Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilman autoa maaseudulla

Vierailija
10.10.2024 |

Pariskunnalla on yksi auto. Naapuriin 3 km, kauppaan 22, bussipysäkille 8. Mies ottaa auton ja lähtee hirvimetsälle, vaimo jäämässä yksin kotiin. Kysyn vaan, jäisitkö sinä yksin ja kuinka pitkän aikaa? Ystävän puolesta kyselen..

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon verran olen tässä parhaillaan itse ollut, kauppaan tosin vain kymmenisen kilsaa. On minulla pyörä niin ei mitään ongelmaa.

Vierailija
2/18 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotona riittää ruokaa ja ei ole töissä niin viikon-kaksi voisin olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotiin jäävä ei ole menossa minnekään sinä päivänä, niin ei tuossa ole mitään ihmeellistä.

Mutta noin yleisesti maalla on oltava auto. Jos molemmat ovat kotona töissä ja muutenkin kotihiiriä, niin yhdellä autolla voi pärjätä kyllä. Mutta jos edes toinen on kodin ulkopuolella töissä, niin kaksi autoa on oltava, muuten tulee aina ongelmia liikkumisen kanssa.

Vierailija
4/18 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muuttaisi noin kauaksi kaikesta. Enkä olisi suostunut jäämään viikoksi yksin keskelle ei mitään, varsinkaan ilman autoa

Toki sinulle tulee vastaamaan kasa av mammoja, jotka elävät suunnilleen savupirtissä ja käyvät helposti kävellen kaupassa, joka on 30km päässä

Vierailija
5/18 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sielä ystävän tontilla on joku traktori tai mönkijä tai mopo millä pääsee liikkeelle.

Vierailija
6/18 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko ikäni asunut maalla eikä mulla ole edes ajokorttia, eikä myöskään autoa. Minä myös metsästän enkä ole koskaan metsällä kuin muutaman tunnin.

N48

Vierailija
7/18 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa ap on ongelma? Mä asuin n 20km päässä palveluista. Bussipysäkki oli 4,5km päässä. Mulla oli kyllä auto, mutta esim keväisin kun tuota 4,5km yksityistietä ei hiekoitettu, niin olin 2 viikkoakin motissa. Eli kyllä ap ystäväsi viikon tai kaksikin pärjää, kun vaan hommaa ruokaa kotiin.

Vierailija
8/18 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vi ttua nyt taas?! 

Vierailija
9/18 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan halunnut autoa, miksi nytkään?

Vierailija
10/18 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan hallunnut poliisiksi, poliitikoksi, valtion virkamieheksi, diplomaatiksi, miksi nytkään?

Vierailija
11/18 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollut autoa ja kauppaan 20 km, yksin olen hyvin pärjännyt. Bussi kulkee jolla pääsee töihin ja kauppaan ja takas. Ei edes naapureita lähellä. Hyvin olen pärjännyt, oi ihana rauha!

Vierailija
12/18 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hirvimetsällä nyt yleensä ollaan päivä maksimissaan, niin jos en olisi mihinkään autoa tarvitsemassa, niin voisihan mies sen ottaa.

Yleisesti en suotu olemaan ilman autoa, joten mulla on oma niin kuljen milloin haluan enkä ole riippuvainen toisen menoista.

Vierailija
13/18 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mies kahta viikkoa siellä metällä ole 247 XD

Vierailija
14/18 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tottakai voisin jäädä, eihän tuossa mitään. Meillä on aina ollut vain 1 auto ja maalla asutaan. Mies on välillä viikon työmatkoillakin ja auto pois. Eipä siinä mitään, ruoat on ostettu valmiiksi, ja taksithan kulkee jos pakko olisi jonnekin päästä.

Vierailija
15/18 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa vaikka skootterimopo.

Vierailija
16/18 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen vuoden kotirauha, kun hirvenmetsästys alkaa lauantaina. Olen vain mielissäni kun on miehellä on oma harrastus. Ja vajassa on mönkijä, jolla voi rällätä jos tulee tarve. 

Vierailija
17/18 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini asui yksin maaseudulla ilman autoa 20 vuotta ja naapurin mummo vähintään 30 vuotta eli sen ajan, mitä olin hänen naapurina ja mahdollisesti muutaman vuosikymmentä ennen sitä. Bussipysäkillä ei näillä seuduilla ole mitään merkitystä, koska ei niiltä  oteta kyytiin kuin koululaisia.

Vierailija
18/18 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi olemaan päivääkään motissa hirven, miehen tai minkään muunkaan takia. Jos olisin kaksi viikkoa motissa, tulisin hulluksi, vaikka ruokaa olisi miten paljon tahansa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan