Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kakkupohja voi olla toisille käittämättömän vaikeaa valmistaa

Vierailija
09.10.2024 |

Munaa, sokeria, jauhoja, leivinjauhetta ja kakkuvuoka. Lopputulos leikataan verikaalisti, yleensä kolmeen osaan. kakun osia voi kostuttaa ihan millä lystää ja väliin voi pistää vaikka hapansilakkaa. Lopuksi voi päälle laittaa vaikka vatkattua kermaa. Miten kakun valmistaminen on toisille niin kovin vaikeaa?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä AP välitä. Kyllä sinä vielä joskus onnistut sen pohjan teossa

Vierailija
42/53 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 kananmunaa

1 1/2 dl sokeria

2 dl vehnäjauhoja

1 tl leivinjauhetta

Onko tuo rakettitiedettä? Väristä näkee kun on kypsää tai hammastikulla testaa ja siihen ei jää mitään kiinni?

Tämä, jotkut laittaa liikaa sokeria,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verikaali kuulostaa kauhean brutaalilta

Tarkoitin viherkaali, pahoittelut.

:DDDDDDDDDD

Jos vegaanikakkua väsäsit, niin jätä ne munat pois

Vierailija
44/53 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi syödä munia enkä gluteenia. Osaatko neuvoa munattoman,gluteenittoman kakun?

En osaa. Tuli ihan hetki sitten uutena tietona että pienikin gluteeni määrä voi vaikuttaa. Voisin kehottaa että käy lähimmässä leipomossa, siellä on koulutettua väkeä ja varmaan neuvovat mielellään. Luulin itse ettei pieni määrä gluteenia vaikuttaisi mihinkään. Käy kysymässä neuvoa leipomiseen oikealta lepurilta joka ymmärtää asiaa.

Vierailija
45/53 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin että joku osaisi kertoa syyn tähän. Muuten olen ihan pystyvä keittiössä, mutta kakkupohja ei vaan onnistu.

Minultkaan ei onnistu. Koskaan ei tule tarpeeksi kuohkeaa, vaikka olen koittanut ohjeitakin noudattaa kirjaimellisesti. Tulee vain sellaiset lättänät tennarinpohjat. Kääretorttu onnistuu sentään paremmin ja sitä sitten enimmäkseen teen.

Minäkin paistan kolme kääretorttupohjaa uunipellillä,  ei tarvitse kieli keskellä suuta verikaalia kokeilla. Kokoan kakkupohjat isolle tarjottimelle.

Vierailija
46/53 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen kakkupohjan aina kääretorttutaikinasta ja  perunajauhoilla. Ei tarvitse leikata muuta, kuin haluamansa muotoiset palat. Ei takuulla lätsähdä. Jos olen oikein laiska, niin kuin monesti olen, rakennan kakun johonkin syvään uunivuokaan tai posliinikulhoon. Päälle voi laittaa kermaa ja koristetta reilusti, kun reunoja ei tarvitse miettiä. On älyttömän hyvää. 

Taskuparkkia en halua edes kokeilla. 

Perunajauho ei kyllä kakkuun kuulu.

Kakusta tulee ihan syötävä gluteeniton.

Vierailija
47/53 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4 kananmunaa

1 1/2 dl sokeria

2 dl vehnäjauhoja

1 tl leivinjauhetta

Onko tuo rakettitiedettä? Väristä näkee kun on kypsää tai hammastikulla testaa ja siihen ei jää mitään kiinni?

Tämä, jotkut laittaa liikaa sokeria,

Ja kermakakku on muuten terveellistä? En syö kermakakkuja, mutta tiedän miten niitä tehdään. Ja olen niitä ystäville tehnyt.

Vierailija
48/53 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä tajuat joskus varmaan edes jotain.

Vierailija
49/53 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi toiset eivät osaa edes kirjoittaa?

Käsittämätöntä!

Miksi toiset ei osaa laittaa ruokaa?

Vierailija
50/53 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja saatat jopa oppia kirjoittamaankin,  jos oikein kovasti harjoittelet. 

Vierailija
51/53 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkupohjat voi tehdä myös piirasvuoassa. Latoopa sitten niitä täytteineen tarpeeksi monta päällekkäin. Äitini teki yleensä muiden leipomusten yhteydessä jokusen pohjan ja pakasti ne. Täytekakkutarpeen tultua oli hyvä käydä hakemassa tarvittava määrä pohjia pakastimesta.

Vierailija
52/53 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 kananmunaa

1 1/2 dl sokeria

2 dl vehnäjauhoja

1 tl leivinjauhetta

Älä hullua yllytä, joku ottaa tuon kirjaimellisesti ja laittaa vain ainekset sekaisin ja uuniin. Vai etkö älyä itsekään vaahdottaa mitään missään välissä? Jos ei halua vaahdotella syystä tai toisesta, leinjauheen tilalle on laitettava soodaa. Jos ei laita, alkaa tällä palstalla vielä pahempi parkuna huonosta ohjeesta.

Vierailija
53/53 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin moka on, että ei malteta vatkata munia ja sokeria tarpeeksi kauan. Tämän mokan tein itsekin alkuun. Seos muuttuu todella vaaleaksi ja siihen tosiaan jää vatkaimista takinaa pudotettaessa kuvio. Jauhoina käytän puolet vehnä- ja perunajauhoja. Olen vatkannut jauhot joukkoon, mutta kevyesti. Paistan uunin alatasolla. Ei ole kakut enää epäonnistuneet, kun nämä asiat on kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi