Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokakuun äidit To-Su pinoon!!

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi LILLIS, onkohan näillä meidän typyillä jokin virtuaalinen yhteys kun Elli tekee aina perässä saman minkä LIlia??!! Juuri samassa iässä vielä aloittivat taas kun Lilialla tuo syöpöttely alkoi pari kolme viikkoa sitten eli vajaa 4kk iässä. Mäkin varmaan sinnittelisin tai olisin sinnitellyt pidempään jos ei olisi muita lapsia mutta pakko olla aamulla virkeä että jaksaa esikoisen kanssa joten en vuoksi päädyin parin viikon yösyöpöttelyjen jälkeen aloittamaan maistelut.

Josta päästäänkin aiheeseen. Elikkäs päärynäsosetta olen tänään antanut ehkä n 4tl kahdessa erässä. Tyttö söisi sitä vaikka kuinka paljon. Äsken annoin 40ml sitä maissivelliä. Tänään ei ollut itkuisuutta joten kyllä se perunasta tuli. Näin mennään tää viikko ja ens ma aloitan porkkanan ja sitten jonkun toisen hedelmän loppuviikosta. Jännä nähdä syökö yöllä miten monta kertaa kun viime yö oli jo " normaali" eli 2krt. Jos siiinä pysyy niin ei haittaa, 3-4 alkaa olla jo paljo mun mittarissa..

Onnittelut Mutterille asunnon myynnistä, kuulostaa niin hauskalta tuo 3-4 asunnon loukku kun itsellä riittää maksettavaa tästä yhdestä..

Maryj, mukava kuulla sinusta, juuri sinua huhuiltiinkin. Ikävältä kuulostaa ihottuma. Kuulostaisi kyllä ehkä tosiaan allergialta ja hyvä että pääsette jatkotutkimuksiin. Se on surkeata kun vauvan iho on pahannäköinen, jotenkin niin kauheata kun kauniit, viattomat kasvot on täynnä ihottumaa.

KAKKA keskusteluun, meillä esikoinen oli pisimmillään 1,5 vkoa kakatta, luumu auttoi ekan kerran, ehkä toisen mutta ei ehkä kannata antaa sitä päivittäin. Vatsa " tottuu" siihen, näin siis meillä kävi. Tai siis kakan tulon jälkeen pitää vähän taukoa ja sitten taas antaa jos ei ala tulla kakkaa. Toinen sose on ruusunmarja joka on hyväksi ja se on harvoin allergisoiva että aika " turvallinen" .

Ai niin, S-I:lle piti sanomani jo eilen, että en tosiaan ole aina pirteä ja positiivinen. Olen vain yksinkertaisesti itse aamuihminen, ennen lapsia heräsin aina itse 7pvänä viikossa klo 6 tunnin aamulenkille koska rakastan sitä että aamu alkaa varhain ja pirteästi niin koko päivän on energinen ja hyvä olo. Siksi aika usein olo on ihan pirteä vaikka lapset heräävät aikaisin. Usein väsyttääkin, mutta harvoin, todella harvoin nukun edes viikonloppuisin aamulla vaikka mies ehdottaa että hän nouisee lasten kanssa kun mun päivä vaan jotekin menee pilalle jos nukun myöhään. POikkeuksiakin on ja päiviä jolloin on pakko saada nukuttua lisää..

Mitä ihmettä, Lilia ääntelee sängyssä????????

Vierailija
22/76 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan vinetto, että on ollut taas yhdenlainen ruljanssi-päivä.

Aamulla piti remppamiehen kans sopia viimeisistä jutuista (oli tänään viimeistä päivää töissä). Siinä samalla sitten laittelin pojan kouluun.

Sitten tytöt ja Tuomas autoon ja " heitin" ne miehelle työpaikalle vahdittavaksi siksi aikaa, kun kävin hammaslääkärillä (ai jeesus, että se taas sattu, mutta onneksi on ohi nyt!).

Sitten yhden väsyneen, yhden ylipirteän ja yhden uhmaikäisen lapsen kans verotoimistoon ja kauppaan ja viimeisiä pinnan palasia kooten kotiin syömään.

Onneksi Julia ja Tuomas nukkuivat yhtäaikaa päiväunet, niin sain hieman huokasta, kunnes poika tuli koulusta kuin myrskyn merkki. Oli ollu huono päivä hänellä ja sen kyllä sitten huomas. Tunti kiukkua ja itkua, kunnes alkoi valittaa huonoa oloa ja päänsärkyä. Jäi sitten nukkumaan siksi aikaa, kun kävin pienempien lasten ja miehen kans rautakaupassa viimesiä remppavehkeitä. Ja kun tultiin kotiin, oli pojalla noussu kuume ja nyt on illan oksentanut. Eli NYT se mahatauti sitten iski meidänkin perheeseen, kun ollaan viimeset 3kk sitä vältelty kuin ruttoa.

Tytöt on käyneet jostain syystä koko illan aivan ylikierroksilla ja Tuomaski nukahti vasta 22 aikaan, vaikka yleensä aina nukahtaa klo 21. Tässä on sitten lapsia paimennellessa yritetty laittaa tavaroita paikalleen ja paikkoja muutenki siihen kuntoon, että huomenna voisin alkaa siivoamaan koko talon (tämä on rempan ajan ollut aivan huiskishaiskis ja pölyä on JOKA paikassa).

Ja sitten se kaikkein ärsyttävin asia; pyykkikonetta ei saatu VIELÄKÄÄN paikoilleen, kun siitä puuttu joku liitin ja ei keretty enää kauppaan. Meillä on täällä about kaikki vaatteet likasena. Esim. tytöillä on yhteensä n. 10 puhdasta puseroa, neljät housut, kaks mekkoa ja muutamat pikkarit puhtaana. Käyttävät siis aikalailla yhteisiä vaatteita, kun ovat niin samaa kokoa. Yksiäkään sukkahousuja, sukkia ja t-paitaa ei oo puhtaana. Hienoa vai mitä!?

Mutta, siltikin olen NIIN ONNELLINEN, että tämä koko kaaos alkaa olla ohi. Tosiaan huomenna käy enää sähkömies kytkemässä lattialämmitykset ja sitten kaikki on siivousta vaille valmista. 3,5kk:n helvetti on sitten ohi ja ihme ja kumma, selvittiin siitä miehen kans eroamatta ;) Oli oikeesti niin paskamainen homma kyllä. Nyt vaan jäädään odottelemaan, että milloin ja minkalaisia laskuja kopsahtelee postilaatikkoon..

Tulipas taas jaariteltua, mutta tämä nyt vaan sattuu olemaan päällimäisenä ajatuksissa :D

COE: Hienoa, että löysitte omanlaisenne talon, toivottavasti saatte sen kohtuuhintaan!

S-I:lle ihan mahdottomasti jaksamista ja voimia! Se on aina kurjaa, kun lapset sairastaa ja varsinkin, jos nuo ihan pienet.

Meillä tuo nuorempi tyttö sairasti vauvana aika paljon (ei mitään isompaa, mutta oli tosi usein flunssassa + sairasti rajun vauvarokon 2kk:n ikäisenä). Ja meillä silloin aina rauhoitti öitä tätini (on homeopaatti) neuvo: Liuotin Camomilla-rakeita veteen ja juotin sitä tytölle tuttipullosta pitkin päivää ja etenkin iltaisin. Meillä se rauhoitti unia kovasti aina sairasteluaikoina. Toimi myös isommille lapsille, kun antoi pari raetta suuhun illalla. Noita rakeita saa homeopaateilta ja useimmista luontaistuotekaupoista. Eli jos et aivan tyrmää ns. vaihtoehtoisia hoitoja niin suosittelen kokeilemaan. Ne maksoi muistaakseni jotain 10-15¿ purkki ja se kestää tosi kauan.

KOVAAN VATSAAN meillä auttoi aikanaan kaikista parhaiten vesi. Myös luumu säännöllisesti annettuna toimi, mutta sitä piti muistaa antaa päivittäin. Tätä vaivaa oli isommalla tytöllä vauvana..

Nyt taidan kömpiä peiton alle. Isompi tyttö oli onnesta soikeena, kun pääsi meidän sänkyyn nukkumaan, kun isoveli valtasi tytön sängyn. En uskaltanu laittaa poikaa yläsänkyyn nukkumaan, kun on kuumeessa ja oksentelee..

Pirteää perjantaita kaikille, tuskin kerkeen huomenna koneelle!

Mianni + nelikko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas MIANNIlla taas ollut päivä yhtä hullunmyllyä! Nostan kyllä hattua, että selviät katraasi ym asioiden kanssa noin selväjärkisenä:)

NAZU, meillä tätä syöpöttelyä (tai oikeastaan heräilyä, läheskään joka kerta en edes tarjoa rintaa) on jatkunut vasta vajaan viikon verran, joten jaksan katsoa vielä hetken -samalla odottelen innolla teidän kuulumisia eli kuinka nopeasti kiinteät ja/tai vellit tehoaa=) Mutta kuten tiedät, olen aamu-uninen ja voit arvata, että ottaa aivoon, kun Ellin kanssa " saa" heräillä nykyään jo hyvissä ajoin...varsinkin kun esikoinen on ottanut tavakseen nukkua aamuisin pitkään, herää nykyään lähemmäs ysiä kuin kasia:o Onneksi isompikin tyttö nukkuu vielä päikkäreitä, joten hyvällä tuurilla itsekin saan otettua torkut iltapäivällä. Niin muuten, Ellille on nyt selvästi vakiintunut kolmet päikkärit-rytmi; ekan kerran simahtaa 1,5-2h aamuheräämisestä ja nukkuu 1-3 tuntia, sisällä vähemmän, liikkeellä enemmän. Toiset unet on samanmoiset 2-4h. Jos ekat unet oli lyhyet, tokat on pitkät ja päinvastoin. Kolmannen kerran nukkuu vielä alkuillalla 0,5-1h. Mulle sopii parhaiten ne päivät, kun Elli nukkuu pisimmät unet klo 12-04:n välillä, silloin siis molemmat murut nukkuu yhtä aikaa, ja tarvittaessa äitikin. Illalla isompi tyttö nukahtaa 21-22 ja pienempi klo 22 mennessä -äidillä menee yleensä puolille öin ja se yhdistettynä aamuyön heräämisiin...:( Siispä pisulle, pesulle ja nukkumaan!

-L-

Vierailija
24/76 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi äh kun väsyttää, Anja jotenkin heräili ihan epäinhimillisen paljon, ja etenkin ongelmana oli kun aina kun oli syönyt ja panin itse takas nukkumaan niin heräsi liikehdintääni uudelleen... eli pitkiä herätyksiä takana...

Mut silti onneksi tuntuu jotenkin pirteämmältä kuin pari viikkoa sitten ois tuntunut. Luulen, että johtuu siitä kun olen lisännyt muutamia vitamiineja (pakon edessä, kun ruokavalio on niin puutteellinen). Muutenkin ruokavalio on silleen terveellisempi että ei ole sokeria yms, kaipa sekin virkistää?

MIANNILLE vaan tsemppiä oksutaudin kanssa, mä kans välttelen sitä viimeseen asti! Kaksi vierasta oon torpedoinut tällä viikolla kun heillä on ollut oksennustautia vastikään. Meiltä tarttui vuosi sitten vielä 2vko jälkeen (itse saatiin tauti viiden terveen päivän jälkeen pikkuserkkulasta), siitä otin opikseni. Tuntuu että jotkut vähän ottaa nokkiinsa kun olen vähän yliherkkäkin ton kanssa, mutta ihan sama mulle, sitä pirun oksennustautia en kyllä meille halua YÄK! Voi olla pienelle vauvalle vielä niin vaarallinenkin.

LILLIS iloitsi PÄIVÄRYTMISTÄ... Anjalle ei ole näköjään syntynyt mitään, vaihtelee ihan hirveesti. Yleensä se on ollut aika vakio että heräämisen jälkeen nukkuu aamupäivällä noin 1h unet ja sitten iltapäivällä pidemmät, mutta yhtenä päivänä just meni toisinpäin (aamulla 3,5 h ja iltapäivällä 45 min). Jonain toisena päivänä taas voi olla että molemmat unet on tunnin. JA sitten vaihtelee ihan hirveesti se että heräileekö Anja unilta kesken ja kuinka monta kertaa, joskus 10 minsan välein joutuu hyssyttämään ja joskus nukkuu monta tuntia yhteen putkeen. Mitään säännönmukaisuutta en oo onnistunut löytämään.

Nyt kyllä naulitsen ton 2-vuotiaan katsomaan Lazy Townia ja Pirpanoita puoleksi tunniksi.

TALOSTA väliaikatiedotusta: Surffasin koko eilisen päivän etsimässä tietoa siitä miten sitä korjattais ja minkä hintaista olis. Arvioisin että noin 30k remonttia se vaatisi. Huomenna mennään varmistamaan uudelleen että millainen oli, etenkin katsomaan muutamaa kohtaa jotka kuntokartoituksessa merkitty että vaatii lisätutkimusta. Mutta ennen kuin mitään tapahtuu niin sen miehen pirun työtilanteen pitäis selvitä - mieshän oli viikko sitten työhaastattelussa, mutta se ihminen joka päättää on ollut sairaslomalla eikä ole edennyt homma mihinkään suuntaan! Ärsyttää!

