Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhojen, vaikutusvaltaisten ja varakkaiden miesten kiireet

Vierailija
10.10.2024 |

Olen aina ihmetellyt miten paljon joidenkin pitää säätää ja touhuta bisnieksiä vielä kun ollaan jo reilusti yli eläkeiän. Itsekin olen vanhempi mies, tosin en vaikutusvaltainen ja varakkuuskin on aika puolitangossa. Mutta itselleni olisi aika vaikea motivoitua touhuamaan politiikassa tai bisneksessä 7-kymppisenä pyöreitä päiviä jos ja kun raha-asiat ovat ns. kunnossa. Että hiihtolenkille joo, mutta kabinetteihin ja yölennoille neuvotteluihin ei. En tiedä miten muilla(?)

1990-luvun lamavuosien hallituksen (199195) pääministeri Esko Aho (kesk) kertoo saaneensa sydänkohtauksen hiihtolenkillä Espoossa 10. joulukuuta viime vuonna.

Sunnuntaina joulukuun 10. päivänä kaikki suunnitelmani olivat mennä uusiksi. Takana oli työntäyteinen syksy. Olin tehnyt kolme pitkää matkaa Kiinaan, yhden Yhdysvaltoihin ja koko joukon lyhyempiä eri puolille Eurooppaa, Aho kirjoittaa tuoreen kirjansa johdannossa.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä vastaus kysymykseesi, ap?.

Jos työnteko käy harrastuksesta ja sillä vielä tienaa, niin miksi ei? Toinen asia on sitten tappaa itsensä työntekoon eläkeikäisenä jos varallisuutta on jo monelle sukupolvelle, sitä en itse  ymmärrä. Mutta voihan sekin olla jollakin tavoitteena, mielipideasia.

ap

Suurin osa suomalaisista  kuolee eläkeikäisenä   vaikka ei  tekisi eläkkeellä  ollessaan  mitään.

Suurempi riski se tekemättömyys on kuin työnteko.

Useampi tuntemani yrittäjä on kuollut heti kun lopetti työntekonsa yrittäjänä tai ainakin mennyt heti huonoon kuntoon. Toki iäkkäitäkin olivat, mutta lähes 80v. täyden työpäivän tekeminen ja sen mukainen liikuskelu ja aivotyö tekevät hyvää verrattuna siihen, että katsoo telkkaria ja käy vähän kävelylenkillä. Kohta sen kävelylenkin joutuu tekemään rollaattorilla.

Työntekoa ihannoitiin ennen, nykyään se on paheksuttavaa joissakin piireissä, samanhan saa makaamalla kotona.

Vierailija
42/43 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esko Aho ei ollut 90-luvulla seitsemänkymppinen, vaan Suomen nuorin pääministeri.

Ja yksi huonoimpia. Tuonut suorana katseli lamaa, joka sitten loppui.

Huonompi on vaan tämä nykyinen joka puhui koko hallituksen arvovallalla laman ihan tyhjästä ja velkaantui hallitsemattomasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän