Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokakuun äidit To-Su pinoon!!

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin yöstä: elikkäs eilinen päivä mentiin ihan vain rintamaidolla, en antanut kiinteitä kun Lilia oli tosi tyytyväinen eikä ollut nälkäisen oloinen yhtään. Nukahti tavallliseen tapaansa puoli ysin jälkeen. Mutta yöllä herätyksiä oli sitten 5 ja klo 06 herätys iloisesti jokellellen joten en voi tuosta muuta päätelllä kuin että kiinteitä tarvii jo neiti.

COE; kyselit eikö kukaan muu aio täysimettää 6kk ja voi kyllä niin oli tarkoitus, sen vuoksi testasin eilen tuota että jätin vähäisetkin kiinteät pois mutta 5 herätystä klo 20.30 - 06 on minusta liikaa. Eli enää en mieti tuota asiaa;) Kun perunan/päärynän/vellin jälkeen neiti on nukkunut 2 syötöllä ja kun annokset ovat olleet vielä 2-4tl... joten uskon yöunien pitkittyvän reilusti kunhan ´päästään maisteluasteelta. Maitoa tulisi mutta koostumus ei riitä näköjään. Imetän silti mahd. pitkään ruuan ohella.

LEENUSKA; oranssipunainen " juttu" on sakkaa, ei verta eli älä huoli. LIlialla tuli sitä laitoksella vaippaan jolloin hoitajat sanoivat heti että ei syytä huoleen. JOhtuu siitä että virtsa on ollut kauan rakossa tms.

MIANNI; viestisi jälkeen tunsin olevani kauhea äiti - minä aina herätän esikoisen välittömästi jos hän nukahtaa automatkalla " kiellettyyn" uniaikaan ettei yöunet siirry. Toki se on vaikeaa jos päiväunet ovat jääneet väliin. Mutta minä ollenkin tälläinen rytmifriikki eli pitää olla todella hätätapaus että lähdetään jonnekin päiväuni aikaan. Yleensä jos tyttö meinaa nukahtaa autoon niin pidän autossa jotain virikkeitä kirjoja tms joita ei ole sisällä joten hän innostuu lukemaan niitä. Teen samoin myös pienemmän kohdalla eli herättelen aina varovasti jos meinaa " yllättävien" unien takia päivärytmi sekoontua. Todella harvoin näin tarvii tehdä, ihmeen tarkka rytmi on muodostunut myös pienimmälle. Teen sen vain siksi kun tytöillä on niin säännöllinen rytmi, muuten en tietenkään sekoittaisi pakkaa. Mutta siis älä käsitä väärin, minä tässä vain kerron omasta kauheasta tyrannimaisuudestani enkä mitenkään arvostellut sinua!!;-)

Myöhemmin lisää, nyt aamupalan laittoon, sitten kohta vauvauintiin, sen jälkeen laskiasriehaan, kotin syömään, jumppaan ja viettämään mukavaa koti-iltaa. Ja tänään tulee Idols, ja mielestäni tasoltaan kaikkien aikoijen paras!

Nazu ja tytät

Vierailija
62/76 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä tuosta NUKAHTAMISESTA tosiaan joku kyseli. MEillä se taitaa olla päivän helpoimpia hetkiä, ollut jo monta kuukautta. Kylvyn jälkeen sohvalla imettämään ja sen jälkeen vien sänkyyn ja sinne jää aina poikkeuksetta. Joskus nukahtaa jo tissille.

Muutenkin juuri tuosta syystä mistä ylempänä kirjoitin elikkä että herättelen tyttöjä jos meinaavat päivällä nukkkua liian myöhään niin meillä esim. esikoinen ei ole koskaan valvonut yli 21.00. kun LIlia syntyi oli muutama ilta sellainen että uni tuli vasta joskus 22.00 paikkeilla muttei koskaan muuten. Esikoinen herätetään kotiolosuhteissakin aina päiväunilta jos meinaa nukkua yli 14.30 muuten yöunet häiriintyvät/siirtyvät. Unille mennään aina 11.30.

Ja nyt syömään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isukki ja isompi tyttö nukkuvat vielä ja loput lapsista katsoo aamupiirrettyjä. Siis todellakin, Tuomas makaa viltillään lattialla ja tapittaa silmä kovana telkkua. Kaipa tuosta ei haittaakaan ole, kai se nyt kiinnostaa, kun värikkäitä kuvia näkyy koko ajan :)

NAZU: Meilläkin on aika tarkka päivärytmi YLEENSÄ, mutta joskus kyllä lipsun siitä sen kummemmin ajattelematta. Ja aika äkkiä se sitten korjaantuu normaaliksi, yleensä ihan päivässä-kahdessa. Meilläkin mies aina herättää ainakin isomman tytön, jos nukahtaa autoon, mutta minä en jotenki raaski.

YÖ meni Tuomaksella hyvin, nukkui 21.30-7.40 heräten vain kerran joskus kolmen aikoihin syömään. Muuten nukkui tosi sikeästi ja rauhallisesti.

Mutta, pienempi tyttö heräilikin sitten ainaki 5 kertaa jos ei enemmänki kyselemään maitoa ja itkeskelemään. ELI NYT;

KAIKKI VINKIT KEHIIN, MITEN SAAN HELPOITEN JÄTETTYÄ TYTÖLTÄ MAITOPULLON POIS, KUN VAUVA KUITENKIN JUO MAITONSA PULLOSTA??

Helppoahan se pullon poisjättäminen olis, kun vaan löis kaikki menemään ja päättäs, että sitä ei enää anneta. Mutta, kun vauva syö pullosta, niin Julia on silloin melkein aina vailla omaa pulloaan. Harmittaa, kun ei saatu tuota pulloa pois tytöltä jo paljon ennen vauvan syntymää. Viime kesänä kovasti yritettiin ja tavallaan se jo onnistuikin, mutta sitten tyttö alkoi kuumeilla jms ja annettiin sitten pullo takasin, kun ei suostunu muuten juomaan. Ja sille tielle jäätiin. Mutta nyt se on ihan pakko saada pois, ei muuten tuu mitään kun yöt menee pulloa itkiessä. Ja jos sen pullon antaa, niin sitten menee hampaat se on vissi (esikoisen kanssa tehtiin tuo virhe..) Ja Julia on siis nyt 2-vuotias, että omaa tahtoa löytyy jo melkoisesti..

Jahas, mutta nyt kyseinen pikkuneiti selittää tuossa, että " vauva, kakka, puuuugluuu" eli täytyy lähtee kattomaan kenellä on kakka ja kenellä tullut puklu :)

Hauskaa päivän jatkoa ja vauhdikkaita laskiaisliukuja!

Vierailija
64/76 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coelle, juu, siis imettää aion ainakin 5kk ikään asti, JOS ei mitään mullistavia juttuja tapahdu. Öisin typy heräilee tosi monta kertaa, 5-10 mutta heräämiset johtuvat mielestäni muusta syystä kuin nälästä. Imasee muutaman kerran vaan. Pitäisi varmaankin aktsoa tarkemmin, että olis edes muutaman tunti imetysten välillä. Voi olla tehoimukausikin. Tätä on vaan kestänyt nyt jo hetken. Muutamana yönä voisi pitää tarkempaakin päiväkirjaa, niin näkis, että miten usein imetän yms. Nyt ei ole ihan tarkkaa tietoa. Katson kyllä kelloa, mutta en aamulla enää muista. Yhdeltä on aina ensimmäinen imetys ja nukkumaan menee 20.00. Nukuttaminen on helppoa, viereen nukahtaa, kun imetän. Opetellaan sitten eroon tästä tavasta myöhemmin.

Miannille pullosta eroon pääsyyn ei paljon vinkkejä. Toimiiko teillä lahjonta eli tarrat tmv? Ja mitä tapahtuu, jos vaan tarjoat vettä mukista aina kun pyytää maitopulloa? Tai ensin voisi tarjota vettä pullosta. Kumpi on se juttu, maito vai pullo? Hampaiden kannalta vesi pullosta ei ole niin paha.

Ei meinaa tänään taas herätä millään, syytä lähteä ulos esikoisen kanssa lumileikkeihin, niin herää.

Vierailija
65/76 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anja saattoi nukkua viime yönä koko yön?! :o En ainakaan muista syöttäneeni ja kun heräsin (6:30 kun esikoinen heräsi) niin oli ainakin mielestäni niin kaukana miehen puolella sänkyä että en varmaankaan ole syöttänyt. Eli 7h olis nukkunut putkeen kun 23:30 söi vikan kerran (= mentiin nukkumaan). Aika kiva juttu :) Just eilen kun ehdin ajatella että tää 2-3 krt yössä on ihan hyvä tahti.

Mä noista KIINTEISTÄ vielä jatkan sen verran, että kun musta se on niin kamalaa sotkua...! :) :) Mua ei siis yhtään huvita aloittaa kiinteitä, taas yksi lisäohjelmanumero päivään ja kun mulla on töitä koko ajan tässä lastenhoidon ohella niin mielelläni minimoin kaikki ylimääräisen. Olikos CAMELOT joka sanoi että tää on niin helppoa, mäkin liityn tohon laiskojen kerhoon :D Saa sitä syöttämistä sitten vuoden verran tehdä riittävästi. Mä tosiaan valkkaan toistaiseksi nuo yöheräilyt mieluummin, en tieä onko ruokavalion muutoksen syytä vai minkä, mut jaksan hyvin 6-7h unilla vaikka herätyksiäkin olis pari?! Tuo taitaa olla mulla kausittaista, välillä olen sit tosi väsynyt.

MIANNI: Me jätettiin iltapullo pois vähentämällä maidon määrää pikkuhiljaa n. viikon ajan. Sit vaan jätettiin yksi päivä pois. Kyseli vähän sen perään, sanottiin aina että ei nyt enää maitoa kunhampaat on jo pesty. Hammaspesu on siis typyn mielestä ylkkärikivaa kun on hyvää hammaskeijun tahnaa (eli " hammaskeinulia" kuten neiti itse sanoo). Toimisko toi vähentäminen?

Nyt lähdetään sinnne talolle, sitä paitsi joku sorkkii tässä tota Nalle puh -mainosta ja luettelee " nalle puh, pöllö, nasu, kemngu, ihaa" ... :) Ja toinen sylissä, sorry kirjvirheet.

Coe

Vierailija
66/76 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAITOPULLON POISJÄTÖSTÄ:

Meillä pullo jäi aikaisin pois (1 v ja rapiat päälle olisko ollut 2-3kk) eikä tyttä osannut kaivata mutta meillä oli eilen 2,5 v tyttö kylässä jonka äiti kertoi että heillä pullo jäi pois pari kuukautta sitten ihan vaan sillä tavalla että tytölle selitettiin että pullo on viety hiiriäidille joka antaa sen vauvalleen. 2v kuitenkin ymmärtää jo hyvin joten auttaisiko jos vaan selittäisitte asian niin että pullo on vauvoja varten jne? Ja sen jälkeen tiukka linja. Ainakin tytön äiti eilen kertoi että hyvin meni. Ekana yönä vähän rauhattomuutta oli mutta sitten loppui se.

Vaikka itse jätin pullon pois jo aikaisin ihan vaan sen takia kun eka lapsi oli kyseessä ja loogisesti ajattelin että tyttö juo mukista -> pulloa ei tarvi enkä silloin edes tiennyt että pulloilua olisi jotenkin voinut jatkaa. Itse asiassa silloin ajattelin että nyt varmaan pitää jättää pullo pois äkkiä kun tyttö osaa juoda lasista jne. Hyvä minä kerrankin että olin tietämätön;.)

Jaahas pitää mennä palataan

Vierailija
67/76 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, olikos se sitten joku muu kuin Mianni, kun kertoi että vellit tulee ulos tavallisesta maito-pullotutistakin??!??

En muista... mutta joka tapauksessa tsoukkina heitin sen jutun, että olis voinu vähän aiemmin kertoa, kun ehdin just ostaa roppakaupalla vellitutteja ja sit joku kertoi ettei vellejä suositella neuvolassa ja joku toinen sanoi, että maitotutikin käypi... mutta vitsi vitsi :)

Täällä eilen vihdoin kakattiin.

Tuli vihreät, rakeiset plöräykset, ILMAN HUUTOA, että kai se luumu ja vesi jotain auttoi.

Tänään maisteltiin porkkana-peruna sosetta, hyvää oli..

Meidän äidin työnantaja olisi ollut valmis antamaan heidän puolen vuoden ikäisen tytön vaatteita meidän pikku neidille... MUTTA, meidän " pikkutyttö" onkin sentin pidempi kuin niiden tyttö...

että menikin melkein päinvastoin.

Harmi sisänsä, olisin kyllä mielelläni ottanut vaatteita vastaan :(

Jaahas, täällä ei sitten tänään päikkäreitä nukutakkaan.

Vaunuissa nukkui vain tunnin ja nyt nukkui vajaa puoli tuntia.

Ehdin jo kuvitella että itsekkin olisin päässyt hetkeksi huolaamaan, kun viime yö meni vähän pipariks...

Zimppu ja Jiii 3,5kk ja isompi Jiii9v.

Vierailija
68/76 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää laskiaissunnuntaita kaikille!

Tultiin juuri muumimaailmasta. Käytiin katsomassa olivatko muumit heränneet talviunilta ja olivathan ne. Olivat järjestäneet niin kivan riehan, että molemmat tytöt ovat unten mailla ja äitikin viittä vaille valmis.

Kiva oli ulkoilla, kun taas ollaan oltu koko viikko sisällä sairastamassa. Ollaan oltu kovassa kuumeessa ja yskässä koko perhe mukaan lukien isovanhemmat. Sitkeä tauti, kun ei meinannu millään talttua. Mutta vihdoin ja viimein kemikaalit voittivat elimistön ja ollaan kunnossa toivottavasti.

Olikin pitkä pino ja nyt en enää muista mitä kaikkee siel oli. Ainakin pituudesta. Minäkin kuulun sinne " hujoppien" puolelle pituutta on 171cm ja myös " vanhusten" puolelle ikä on 35.

Sitten oli sairastelua jollain tai vissiin useammallakin. Paljon jaksamisia kaikille. Se on rankkaa aikaa. Meillä on Oona syöny jo kolme antibioottia tähän ikään. Ja sairastanu hinkuyskän, vesirokon, korvatulehduksen ja keuhkoputken tulehduksen. Toivottavasti parempaan suuntaan ollaan menossa.

Jaaha täytyy mennä laittamaan jotakin lämmintä juotavaa ennen kuin yskitään isännän kanssa keuhkot pihalle.Mut yksi juttu vielä ennen sitä.

Tulkaahan kertomaan sitten tapaamiskuulumisia. ja sopikaa uusi päivä siellä paikan päällä. Harmittaa ettei nyt päästä mukaan, kun meillä on se tenavatuvan laskiaisrieha aamupäivällä. Siinä on kyllä säävaraus, että jos on kova pakkanen, niin hyppäämme junaan ja tulemme tapamiseen. Äitini täyttää myös samana päivänä 60v. että sinnekkin mennäänb sitten vielä kaffelle. Et kyl on taas paljon ohjelmaa.

muijat (1iso ja 2pientä)

69/76 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt sitte vauvaki kuumeessa :( Esikoinen yskii ja niiskuttaa mutta hällä ei onneks kuumetta. Myös minä ja mies flunssassa. Itelläki on kokoajan kuumeinen olo (lihaksia särkee, pää on ihan pöhnässä ja olo muutenki ihan törppö) vaikkei kuumetta olekaan.

Toivottavasti vauvan kuume ei kestä kauaa.. on melkein koko päivän nukkunu, välillä herää syömään ja valvoo ehkä puolituntia. mutta toisaalta hyvä että nukkuu, jospa se paremmin paranis.

velleistä: Moni on vellejä vastaan, mutta minä annoin esikoiselle velliä illalla kun olisin joka tapauksessa joutunut antamaan maitoa, jotenki tuntu että se velli kuitenki vähän paremmin piti nälkää. Ja sitäpaitsi- velli oli HALVEMPAA ku korvike :O Ja voisin nyt jo antaa vauvalle lisäksi velliä, siis iltatissin jälkeen, muttaku ei suostu ottamaan pullosta... Täysimetystä 6kk ikään asti en oo ajatellu, mutta jos ainaki sinne 5kk.. tai riippuu ihan vauvasta ja miten sille tissimaito riittää.

Hmm..meillä oli melkonen yö viime yö..miehen kanssa vähän riideltiin. Tai no ei oikeastaan riidelty vaan keskusteltiin sellasista asioista mistä ei oo jostai syystä aiemmin osattu puhua. Oli aika pettymysten yö mutta kuitenki tosi rakentava, ja vielä ku lopuksi saatiin sovittua asioita. Tekis mieli kertoa edes tänne kun en muualle viiti, mutta ku tiedän että täällä käy tuttuja lukemassa niin enpä sitte kehtaa kuitenkaa... Mutta mutta, valvoin sitte puoli 6 asti ku en vaan saanu unta. Kaikki ajatukset pyöri niin päässä ja vaikka asiat sovittiin, niin unohtaa niitä en heti voinu. On siis senki takia ihan höntti olo :( Hyvä mieli jäi että saatiin puhuttua, vaikka ite asia ei ollu niin mukava. No, ei siitä sen enempää ja voisko enä sekavammin yrittää jotain sanoa, mutta piti vaan ilmasta itteänsä edes jotenki :)

No, mutta taidan nyt alkaa hoitaan tuota kuumepotilasta.

Palaamisiin!

Jääsydän

Vierailija
70/76 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kun olikin pitkä pino kertynyt, kun en ole taaskaan muutamaan päivään päässyt koneelle. Ollut kummityttö (4v) ja sen pikkusisko (2v) kylässä/hoidossa, niin on sitten säpinää riittänyt kaikkien kuuden lapsen kanssa ;)

Lisäksi mulle on taas iskenyt jokin kevätsiivous vimma ja olen käynyt taas joka huonetta läpi ja johan olikin syksystä kertynyt tavaraa nurkkiin! Ilmeisesti sitä on enemmänkin ilmassa, kun kävin äsken pikaisesti äitin luona ja he olivat juuri olleet varastoa siivoamassa. Ja sitten sisko soitti ja pyysi viemään yhden nojatuolin äitille, kun oli MYÖS siivonnut ja laittanut kotia uuteen uskoon, niin oli tuoli jäänyt " yli" ...

Ihan ekaksi pitää tähän laittaa mitat, kun käytiin keskiviikkona siellä neuvolassa. Elikkäs 7510g ja 67cm on Jerrin mitat tällä hetkellä. Ja vielä siis pärjätään hyvin täysimetyksessä, eli COEn kanssa jatketaan ilman kiinteitä. Tosin annoin yhtenä iltana Jerrille teelusikan, jossa oli hieman perunaa. Sai imeskellä sitä sen aikaa, että itse ehdin syömään. Iskä kun oli kaverin kanssa asioilla ja tietenkin juuri silloin ei suostunut millään olemaan sitterissä. Mutta tuo maistelu on sitten toistaiseksi jäänyt ainoaksi. Eikä taida olla muutenkaan kiirettä, kun nukkuu vieläkin 22-8 välisen ajan heräämättä.

Mäkin taidan kuulua joko lyhyiden tai keskimittaisten joukkoon, mullakin pituutta vain 166. Joten painoakin saisi pudottaa vielä reilusti! En kyllä tarkkaa painoa tiedä tällä hetkellä, mutta ainakin tuossa mahassa on vielä tuommoinen inhottava pehmeä makkara. Välillä ihan näyttää siltä, kuin olisi taas yksi vauva mahassa tuloillaan!

Katseltiin muuten lasten kanssa eilen illalla meidän häävideota. Loput videosta oli sitten lasten kuvaamaa ja olivat onnistuneet saamaan vierailta kaikenlaisia juttuja nauhalle. Naureskeltiin niille sitten siskon kanssa, kun hänkään ei ollut sitä vielä nähnyt. Oli muutama " tunnustuskin" tullut nauhalle;) Ja lapset oli sitten niin pienen näköisiä, vaikka häistä ei ole kuin pari vuotta aikaa. Että kyllähän nuo sitten kasvaakin vauhdilla. Onneksi ei itse vanhene yhtä nopeasti;)

Jotain muutakin piti vielä kommentoida, mutta unohtui taas... No, jospa lähden taas pyykkiä laittamaan, kun näyttää kone pysähtyneen. Kuulostaa jo siltä, että Jerrikin haluaa kohta tissiä.

Tuittuli ja Jerri 4kk

Vierailija
71/76 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy myös yksi varpaillaan 160 cm, muutama sentti jää vajaaksi tasajaloin ;o) Luultavasti jään lyhyimmäksi meidän mökissä mikäli on uskomista tuohon tahtiin miten nuo muksut kasvaa, tyttökin onneksi isiltä perinyt pituusgeenejä enemmän...

Juu, meillä on nyt kiinteitä maisteltu tämä viikko ja toissayö oli historiallinen, ukko nukkui 7 tuntia putkeen! Tässähän mentiin pari viikkoa jo 0,5-1 tunnin herätyksillä joten tuntui ruhtinaalliselta tuollainen. Viime yönä taisi tulla 5-6 tuntia unta myös, ja tänään posotti 5 tuntia ulkona, harvinaista! Nuo isommat nukkuivat aikanaan joka päivä ulkona vähintään 3-4 tuntiin mutta tämä nuorimmainen on tyytynyt pariin kolmeen tuntiin tähän saakka. Ehdin hyvin paistaa pullat ja vielä lumityötkin sain tehtyä, sitä olikin kertynyt aivan kamalasti!

Nazu oli vissiin aloitellut samoihin aikoihin nuo soseet, joten miten paljon teillä tyttö syö nyt? Kun mietityttää tuo että kuin runsaasti sitä kärsii antaa, tuntuis nimittäin syövän vaikka kuinka paljon mutta en ole vielä uskaltanut antaa kovin hirveitä määriä. Ei meillä ole vielä kuin bataatti ja maissi ja vadelma-päärynäsose ruokalistalla. Niin ja sitä maissivelliä ollaan kans jonkun kerran nyt maisteltu.

Paljon olis taas kommentoitavaa mutta pitää nuo isompien tappelupukarien riidat lähteä selvittämään....

angie ja kolmen kopla

Vierailija
72/76 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä mietin samaa, että kuinka paljon niitä soseita uskaltaa/kannattaa antaa. Meillä oli tänään 4. päivä ja söi bataattia kahdessa erässä: 1 " jääpalallinen" ja iltaruuaksi kaksi. Eilen meni yhteensä kaksi ja 5 kertaa herättiin yön aikana syömään... Th oli sitä mieltä, että pilttipurkillinen saa yleensä mennä päivässä, että auttaa yöuniin.

Kuinka tiheästi olette uusia ruoka-aineita kokeilleet? Mä ajattelin 1/vko, kun näin aikaisin (4½kk) aloitettiin..

Meilläkin muuten käännyttiin eilen ekaa kertaa selältä mahalleen:)

A & I 4½kk

Vierailija
73/76 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri pojun nukahtamaan ja täytyy pikaisesti kirjoittaa ja lähteä sitten itsekin nukkumaan että saisi nukuttua mahdollisimman pitkän pätkän.. ja jos hetken ehtisi sitä ennen istahtaa tuon miehen kanssa ja jutella. Oltiin viikonloppu mummolla yökylässä eka kertaa ja hyvin meni reissu. Tosin oltiin pe-iltana niin myöhään siellä että pojun nukahtaminen venyi ja oli sitten aika itkuinen koko yön. Mutta la-yönä nukkui entiseen tapaansa eli herää pari(-kolme) kertaa syömään ja pari kertaa sitte vielä " tutin puutteeseen" .

Meillä poju NUKAHTAA nykyisin aika hyvin n. klo 21-21.30. Tuntuu niin hyvälle kun nykyisin tosiaan nukahtaa ihan kohtuu mittaisella nukutuksella ja aina ei tarvi ees mitään nukutusta vaan nukahtaa itse sänkyyn tutin ja unipupun kans. Oli aikoja jolloin nukutus saattoi viedä kaksikin tuntia illasta ja päästiin nukkumaan aina joskus puolen yön aikoihin...

KAKAN tulo ongelmaa meidänkin pojulla on. Nyt oli 12 päivän kakkatauko, mutta poju ei ollut kipeä. Piti silti jo Levolacilla vatsaa toimittaa kun onhan tuo pitkä aika. Hyvin sitten tulikin kun sitä sai. 8 ml piti sitäkin antaa. Mallasuute ei auttanut, tosin poju ei sitä mielellään edes ottanut.

KIINTEISTÄ: ei olla vielä mitään maisteltu. Imetyksellä mennään siis. Olen ajatellut että ainakin vielä jonkun aikaa mennään pelkällä imetyksellä, jos vaan maito riittää pojulle ruoaksi. Ja ens viikolla on neuvalalääkäri niin katsotaan mitä se sanoo pojun kasvusta. En tiiä miten kiinteiden aloitus vaikuttais vatsan toimintaan.

MAHALLAAN poju viihtyy hyvin mutta sitten kun ei jaksa enää päätä kannatella niin alkaa kitisemään.

Tervetuloa LEENUSKALLE joukkoon! Tosin itsekin olen aika vasta alkanut kirjoittelemaan tänne.

Vierailija
74/76 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä niin, että me ollaan kans aloitettu vauvauinti pari viikkoa sitten. Aioitaan jatkaa jos vaan pojun iho kestää, kun hänellä kuiva iho ja ihottumaankin (tosin nyt parempi jo). Muuten menee hyvin mutta tahtoo nopeasti väsyä reissulla ja kun itsellä pitäisi peseytyä niin poju kitisee aika kovasti jo. Pitää olla siinä vaiheessa aika nopea...

Vierailija
75/76 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti laIskiaissunnuntai, kun ei koko päivänä päästy ulos:o Ei vaan viittitty, kun keli oli tosi kurja, märkää ja plussaa ja huvitti mieluummin olla kotona:)

ANJAlle iso käsi hienosti nukutusta yöstä!

LEENUSKA, mekin ollaan noin kuukauden verran käyty vauvauinnissa, Elli on siellä yhtä rauhallinen kuin kaikkialla muuallakin -on nimittäin käsittämättömän lunki tapaus tämä meidän kakkostyttö. Pari kertaa on jo " kannutettu" , ens kerralla varmaan jo sukelletaan oikeasti. Käydään perheuinnissa niin, että esikoinen on samassa ryhmässä ja tämä onkin nyt 2v3kk vanhana aikamoinen vesipeto; hyppii altaaseen, osaa uida kellukkeilla ym. Kaiken kaikkiaan tosi kiva harrastus, mun kokemuksen mukaan lapsi tykkää siitä aina vaan enemmän kun ikää tulee lisää. Samalla mukava yhdessäolon ja - tekemisen muoto perheelle:)

MIANNIlle en osaa mitään valmista vastausta antaa Julian pullo-" ongelmaan" . Meillä ei vastaavissa tapauksissa isomman tytön kanssa toimi oikeastaan muu kuin kerrasta poikki-linja, tosi tiukkana vaan pitää olla pari päivää ja sitten helpottaa. Ei nimittäin tehoa minkäänlaiset lahjonnat tms meidän tahtotyttöön, tosin voisin kuvitella että yöpullon (jos sellainen olisi ollut ongelma) korvikkeeksi hän olisi SAATTANUT hyväksyä jonkun uuden kivan pehmolelun, niistä meidän isompi neiti nimittäin tykkää ja paljon. Aikoinaan hänellä oli pehmokoira tutin korvikkeena (ei suostunut tuttiin, mutta joku lutkutettava oli keksittävä tissin tilalle) ja se on edelleen Rakas isolla ärrällä!

Elli sai tänään ekaa kertaa korviketta pullosta äidin juottamana:O Aikaisemmin on sitä kyllä saanut isin tai muun hoitajan toimesta, mutta mulla maitoa riittää ja siksi ei ole ollut tarpeen. Tänään tuli ekaa kertaa eteen tilanne, että tissit oli selvästi tyhjennetty, kahdella peräkkäisellä syötöllä Elli söi poikkeuksellisesti molemmat puolet ja edelleen jäi levottomasti kiemurtelemaan syliin. Kokeilin sitten antaa vähän pullosta korviketta ja alun pyörittelyn jälkeen sitä upposi noin 50ml. Tosi vaikeeta tietää kuinka paljon olisi ollut " oikea" määrä, Elli kun ei pulloa mitenkään hullun lailla halua, varsinkin alkuun muljaa vaan edestakaisin, mutta kyllä sitten imi ihan suosiolla tuon määrän. Olisi varmaan mennyt enemmänkin, mutta en oikeasti tiennyt pitääkö tuputtaa vai ei. Kokeneemmat pliis, kertokaa kuinka paljon korviketta annatte IMETYKSEN LISÄKSI/JÄLKEEN?

Niin, ja eilen Elli sai ex tempore maistiaset perunasta, tein meille muille perunamuusia ja samasta lastista sai kolme teelusikan kärjellistä suuhunsa ja hyvin tuntui kelpaavan:) Ei ainakaan työntänyt kielellä pois, niin kuin esikoinen ekoilla kerroilla teki. Mutta COE ja CAMELOT, kyllä mä pyrin siihen 6kk:een edelleen JOS vaina yöt menevät ok ja tyttö pysyy tyytyväisenä. Enkä vähiten laiskuuttani, ei vaan jaksais alkaa sotkea niiden soseiden kanssa ennen kuin on ihan pakko...;)

Ou nou, Elli vinkuu jotain sängyssään, täytyy mennä tsekkaamaan tilanne.

-L-

Vierailija
76/76 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAZUlle piti vielä päivärytmistä jaaritella. Meillä on päivissä suurinpiirtein-rytmi, jonka avulla selvitään. Lapsista, varsinkin isommasta, huomaan, että on tärkeää, että päivissä on edes jonkinlainen rytmi, jonka avulla lapsi pystyy itse ennakoimaan mitä seuraavaksi tapahtuu ja homma pysyy sen avulla kasassa. Pahimpina uhmakausina rytmiä (ja yleensäkin sääntöjä ja kuria) on joutunut kiristämään, mutta parempina kausina voi vähän joustaakin. Itse eläisin mieluummin enemmän " pellossa" , mutta selvästi esikoiselle se ei aina sovi. Olen siis joutunut taipumaan, varsinkin 2-vuoden uhman pahimpina aikoinan kaikki extra piti karsia pois ja elää päivästä toiseen lähes saman kaavan mukaan. Mun mielestä vähän (?) tylsää, mutta toisaalta mieluummin vähän " kärsin" ja pärjään lasten kanssa kuin sooloilen ja olen kusessa;)