Kasviöljyt ja hiilarit aiheuttaa lihavuutta
Luin Erikoislääkäri Antti Heikkilän kirjasta kuinka pohjoiskarjala tutkimus "projekti" luotiin valheellisesti täysin elintarvike, etenkin margariini teollisuuden tarpeisiin.
Nykytutkimus on tunnustanut Heikkilän susitteleman vhh/keto ruokavalion ylivertaisuuden ihmisen terveydelle, ollen suorastaan välttämätön sairaaloisesta lihavuudesta eroon pääsemisessä.
Kommentit (32)
Heikkilä, tuo koko kansan ortopedi, joka uskoo olevansa ravitsemuksen ylin auktoriteetti...
Ei kasviöljyt ja hiilarit aiheuta lihavuutta, ellei niitä syö kulutukseensa nähden liikaa. Itse olen laihduttanut vuosia sitten merkittävästi, ja ihan kasvissyöjänä, syöden paljon kasviöljyjä ja hiiilareita.
Mutta kyllähän se VHH:kin toki monella toimii, se on vain yksi tapa laihtua monien joukossa. Tutkimusten mukaan ei pitkällä aikavälillä mitenkään tehokkaampi kuin vaikka kalorilaskenta/rajoitus, Välimeren ruokavalio tai moni muukaan.
Vierailija kirjoitti:
Heikkilä, tuo koko kansan ortopedi, joka uskoo olevansa ravitsemuksen ylin auktoriteetti...
Ei kasviöljyt ja hiilarit aiheuta lihavuutta, ellei niitä syö kulutukseensa nähden liikaa. Itse olen laihduttanut vuosia sitten merkittävästi, ja ihan kasvissyöjänä, syöden paljon kasviöljyjä ja hiiilareita.
Mutta kyllähän se VHH:kin toki monella toimii, se on vain yksi tapa laihtua monien joukossa. Tutkimusten mukaan ei pitkällä aikavälillä mitenkään tehokkaampi kuin vaikka kalorilaskenta/rajoitus, Välimeren ruokavalio tai moni muukaan.
Ja siinä tulikin ensimmäinen provosoitunut :D
En ymmärrä, miksi kakkosen kaltaiset vänkääjät tulevat aina selittämään omaa totuuttaan. Monelle varmasti noin, mutta minulle pelkkä kalorien vähentäminen ei riitä kuten ei kaikille muillekaan. Elämäntilanteeni muuttui vuosi sitten ja aloin syödä painooni nähden vähemmän kuin kulutuksen lasketaan olevan, mutta vaikka olen ylipainoinen, paino laski parissa kuukaudessa viisi kiloa ja on nyt ollut kymmenisen kuukautta samoissa lukemissa. Syön kasvispainotteisesti noin 1600 kCal vuorokaudessa, mutta painoindeksi yhä 32. Sellaisena viisi kiloa painavampaa kestin miettimättä yhtään mitä syön ja söin usein varmaan kaksinkertaisesti nykyiseen nähden. Keho vaan tottuu ja niin kyllä käy ilmeisesti nopeasti ketollakin, olisiko 10 kg se, jonka sanotaan lähtevän ennen kuin tyssää.
Vierailija kirjoitti:
Älä suotta provoile aiheella, tää on niin käsitelty täällä.
Vhh-ruokavalio on ok, mutta Heikkilä on joillekin kirosana, vaikka kyseinen herra ei ole edes "keksinyt" kyseistä ruokavaliota.
Nyky suomessa eletään vielä hetken cansel ja woke-huuman jälkimaininkeja. Tähän tyypillisesti kuuluu virallisen (globo lähtöisen) "totuuden" vastaisen "uhmaamisen" täysmääräinen dissaaminen. Selänteen perhe toimii tuoreimpana esimerkkinä, suomalaisten arvostamasta urheilusankarista kuoriutui yhdessä yössä hylkiö kun -2015 kertoi "väärän" mielipiteen suomen pakolaispolitiikasta.
Sirpa Teemun vaimona ei sen tasapuolisempaa kohtelua ole suomalaisten toiselta puoliskolta juurikaan saanut, liekkö nyt syynä Teemu, vai "väärät" mielipiteet...
Eikä aiheuta, jos ei käytä paljoa.
Vasemman reunan vihertäjät julkisesta riippuvaisena ei kestä Selänteiden menestystä ja riippumattomuutta.
Amerikoissa setä samuli ei elätä turhantoimittajia, tästä varmaan juontaa Selänteiden tolkun mielipiteet.
Ja asiaan.. Olen ketoillut puolet elämästäni, vaihdellen hiilarimäärää kausittain 20-60 g välillä.
Nykyään voin syödä satunnaisesti vaikka tikkujäätelön pelkäämättä 28 liikakilon paluuta, tarkkana pitää silti olla, nopea hiilari on minulle samanlainen ongelma kun alkoholi alkoholistille.
Ei aiheuta. Ja kaikki Antti Heikkilän höpinät kannattaa jättää omaan arvoonsa.
