Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkääkö muut asioida te-keskuksessa tai kelassa?

Vierailija
10.10.2024 |

Mulla on koko ajan tunne, että ne yrittää saada mut jostain kiinni, yrittävät kusettaa. Te-virkailija sanoi, että hän on siellä mua varten ja silti mä epäilen jokaista sanaa mitä hän suustaan päästää. Kysymyksiin kestää vastata, kun epäilyttää, että jos vastaan näin, niin entäs jos mokaan, eikä se pidäkään myöhemmin enää paikkansa? Jos vastaan nyt ei, niin ensi viikolla se on voikin olla kyllä.. ja sitten mä vasta kusessa olenkin, kun alkavat sitä pohtimaan.

Kohta tulee vaan lasku heidän ilmansa hengittämisestä. En ole työtön, mutta kuntoutukseen menossa ja yritän suunnitella tulevaisuuttani heidän avullaan. Hirvittää jo, että mulla juoksee järjettömän karenssit tammikuussa tämän takia, että mä nyt mokaan jossain kohdassa.. Mitä sitten jos joudun jatkamaan asiakkuuttani, ovatko he silloinkin vilpittömästi mun puolella?

Tällä hetkellä pelkään, etten itsekään vielä näe koko kuvaa, enkä siten osaa olla eduksi itselleni. Pelottaa, että noissa tapaamisissa vievät multa maton jalkojen alta lopullisesti.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En   ymmärrä, mitä pelkäämistä niissä voi olla. Miten asiat voisivat olla huonommin kuin nyt, jos he yrittäisivät auttaa sinua.

Sinä itse voit vaikuttaa siihen ,miten sinua kohdellaan. Jopa ulosotossa eräät kokevat saavansa hyvää palvelua.

Vierailija
2/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaan tämän tunteen ap kanssa. Olipa pitkään tai lyhyen aikaan tämän lafkan asiakas, niin käytös on ollut ylimielistä, aikuiselle puhutaan kuin lapselle, uhkaillaan, eikä koskaan kysytä mitä palvelua kukin tarvitsee ja haluaa. Yhteistyö jää etäiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen kyllä sitä aitoa auttamishalua. Osalta porukkaa kun kyseessä on vain työ. 

Vierailija
4/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemus on (erittäin monimutkaisella taustalla) että kun asiallisesti hoidat asiasi, kaikki menee hyvin vaikka byrokratiarattaistossa oleminen onkin raskasta, ymmärrän sen kyllä. 

Vierailija
5/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostat vainoharhaiselta.

Vierailija
6/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niiden kanssa vähän varuillaan kannettaa ollakin, pelkoon ei varmaankaan ole syytä.

Niiden kanssa täytyy vähän pelata, sanoja kannattaa harkita ja miettiä mitä asioita kertoo. Kaikki mitä kerrot voi jäädä elämään jonnekin lausuntoihin ja vaikuttaa myöhempään elämääsi.

Tavallaan pitää suhtautua positiivisesti kaikkeen mitä he ehdottavat, suurinpiirtein mihinkään ei ole kuitenkaan pakko suostua. Oikeuksiaan on oikeus vaatia, kannattaa sekin tehdä kohtuullisen sovittelevasti. Kannattaa miettiä myös mikä vie asioitasi haluamaasi suuntaan.

Muista he ovat töissä ja tekevät vain työtään. Voisi kuvitella, että työ on aika puuduttavaa lajia. Heillä on kuitenkin valtuuksia vaikuttaa ihmisten elämiin hyvin monella tavalla.

Suurinosa heistä on kuitenkin päätynyt alalle, koska ovat alunperin ainakin halunneet auttaa ihmisiä.

Vierailija
7/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuullostat vainoharhaiselta.

Samaa mieltä !

Vierailija
8/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää, koska a) en ole mieleltäni sairas, b) minulla ei ole heiltä mitään salattavaa. 

Vierailija
9/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niiden kanssa vähän varuillaan kannettaa ollakin, pelkoon ei varmaankaan ole syytä.

Niiden kanssa täytyy vähän pelata, sanoja kannattaa harkita ja miettiä mitä asioita kertoo. Kaikki mitä kerrot voi jäädä elämään jonnekin lausuntoihin ja vaikuttaa myöhempään elämääsi.

Tavallaan pitää suhtautua positiivisesti kaikkeen mitä he ehdottavat, suurinpiirtein mihinkään ei ole kuitenkaan pakko suostua. Oikeuksiaan on oikeus vaatia, kannattaa sekin tehdä kohtuullisen sovittelevasti. Kannattaa miettiä myös mikä vie asioitasi haluamaasi suuntaan.

Muista he ovat töissä ja tekevät vain työtään. Voisi kuvitella, että työ on aika puuduttavaa lajia. Heillä on kuitenkin valtuuksia vaikuttaa ihmisten elämiin hyvin monella tavalla.

Suurinosa heistä on kuitenkin päätynyt alalle, koska ovat alunperin ainakin halunneet auttaa ihmisiä.

Jossain kohtaa ne muuttui huomaamatta Heikki. Oho.

Vierailija
10/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan varmasti jotain Kela-tätiä kiinnostaa käyttää energiaansa tuollaisiin asioihin :D Ihan kuin olisit heille oikeasti niin tärkeä, että viitsisivät käyttää sinuun aikaa yhtään enempää kuin on pakko. 

Vierailija
11/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap imartele itseäsi. Ne virkailijat tekee vain työnsä, ei yhtään enempää. 

Vierailija
12/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt kyseisissä paikoissa, joten en osaa pelätä. Älkää tekään menkö.

Vierailija
13/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asioinut Kelassa viimeksi joskus 1990-luvun puolivälin paikkeilla. Nykyisin asiat hoidetaan netissä. 

Vierailija
14/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En   ymmärrä, mitä pelkäämistä niissä voi olla. Miten asiat voisivat olla huonommin kuin nyt, jos he yrittäisivät auttaa sinua.

Sinä itse voit vaikuttaa siihen ,miten sinua kohdellaan. Jopa ulosotossa eräät kokevat saavansa hyvää palvelua.

Määrittele sana; auttaa,ite en oo sieltä mitään apua saanut, hetkittäin pelkkää kiusan tekoa, mutta sen siitä saa kun kouluttamattomat ihmiset laitetaan tekemää sinulle tärkeitä päätöksiä! Heillä on siellä surkeimmillaan n. 1,5 kk. etä/lähi-opiskelu ja sitten vaan tekemään ratkaisuja ja jälki on sitten sen mukaista!

Vierailija
15/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrittele sana; auttaa,ite en oo sieltä mitään apua saanut, hetkittäin pelkkää kiusan tekoa, mutta sen siitä saa kun kouluttamattomat ihmiset laitetaan tekemää sinulle tärkeitä päätöksiä! Heillä on siellä surkeimmillaan n. 1,5 kk. etä/lähi-opiskelu ja sitten vaan tekemään ratkaisuja ja jälki on sitten sen mukaista!

Määrittele kiusan teko. 

Vierailija
16/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissähän kaikki nykyään hoidetaan. En mä ole tavannut vuosikausiin työkkärin tai Kelan työntekijöitä. Nykyään työkkäristä tosin soittavat 3 kk välein.

Vierailija
17/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveästi en vinkuisi muiden koulutuksista, jos oma kielitaitoni olisi tuollaisella tolalla. 

Vierailija
18/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelännyt ennen kun tapahtui muutama asia, kelassa virkailija vitkutti hakemusta ja jäin melkein ulos sen takia. Te-toimistolla yritetty ohjata terveenä kuntouttavalle työpajalle, johon en halua. Luin täältä kokemuksia suuri osa kuulemma vankilasta ja päihteitä käyttäviä työpajalla. Muut pitää sitten ohjata heidän joukkoonsa, pitäisikö sinne mennä joku ase turvana mukana? Jätän menemättä. Sitten saa pelätä millä maksaa vuokra. Jos ohjataan väkisin jengin keskelle ilman asetta jota en omista en mene. Ja tuosta ei saa edes palkkaa. Onko niillä kursseille edes vartija? tuskin, varmaa säästetään. 

Vierailija
19/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Olen käynyt työkkärissä tasan kerran elämäni aikana ja silloin sain oikein asiallista palvelua. Tai ehkä en sitä palveluksi kutsuisi, mutta asiat tuli hoidettua niin kuin pitikin. Kelassa en ole ikinä käynyt, mutta tuskin sielläkään mitään pelottavaa voisi vastaan tulla. Kaikenlaista tullut jo nähtyä tähän ikään menessä aspahommissa ja muutenkin. 

Vierailija
20/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kausityötön, asioin joka kesä työkkärin kanssa, joskus talvisinkinm, nykyään keikkatyöläisenä ihan säännöllisesti. Ei ole koskaan pelottanut, hommat ovat aina hoituneet asiallisesti eikä minua ole koskaan pakotettu mihinkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi