Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eletään edelleen etätyön aikaa ja hotellit eivät edelleenkään tarjoa palveluita etätyöläisille

Vierailija
11.10.2024 |

Missä tehdä töitä 8-16?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei joku hotelli tuota voisi kokeilla, mutta Suomen hintatason tuntien en ole varma, että riittäisi asiakkaita maksamaan pyydettyä hintaa.

Onhan noita monellakin hotellilla, esim. https://www.scandichotels.fi/koe-scandic/coworking-tyotila

Vierailija
42/47 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtuoli puuttuu kaikista huoneista, ikävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni call-center toimii ulkomailta käsin. Suomalainen asiakaspalvelija vastaa puhelimeen esim.Espanjasta. Eikö se ole etätyötä?

Ei, sillä yleensä sitä tehdään kuitenkin toimistolla. Lisäksi espanjan call-centerien väki asuu Espanjassa myös virallisesti, joten heihin sovelletaan paikallisia lakeja ja mm palkka on sikäläisten määräysten mukainen.

Vierailija
44/47 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän vuodenaikaan etätöitä tehdään mökillä tai Lapin vuokramökeissä. 

Juuri niin ja kohta siirrän kotitoimiston Kanarialle.

Vierailija
45/47 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en yli 10 vuotta etätyötä 100% tehneenä ymmärrä ollenkaan tätä että miksi menisi jonnekin muualle tekemään etätyötä, kun se koko etätyön etuhan on, että ei tarvi mennä mihinkään vaan voi rauhassa tehdä omassa kodissaan. Herätä 5 min ennen työpäivän alkua, olla täysin rauhassa kun ei ole muita ympärillä jne. 

Mutta onhan niitä ainakin täällä pk-seudulla paljonkin palveluita, jotka tarjoaa etätyötilaa, niin hotelleja kuin yhteisöllisiä "etätyöavokonttoreita". Ne toki maksaa jotain yleensä. Mutta ei työnantajan ole mikään velvollisuus tarjota näitä, koska yleensä se minkä työnantaja tarjoaa on työpiste toimistolla, ja jos itse haluaa käyttää etätyöetua, niin siinä sitten tulee itselle myös vähän velvollisuuksia, kuten että itse täytyy hankkia ergonomiavarusteet jos tarvii, nettiyhteydet yms.

Et ymmärrä siis erilaisia elämäntilanteita vaan kaikkien tilanne on sama kuin sinulla? Itse etsiskelen juuri työtilaa etätöiden tekemistä varten seuraavista syistä:

1. Minulla on vauva, ja ensi kuussa mieheni on jäämässä 10kk vauvan kanssa vanhempainvapaalle. Olemme muuttamassa pian työhuoneen vauvan huoneeksi, ja vaikka sinne sinällään sopisi myös työpöytä, olisi äärimmäisen hankalaa keskittyä töihin kun vieressä pyörii vauva-arki. Työssäni pidän esim. etäkoulutuksia, joten ympäristön tulisi olla hiljainen. 

2. Työnantajani tarjoama työpiste eli toimisto sijaitsee yli 100km päässä, en halua joka päivä kulkea sellaista työmatkaa. 

Vierailija
46/47 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä palveluja. Ainakin tässä hotellissa huonepalvelu toimii, on ilmainen wifi jne., joten mitä erityistä pitäisi olla?

Veikkaan että toiveissa olisi päivähuone. Joissain hotelleissa tälläinen vaihtoehto on mutta ei kai kovin monessa.

Eikö se ole aivan sama mennä toimistolle töihin, jos kokee tällaisen tarpeelliseksi?

En ole aloittaja, mutta mulla on lähimmälle toimistolle matkaa yli 300 km, niin ei, ei olisi

Vierailija
47/47 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksaisin työpöydästä hotellilla, kun teen töitä kotona sohvalla...

Yhden päivän voisi tehdä töitä hotellin sängystä, jos muutenkin olisi tarvetta pitkälle viikonlopulle jossakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi