Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen euro on sijoituksissa 59 senttiä "nyt ryhtiä

Vierailija
11.10.2024 |

Naisen euro on sijoituksissa 59 senttiä Suunta on väärä

Yhä harvempi nainen sijoittaa ja naisten usko omiin mahdollisuuksiinsa vaurastua laskee, käy ilmi Danske Bankin tekemästä kyselytutkimuksista.

Nyt naiset liikkeele ja pitäkää huoli omasta vaurastumisesta, osaaminen haltuun ja pörssiin!!!

https://www.talouselama.fi/uutiset/naisen-euro-on-sijoituksissa-59-sent…

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on tasa-arvon arvostus? 

Naiset vähentäkäö hömppään meneviä € ja laittakaa kasvamaan lisää rahaa, niin on sitten millä mällätä vähän ajan kuluttua.

Epäilen nausten olevan, niin lsiskoja ottamaan selvää, mitä sijoittaminen edes oikeasti tarkoittaa ja miten vaurastuminen tapahtuu...

Itse olen yrittänyt selittää mahdollisimman yksinkertaisesti tutuille naisille, olen näyttänyt oman salkun, kertonut mitä tulen ostamaan ja miksi, näyttänyt tuotot mutta naiset sijoitavat mieluummin rahansa tavaraan.

Sanoisin että tämä johtuu yhteiskunnan suhtautumisesta naisiin. Pojille opetetaan sijoittamista enemmän ja poikia kannustetaan tienaamaan ja nostamaan elintasoa enemmän kuin tyttöjä. Lapsena asenteet tällaisiin asioihin muodostuu. 

Minä olen sijoittava nainen, kasvoin perheessä jossa sijoittaminen oli arkea ja lapsille puhuttiin taloudesta samalla tavalla sukupuolesta riippumatta. Me kaikki kolme sisarusta olemme taitavia sijoittajia.

Vierailija
22/28 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä syy on se että naisilla on pienemmät tulot ja he maksavat silti puolet tai enemmän kotitalouden menoista. Rahaa ei jää sijoittamiseen. 

Miksi sijoittamista glorifioidaan niin paljon? Sehän on vastikkeetonta tuloa sijoittajalle (siis jos sillä tienaa). Joku muu tekee työn ja sijoittaja vie rahat.

Ei ole vastikkeetonta. Se on käytännössä korkoa sille rahalle mitä sijoittaa. 

Aika on rahaa, ja rahalla voi ostaa aikaa. Jos ansaitsemaan rahoja jonnekin yritykseen sijoittaa niin kyllä siitä vastinettakin kuuluu saada. Muuten kukaan ei sijoittaisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mies naisvaltaisella alalla, ja eipä tästä paljoa jää rahaa sijoittamiseen. Olen sijoittanut seiniin ja se on aivan maksimi.

Vierailija
24/28 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen euro joka pörssiin sijoitetaan, on arvoltaan 1€. Sillä ei ole vaikutusta valuutan arvoon, onko se sijoittaja mies vai nainen.

Vierailija
25/28 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäjänteinen rahastosijoittaminen on lähes 100% varmuudella kannattavaa. Sijoittaminen on siis varma keino lisätä omaisuutta. Sijoitan säännöllisesti joka kuukausi rahastoihin, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Minimisumma jonka voi laittaa taitaa olla 15 euroa, ja se joka sanoo että tuota ei ole laittaa, valehtelee. Minulla ei todellakaan ole suurta salkkua, mutta on helpottavaa että säästössä on rahaa, jota voi tiukan paikan tullen nostaa.

Vierailija
26/28 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on tasa-arvon arvostus? 

Naiset vähentäkäö hömppään meneviä € ja laittakaa kasvamaan lisää rahaa, niin on sitten millä mällätä vähän ajan kuluttua.

Epäilen nausten olevan, niin lsiskoja ottamaan selvää, mitä sijoittaminen edes oikeasti tarkoittaa ja miten vaurastuminen tapahtuu...

Itse olen yrittänyt selittää mahdollisimman yksinkertaisesti tutuille naisille, olen näyttänyt oman salkun, kertonut mitä tulen ostamaan ja miksi, näyttänyt tuotot mutta naiset sijoitavat mieluummin rahansa tavaraan.

Sanoisin että tämä johtuu yhteiskunnan suhtautumisesta naisiin. Pojille opetetaan sijoittamista enemmän ja poikia kannustetaan tienaamaan ja nostamaan elintasoa enemmän kuin tyttöjä. Lapsena asenteet tällaisiin asioihin muodostuu. 

Minä olen sijoittava naine

Tuo on aivan totta. Jos naisella on rahasta tiukkaa, hänelle satelee ohjeita siitä, miten pitää säästää. Vielä voi jostain nipistää! Et kai vaan ostele jotain turhaa? 

Jos miehellä on rahasta tiukkaa, aletaan pohtia, mistä sitä saisi lisää. Oletko pyytänyt palkankorotusta? Voisitko vaihtaa työpaikkaa paremmin palkattuihin hommiin? Varmasti sinulle maksetaan nyt liian vähän! Voisitko sijoittaa johonkin tosi tuottavaan, niin sitten tulisi rahaa ovista ja ikkunoista?

Vierailija
27/28 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja olen ottanut tavoitteeksi miljoonan euron sijoitusomaisuuden. Tällä hetkellä brutto on 675 000. On täysin mahdollista päästä tavoitteeseen ennen eläkeikää. 

Aloittaessani sijoittamisen pidin tätä täysin mahdottomana tavoitteena. Ensimmäiset kymppitonnit olivat hitaita ja raskaita koota. Mutta siitä se sitten helpottuu.

Vierailija
28/28 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä vauraus kuitenkin kertyy vanhoille naisille.

Ehkäpä se osakkeiden ja rahastojen ostaminen ei ole ainoa tie onneen. Danske Bankille tietty hyvä bisnes.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi