Kannattaako yrityksiä lähestyä työpaikkaa etsiessä, vaikka avointa paikkaa ei olisi?
Sanotaan että kannattaa, mutta mikä on ihan oikeasti kokemuksenne asiasta? Itse olen lähettänyt noin kymmeneen yritykseen avoimen hakemuksen sähköpostilla viime viikkoina, ja kaikista on vastattu että työtä ei ole tarjolla.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa. Ja älä lähetä viestejä, soita.
Ihan virallisia hakemuksia olen lähettänyt.
Mun tutut on ainakin saaneet työpaikkoja kun ovat suoraan vaan soittaneet firmoihin. Antaa ehkä jotenkin reippaamman kuvan hakijasta tms?
No mun alalla ei ehkä etsitä niinkään reipasta työntekijää, vaan mm. kirjallinen ilmaisu merkitsee enemmän.
Hop hop sitten hakemuksia kirjoittamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa. Ja älä lähetä viestejä, soita.
Ihan virallisia hakemuksia olen lähettänyt.
Mun tutut on ainakin saaneet työpaikkoja kun ovat suoraan vaan soittaneet firmoihin. Antaa ehkä jotenkin reippaamman kuvan hakijasta tms?
10.000 vuotta työpaikat on kysytty paikan päältä. Toimii edelleen.
On niistä hyötyä, varsinkin jos ei ole kiire. Itselle kävi niin, että laitoin pariinkin paikkaan avoimen hakemuksen ja vajaan vuoden päästä toisesta niistä soitettiin, että meillä aukesi juuri sinulle hyvältä vaikuttava positio, oletko edelleen kiinnostunut? Kuukautta myöhemmin olin siellä töissä.
Kyllä varsinkin isommat yritykset seuraa koko ajan avoimien hakemusten tilannetta, mieluummin sieltä noukkivat jonkun joka on jo osoittanut kiinnostusta kuin alkavat hakuammuntaa avoimen rekryn kanssa. Tarpeeksi tarkkaan vaan kertoo taustansa ja mitä osaa sekä minkätyyppisiin hommiin haluaa. Ei siitä hakemuksen laittamisesta haittaakaan ole.
OIKEIN