Voi sanonko mikä. Pojalla nousi 38.5 asteen kuume.
Huomenna alkais loma ja on buukattu viikoksi mökki Rukalta. Meillä ois huomenna illalla lento Ouluun ja sieltä mun siskon perheen kanssa ois tarkotus ajaa Rukalle lauantaina... Mikä v i t u n tuuri.
Kommentit (52)
Menet sinne lääkäriin, vaikka yksityiselle, ja haet lääkärintodistuksen, jolla voit perua sen matkan. Saat rahasi takaisin. Jos et hae, kaikki omasta pussista. Ja sairaana ei lähdetä tartuttamaan toisia, vaan sairastetaan kotona! Jos nyt ollut yli 38 kuumetta, lähtisitkö itse puolikuntoisena lomalle? Tällaista sattuu, mutta tätä varten on vakuutukset, jotta saa rahat takaisin, vaatii sen kääkärintodistuksen.
Vierailija kirjoitti:
Menet sinne lääkäriin, vaikka yksityiselle, ja haet lääkärintodistuksen, jolla voit perua sen matkan. Saat rahasi takaisin. Jos et hae, kaikki omasta pussista. Ja sairaana ei lähdetä tartuttamaan toisia, vaan sairastetaan kotona! Jos nyt ollut yli 38 kuumetta, lähtisitkö itse puolikuntoisena lomalle? Tällaista sattuu, mutta tätä varten on vakuutukset, jotta saa rahat takaisin, vaatii sen kääkärintodistuksen.
Sorry, lääkärintodistuksen.
Vierailija kirjoitti:
Lapselle tulee vielä joku jälkitauti, kun reissuun pitää lähteä. Nyt on paljon tauteja liikkeellä, monella tuntuu keuhkokuumeeksi menevän. Mieti jaksasitko itse kipeänä lähteä?
Niimpä. Tosi kivaa kipeänä jaksaa kentillä ja varmasti tuntuu koneessa kivalle paineet sairaissa rööreissä. Itse kerran jouduin lentämään kipeänä ja taatusti en lastani pakottaisi. Me ollaan jouduttu miehen takia perumaan reissu ja tottakai se suuresti kärsi, mutta joskus on tehtävä itselle epämieluisa ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Meette lomalle, poika matkustaa sairaana ja te muut lomailette. Mikä ongelma?
Ja tartuttaa koko lentokoneellisen ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkettä nassuun. Onko muita oireita?
Kaks päivää on ollut tosi väsynyt ja kurkku on ollut vähän karhea. Tänään oli palellut koulussa niin paljon että oli istunut takki päällä tunneilla. Ap
Ja miksi oli sairaana koulussa?
Ei ollut aamulla kipeä. Vähän kurkku arkana vain. Koulussa se paheni mutta ei jostain syystä sanonut opelle. Ei mene huomenna kouluun enkä olisi laittanut tänäänkään jos olisin tiennyt että kuume on nousemassa. Ap
Tuossa ylempänä sanoit, että kurkku ollut karhea kaksi päivää. Eli on ollut jo silloin kipeä. Ihan tavallinen talliainenkin voi katsoa kurkkuun kirkkaassa valossa. Sen näkee, jos kurkku on kipeä eli punoittaa.
Kuumeisena ei ole kiva lähteä mihinkään. Lentokoneen paine voi olla jopa tuskallista. Harmillistahan tuo on, mutta ei sairastumiselle mitään voi. Matkavakuutus on tuota varten.
Lapsilla taudit menee välillä nopeasti ohi, voi olla ihan kunnossa jo huomenna. Tietysti kannattaa kommunikoida sille siskon perheelle, että on nyt tällainen tilanne, mitä tehdään. Itse sanoisin, että tulkaa vain silti, mutta lähipiirissäni ei olekaan perussairaita eli flunssa on vain flunssa. Lentämisen vaihtaisin kyllä omalla autolla liikkumiseen, jos ei huomennakaan ole vielä kunnossa, ettei kaikille lentokoneessa oleville tartu.
Ette todellakaan mene tartuttamaan muita lentokoneeseen! Menkää autolla tai perukaa reissu. Tulisipa uusi koronan tapainen pandemia. Silloin useimmilla ihmisillä oli sentään järki päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellakin kuumeen raja on 37 astetta. Sairaana ei lähdetä mihinkään vaan sairastetaan kotona. Piste. T Hoitaja
No eihän lapsiperheet ikinä voisi matkustaa jos joka nuhasta pitäis jäädä kotiin.
Ei meillä kyllä olla jatkuvasti sairaana. Ja aloittajan lapsella ei ole nuha vaan kunnon kuumetauti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellakin kuumeen raja on 37 astetta. Sairaana ei lähdetä mihinkään vaan sairastetaan kotona. Piste. T Hoitaja
No eihän lapsiperheet ikinä voisi matkustaa jos joka nuhasta pitäis jäädä kotiin.
Kyllä me vaan päästään vuosittain parikin kertaa reissuun, vaikka lapsi on harmillisen usein kipeänä ja aina saa sairastaa rauhassa kotona. Yksi laivareissu toteutui vasta neljännellä yrittämällä, kun joku meistä oli aina kipeänä.
Yksi reissu tehdään kesälomalla ja toinen sitten joko syys-, joulu-, hiihto- tai pääsiäislomalla. Minusta se on jopa aika paljon.
Täysin turhaa lääkärissä rampata nuhakuumeen takia. Virustaudit paranee itsestään ja jokainen tietää miten sairasta hoidetaan. Vasta sitten jos tauti pitkittyy tarvitaan lääkäriä.