Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkääkö muut asioida te-keskuksessa tai kelassa?

Vierailija
10.10.2024 |

Mulla on koko ajan tunne, että ne yrittää saada mut jostain kiinni, yrittävät kusettaa. Te-virkailija sanoi, että hän on siellä mua varten ja silti mä epäilen jokaista sanaa mitä hän suustaan päästää. Kysymyksiin kestää vastata, kun epäilyttää, että jos vastaan näin, niin entäs jos mokaan, eikä se pidäkään myöhemmin enää paikkansa? Jos vastaan nyt ei, niin ensi viikolla se on voikin olla kyllä.. ja sitten mä vasta kusessa olenkin, kun alkavat sitä pohtimaan.

Kohta tulee vaan lasku heidän ilmansa hengittämisestä. En ole työtön, mutta kuntoutukseen menossa ja yritän suunnitella tulevaisuuttani heidän avullaan. Hirvittää jo, että mulla juoksee järjettömän karenssit tammikuussa tämän takia, että mä nyt mokaan jossain kohdassa.. Mitä sitten jos joudun jatkamaan asiakkuuttani, ovatko he silloinkin vilpittömästi mun puolella?

Tällä hetkellä pelkään, etten itsekään vielä näe koko kuvaa, enkä siten osaa olla eduksi itselleni. Pelottaa, että noissa tapaamisissa vievät multa maton jalkojen alta lopullisesti.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetkö sinne ketkuilemaan? Ei ongelmia ole, jos olet todella valmis ottamaan vastaan kaikenlaista työtä kaikkialta.

Vierailija
22/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Jäin parin viestin jälkeen miettimään, että vaikka en ole koskaan ollut sossun, enkä ulosotonkaan asiakas, niin varmaan heitäkin kohtaan olisin varauksellinen. Kuten olen esim päiväkodin henkilökuntaa ja neuvolaa kohtaan... Mulla taitaakin olla laajempi ongelma. Joku viranomaisfobia, että aina varauksella menen tapaamiseen.

Eihän tämä nyt yhtään helpottanut, mutta vinkeetä huomata, etten ole yksin asiani kanssa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurssi alueella jossa on kuulunut jo ammuntaa ja suunnilleen 80% käyttää mitä tahansa. Virkailija ohjaa samalle. Työllistymista kurssi ei auta, siellä ei saa palkkaa, ei työtä. Ideana ohjata työttömiä päihteitä käyttävien sekaan jotta saa tuloja Alkolle, valtiolle. 

Vierailija
24/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikossa hapessa täytyy elämän olla, jos joku työkkärin tai Kelan virkailija oikein pelkoa herättää :D

Vierailija
25/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetkö sinne ketkuilemaan? Ei ongelmia ole, jos olet todella valmis ottamaan vastaan kaikenlaista työtä kaikkialta.

Pitääkö vastaanottaa työpaja paikka jossa muut on vankilasta ja käyttää päihteitä? Kuka tarjoaa sitten terapiaa kurssin jälkeen? Ja vartijaa onko? 

Vierailija
26/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö vastaanottaa työpaja paikka jossa muut on vankilasta ja käyttää päihteitä? Kuka tarjoaa sitten terapiaa kurssin jälkeen? Ja vartijaa onko? 

Ei tarvitse. Älä jaksa sekoilla. 

Vierailija
27/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaistosi on aivan oikeassa. Yrittävät kusettaa. Pahimmassa tapauksessa yrittävät manipuloida ja rekrytoida sinusta maanpetturin ja työllistää Venäjån valtiota palvelemaan.

Vierailija
28/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelännyt ennen kun tapahtui muutama asia, kelassa virkailija vitkutti hakemusta ja jäin melkein ulos sen takia. Te-toimistolla yritetty ohjata terveenä kuntouttavalle työpajalle, johon en halua. Luin täältä kokemuksia suuri osa kuulemma vankilasta ja päihteitä käyttäviä työpajalla. Muut pitää sitten ohjata heidän joukkoonsa, pitäisikö sinne mennä joku ase turvana mukana? Jätän menemättä. Sitten saa pelätä millä maksaa vuokra. Jos ohjataan väkisin jengin keskelle ilman asetta jota en omista en mene. Ja tuosta ei saa edes palkkaa. Onko niillä kursseille edes vartija? tuskin, varmaa säästetään. 

Ei sun noitakaan kauheasti varmaan tarvi pelätä. Todennäköisesti ovat aika ressukoita ja voivat olla noin äkkiseltään ihan mukaviakin tyyppejä. Läheisempi tekemisiin tietenkään kannata alkaa, mutta ei sen takia sitä pajaa pidä välttää. Eri asia on mikä järki ylipäätään sinne menemiselläon.

