Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Teini tulee kotiin??

Vierailija
09.10.2024 |

Teini on tulossa vkl tapaamaan vanhempaansa eli ns. vanhempi-/äitiviikonloppu. Ihan normaalia eroperheessä.

Lapsi asui meillä kuitenkin koko ikänsä kunnes muutti hiljattain ns. ovet paukkuen toiselle vanhemmalleen. Kun hänelle annettiin se mahdollisuus. Ja hänellä on siihen oikeus.

Minut on alusta asti nimetty syyksi, miksi 12-vuotias halusi muuttaa pois. Tämän hyväksyn, koska en voi muuta. Minä olen kuulemma pitänyt liian paljon kuria ja päättänyt asioista. Biologiset vanhemmat ovat oikeasti välinpitämättömiä.

Miten minun pitäisi tulevana vkl:na olla??? Ihan hiljaa vaan, koska en oikeasti halusi puhua teinille mitään. Eikä hänkään puhu minulle. Haluaisin ignoroida hänet täysin mutta en tietysti voi, koska olen hänestä myös vastuussa.

Kertokaa neuvoja!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde reissuun. 

Sä et ole vastuussa, vanhemmat ovat

Vierailija
2/26 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ap ole siitä kakarasta vastuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko vielä vale että olet koronassa.

Vierailija
4/26 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde pois. Lapsella on oikeus olla vanhempansa kanssa.

Vierailija
5/26 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuitenkin yhteinen vuotta nuorempi lapsi, jonka kanssa teen asioita. Tietysti, koska hän on biologisesti minun. Ihan normaaleja tekemisiä lapsen/nuoren kanssa vkl:na; syödään, katellaan telkkaria, pelataan pelejä, käydään ulkona.

Mä en kuitenkaan halua tätä kiukuttelijaa meidän tekemisiin. Hän on aiheuttanut paljon pahaa valheillaan. Tietysti pidän hänestä huolta enkä halua hänelle pahaa. 

AP

Vierailija
6/26 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä arvasin ettet ole täysin syytön. Olet kirjoittanut ennenkin. Jos et osaa olla niin häivy.

Vierailija
7/26 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde pois. Lapsella on oikeus olla vanhempansa kanssa.

Viimeksi kun lapsi kävi, olinkin poissa siskollani lapseni kanssa. Oltiin tosin sovittu vierailu jo etukäteen; ei tiedetty teinin käynnistä.

Mutta kiitos vinkistä! Minä en haluaisi riitelyä, väittelyä ja syyttelyä. Kysynkin, josko voisimme mennä siskolleni. Kiitos!

Vierailija
8/26 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä arvasin ettet ole täysin syytön. Olet kirjoittanut ennenkin. Jos et osaa olla niin häivy.

Tässä ei kukaan ole syytön: valehtelu ei myöskään ole oikein. Aikuisia ei voida syyttää asioista, joita eivät ole tehneet.

Minä en voi häipyä omasta kodistani mutta voin antaa lapselle ja vanhemmalle tilaa. Lähtemällä viikonlopuksi vaikka pois.

Vierailija
9/26 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovin, että lähden lapseni kanssa sukulaiselle; soitin hänelle äsken. Siellä on paljon nähtävää ja uutta tekemistä omalle lapselleni. En ole ainakaan ilkeä tai vaikuta teinin ja biologisen vanhemman suhteeseen.

Minä en vaan jaksa sitä, että teini syyttää minua kaikesta; siksi haluan olla poissa. Ja nyt tuli tilaisuus olla muualla!

AP

Vierailija
10/26 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä vaikutat vanhemman ja lapsen suhteeseen. Ei se voi olla vaikuttamatta lapseen että vanhempi valitsee kumppanikseen ihmisen joka ei siedä olla edes samassa asunnossa lapsen kanssa. Ymmärrän mielipahan lapsen käytöksestä, mutta ymmärrätkö sinä että kyseessä on lapsi? 

Vierailija
11/26 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tuo esiin omia mielipiteitä, lapsi muutti ja asia on loppuun käsitelty. Sitten jos huolta on asumisen suhteen, ne asiat puhutaan aikuisten kesken, ei lapsen kuullen ja lastensuojelu voi olla osana tätä asiaa.

Elät normaalia elämääsi siellä kotona, mutta huomiot lapsen. Kysyt mitä kuuluu, mitä on tehnyt, mitä halusi viikonloppuna tehdä... 

Vierailija
12/26 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kuitenkin yhteinen vuotta nuorempi lapsi, jonka kanssa teen asioita. Tietysti, koska hän on biologisesti minun. Ihan normaaleja tekemisiä lapsen/nuoren kanssa vkl:na; syödään, katellaan telkkaria, pelataan pelejä, käydään ulkona.

Mä en kuitenkaan halua tätä kiukuttelijaa meidän tekemisiin. Hän on aiheuttanut paljon pahaa valheillaan. Tietysti pidän hänestä huolta enkä halua hänelle pahaa. 

AP

Vie vaikka oma tyttö kylpylään viikonloppuna ja jätä puoliso hoitaa oman osuutensa kotiin.

Vierailija
13/26 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä vaikutat vanhemman ja lapsen suhteeseen. Ei se voi olla vaikuttamatta lapseen että vanhempi valitsee kumppanikseen ihmisen joka ei siedä olla edes samassa asunnossa lapsen kanssa. Ymmärrän mielipahan lapsen käytöksestä, mutta ymmärrätkö sinä että kyseessä on lapsi? 

Sulla ei taida olla paljon kokemusta lapsista ja varsinkin teineistä, nää osaa olla välillä aika hankalia tapauksia...

Vierailija
14/26 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lapsi on teillä vaan viikonloppuna, perheessä molemmilla lapsilla pitäisi olla samat säännöt, ketään ei haukuta, ei valehdella ym. Näitä rajoja tarvitsee jokainen lapsi. Toisen vanhemman pitäisi ymmärtää tää ja olla sun kanssa samalla puolella. Kun näin ei ole ois varmasti järkevintä että sinä ja oma lapsi etsitte oman kodin. Sulla pitäisi olla hyvä syy saada huoltajuus, koska tää toinen osapuoli on jo yhden ongelma lapsen saanut aikaan, niin ei hän lasten kanssa pärjää.

Vierailija
15/26 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä voi olla yhteinen vuotta nuorempi lapsi?  Laitoitte alulle samana päivänä kun tämä vanhempi syntyi?

Lapsiparka

Vierailija
16/26 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tosiaan tainnut hyväksyä olevasi kys lapsen poismuuton syy siksi, koska et muuta voi, etkä siksi, että näkisit vikaa itsessäsi ja asenteessasi

Vierailija
17/26 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En oikeasti haluaisi puhua teinille mitään"

Miksi? Vähän epäkypsän kuuloista.

"En halua kiukuttelijaa meidän tekemisiin mukaan"

Ootko ees aikuinen? Miksköhän sitä kiukuttaa? Tuommonen asenne on kyllä aistittavissa.

Vierailija
18/26 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei taida olla paljon kokemusta lapsista ja varsinkin teineistä, nää osaa olla välillä aika hankalia tapauksia...

Tämä oli hyvä arvaus. Olen kasvattanut pahimman teini-iän ohi yhden nentin ja yhden ADHD-lapsen, parhaillaan hakkaan päätäni seinään autismin kirjolla olevan teinitytön kanssa, ja juu, hankala ei riitä alkuunkaan kuvaamaan. Lisäksi olen tehnyt töitä pari vuosikymmentä mt-oireilevien nuorten kanssa skaalalla kouluterveydenhuolto - Niuvan nuoriso-osasto, lähinnä perusterveydenhuollon avohoidossa. Niin että kyllä mulla joku aavistus teinien hankaluudesta on, kuten myös siitä miten aikuisten torjuva käytös toimimattomat perhesysteemit voi vaikuttaa lapseen/nuoreen. 

Vierailija
19/26 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista nyt kuitenkin, että sinä olet tuossa kuviossa se aikuinen, jonka kuuluisi käyttäytyä, kuin aikuinen. 😳😵💫 Nyt kuulostaa siltä, että sinulla on pää syvällä perceessä ja käyttäydyt kuin teini. 🤢

Vierailija
20/26 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuuuuup

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi