Lokakuun äidit To-Su pinoon!!
Kommentit (76)
Täällä sitä pakkasta taas 21 astetta mutta toisaalta ei haittaa, ku ei kuitenkaa päästäs ulos niin onpahan toinenki syy olla sisällä ;) Esikoisella ei enää kuumetta, mutta kamala yskä. Menee varmaan korviin ku on niin limasen kuulosta, tympeetä jos menee. Kohta saa olla putkia laittamassa...
Mua ottaa niin päähän, että vaikka oon tämänki viikon sinnitelly ilman herkkuja ja mahollisimman terveellisellä ruualla, niin paino ei oo tippunu yhtää!! En tiiä mitä ihmettä mun pitäs tehä :( Kai mä oon ikunen läski...
masentavaa tällanen. Kiinnostaa paljon olla herkuttomalla dieetillä ku ei se mihinkää vaikuta. En kuitenkaa syö tavallistakaa ruokaa senkää eestää, siis ihan normi määriä menee.
Vitsin vitsi, mä oon aatellu että alan antaa velliä iltatissin jälkeen vauvalle, mutta miten antaa ku ei se juo pulloa!? Pitäs vissiin nokkamukia kokeilla. Onko joku onnistunu vauvalle juottamaan nokkamista maitoa tai velliä? ja miten se käytännössä tapahtu? onnistu? millanen muki käytössä?
Siksi siis alottasin vellit, ku tahtoo syödä 4-5 kertaa yöllä tissiä. En tiiä, tuntuu että osa syötöistä on muodostunu tavaksi muttaku ei huoli tuttiakaa niin että rauhottus nukkumaan yöllä.
Mutta nyt aamupalalle ku nälkä kurnii masussa.
Nazu: meillä kans syödään päivällä 3-4h välein, ja on vähän tylsä homma koska luulen että sitte se kostautuu yöllä ku ei syö päivällä tarpeeks! Mutta ei ala syömään päivällä tiheempään, ei millää...
Jääsydän
että onko sulla menkat jo säännöllistyny? Mulla oli nuitten kahtien menkkojen välissä 26pvä ja nyt mennään jo 30 pvä edellisistä!:O Mies jo vitsaili että " sä oot tiineenä" . Hehheh..ei paljo naurata. Mutta ei sillä, en oo huolissaan vielä koska esikoisen jälkeen kierto heitteli tosi paljon, välillä oli jopa 36pvä! Ehkä ne vielä alkaa...tai alkais vasta joskus puolen vuoden päästä niin ei tarvis kärvistellä menkkakipujen ja hormonien kanssa;)
Täällä herätty tavalliseen tapaan jo vaille 6. Meidän pojat taitaa tykätä, että äiti on riittävän " kaunis" ilman kunnollisia kauneusunia... Muutama yö on taas vaihteeksi herätty tunnin välein. Viljamilla tuntuu olevan taas kunnon imemisvimma... Tosin ihan kiva, kun välillä on rintaraivarit vähän helpompina. En usko, että meillä tämän imetyksen aikana niistä enää kokonaan päästäänkään. Toukokuussa on pakko alottaa vierottamaan viimeistään tissistä, että saan sitten taas ne mun munuaisia suojaavat lääkkeet käyttöön... Toisaalta jo surettaa, mutta samoin se oli esikoisenkin kanssa. Ei passaa kauheesti ajatella asiaa. Anoppi vaan sitten tulee taas moralisoimaan kuinka se on jokaisen äitin asia imettää vaikka henki menisi...
Eilen oli meillä lääkärinnla, meidän lääkäri sanoi, että rintamaidolla oleva lapsi voi olla kaksi viikkoa ihan huoletta kakkaamatta. Meillä oli ekan kerran nyt 8 pv tauko ja minusta tuntui, että poika oli kyllä aika kärtty. Annoin sitten luumua muutamana päivänä teelusikallisen ja minusta tuntuu että se taisi auttaa eilen mahaa toimimaan. Lapsi nimittäin muuttui heti iloisemmaksi kun oli toimitukset tehty... Ajattelin antaa luumua joka toinen päivä teelusikallisen, jotta toimii säännöllisemmin suoli. Tosin niin terkka kuin lääkärikin eilen sanoi, että rintamaito tulee käytettyä tehokkaammin hyödyksi, että sitä ei välttämättä kuulema edes ole tulossakaan kovin paljoa.
Poika oli kasvanut kilon kuukaudessa ja minusta se oli ihme, kun saa kuitenkin vaan tissimaitoa. Nyt paino 7350g ja pituus 63,5cm. Kirppumme (2790g ja 48cm syntyessään) on saavuttanut ihan kunnon mitat siis! Esikoinen on ollut reilun 600g kevyempi tuon ikäisenä ja noin sentin pitempi. Mitenhän sitten isompana menee tuo koko? Siis että tuleekohan toisesta selkeästi lyhyempi ja pulleampi ja toisesta pitempi ja laihempi? Jännä seurata. Luonteet on molemmilla ihan erilaiset ja toisaalta ihan kiva niin.
Pakkasta oli täällä meillä Pohjois-Savossa äsken vielä 20 astetta, että ei ollut ihan aamusta asiaa meillä ulos. Viljami vaan ei tahdo osata nukkua sisällä kunnolla. Ja mitä väsyneempi mies on, sitä pahempi on rintaraivari... Meillä muuten lääkäri eilen sanoi sen mitä olen itse jo tiennyt viimeiset kolme vuotta, esikoisella on atopia ja niin on tällä nuoremmallakin. Itselläni on kuulema ollut pienenä kans ja pikkusiskollani on vielä astmakin siihen kaverina... Esikoisella iho on kesäisin parempi ja nyt tänä talvena on rasvaustakin tartettu vähempi. Kylvetän kyllä Ceridalin kylpyöljyllä nuorempaa kaksi kertaa viikossa ja isompi pestään joka toinen ilta suihkussa öljyllä. Se on tuntunut auttavan parhaiten. Ja sitten vaihtelen eri rasvoja aina tarpeen mukaan. Essexit toimii aika hyvin kun ei ole pahasti kuivana iho.
Karstaa on Viljamillakin ollut tosi paljon. Minä olen huomannut sen, että parhaiten meillä on lähtenyt ihan Aqualan Plus-rasvalla. Sitä olen laittanut päähän ja antanut olla vähän aikaa ja sitten harjannu.
Niin ja soseista olitte keskustelleet. Ajattelin tehdä itse kaikki muut paitsi hedelmäsoseita. Esikoisellekin silloin tein ja ajattelin jatkaa samalla linjalla. Hedelmiäkin sitten tuoreena voi antaa, kun kuitenkin ostaa itselle ja esikoiselle. Voi olla, että mieli saattaa jossain vaiheessa muuttua, mutta näkee sitten ja stressiä en ajatellu ottaa asiasta.
Viljami osaa pyöriä selällään akselinsa ympäri, kääntyy mahalta selälleen ja selältä kyljilleen, ihan ei vielä pääse itse selältä mahalleen. Istumaan yrittää vängätä koko ajan sylissä ollessa ja esineitä ottaa kovasti käsiinsä.
Nyt alkaa kuulua niin kaamea huuto, että on mentävä. Meillä kun isoveli osaa hieman vielä auttaa asiassa...
tikru ja pojat
Ekaksi: voi rähmä, tänään ei tule Idolsia! Mun elämä on ihan rytmittynyt Idolsin mukaan :)
Sit JÄÄSYDÄN: Eipäs oo menkkoja täällä näkynyt, välissä tein varmistustestin ja negaa näytti, sen jälkeen ei ole tarvinnut testailla kun ei ole ollut varmaan 3-4 viikkoon raskautumismahdollisuuksiakaan. En itse asiassa oo ees laskenut että paljonko nyt olis edellisestä vuodosta... veikkaan että 1,5 kk olis. Mä en sitä paitsi ihan vieläkään oo luopunut ajatuksesta että se ois _sittenkin_ ollut vain jälkivuotoa. Viime viikolla parina päivänä oli sellasta vuotoa että vois olla ovulaatio, saas nähdä.
Nopeesti vielä: Käytiin eilen katsomassa vähän niinkun huvin vuoksi yhtä superhalpaa omakotitaloa ja se olikin ihan huippu :o Tuntui ihan omalta kodilta...!! No siinä on paljon laittamista ulkopuolella, ja selvitellään nyt että onko sitä laittamista liikaa budjettiin, hintapyyntö näet oli aika katosta meidän budjetilla kuitenkin. Ja tontti oli ihan sikamaisen pieni, 600 neliötä vielä tierasitteella.
No nyt tässä yks kertoo että Helena haluu äitin sylkkyseen, niin että pitää mennä :)
Coe + typyt
Siis meillä ei Toivon kanssa terveysongelmat ihan heti pääse loppumaan. Nyt on kaksi viimeistä yötä poika heräillyt vatsakipujen takia. Uskon, että kipu on vatsassa eikä korvissa, koska suppo ei auta ja mahasta kuuluu hirmuinen " meteli" . Mietin, että voisko vatsa olla kipeä antibiooteista, jotka lopetettu ma aamulla tai sitten sammas-lääkkeestä, joka lopetettu ti aamuna. Vai onkohan sitten kuitenkin kyseessä (maito)allergia?
Pojalla on myös ihmeellistä pientä näppyä täynnä niska, selkä ja vatsa (allergiaa vai vauvarokko, kun oli kuumettakin viikonloppuna?). Viime yönä heräsi noin kahteen saakka 3-4 kertaa tunnissa ja siitä eteenpäin 1-2 tunnin välein. Siis ihan hirveetä :(
Ajattelin jättää maidon pois omasta ruokavaliosta, mutta mitä korvikkeen tilalle? Voiko soijamaitokorvikkeita ihan omin päin ostaa apteekista ja kokeilla lähtiskö kivut? Kakka on ihan vihreetä ja löysää, mutta sekin voi vielä johtua antibiooteista. No, joka tapauksessa, jos tää jatkuu, niin alkuviikosta mennään allergologin puheille, se on varma se. Vakuutuspaperitkin tuli vihdoin eilen ja vakuutus on voimassa tästä päivästä alkaen. Yksi murhe vähemmän siis!
CAMELOT: Kuulosti hurjalta sun korvakierteet, toivottavasti me säästytään tuollaiselta. Kiitos kannustuksesta, kyllä me pärjäillään :) Mies onneksi hoitaa lapsia kotona ollessaan tasapuolisesti, että yksin ei tosiaankaan tarvi olla.
JENI: Onnittelut hyvin menneestä yöstä! Kyllä piristää kun saa nukkua viisikin tuntia putkeen (heh, lapsettomat ei vois ymmärtää tätä kommenttia...). Mulla tuli mieleen tuosta Lassin atooppisesta ihosta ja itkeskelystä, että voisiko se johtua maidosta? En nyt halua maalailla piruja seinille, mutta luin eilen, että maitoallergian yleisin oire pienillä lapsilla on atooppinen iho. Toivottavasti teillä ei kuitenkaan ole kyse siitä.
MUTTERILLE onnittelut asuntokaupasta!
Ja INULIINILLE pahoittelut vesivahingosta! Pidetään peukkuja, että saatte kodin kuntoon ennen Suomeen muuttoa.
Varmaan muutakin oli, mutta en enää muista.
Esikko lähtee tänään onneksi mummulaan pariksi yöksi. Saa vähän helpotusta tähän tilanteeseen.
S-I ja Toivo 4,5kk
p.s Eilen Toivo sai ekat " makuannokset" , kylläkin puolukkamehua/survosta sammakseen. Hyvin maistui.
Ihana nyt on tämän viikon tentit ohi..No ei ne tekemällä kyllä lopu.
Ens viikolla taas pari kuten tälläkin viikolla,en ole salilla kerennyt sit käydä ollenkaan.
Menkoista oli puhetta..Mulla tullu jo kolmet ja pikku neiti on kohta vasta 4kk.Kierto heittelee ihan miten sattuu,ollu 32 vrk ja nyt oli vaan 18!Aina saa miettiä sit että millon alkaa ja missä .
Meillä tyttö ei ole saanut vielä muuta kuin tuttelia.Pitäis varmaan alotella kylläkin kun on jo iso (8800g) ja juo maitoa niin paljon.
Onnea Coelle vaan oman kodin löytämisestä :) Tiedän tunteen! Se on sillon pakko saada.
Meillä oksennustautia ollu ja yöt olleet vähän huonoja.Väsyttää samperisti aamulla nousta kun on nukkunut reiluja 3h. yöunia ja yrittää silmät ristissä kokeita väsätä.
Kiva oli kuulla tikrustakin.
Mutta huomenna on perjantai ja odotettu viikonloppu =)
Wades & Natika ihan justiinsa 4kk
(tuntuu paljon vanhemmalta kun olen jo niin aikasin alottanut tämän " normielämän" )
Heisansaa!
COE: Jee! Toivottavasti talo on teidän. Talot, jotka tuntuvat omilta ja vaativat remonttia vielä päälle, ovat loppujen lopuksi niitä, jotka todella ovat sitten omia, kun ne saa remontoitua vielä oman mielensä mukaan. Paljon onnea löydöstä! Meillä alkaa remontti pääsiäisenä, kun talo tyhjenee. Jos oikein superreippaita ollaan, niin päästää huhti-toukokuun vaihteessa muuttamaan. EI oikein malttais odottaa. Mies pitää loput isyyslomansa huhtikuussa, niin pystyy olemaan täyden viikon remppahommissa. Minäkin saan neidin hoitoon tuolloin aika hyvin siskolle ja äidille, joten itsekin pääsee touhuilemaan oikein urakalla. Meillä onkin tilanne se, että minulla on kokemusta kylpyhuoneremontin tekemisestä ja miehellä taas ei, joten toimin sitten " asiantuntevampana" puoliskona tuosa remontissa. :) Mies on kyllä nyt lukenut teoriansa märkätilojen remontista, ja tietää varmaankin enemmän kuin minä. Hyvä kombinaatio: mulla käytännön kokemusta ja miehellä paljon tietoa. EIköhän tuosta remontista aika hieno tule. :)
Nelli oli eilen superreipas koko päivän, kun oltiin pankissa ja neuvolassa jne... Jotenkin taisi tyttö tietää, että nyt pitää olla nätisti, kun neiti söi n. klo 12.30, sen jälkeen vasta 16.45 kauppakirjojen kirjoittamisen jälkeen. Ja oli vieläpä koko tuon välin täysin hereillä ja hymyili iloisesti kaikille. Kummallinen pakkaus. Neuvolassakin täti tuumasi, että Nelli on aina jollainlailla mukana tapahtumissa ja osaa kummasti reagoida " oikein" erilaisiin asioihin. Sen olen kyllä itsekin huomannut. Jotenkin pelottavan älykäs vauva...
Tänään pitäisi mennä pitämään näyttöä tuosta yhdestä asunnosta. Sinne on tulossa hirvittävän paljon ihmisiä, joista todella moni on älyttömän kiinnostunut asunnosta. Jos saan monta tarjousta täydestä myyntihinnasta, niin mitenköhän oikein meinaan arpoa, kenelle tuon asunnon myyn?? Asunto on HITAS-asunto, eikä siis myyntihinnalla voi kilpailla... Kaipa ainut vaihtoehto on heittää kolikkoa, jos en muuta keksi. Järkkyä.
Mutteri + Nelli
rintaraivareitten takia tämä ilkeä äiti kieltäytyi antamasta tuttipulloa Viljamille, ettei vaan enää paheneis huuto tissille. Minä olen antanut aina joskus pahimpaa huutoa rauhoittamaan sulatettua tissimaitoa Tupperwaren silikonikantisesta nokkamukista. Eka kerta oli aikamoista sähläystä, mutta nykyään se onnistuu jo ihan hyvin. Olen pitänyt poikaa vähän pystymmässä ja antanu vaan ihan pieniä hörppyjä ottaa ettei ota liikaa suuhunsa ja tukehdu. Nyt olen alkanu myös juomanokkaa käyttää tuttipullossa, olen alkanut antamaan vähän vesihörppyjä, että se kakka-asia toimisi sitten senkin avulla paremmin. Tiedä sitten mikä on auttanut tai ei, mutta tänään toimi taasen masu pojulla. Voisi ulkopuolisia hieman naurattaa, kun äiti on niin iloinen kuullessaan ähkinän ja vaipassa lupaavan rupinan...
Jep, mutta nyt esikoista nukuttamaan päikkäreille. Ei enää yleensä nuku, mutta tänään ollut jotenkin niin karsean ilkiö, että toivoisin ottavan unet.
tikru ja pojat
S-I, toivottavasti Toivon terveysongelmat pian helpottaisi,
ei tarttis varsinkaan ihan pienille tulla minkään laisia vaivoja.
Karua aloittaa elämä sairasteluilla :(
VAUVAN KOVA VATSA: Täälläkin siis tyttösellä kova vatsa.
Nyt olen antanut vajaan viikon joka päivä luumusosetta, mutta kakkaa ei ole silti tullut lauantain jälkeen.
Ei suuremmin valita vatsaansa, mutta kun kakka tulee, niin silloin huudetaan suoraa huutoa!!!
Mutta kun ollaan tuota luumua ruvettu syömään päivisin, niin se on ainakin yöuniin vaikuttanut, tyttö vetelee 7-8 tuntia putkee, syö ja jatkaa unia.
Jaahas, neiti heräilee päikyiltä,
palailen.
Z
Kun ei tuo vauva juo silikonisesta, onkohan se luonnonkuminen jotenki pehmeämpi, erilainen, voiskohan siitä juoda paremmin? Juur tuossa aattelinki että ostan sen nokan tuohon pulloon, kiitti tikru rohkasusta :) Pitää sillä koklata...
ZIMPURA: Meillä ihan samaa vaivaa. Tyttö ei näytä kärsivän muuten kovasta vatsasta, koska pierut tulee ihan kevyesti. Mutta kakatessa on kyllä vaikeaa ja huutaa suoraa kurkkua... Luumua ollaan täälläkin nyt kokeiltu ja toivottavasti seuraava kakka tulisi helpommin. Edellinen kakka meilläkin viime la. Paljonko annat tuota luumusosetta? Itse annan kerralla n. kaksi teelusikallista. En tiedä, onkohan riittävä määrä kakan tulon suhteen...
Jääsydän: meillä on käytössä ollut alusta asti luonnonkumitutit ja ovat kyllä hyväksi havaitut. Ilmeisesti Nellin mielestä luonnonkumitutit muistuttavat enemmän rinnanpäätä ja siksi ei ole ollut kovastikaan mitään rintaraivariongelmia (tai tuo on ainakin mun veikkaus). Eikä noista luonnonkumituteista tule niin kamalasti maitoakaan, vaan vauva joutuu tekemään vähän enemmän työtä maidon eteen. Kehoitin yhtä kaveria, jolla on 5 viikkoa nuorempi vauva, siirtymään luonnonkumitutteihin, kun ei heillä neiti suostunut syömään pullosta. Kaveri teki näin, ja johan auttoi. Nyt heilläkin syödään sekäettä ihan mukisematta.
Mutteri taas...
mutteri,
annan myös kaksi teelusikallista päivässä luumusosetta,
ei näytä meilläkään ainakaan ihan heti tepsivän :(
toivon että se auttaisi silti " kakka-tilanteessa" ettei tarvitsisi huudon kanssa kakata.
ehkä sitä luumuannosta vois pikkuhiljaa lisätä, meillä kun ei ainakaan anneta mitään muuta kiinteetä tuon luumun lisäksi.
mutta jos seuraavakin kakka tulee vielä huudon kera, niin annan sitten maidon seassa levolacia.
mutta, koitetaan saada vauvojemme vatsat kuntoon :)
Meillä tuo kakka on sellasta tosi tahmasta ja seassa kökkäreitä,
onko näin myös niillä vauvoilla joiden vatsa toimii, vai onko tämä ns.ummetuskakkaa??
piti johonkin vastaillakkin mutten nyt muista taas mihin.
myöhästyneet ystävänpäivä toivotukset kuitenkin... aina myöhässä kaikesta ;)
zimppu ja jiii 3,5kk
luonnonkuminen tutti on paljon pehmeämpi kuin noi silikoniset.
meillä on käytössä myös MAMin ultivent pullo, niin siihen kuuluvat silikoni tutit ovat myös tosi pehmeitä, muttei nekään kyllä niin pehmeitä kun luonnonkumi.
kumma juttu, kun meillä on käytössä pääasiassa ollut fisher pricen tutti pullot ja olen niitä mikrossa lämmitellyt,
niin siskoni mikro ei tykkää niistä pulloista ollenkaan,
mikro rupee räiskymään ihan sinisenä kun pullon laittaa sinne lämpeemään??!??
Mahtaneekohan pullossa olevien kuvien värit sitten sisältää metallia..
missään muussa mikrossa se ei oo tehnyt tota
ja siskollakin tosi uus mikro, eikä siellä oo mikään muu räiskyny.
poika tossa harmittelee, kun penkkari auto kävi koululla ja se sai pari kourallista karkkia mistä se sai kaksi syödä :(
muut sisälsi gluteenia..
Zimpura: meillä kakan koostumus on myöskin aika liisteriä, mutta ei ole kokkareita. Tasaista vihreänharmaata liisterimössöä, joka ei tahdo lähteä ihan pikkupesulla iholta pois... Tuo luumu meillä myös ainut kiinteä ruoka.
IIRIKSELLE vastasinkin jo siihen allergia?-aloitukseen, vaikken mikään allergiaexpertti olekaan. Kuulostaa vaan niin kurjalta tuo Toivon tilanne ja toivon niin että pieni (ja muukin perhe!) saisi mahdollisimman pian apua, tavalla tai toisella!
JÄÄSYDÄN, mä olen kanssa kuullut kehuttavan tuota Tupperwaren nokkamukia. Taitaa vaan olla niin, että sitä ei enää valmisteta? Jostain muistan näin kuulleeni/lukeneeni. Joku muu pehmeänokkainen varmaan ajaa saman asian, ainakin Aventin Taikamukissa on aika pehmeä nokkaosa ja ilman imuventtiiliä sieltä tulee ihan kivalla tahdilla ainakin maitoa.
Uskomatonta mutta totta, taas Elli seuraa Lilian jalanjälkiä!!! Meidän huippunukkuva vauva on melkein viikon ajan herännyt väh. 2-3 kertaa yössä syömään ja sen lisäksi vielä aamuyöstä ähisemään ja puhisemaan ja piereskelemään noin puolen tunnin välein:/ On mullakin jo käynyt mielessä vellit ja perunat, mutta odottelen vielä hetken jos olisikin vaan joku kausi. 4kk-neuvolakin on vajaan kahden viikon kuluttua, jos edes sinne saakka sinniteltäisiin. Ei vaan millään haluaisi myöntää, että tämä vauva tosiaankin VOI herätä noin monta kertaa yössä...Ja aamuisin väsyttää, kun ei ole tottunut moiseen kukkumiseen. Mä en ole mikään imetyshullu;) mutta en millään jaksaisi vielä alkaa sotkea kiinteiden kanssa...:P
Esikoinen ei näköjään aio tänään nukkua päikkäreitä lainkaan, kohta tunnin jo ollut sängyssään. Just nyt en jaksais, vaikka illalla onkin helpompaa kun menee aikaisemmin nukkumaan. Huoh.
Ja hei, miks tänään ei tule IDOLSIA?!?!?! Törkeetä=)
-L-
Jospas taas muutamia rivejä kirjoittelisin minäkin. Joka päivä taas olen lukenut juttujanne mutta aina niin laiskotuttaa tms. etten jaksa kirjoittaa. Tuskin kukaan mua enää muistaakaan...
Viime aikoina yöt ovat olleet meillä melko rauhattomia. Samuel ei itke mutta hyörii ja pyörii enkä mä saa nukuttua (S nukkuu vieressä). Reppanalla on kasvoissa ihan järkyttävä ihottuma ja näyttää pahenevan vaan. Onhan tota ihottumaa ollut jo 1½kk mutta välillä on ollut lähes kokonaan pois. Imetyksellä on edelleen ja mä nyt aloitin maidottoman " dieetin" kun tänään sellaisen määräyksen sain lastenlääkäriltä. Lauantaina mennään ihotautilääkärille ja aion kysyä jos päästäis testeihin. Mä en tiiä kykenenkö kahta viikkoa paastoamaan. Nytkin on nälkä ja kun täällä ei noista harakanvarpaista (kiinan kielestä) ota pirukaan selvää mitä missäkin tuotteessa on niin on melko minimaalinen tää mun ruokavalio nyt. Ois tää niin paljon helpompaa jos sais olla siellä koto-Suomessa. Täällä kun ei tunnu olevan edes kunnon allergialääkäreitä. :( Nuo vanhemmat lapset ovat säästyneet allergioilta mutta miehellä on allergioita sekä astma joten liekö Samuel saanut iskältä perintönä nuo mahdolliset allergiat. On vaan niin tympeetä katella noita pienen kasvoja kun ovat niin kauheen näköiset rasvaamisesta huolimatta.
Eli vähän päin p:tä menee täällä. Mutta muuten poju on kasvanut hyvin ja kovasti pyörii ympäriinsä ja tarttuu leluihin. Iloinen ja hyväntuulinen poika on vaikka koko ajan yrittää raapia itteensä kun kutiaa. Yölläkin pitää huolen siitä ettei äiti vaan nuku liian pitkiä pätkiä ja syö vähintään parin tunnin välein. Ja nuo isommat lapset pitävät välillä siitä huolen että äiti saa äänensä avattua eli siis niille joutuu karjumaan välillä ihan tosissaan kun riitelevät. On se niin hassua että välillä leikitään niin kiltisti kotista ja muuta mutta muutaman minuutin päästä kuuluu itkua ja huutoa.
Zimpura tuossa aikoja sitten kyseli että synnytinkö täällä Kiinassa. Vastaus on, että en. Mähän olin siellä Suomessa juhannuksesta tammikuun alkuun asti eli siellä synnytin. En uskaltanut synnyttää täällä koska edellinen synnytys oli sektio ja pelkäsin että leikkaushaava repeää tms. niin katsoin parhaaksi synnyttää tutussa ympäristössä, jossa on parempi hoito tarjolla ja sairaala jossa puhutaan tuttua kieltä. Kyllä täällä moni suomalainen on synnyttänyt mutta minusta ei siihen ollut.
Pitihän mun kirjottaa vielä vaikka mitä mutta niin vaan taas laho pää oireilee etten muista mitä. Tsemppiä ja jaksamisia kaikille! Yritän ryhdistäytyä ja kirjoitella useammin...
Sitä piti sanomani että meillä aloitettiin soseiden maistelu pari viikkoa sitten jaa banaania annoin ensin. Tällä viikolla on vuorossa ollut peruna ja ihan hyvin menee tuo soseiden syöti muuten mutta Samuel ei meinaa avata suutaan. Kun soseen saa suuhun niin hyvin kyllä sitten alas menee. Muutamia lusikallisia vain ollaan maisteltu enkä usko että nuo paljon masua vielä täyttävät edes. Tänään kyllä lastenlääkäri meinasi että ei kannata nyt uusia makuja antaa ennen kuin tämä mun maitopasto on ohi. Siis että saatais paremmin selville tuo allergian aiheuttaja. Eli pysyttelemme noissa kahdessa maussa seuraavat pari viikkoa.
MaryJ,
muistan kun esikoisen syntymän lähestyessä, mies sai työtarjouksen Saksasta, niin koko keikka peruuntui kun en uskaltanut lähteä sinne synnyttämään.
Ehkä se onkin viisainta synnyttää täällä tutussa ympäristössä :)
Mutterille.. kakasta vielä :)
.... en huomannut sanoa, että annan myös keitettyä pullovettä.
Koitan tarjota sitä n.2-3 kertaa päivässä...
... mutta mitäköhän mahtaa olla sitten ne kökkäreet meidän neidin kakassa :-O
Pitää alkaa selvittää asiaa.
Joo, meillä se kakka myös jää niin tiukasti pyllyyn kiinni, ettei tahdo lähteä sitten millään ilveellä.
Ja vielä kun sitä tulee sitten, kun sitä tulee. Meillä tyttö saa kakattua niin että kaikki kakka on pruitkahtanu etupuolelle, ja sitä on sitten napaan asti, välillä kainaloissakin ;)
Coelle, ihanaa jos nyt löysitte unelmienne talon. Toivotaan että talo on terve, ettei tarvitse alkaa remontoimaan rakenteita kuitenkaan, silloin voi jo hymykin hyytyä.
Mutta pietään peukkui, että tulisi hyvät kaupat, jos siihen taloon päädytte.
Me etsimme myös alunperin remontoitavaa omakotitaloa, mihin olisi heti päässyt muuttamaan, mutta tuli niin ihastuttava tontti vastaan, että aloimmekin sitten rakentamaan itse taloa, ja nyt sitten joudun sen takia kärsimään vieläkin täällä niin rakkaan anopin helmoissa ;)
Voi tulla pienestä hyvä olo itselle...
Ostimme tytölle käytetyt brion yhdistelmä vaunut, niin niissä oli tietysti kuminauhat jo " kuoleentuneet" , niin sain tänään vaihdettua jo yhteen kohtaan uuden :)
Tuntuu niin hyvältä, kun välillä saa jotain fiksuakin aikasex ;)
Oukeyyy... koitan taas mennä tekemään jotain " fiksua" .
-Z-
Zimpuralle kohdistettu viesti... :) Eli meillä tuli reilu ja runsas (vaippaan, hoitopöydälle ja puhtaaseen vaippaan) kakka ja tällä kertaa ihan hymyssäsuin! Jibbii! Luulenpa, että se päivällä annettu luumu teki tehtävänsä. Ja nyt oli kakka muuten ryynimäistä, eikä peseminen ollut vaikeaa (tai niin tuo mies sanoi, kun kakkavaippojen vaihto on hänen kunnia-asiansa, enkä muuten pistä vastaan yhtään).
Ja hehkutusta lisää ihan muista jutuista: ollaan enää kolmen asunnon loukussa, kun tämän päivän näytöstä tuli yksi hyvä tarjous, jonka hyväksyin! Ja kuohuviiniä on pakko taas ottaa!
Mutteri täpinöissään (ehkä enemmän jopa tuosta kakasta) + Nelli onnessaan
Täällä ollaan pirteinä noustu uuteen aamuun! Jee!
Lilia oli eilen tooooooooosi itkuinen ja kränäinen, viihtyi vain oikeastaan sylissä. Tyttö oli siis kaikkea muuta kuin oma itsensä. Miehen kanssa laskettiin yks yhteen ja tultiin siihen tulokseen että kyseessä täytyy olla perunan maistelu koska kahtena iltana perunan maistelun jälkeen (olen antanut perunaa n. klo 18.00) tyttö on ollut kränäinen. Eilen en antanut perunaa lainkaan. Sen sijaan annoin tilkan päärynäsosetta maisteltavaksi. Täytyy tänäään ostaa porkkanoita ja keittää niitä. Mutta juuri kun pääsin sanomaan noista velleistä jotain niin päätin illalla kuitenkin koittaa jos neiti joisi vähän maissivelliä kun tuntui jo illalla että syö usein ja rinnat tuntuivat pitkästä aikaa tyhjiltä. Eikä mulla ollut kaapissa mitään muuta korviketta tms soseita kuin tuota velliä. Aluksi ei huolinut pulloa, eikä ihme kun viime yrityksestä on varmaan kohta 2kk, mutta hetken tissiä juotuaan rupesi juomaan velliä pullosta ja sitä menikin varmaan sellaiset 50-60ml. Tyttö nukkui todella hyvin yön, söi 2krt ja keskimmäinen syöttöväli on 5 h joten velli auttoi - oli sitten maustettua korviketta tai ei;-)
Olkaa siis onnellisia te jotka saatte helposti täysimetettyä tuon 6kk, mulla alkaa pahasti näyttää siltä että Lilia tarvii lisäruokaa;-( Vielä en kuitenkaan luovu toivosta vaan koitan vielä lisätä maidontuotantoa imettämällä tiheämpään päivisin. Päivällähän tyttö syö kuin kellon lyömällä tasan 3h välein. Mä en kestä jos mun pieni vauva siirtyy jo " kunnon" ruokiin kun mä niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin rakastan tuota imetystä ja niitä hetkiä vauvan kanssa. Mutta pakkohan sitä on ajatella vauvan parasta eikä sitä mitä itse haluaisi.
jepulis, nyt laittamaan autoa lämmityspiuhan päähän, lähdetään mummolaan heti kun Lilia herää aamu-uniltaan. Pakkasta on taas -14 astetta.
Mukavaa tostaita kaikille!
Nazu ja niin iki-ihanat tytöt 2v 1kk ja 4,5kk