiden kuuluu kysyä noita. Toki pitäisi ihan yhdestä vastauksesta jo tajuta ettei esim. tajuton voi puhua itse.

Jos joku soittaa ambulanssin, harvoin potilas kykenee puhumaan. Pitäisi sen jokaisen ymmärtää. 

-eri

Vierailija
4/34 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku soittaa ambulanssin, harvoin potilas kykenee puhumaan. Pitäisi sen jokaisen ymmärtää. 

-eri

Joskus. Useammin varmaan potilas kykenee puhumaan, itse ainakin soitin häkeen ihan itsenäisesti vaikka potilas olinkin.

Vierailija
5/34 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäkeskuksesta sulle vastaa todennäköisesti entinen virkarikoksen vuoksi potkut saanut poliisi, ei niitä kiinnosta mikään.

Vierailija
6/34 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiä kysymyksiä tai ei. Sammunut ja päihtynyt tuntuvat menevän monilla sekaisin, siksi on aiheellista tarkistaa onko henkilö todella tiedoton eli sammunut. Tietenkään sinä et ohikulkijana voi tietää, mitä toinen on ottanut. Mutta joskus tästä voi olla viitteitä ympäristössä: esimerkiksi kaljatölkki tai taskuista ulospilkottava lääkepurkki. Samalla logiikalla henkilön kukkaro ja siten henkkarit saattavat olla taskussa, ja tämä voi olla olennainen tieto selvittää vähin vaivoin.

Vierailija
7/34 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"otat sä naiselta pataan?".

Vierailija
8/34 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän nuo nyt tyhmyydessä vedä vertoja legendaariselle "otatsä muijalta pataan?" kysymykselle.

Vierailija
9/34 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Joskus. Useammin varmaan potilas kykenee puhumaan, itse ainakin soitin häkeen ihan itsenäisesti vaikka potilas olinkin.

-Hän on ottanut yliannostuksen. On tajuissaan mutta puhe sammaltaa erittäin paljon. 

-Ok. Voitko antaa potilaalle koska on tajuissaan. 

-Äääkköööäälkjj. 

Vierailija
10/34 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti kaikki katastrofien ja draaman pariin ammatikseen hakeutuvat ovat kasvaneet draamassa, joka aiheuttaa stressiä, ja stressi puolestaan estää aivojen kehitystä. Eli kyllä, KAIKKI draama-aloilla työskentelevät ovat matalaälyisiä

Vierailija
11/34 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"otat sä naiselta pataan?".

Tämä on niin hyvä malliesimerkki heidän päivittäisestä toiminnastaan.

Vierailija
12/34 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

MOT. Sinä soitit itse, koska kykenit puhumaan. Jos joku muu joutuu soittamaan, niin välttämättä näin ei ole.

Vierailija
13/34 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuroi tuon takia vaihdain reittiä, jos maassa näkyy joku makaamassa.

Vierailija
14/34 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmiä kysymyksiä tai ei. Sammunut ja päihtynyt tuntuvat menevän monilla sekaisin, siksi on aiheellista tarkistaa onko henkilö todella tiedoton eli sammunut. Tietenkään sinä et ohikulkijana voi tietää, mitä toinen on ottanut. Mutta joskus tästä voi olla viitteitä ympäristössä: esimerkiksi kaljatölkki tai taskuista ulospilkottava lääkepurkki. Samalla logiikalla henkilön kukkaro ja siten henkkarit saattavat olla taskussa, ja tämä voi olla olennainen tieto selvittää vähin vaivoin.

Ei sivullinen voi mennä toisen taskuja tonkimaan, ei edes sammuneen. Tai ehkä jopa nimenomaan ei sammuneen. 

Vierailija
15/34 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

MOT. Sinä soitit itse, koska kykenit puhumaan. Jos joku muu joutuu soittamaan, niin välttämättä näin ei ole.

Ei välttämättä ole, mutta voi olla, ja siksi päivystäjä kysyy voiko potilas itse puhua.

Vierailija
16/34 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sivullinen voi mennä toisen taskuja tonkimaan, ei edes sammuneen. Tai ehkä jopa nimenomaan ei sammuneen. 

No kyllä voi. Jokaisella on velvollisuus auttaa hädässä olevaa.

Vierailija
17/34 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, mikä ero on sammuneella ja päihtyneellä? 

Peukku ylös: toki tiedän, peukku alas: ei aavistustakaan. 

Vierailija
18/34 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti kaikki katastrofien ja draaman pariin ammatikseen hakeutuvat ovat kasvaneet draamassa, joka aiheuttaa stressiä, ja stressi puolestaan estää aivojen kehitystä. Eli kyllä, KAIKKI draama-aloilla työskentelevät ovat matalaälyisiä

Joskus kasarin-ysärin taitteessa asui samassa talossa, tosin (onneksi) eri rapussa nainen, joka oli töissä ambulanssissa. Älyssä ei ollut vikaa, mutta viina hänelle maistui aika lailla ja poliisi toisinaan vieraili kämpällä metelöinnin vuoksi.

Vierailija
19/34 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa meni ihan noin miten AP tapausta kuvailee.

Vierailija
20/34 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Ei välttämättä ole, mutta voi olla, ja siksi päivystäjä kysyy voiko potilas itse puhua.

Ja mitähän fiksua se umpikänninen sit muka osaisi sanoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan