Pelkääkö muut asioida te-keskuksessa tai kelassa?
Mulla on koko ajan tunne, että ne yrittää saada mut jostain kiinni, yrittävät kusettaa. Te-virkailija sanoi, että hän on siellä mua varten ja silti mä epäilen jokaista sanaa mitä hän suustaan päästää. Kysymyksiin kestää vastata, kun epäilyttää, että jos vastaan näin, niin entäs jos mokaan, eikä se pidäkään myöhemmin enää paikkansa? Jos vastaan nyt ei, niin ensi viikolla se on voikin olla kyllä.. ja sitten mä vasta kusessa olenkin, kun alkavat sitä pohtimaan.
Kohta tulee vaan lasku heidän ilmansa hengittämisestä. En ole työtön, mutta kuntoutukseen menossa ja yritän suunnitella tulevaisuuttani heidän avullaan. Hirvittää jo, että mulla juoksee järjettömän karenssit tammikuussa tämän takia, että mä nyt mokaan jossain kohdassa.. Mitä sitten jos joudun jatkamaan asiakkuuttani, ovatko he silloinkin vilpittömästi mun puolella?
Tällä hetkellä pelkään, etten itsekään vielä näe koko kuvaa, enkä siten osaa olla eduksi itselleni. Pelottaa, että noissa tapaamisissa vievät multa maton jalkojen alta lopullisesti.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, mitä pelkäämistä niissä voi olla. Miten asiat voisivat olla huonommin kuin nyt, jos he yrittäisivät auttaa sinua.
Sinä itse voit vaikuttaa siihen ,miten sinua kohdellaan. Jopa ulosotossa eräät kokevat saavansa hyvää palvelua.
Määrittele sana; auttaa,ite en oo sieltä mitään apua saanut, hetkittäin pelkkää kiusan tekoa, mutta sen siitä saa kun kouluttamattomat ihmiset laitetaan tekemää sinulle tärkeitä päätöksiä! Heillä on siellä surkeimmillaan n. 1,5 kk. etä/lähi-opiskelu ja sitten vaan tekemään ratkaisuja ja jälki on sitten sen mukaista!
Hirveästi en vinkuisi muiden koulutuksista, jos oma kielitaitoni olisi tuollaisella tolalla.
Kyllä nyt kela-akkaa ketutaa,kun joutuu kuulemaan itsestään näinkin kaunistellun totuuden. Kelan asiakas voi olla täysin kielitaidoton,mutta Kelan työntekijän tulisi tuntea edes perustuslaki, voidakseen olla asiallinen työntekijä(näin ei tosin ole) ja kyetäkseen noudattamaan edes Kelan omia ohjeita (jotka EIVÄT ole laki).Turpa umpeen kela-leh mä, sinä saat palkkasi verovaroista,älykkyysosamääräsi ei so malia kummempi ole ja sinun moraalisi on olematon. Jos sota syttyisi, kuvitteletko olevasi turvassa? Sinä olet ensimmäisten lahdattavien joukossa,ihmisten kyykyttäjä ja kiusaaja.
Poronlihaketju poistetaan mutta ei tätä? Kuka olet sinä psyko joka pilaat vapaan keskustelukulttuurin? Poro mainittu,ketju poistuu,byebye.
Kokemukseni mukaan pitää olla aina rahaa säästössä, kun lähtee johonkin työkkärin ehdottamiin toimenpiteisiin. Joku lausunto on jäänyt vahingossa tekemättä ja tukien maksatus siirtyy tms. sählinkiä.
Noi työpajathan on pillerikaupan uusi muoto, ei tarvitse kadulla ikävästi. Näin ainakin Tampereella. Ei sinne kannata kenenkään elämän syrjässä kiinni olevan lähteä.
Kun ventovieras sanoo olevansa sua varten niin perinteisesti se ei tarkoita mitään hyvää.
Te toimistossa ne yrittää pahentaa työttömän tilannetta. Minulle on esimerkiksi sanottu että olen työkyvytön jolla ei ole elämänhallintaa. On puhuttu että juon viinaa ja käytän muita päihteitä ja on katkaistu tuet sen takia ja yritetty pakottaa kuntouttavaan työhön sen jälkeen kun olin ollut työkokeilussa ja kun se loppui niin alkoi haukkuminen että olen juoppo vaikka en edes ole juonut viinaa 30 vuoteen. Yrittivät pakottaa kuntouttavaan samaan paikkaa missä olin työkokeilussa vuoden. Johtui varmaan siitä että olin työkokeilussa joka päivä ilman sairaslomaa tai muuta. Haastoin kuitenkin te virkailijan oikeuteen ja se tuomittiin virkarikoksesta ja samoin sossun työntekijä jotka olivat kirjoittaneet minusta lausuntoja että minulla on jotain elämänhallinta ongelmia, juon paljon alkoholia ja muuta päihteitä käytän että olen täysin työkyvytön. Sain korvauksia oikeuden käynnin jälkeen ja eipä ole työkkäristä soitelleet sen jälkeen ja siitä on 5 vuotta nyt aikaa. Vaadin yhä niiltä anteeksi pyyntöä ja aion ottaa asian esille jos joskus pyytävät sinne.
Ei työkkäristä saa mitään apua. Eivät ne ole siellä auttamassa työtöntä saamaan töitä vaan auttamassa jotain yhdistystä saamaan työttömiä ilmaiseksi töihin. Ne vaikeuttaa sanomalla työttömälle että et olekkaan hakenut töitä ja uhkaavat karenssilla tai antavat karenssin. Minulle sanottiin etten ollut hakenut työpaikkoja ja antoivat karenssin. Tein samantien rikosilmoituksen koska sanoin virkailijalle että soitappa sinne työpaikalle minne hain, ei soittanut joten tein rikosilmoituksen ja vasta sen jälkeen karenssi poistui.
Huijarit yleensä pelkää että jäävät kiinni, ei rehellisellä ole mitään pelättävää.
Vierailija kirjoitti:
Noi työpajathan on pillerikaupan uusi muoto, ei tarvitse kadulla ikävästi. Näin ainakin Tampereella. Ei sinne kannata kenenkään elämän syrjässä kiinni olevan lähteä.
Pakotetaan karenssin uhalla. Pakko se on ihmisen syödäkin jotain...
Tetäti antaa raippaa pyllylle aah aaAAH!
Vierailija kirjoitti:
Te toimistossa ne yrittää pahentaa työttömän tilannetta. Minulle on esimerkiksi sanottu että olen työkyvytön jolla ei ole elämänhallintaa. On puhuttu että juon viinaa ja käytän muita päihteitä ja on katkaistu tuet sen takia ja yritetty pakottaa kuntouttavaan työhön sen jälkeen kun olin ollut työkokeilussa ja kun se loppui niin alkoi haukkuminen että olen juoppo vaikka en edes ole juonut viinaa 30 vuoteen. Yrittivät pakottaa kuntouttavaan samaan paikkaa missä olin työkokeilussa vuoden. Johtui varmaan siitä että olin työkokeilussa joka päivä ilman sairaslomaa tai muuta. Haastoin kuitenkin te virkailijan oikeuteen ja se tuomittiin virkarikoksesta ja samoin sossun työntekijä jotka olivat kirjoittaneet minusta lausuntoja että minulla on jotain elämänhallinta ongelmia, juon paljon alkoholia ja muuta päihteitä käytän että olen täysin työkyvytön. Sain korvauksia oikeuden käynnin jälkeen ja eipä ole työkkäristä soitelleet sen jälkeen ja s
Ihmisistä halutaan tehdä avuttomia ja sairaita: klassinen hajoita ja hallitse. Oksettavinta on miten lässytetään auttamisesta jne. Mistä lähtien työkykyisen ihmisen sairastuttaminen ja eläkkeelle ajaminen on ollut auttamista, kysynpähän vain???
Teeskentelijöitä ovat. Kyllä minäkin varon sanomisiani.
En tiedä työkkäristä, koska siitä ei ole kokemusta, mutta Kelan etuuskäsittelijänä ainakin haluan aina auttaa asiakasta ja mahdollisimman nopeasti ja jouhevasti saada hänen asiat eteenpäin.
Ikävä kuulla, jos asiakkaat joutuvat pelkäämään asiointia Kelassa. Itse pelkään naisena autokorjaamoja, koska siellä naiset saavat usein huonoa ja alentavaa palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te toimistossa ne yrittää pahentaa työttömän tilannetta. Minulle on esimerkiksi sanottu että olen työkyvytön jolla ei ole elämänhallintaa. On puhuttu että juon viinaa ja käytän muita päihteitä ja on katkaistu tuet sen takia ja yritetty pakottaa kuntouttavaan työhön sen jälkeen kun olin ollut työkokeilussa ja kun se loppui niin alkoi haukkuminen että olen juoppo vaikka en edes ole juonut viinaa 30 vuoteen. Yrittivät pakottaa kuntouttavaan samaan paikkaa missä olin työkokeilussa vuoden. Johtui varmaan siitä että olin työkokeilussa joka päivä ilman sairaslomaa tai muuta. Haastoin kuitenkin te virkailijan oikeuteen ja se tuomittiin virkarikoksesta ja samoin sossun työntekijä jotka olivat kirjoittaneet minusta lausuntoja että minulla on jotain elämänhallinta ongelmia, juon paljon alkoholia ja muuta päihteitä käytän että olen täysin työkyvytön. Sain korvauksia oikeuden käynnin jälkeen ja e
Minullekkin on yritetty tyrkyttää sosiaalityöntekijää tueksi ja avuksi esim. lääkärikäynneille ym. Hohhoijjaa. Ei tuu tapahtuu!
Vierailija kirjoitti:
En tiedä työkkäristä, koska siitä ei ole kokemusta, mutta Kelan etuuskäsittelijänä ainakin haluan aina auttaa asiakasta ja mahdollisimman nopeasti ja jouhevasti saada hänen asiat eteenpäin.
Ikävä kuulla, jos asiakkaat joutuvat pelkäämään asiointia Kelassa. Itse pelkään naisena autokorjaamoja, koska siellä naiset saavat usein huonoa ja alentavaa palvelua.
Pahoin pelkään, että jos jäät kiinni tuosta asiakkaiden auttamisesta, niin saatat saada potkut. Kela on mätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te toimistossa ne yrittää pahentaa työttömän tilannetta. Minulle on esimerkiksi sanottu että olen työkyvytön jolla ei ole elämänhallintaa. On puhuttu että juon viinaa ja käytän muita päihteitä ja on katkaistu tuet sen takia ja yritetty pakottaa kuntouttavaan työhön sen jälkeen kun olin ollut työkokeilussa ja kun se loppui niin alkoi haukkuminen että olen juoppo vaikka en edes ole juonut viinaa 30 vuoteen. Yrittivät pakottaa kuntouttavaan samaan paikkaa missä olin työkokeilussa vuoden. Johtui varmaan siitä että olin työkokeilussa joka päivä ilman sairaslomaa tai muuta. Haastoin kuitenkin te virkailijan oikeuteen ja se tuomittiin virkarikoksesta ja samoin sossun työntekijä jotka olivat kirjoittaneet minusta lausuntoja että minulla on jotain elämänhallinta ongelmia, juon paljon alkoholia ja muuta päihteitä käytän että olen täysin työkyvyt
Minullekkin on yritetty tyrkyttää sosiaalityöntekijää tueksi ja avuksi esim. lääkärikäynneille ym. Hohhoijjaa. Ei tuu tapahtuu!
Tuohon ei kannatakaan suostua, ellei oikeasti tarvitse. Haluavat tunkea kaikki johonkin vaillla elämänhallintaa oleva juoppo luuseri -rooliin. Se ei edistä kenenkään terveyttä, eikä hyvinvointia.
Mua pelotti tosi paljon asiointi Kelan kanssa.Sain pahan ahdistuksen ja traumareaktion joten nyt olen kaksikymppisenä mt eläkkeellä. Tarvitaan enemmän tukea meille nuorille meillä on tosi vaikeaa nyky-yhteiskunnassa.