Vierailija
29/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle kukaan mitään tarjoa, loinen!

Vierailija
30/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittävät tehdä sinusta mielenvikaisen, joka menee psykoterapiaan ja sitten niillä tiedoilla yrittävät kiristää ja kusettaa.

Vierailija
31/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ilomielin kävin tuolla te- toimistolla siihen saakka kunnes ehdotettu, pakotettu kuntouttava kurssi, jossa muut ovat huumeita käyttäviä. Alueella ei ollut mitään muuta tarjolla, ainoa vaihtoehto, pk-seudulla. Muutan pois heti kun pääsee. Jos en pääse lähden joka tapauksessa vaikka toisen maahan. On ihmeellistä ohjata terveitä kuntoutukseen, josta ei saa palkkaa. 

Vierailija
32/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttu te ootte sekaisin! Eipä mulla muuta. Jatkakaa!

Vierailija
33/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimisto on auttanut ystävällisesti ja asiallisesti. Erityisesti TYPin oma tiimi oli ainakin muutama vuosi sitten tosi hyvä apu.

Kela taas on helvetin esikartano. Olen sielläkin törmännyt poikkeuksiin, mutta pääsääntöisesti virkailijat pitävät avuntarvitsijoita häiriötekijöinä. Jollei asiakas itse tiedä, mitä haluaa, hänelle ei suurin surminkaan sitä kerrota.

Kela teki suuren virheen minun tapauksessani muutama vuosi sitten. Virheen korjaamiseen meni kuukausia, ja heti perään tehtiin toinen virhe. Kela pani alkuun sen tapahtumaketjun, jonka vuoksi olen lopun ikääni tukien varassa ja äärettömän katkera.

Vierailija
34/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään, on pelkona joutua töihin.

Vierailija
35/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuullostat vainoharhaiselta.

Ja trollilta.  Eihän naapureilla saa olla mitään hyvää, kun ei heilläkään ole.  

Vierailija
36/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaan tämän tunteen ap kanssa. Olipa pitkään tai lyhyen aikaan tämän lafkan asiakas, niin käytös on ollut ylimielistä, aikuiselle puhutaan kuin lapselle, uhkaillaan, eikä koskaan kysytä mitä palvelua kukin tarvitsee ja haluaa. Yhteistyö jää etäiseksi.

Sitä saa mitä tilaa. Mulka on vain hyviä kokemuksia puljuista ja asioin lähinnä kirjallisesti. Ootteko huonoja digihommissa kun ei OmaKelan kautta suju?

Vierailija
37/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurssi alueella jossa on kuulunut jo ammuntaa ja suunnilleen 80% käyttää mitä tahansa. Virkailija ohjaa samalle. Työllistymista kurssi ei auta, siellä ei saa palkkaa, ei työtä. Ideana ohjata työttömiä päihteitä käyttävien sekaan jotta saa tuloja Alkolle, valtiolle. 

Uli uli, rys sän rölli. Kohta pääset läheltä kuuntelemaan ammuntaa kun rölläysten laatu vain laskee.

Vierailija
38/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikossa hapessa täytyy elämän olla, jos joku työkkärin tai Kelan virkailija oikein pelkoa herättää :D

Näillä on surkea itsetunto eikä nää tajua, että viranomsisella on velvollisuus auttaa ja opastaa kansalaista. Ihmisiä siellä töissä on.

Vierailija
39/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään, koska tuo asiointi on henkisesti äärimmäisen kuormittavaa. En ole saanut apua, vaan julmaa kohtelua, joka on jättänyt sellaiset traumat, jotka eivät parane koskaan. Itselläni ei ole mitään positiivista sanottavaa näistä putiikeista. Kokemukseni ovat olleet pelkästään negatiivisia.

Vierailija
40/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, kuka sattuu valmentajaksesi. Nykyinen omavalmentajani kohtelee kuin asiakasta kuuluukin kohdella, ja korjasi ensi töikseen kolmen aiemman kaikki kiusat ja mokat. Ikävä todeta, mutta kuntakokeiluihin on valikoitunut omavalmentajiksi joitakin sinne sopimattomia, ikäviäkin tyyppejä, jotka kokevat tärkeimmäksi tehtäväkseen uhkailla työmarkkinatuen katkaisulla, ja kaikin byrokratian keinoin vaikeuttaa työnhakijan asioiden hoitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi