Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ammatteja, joissa raskausuutinen PITÄÄ kertoa heti kun on plussannut?

Vierailija
15.02.2007 |

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan joku liuottimien kanssa työskentelevä,

Vierailija
2/25 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi kätilön pitää heti ilmoittaa raskaudestaan ja pyytää siirtoa vuodeosastolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen ollut töissä raskaana ollessani leikkaussalissa ja siellä vasta ilokaasua onkin ,,,mutta haloo se ei poistu ulkoilmaan kuin hyvin pienenä pitoisuutena , suurin osa menee letkuja pitkin suodattimiin, ihan hyvin voi työskennellä

Vierailija
4/25 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentoemännät ei tietyn raskausviikon jälkeen saa enää lentää (en muista, monennenko), mutta ei kai niiden tarvitse HETI kertoa,, vai tarviiko?

Loppuvaiheessa tietysti on rajoituksia, mutta alussa on kyllä se kosmisen säteilyn annos. Satunnaiset lennot eivät haittaa, mutta en kyllä viettäisi 10 km:ssa työaikaani ihan ylimääräisen säteilyn takia. Ja nimenomaan alkuraskaudessa tuolla on isoin merkitys.

Yleensä ammatit, joissa ollaan kemikaalien ja säteilyn kanssa tekemisissä ovat sellaisia, joissa on ilmoitettava heti.

Vierailija
5/25 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei leikkareissa ole niin paljon ilokaasua kuin synnytyssalissa eli höpöhöpö itselles

Vierailija
6/25 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusotos oli aika pieni ja useimmat kätilöt ovat myös sitä mieltä, että vaaraa ei ole, mutta täälläpäin ainakin saa siirron heti vuodeosastolle.

Vierailija
7/25 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos työssään altistuu torjunta-aineille, on kai erityisäitispävärahaan oikeitettu nykyään, itse en aikoinaan saanut vaikka hainkin. Aikaa noin 15 vuotta tästä hakemisesta.

Vierailija
8/25 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytäntö vaihtelee mutta ainakin raskauden alun jälkeen käsittääkseni suurin osa sytostaattien valmistajista siirtää raskaana olijat toisiin tehtäviin.

Vierailija
9/25 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. työskentely suljetulla osastolla, poliisin työ tms. Mikään ei taida velvoittaa ilmoittamaan raskaudesta, mutta silloin ei raskauden takia voi vältellä vaarallisia tilanteita. Ainakin hoitotyössä saa omasta toiveesta siirron kevyemmälle osastolle.

Vierailija
10/25 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on tietysti jokaisen odottajan oma asia, kuinka riskillä odotusaikansa viettää.

Vierailija
11/25 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tupakansavussa työskentelevillä on mahdollisuus erityisäitiysvapaaseen,

mutta on tietysti jokaisen odottajan oma asia, kuinka riskillä odotusaikansa viettää.

Vierailija
12/25 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin vaara kai olisi että kärsivä äiti vahingossa potkaisee ponnistaessaan. ;)

Vierailija
13/25 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisäippärahalle vaikka itse polttaakin. tosin raskauden alkuvaiheessa lopetti tupakoinnin.

Vierailija
14/25 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän yhden, joka on jäänyt tarjoilijan työstä erityisäitiyspvärahalle (tai miksi sitä nyt kutsutaan) Itse polttaa, mutta joidenkin tutkimusten mukaan ilmeisesti passiivinen tupakointi on vaarallisempaa sikiölle, kuin äidin polttama. Ja ei, kyseessä ei ole mikään yöravintola, missä voisi ajatella asiakkaista olevan vaaraa, vaan täälläkin paljon parjattu nimeltämainitsematon perheravintola.

Vierailija
15/25 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos altistuu tupakansavulle. Itse juuri jäin erityisvapaalle vaikka viikkoa alle 10...

Vierailija
16/25 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim spiralla annettavia astmalääkkeitä ei saa antaa jos on raskaana.

Vierailija
17/25 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän se työpaikasta kiinni ole, kun kerran vaara on olemassa. Ei meillä raskaana olevat hoitajat spiroja anna, tai edes ole samassa huoneessa.

Vierailija
18/25 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kuulostaa kyllä oudolta. Miten ne toisten ottamat astmalääkkeet voi siihen hoitajaan vaikuttaa???

Vierailija
19/25 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä höyryä joutuu huoneilmaankin aina vähän.

Vierailija
20/25 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaarallisempaa kuin aktiivinen.

Vierailija:

Itse tiedän yhden, joka on jäänyt tarjoilijan työstä erityisäitiyspvärahalle (tai miksi sitä nyt kutsutaan) Itse polttaa, mutta joidenkin tutkimusten mukaan ilmeisesti passiivinen tupakointi on vaarallisempaa sikiölle, kuin äidin polttama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä