Kun sait työpaikan - miten nopeasti hakemuksen lähettämisen jälkeen otettiin yhteyttä?
Kartoitan mikä olisi sellainen aika kun peli on menetetty eikä edes haastatteluun kutsuta.
Kommentit (15)
En muista miten viimeisimmässä, mutta mielestäni hakuajan päättymisen jälkeen aika pian. Edellisessä taasen olin hakemuksen jättämistä seuraavana päivänä sopinut jo haastatteluajan, vaikka hakuaika oli kesken.
Ja sitten taasen olen kuullut niistä tapauksista, joissa kestää aikansa, ennen kuin tulee edes haastattelukutsuja saati "kiitos mielenkiinnostanne" -ilmoituksia.
Parin tunnin päästä tuli sähköpostia, että koska pääset haastatteluun
Ei tässä ole mitään sääntöä. Joskus on otettu yhteyttä kahdessa päivässä. Joskus soittelin kaksi kuukautta perään, eikä koskaan osanneet sanoa, kunnes sitten yhtäkkiä pyysivät haastatteluun ja palkkasivat heti ja oli kiire aloittaa. Kerran kävin haastattelussa, en tullut valituksi, mutta kuukautta myöhemmin soittivat, että avautui toinen paikka, haluaisitko sen.
Laitoin sunnuntai-iltana hakemuksen ja maanantaina aamupäivällä soittivat ja halusivat sopia haastatteluaikaa. Hakuaikaa oli vielä jäljellä. En tosin saanut työpaikkaa ja olen edelleen työtön.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin sunnuntai-iltana hakemuksen ja maanantaina aamupäivällä soittivat ja halusivat sopia haastatteluaikaa. Hakuaikaa oli vielä jäljellä. En tosin saanut työpaikkaa ja olen edelleen työtön.
Toinen ääripää: hain yhtä työpaikkaa heinäkuun alussa ja sain kutsun ensimmäiseen haastatteluun "jo" lokakuun alussa. En enää edes oikein muistanut, mitä olin hakenut.
-sama
Lyhin soitin firmaan ja pyysi puhelussa heti haastatteluun, pisin 6kk.
2 päivää - noin kuukausi on yleensä mennyt.
Itseasiassa tosi nopeasti ja tähän viimeisimpään työpaikkaan pistin hakemuksen iltapäivällä ja jo alkuillasta tuli vastaus, että anteeksi ajankohta mutta sopiiko työhaastattelu jo seuraavana päivänä. Tähän kyllä haettiinkin työntekijää kiireellä ja kun tuossa haastattelussa kävin heti seuraavana päivänä niin eka työvuoro oli sitten jo heti sitä seuraavana päivänä.
Ja aika samalla tavalla on aiemmatkin työsuhteet alkaneet ja esim yksi entinen työnantaja pisti aina ennen sesonkia viestiä, että vieläkö kiinnostaa ja kun vastasin kyllä, niin yleensä aina se meni niin, ettei montaa päivää aiemmin sovittu ekasta työvuorosta kun se jo oli. Joskus se oli huomenna. Tietenkin tiesin siihen varautua, koska sesonki alkoi käytännössä joka vuosi samaan aikaa eli ei tuo työhönkutsu yllärinä tullut. Välillä oli kyllä sumplimista että sai vuorot sopimaan silloisen vakkarityön sekaan.
Nyt tässä kun mietin niin eipä muuten ole yhteenkään saamaani työpaikkaan tarvinnut odotella kutsua työhaastatteluun kovinkaan pitkään vaan ennemmin puhutaan päivistä kuin viikoista. Jos taas on mennyt se pari viikkoa hakemuksen lähettämisestä niin ei sitten ole enää kannattanut sen työpaikan varaan mitään laskeakaan.
Vaihtelee tosi paljon. Päivistä kuukausiin.
Paljon vaikuttaa myös onko rekryfirma vai ei mukana
Haastattelijat pitivät 5 hengen ryhmähaastattelun päätteeksi 5min keskustelun keskenään ja ilmoittivat, että mut on valittu.
-soteala
Vierailija kirjoitti:
Haastattelijat pitivät 5 hengen ryhmähaastattelun päätteeksi 5min keskustelun keskenään ja ilmoittivat, että mut on valittu.
-soteala
Olispa muuallaki yhtä nopeaa
Ihan hakuajan päätyttyä, tai oma-aloitteisella avoimella haulla yhtotto tullut jopa kuukausien päästä.
puhelinsoitolla yhteyttä ottaessani, kutsuttu heti haastatteluun ja työsopimus päivän päästä käsissä.
Nykyään kuukausikin voi mennä. Etenkin jos pitkä hakuaika, sillon hakijoita satoja. Pisin aika millon sain kutsun haastatteluun oli 2kk