Toki vaalean vehnän ja sokerin saanti kannattaa pitää terveyden kannalta suht pienenä, mutta esim. täysjyväviljat ovat tärkeä ravinnon lähde. Ihminen tarvitsee hiilihydraatteja. Sekä pehmeitä rasvoja, joita kasviöljyt ovat.
Vierailija kirjoitti:
Ei aiheuta. Ja kaikki Antti Heikkilän höpinät kannattaa jättää omaan arvoonsa.
Toki vaalean vehnän ja sokerin saanti kannattaa pitää terveyden kannalta suht pienenä, mutta esim. täysjyväviljat ovat tärkeä ravinnon lähde. Ihminen tarvitsee hiilihydraatteja. Sekä pehmeitä rasvoja, joita kasviöljyt ovat.
Olet täysin liottanut aivosi pilalle.
Mihin muuhun kun hiljaiseen tulehdukseen ihminen tarvitsee elimistöön sopeutumatonta rypsirapsi a.kukka ym. monimutkasissa prosesseissa kemikaaleilla kirkastettuja kasviöljyjä tahi margariineja??
Miksi tätä nykytieteen vahvistamaa asiaa pyritään väistelemään valtamediassa? Voisi melkein kuvitella että jotkut maksaa joillekkin ettei asia pääsisi julkiseen keskusteluun isommassa määrin.
Tiedätkös, että mikä tahansa ruuaksi luokiteltava aiheuttaa lihavuutta jos sitä syö enemmän kuin kuluttaa. Yksikään ihminen ei olisi lihava ellei söisi liikaa ja ruokahalu kasvaa ja mahalaukku venyy mitä enemmän ihminen syö ja tästä johtuu sekin ettei huomattavasti yliopainoinen ihminen tunne tulevansa kylläiseksi mistään määrästä ruokaa. Jos haluaa pudottaa painoa kannattaa ensimmäiseksi totuttaa kroppansa uuteen ruokailurytmiin ja kohtuullisiin annoskokoihin eli syödään useita kertoja päivässä pieniä määriä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkös, että mikä tahansa ruuaksi luokiteltava aiheuttaa lihavuutta jos sitä syö enemmän kuin kuluttaa. Yksikään ihminen ei olisi lihava ellei söisi liikaa ja ruokahalu kasvaa ja mahalaukku venyy mitä enemmän ihminen syö ja tästä johtuu sekin ettei huomattavasti yliopainoinen ihminen tunne tulevansa kylläiseksi mistään määrästä ruokaa. Jos haluaa pudottaa painoa kannattaa ensimmäiseksi totuttaa kroppansa uuteen ruokailurytmiin ja kohtuullisiin annoskokoihin eli syödään useita kertoja päivässä pieniä määriä ruokaa.
Viimeinen lauseesi on täyttä soopaa. Kohtuullinen syöminen riippuu ruuan sisällöstä, ei ruokailujen määrästä.
Jos haluaa kakkos diapeteksen ennen viiskymppisisä niin kannattaa todellakin syödä päivässä usein kuten "virallinen" ohjeistus neuvoo, näin veren insuliini pysyy tasaisen korkealla koko päivän kovettaen varmuudella verisuonet ennen eläkeikää.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa kakkos diapeteksen ennen viiskymppisisä niin kannattaa todellakin syödä päivässä usein kuten "virallinen" ohjeistus neuvoo, näin veren insuliini pysyy tasaisen korkealla koko päivän kovettaen varmuudella verisuonet ennen eläkeikää.
Nyt kyllä selität ihan puuta heinää. Minä olen selättänyt 2-tyypin diabeteksen siirtymällä syömään suositusten mukaan useita kertoja päivässä.
Jos lukee yhden kirjan, on lukenut yhden kirjan ja tietää vain sen kirjan sisällön. Jos on lukenut 10 000 kirjaa on jo aika paljon viisaampi. Kannattaisi lukea vähän muitakin kirjoja, ennenkuin muodostaa kiveenhakattuja mielipiteitä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä selität ihan puuta heinää. Minä olen selättänyt 2-tyypin diabeteksen siirtymällä syömään suositusten mukaan useita kertoja päivässä.
Nyt kyllä valehtelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä tavallisen tyhmä ihminen. Alat väittämään päivänselvaa asiaa vastaan, kas kun ei kuuta auringoksi.
Kannattaisi ensin opetella kirjoittamaan yhdyssanat oikein ja tulla sitten vasta opettamaan muita.
Täältä sitten vasta-argumentteja Heikkilän höpinöille: https://lihastohtori.wordpress.com/2016/05/31/homppa-insuliini/
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi ensin opetella kirjoittamaan yhdyssanat oikein ja tulla sitten vasta opettamaan muita.
Tyypillinen ja typerä kommentti joka lävähtää aina tiskiin kun vasta-argumentit puuttuvat.
Älä suotta provoile aiheella, tää on niin käsitelty täällä.
Vhh-ruokavalio on ok, mutta Heikkilä on joillekin kirosana, vaikka kyseinen herra ei ole edes "keksinyt" kyseistä ruokavaliota.