Mitä linux jakelua käytätte?
Kommentit (78)
Linux Mint. Tuo muistuttaa melko paljon Windows seiskaa.
Onko jokin Linux aloittelijoille opas tehty suomeksi johonkin? En haluaisi päivittää Windowsia enää ja voisin harkita Linuxia, mutta olen ihan pihalla näistä. Jos tiedätte tällaisen oppaan niin linkkiä, olisin kiitollinen!
Vierailija kirjoitti:
Onko jokin Linux aloittelijoille opas tehty suomeksi johonkin? En haluaisi päivittää Windowsia enää ja voisin harkita Linuxia, mutta olen ihan pihalla näistä. Jos tiedätte tällaisen oppaan niin linkkiä, olisin kiitollinen!
Ainakin Linux Mintillä on foorumi suomeksi
https://forums.linuxmint.com/viewforum.php?f=71
Vierailija kirjoitti:
Kokeilemalla ollaan kaikki aloitettu.
Ubuntu. Olen 65v. ukko enkä jaksa opetella uusia juttuja. Google ja terminaali auki jos tulee ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Homot käyttää linuxia. Windows on paras.
Siksi sinulla onkin kolme ikivanhaa tietokonetta joissa jokaisessa on peräti kolme eri Linuxin distroa.
Vierailija kirjoitti:
Pop OS
Asuksen peliläppärin sekoitti täysin. Toimiiko hyvin esim vanhemmalla pöytäkoneella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ubuntua. Ja onneksi tarvitsee käyttää linuxia vain töissä.
Windowsin käyttö on kuin joisi tervaa.
Windows on kuitenkin helppokäyttöisempi kuin yksinkertaisinkin Linux.
Fedora 41 on alla nytkin. xfce spin tarkemmin sanottuna.
Linux on pelkkää konffaamista ja mikään ei toimi.
Debian toimii omassa vanhassa koneessa parhaiten.
Ubuntu todella huono ja Linux kuraa. Unix parempi. Omena huonoin. Windows käyttäjäystävällisin riippuen toki versiosta.
VAX/VMS on parasta mitä on keksitty.
Antakaas muitakin vaihtoehtoja kuin windows ja linux.
Vierailija kirjoitti:
Ubuntu todella huono ja Linux kuraa. Unix parempi. Omena huonoin. Windows käyttäjäystävällisin riippuen toki versiosta.
Tarhassa muut lapset kertoivat?
Millainen pska se Linux oikein on jos siitä pitää olla 200 eri versiota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ubuntua. Ja onneksi tarvitsee käyttää linuxia vain töissä.
Windowsin käyttö on kuin joisi tervaa.
Windows on kuitenkin helppokäyttöisempi kuin yksinkertaisinkin Linux.
Hyvä että r e t a r d e i l l e k i n on kehitetty yksinkertainen käyttöjärjestelmä.
Slackwarella aikanani aloitin. Nyt on pitkään ollut Mint. Slackia on silti jollakin lailla joskus ikävä. Kenties pistän sen johonkin masiinaan vielä.