Jaa, no niin nyt Anja heräsi yöunilta... just kun ajattelin että sais puol tuntia vaan olla :( Äh. Onneksi mies sentään tulee tänään normaaliin aikaan kotiin, niin ei ole niin pitkä päivä.

Hyvää viikonloppua.... ja silleen...!

Coe

Vierailija
25/76 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anjalla on 90-senttiset housut jalassa :D Mies on ilmeisesti katsonut vähän väärin tota lappua. Ja hauskaa on se etten mäkään huomannut sitä illalla, joten ilmeisesti ne ei ole Anjalle edes kaalattoman kokoset :D :D

Meon kyllä muutenkin lainattu isosiskon (2v!) vaatteita Anjalle aina sillon tällön kun omat on (puklusta) likaisena. Vähän ne on isoja mutta ei Anja niihin huku. Tosiaan ovat aika eri kirveellä veistettyjä noi tytöt :) Helena on niin pieni ja hoikka, Anja taas pitkä ja rakenteeltaan roteva, paino silti miinuksen puolella käyrissä joten taitaa olla koripalloilijamatskua niinkun olen syntymästä asti tolkuttanut! Helena on sit se telinevoimistelija :)

Coe

Vierailija
26/76 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin LILLIKSELLE; kyllä nyt näyttäis siltä että jo näillä kiinteän määrillä on ollut Lilian yösyömisille vaikutusta. Viime yönä meni taas erinomaisesti eli Lilia söi 2krt. Selkeästi se kolmas syöttökerta on jäänyt pois, ja ihan viime päivinähän Lilia söi jopa 4 krt joten 1-2 syöttöä on vähentynyt ja syöttöväli yöllä pidentynyt. Ja kun tosiaan ajattelee että kiinteitä on mennyt eilenkin vasta 4tl päärynäsosetta ja 40ml velliä. Alan itsekin uskoa että olen tehnyt oikean ratkaisun. Eilen tosin kun kirjoittelin palstalle silloin illalla niin Lilia heräsi yllättäen reilun tunnin päästä nukahdettuaan ja kun menin katsomaan niin tyttöä röyhtäytti eli oudokseltaan velli varmaan möyrysi täydessä vatsassa. Nostin tytön pystyyn hetkeksi ja laitoin takaisin ja jatkoi tyytyväisenä uniaan.

Jatkan siis tänään vielä päärynäsose + velli linjaa, sosetta vielä enemmän ja sitten alkuviikosta porkkana kehiin.

Miannille onnittelut suururakan loppumisesta. Totean monen muun tapaan, että olet sisukas pakkaus ja ihailen ääretöntä jaksamistasi;-)

LUUMUSTA; minun ja Miannin " ohjeet" poikkesivat toisistaan tuon luumun antamisen suhteen ja uskon että minä olen siinä asiassa väärässä eli antakaa vain joka päivä sosetta kuten Mianni suositteli. Minä pidin taukoja kun tuntui että tytön vatsa tottui luumuun ja ruusunmarjaan. Mutta mikä toimii toisella ei toimi toisella;-)

Missä luuraa muuten Fiikuna? Tulehan kertomaan kuulumisiasi!

Jaahas auto lämpiämään ja tunnin päästä ruokakauppaan. Ihana tehdä viikonlopun ostokset kerralla niin jääkaappi on täynnä taas tänään;-)

Mukavaa viikonlopun odotusta kaikille! Itse olen taas ihan täpinässä, on tulossa taas ylikiva viikonloppu;-)

Nazu ja typyt

PS. Lilliputtimme löytyy taas tuuri.fi sivujen Tarjoukset-välilehdeltä marimekon haalari päällä;-)

Vierailija
27/76 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti viel antaa laiharipäivitys, nyt vaaka näytti 83 kg eli pudonnut olis kai 7 kg vuoden alusta, taitaa olla noin kilon per viikko, jee! :) Huomaa ehkä että edelleen on tota raskausturvotusta pikemmin kun oikeaa läskiä, kun tuolla lailla putoaa.

Sit kun alle 80 kilon menee niin voipi jo olla ihan hyvillä mielin. Mullahan on tota pituutta kuitenkin 175 kg ja " oma" paino on siellä jossain 70 ja 75 kg välillä.

Coe

Vierailija
28/76 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä pituutta on yllättäen 175 cm :)

Vierailija
29/76 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan COE samanpituisia, tai okei olen sentin lyhyempi.

Mutta painoa mulla enää 75kg ;) ;)

Ja ONNITTELUT Mutterille vauvelin kakasta :) sekä asuntokaupoista.

Meillä edelleen pantataan, mutta aamulla tuli jo " silmiä kirvelevän" hajuisia paukkuja, jospa se sieltä tänään sitten paukahtais...

Koitan keksiä jotain muuta, jos toi luumu ja vesi ei tepsi..

Neuvolassakin ne suosi syöttämään luumua joka päivä, mutta on tosiaan lapsikohtainen, äitihän se parhaiten lapsensa tuntee :)

Nyt lastenhoitoon..

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

-Z-

Vierailija
30/76 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa 175 cm pitkä eli liityn samaan kastiin!!

TUPPERIN NOKKAMUKISTA on pitänyt jo sanoa että sitä tosiaan ei enää tehdä. Syy; silikoninen nokka osa oli liian heppoista tekoa eli tietyssä iässä lapsi sai venytettyä/purtua tms siihen reiän. Nöin mulle selitti tupperin esittelijä.

PÄIVÄRYTMISTÄ: LIlliksen tapaan meilläkin on tuo 3 unien päivärytmi ja tosi säännöllinen sellainen, aamulla 1h unet, päivällä n. 2,5 h ja klo 16.30 aikaan viimeiset 1 h unet. Päivunet ajoittuvat esikoisen kanssa juuri samaan aikaan (tietoisesti opetettu) elikkas 12->. Nukutan siis nykyään tytön meidän sänkyyn, isommalle ei näin ollen tarvi lukea vaan imetän toista ja toinen on vieressä. Nukun joko itekin tai hiivin pois ja nostan lilian omaan sänkyynsä. Tämän systeeemin myötä päikkärit ovat rytmittyneet ihan saman aikaiseksi. Ehkä juuri tuo ja sitten aikaiset yöunillemenot saavat arjen tuntumaan kyllä todella helpolta tällä hetkellä. No niin nyt tuli tuo sanottua ja sanokaa mun sanoneen että kadun tuota vielä. Varmaan tulee jotain nyt vkloppuna ettei olekaan enää helppoa.

Nazu

Vierailija
31/76 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsit.

Meidän pikkuneidillä on kuumetta:(

voi rähmä, nyt se heräskin..palaan myöhemmin asiaan.

Vierailija
32/76 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuossa yllä teidän 175 cm äitien juttuja :-) Minulla pituutta 161 cm joten liityn lyhyiden kerhoon, ketäs muita on samalla pituudella ;-) ?

Tosi kurjaa lukea sairasteluista. Varsinkin Iirikselle kovasti voimia!!!!Pidähän itsestäsi huolta sairastleuiden keskellä.

Pakko kertoa viime yön unistani. Näin unta meidän ensi viikon PK-seudun tapaamisesta. Oltiin jonkun kotona (en paljasta kenen ;-.) ) ja siellä oli tarjolla hurjasti ruokaa mutta myös alkoholia boolin muodossa ja mukana lapsettomia ihmsiä, jotka tupakoivat sisätiloissa ja oltiin ihan kauhuissamme. . Soitin mieheni hakemaan ja LIllis ja Elli tuivat meidän kyydillämme. Hih mikä uni.

KIINTEISTÄ. Minulla tämän kuopuksen kohdalla kynnys aloittaa kiinteät ollut tosi matalalla, kun saanut aina iltapullosta Tutteliakin pienestä lähtien, Joten nyt viikon verran jo maisteltu perunaa ja porkkanaa ja eilen annoin Je_Ni:n esimerkin innoittaman Muksu riisipuuroa ja kappas, syötiin vain kerran yöllä!!! Vau ! Kaikki kiinteä menee, mitä tarjoan.

Liityn ASUNTOKUUMEILIJOIHIN. Kaiket vapaahetket seikkailen Oikotiellä etsien meille uutta unelmien asuntoa.. Eipä vile ole löytynyt. Kuultiin myös, että meidn seinän toisella puolella tulee pian noin 60m2 asunto myyntiin, Mies jo kaavaili, jos ostettaisiin se ja tehtäisiin seinän kautta ovi. Meillä siis nyt asunto pienkerrostalossa, ja haluttaisiin huone lisää. Pihaa sinänsä en kaipaa, koska on parveke ja varaa ei ikinä ole ostaa asuntoa yhtä lähellä merta kuin tämä on (50m) ja 10 min päästä kuitenkin Hesan keskustasta bussilla.Katyotaan nyt. Täällä suunnalla vaan alkaa neliöhinnat olla IHAN KÄSITTÄMÄTTÖMIÄ. ei kuitenkaan olla Hesan keskustassa ihan, mutta silti saa pulittää 4000 eur/m2 vanhoista asunnoista!!!! Ihan järkyttävää.

Meillä käännyttiin eilen ekaa kertaa selältä mahalle ja nyt sitä halutaan harrastaa jatkuvasti. MIeletöntä tämä kehitys.

Nyt lopettelen., ENsi viikolla tavataankin sitten Pk-seudun äitien kanssa. ELi muistutustamuistutusta: treffit Waynesissä ensi ke klo 12. Mukaan mahtuu ja voi ilmoittautua myös minulle suoraan laittamalla mailia: kotikai@hotmail.com

Jolla kera lapsosten 05 ja lokaT06

Vierailija
33/76 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nazu, Coe ja Zimpura: Olettepas toosi " lyhyitä" .. :) Multa löytyy pituutta 178, eli tässä jengissä tuntuu olevan aika monta pitkää naista!

Nazu: olen syöttänyt nyt aina välillä luumua. Oikeastaan nyrkkisääntönä on ollut, että kun on ollut 4 päivää kakkaamatta, niin sitten annan luumua. Mielestäni tuo on toiminut, koska mun logiikassa tuo harvemmin annettu luumu laittaa paremmin mahaan liikettä, kun elimistö ei ole tottunut siihen joka päivä. Täytyy seurailla... Vesi oli myös hyvä vinkki, sitä en juurikaan ole antanut.

Jolla: Onnea teillekin metsästykseen! Meillä kävi tuon oman talon kanssa mieletön tuuri, kun ostettiin se suoraan ystävältä ilman välittäjää ja sen mukaisella hinnallakin (=halvempi). Käytiin katsomassa TOOODELLA monta taloa ja kun haarukssa oli pyyntihinnaltaa n. 250000, niin laatu vaihteli kyllä järjettömästi! Ja tuolla hinnalla ei tuntunut oikein hyväkuntoista perheelle sopivaa taloa löytyä...

Ainiin: Nellillä on ilmeisesti nyt tiheän syömisen kausi, kun neiti heräsi poikkeuksellisesti viielä yönä klo 3.30 kovaan nälkään, vaikka söi tosi hyvin illalla (miehellekin ihmettelin määrää). Klo 8.00 meillä oli jo päivän NELJÄS syöttö meneillään, kun normaalisti olisi ensimmäinen takana tuossa vaiheessa... Saapa nähdä kauanko tätä kestää.

Mutteri ja Nelli

Vierailija
34/76 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sain tytön sitteriinsä nukkumaan, aika rauhatonta unta taitaa olla. Harmittaa tosiaan pieni kun on niin kipeenä :( On ihan mielettömän kurjaa kun nämä pienet sairastelee. Esikoinen alkoi sairastelemaan vasta 6kk:n iässä ja onkin siitä lähtien ollut kipeänä melkein joka kuukausi. Jotkut lapset näköjään vaan sairastelee paljon enemmän kuin toiset. Toivon sydämeni pohjasta että tytölle ei astmaa tule ja sen myötä myöskään mitään suurempaa sairastelukierrettä. Vetää äidin ja koko kotiväen ihan piippuun :/

Yksi hukkapätkä täällä myös ;) Olen huimat 162cm. Muutama lisäsentti ei tosiaan olis pahitteeksi niin vois jopa keittiössä ylettyä hyllyille ;o)

No niin, tytö heräs...

Pitäis alkaa imuroimaan mutten henno ennen kuin tyttö nukahtaa oikein kunnon sikeään uneen. Kaikki petivaatteet on pihalla ja muukin huushollista irtoava osa. Mies lähti viemään poikaa kerhoon ja kun sieltä tulee niin imuri ja moppi alkaa heilumaan :)

Sitten mies lähteekin jo töihin..

Mitähän muuta pitikään kirjoitella...

Onko kukaan harkinnut edes ottavansa toisten lapsia hoitoon kun äitiysloma loppuu? Mä olen pikkiriikkisen tosissani ajatellut ottavani ensi syksystä naapurin tytön hoitoon meille...Lastenhoitaja olen koulutukseltanikin, että siinä mielessä voisi sopiakin. Harkitsen asiaa ainakin, vielä en mitään varmaa ole päättänyt.

Mutta jos jollain sattuisi olemaan kokemuksia niin lukisin mielelläni :)

Ei muuta kuin oikein mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!

Kateellisena luen teidän pääkaupunkiseudun äitien tapaamisesta, mä haluun kans :)

Camelot ja typsykkä 3,5kk

35/76 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi, mä oon Coe kade sulle! Miten sä saat puotettua sitä painoa? edelleenkö munaton-maidoton diettii? siihen mä en pysty;) eikä oo tarvetta niin en viiti " turhaa" ...

hih...meijän puntari on vissi vähän epäkelpo yksilö. Aamulla näytti 97kg- en sentään oo päivässä yli 20kg lihonnu?? :)

Pitäs ostaa uus ku ois vaan rahaa sellaseen.

Mutta oottapas te pitkiä kaikki... ku minä oon vaivaset 157cm :O

että " missimitoissa" mennään.

Ulos olis tarkotus kiirehtiä, vaikka esikoinen yskiiki vielä kovasti. Mutta mulle 2 sisäpäivää on ihan tarpeeksi. Pitää istuttaa lapset rattaisiin ja käydä kävelyllä niin jospa se ei rasittas tytön elimistöä liikaa. Pakkasta vain 9 astetta!

Hmm..HARRASTAAKO teistä joku juoksua? tai tietääkö joku mistä löytys tietoa että jos alottaa juoksemisen kun kuntoa on nolla, miten pitää toimia? Mua kiinnostas alkaa juoksemaan mutta on niin rapa kunto että haluaisin alottaa oikeaoppisesti ja varovasti..

Viime yö oli jo vähän parempi laatuaan taas. Esikoinen herätti vaan kahesti ja vauva tais 3 kertaa- parempi siis ku aikoihin.

miannille voimia sinne sairastamiseen! Minä kans kammoan tuota mahatautia ja ollaan nytki rota-viruksen aikaan oltu tosi paljon vaan ihan kotona, ettei tulis sitä... ja että otti päähän ku sitte oltiin kylässä su ja sinne tuli toinen perhe jolla oli ollu mahatautia pari pvä aiemmin. Säälittävää tulla tartuttamaan muita! Ite koitan olla aina tartuttamatta ketään jos meillä tauteja, olis kiva jos kaikki muutki toimis samalla periaattella;) No, TOISTASEKSI mahatauti ei oo meille iskeny, toivottavasti ei tuukkaa. Kyllä tässä nuhassa on kestämistä.

Toivottavasti Coe teijän pikkuneiti paranee tosi pian!!

Mutta nyt kakanpesulle ja pihalle..

Jääsydän

Vierailija
36/76 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä pitkiä äitejä! Minä joskus kuvittelin olevani pitkä, kun olen 166 cm, mutta taidanpa olla korkeintaan keskimittainen. Huomasin kyllä jo viimeisinä Suomen vuosina yliopistossa opettaessani, että uudet opiskelijat tuntuivat vuosi vuodelta olevan pitempiä... Mieheni on muuten 189 cm pitkä, ja meidän lapsista näyttäisi tulevan melkoisia " hujoppeja" . Varsinkin 6-vuotiaasta, joka on kokoajan kasvanut kaikkien käyrien yläpuolella. Ilmeisesti tulee parimetrinen mies, jos ei vauhti sitten yhtäkkiä hidastu. Vähän pituuteen liittyen: minkäikäistä väkeä täällä muuten on? Osalla, kuten minullakin, sen voi jo nikistä päätellä. Minä siis täytin juuri 33.

Mianni: tunnemmekohan ehkä toisemme? Olen asunut kolmisen vuotta Kuusamossa 1987-1990. Vanhemmat asuvat siellä edelleen, joten käymme siellä mummolassa. Tunnen sieltä kyllä aika vähän ihmisiä, kun niin lyhyen aikaa kuitenkin siellä asuin. Missä päin Kuusamoa asut?

Kakka-asiaa... minun on kauhean vaikea kuvitella kovavatsaista vauvaa - joita täällä näyttää olevan useampia - meidän kaikki lapset kun ovat olleet sen täysiä vastakohtia. Alussa ovat kakanneett vähintään parikymmentä kertaa päivässä. Tuossa parin kuukauden iässä se on vähentynyt " vain" 5-10 kertaan. Muistaakseni kiinteät sitten ovat vielä vähentäneet sitä, mutta kyllä nyt muutaman kerran päivässä ovat kakanneet koko vauvaiän. Joskus olen tuota vaipparumbaa tuskaillut ja toivonut, että meillä kakattaisiin vain kerran viikossa, mutta meillä ei kyllä kukaan ole koskaan itkenyt kipeää vatsaa, joten parempi ehkä näin kuitenkin... Joku kyseli " normaalista" kakasta - mikä nyt sitten on normaalia... - mutta meillä kakka on keltaista, tosi löysää ja mukana " ryyniä" . Kiinteitten mukanahan se sitten muuttuu radikaalisti.

Meidän vesivahinko on kyllä tietenkin aika laajamittainen, mutta ei ehkä kuitenkaan ihan niin katastrofaalinen kuin alussa näytti. Nyt kun lattiat ja seinät on avattu, on selvinnyt, että vesi on enimmäkseen levinnyt niitä putkia pitkin, joissa sähköjohdot menee. On siis levinnyt ihan joka puolelle taloa, mutta ei kaikkialla hirveän laajalla aluelle. Ensin kun luultiin, että koko pohja on ihan märkä. Lisäksi sähköpääkeskuksessa olikin lattiakaivo, johon melkoinen osa tuosta 40 000 litrasta lienee mennyt ja osa vielä viereisen eteisen lattiakaivoon. Ehkä siitä vielä talo saadaan...

Onni oppi tässä viikon aikana matkustamaan autossa! Eka päivä oli hankala, mutta toka päivänä hiljeni yhtäkkiä kuuntelemaan, kun minä koko ajan selitän, mitä liikenteessä tapahtuu, ja niin ovat matkat nyt menneet ihan hyvin loppuviikon. Onneksi kuitenkin mies tulee tänään kotiin, joten tuo kuskaaminen on tällä erää meiltä taas ohi.

Nazu(?): Meillä on lähes identtinen päivärytmi kai teidän kanssa. Onni herää 6-7, nukku 50 min alkaen n. 8.30-9, 2-3 h alkaen 11.30-12 ja taas 50 min n. 16.30. Yöunille sitten kahdeksan maissa. Meille on kyllä alusta asti tuo rytmi ollut kaikille lapsille tosi tärkeä, ja semmoiset päivät, kun unia ei jostain syystä saa tavalliseen aikaan, tuntuu menevän aivan pyllylleen. Eilen oli vähän semmoinen päivä.

Eiköhän tämä nyt taas riitä, paitsi että tänään meinaan keittää Onnille perunaa, jos kaapista hyvännäköisiä perunoita löytyy... Viimeistään sitten huomenna! Niin, ja mies tuo Suomesta vellilastin, että niitäkin kai sitten lähiaikoina.

I

Vierailija
37/76 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites teillä nuo lapsoset: yökkäilevätkö paljon? Meillä Nelli välillä yökkäilee jopa siitä, että tissi menee mukamas liian pitkälle kurkkuun... Mä olen itse myöskin kova yökkäilemään, jos jotain menee yhtään kielen keskiosaa syvemmälle. Pahinta mahdollista on se, kun lääkäri katsoi kurkkuun ja painoi kieltä sillä lastalla.... Yökyök. Onkohan tämä valuvika vai onko muidenkin vauvoilla paljon yökkäilyä?

Mutteri taas

Vierailija
38/76 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti muutama kommentti:

JÄÄSYDÄN; ennen lapsia olen ollut himojuoksija. Kuten tuossa jo mainitsinkin aiemmin aloitin jokaisen aamun tunnin juoksulenkillä. Ja iltaisin sitten vielä toinen lenkki päälle. kerran viikossa juoksin n. 20-25km. Minun vinkkini juoksuharjoittelun aloittamiseen olisi sellainen, että kunnon venyttelyt ekaks kotona sitten lämmittelykävelyä ekat 20min, sitten aina pari minuuttia hölkäten, sitten taas kävellen että hengitys tasaantuu, sitten taas hölkäten jne. JOs jaksaa heti juosta niin aloittaa puolen tunnin TOOOOOSI kevyellä juoksulla PPP-vaihdilla (pitää pystyä puhumaan).Lopuksi aina venyttelyt.

INULIINI; meillä sama homma, rytmi on tarkka ja säännöllinen ja jos siihen tulee muutoksia, on lapset väsyneitä ja kitiseviä. Siksi teen kaiken aina lasten rytmin mukaan mutta joskus on pakko joustaa. Yöunille menosta ei jousteta koskaan. Kotona on oltava viim. klo 19.30 joka ilta jotta tytöt ehtivät rauhoittua.

Nyt alkaa pikku hiljaa päikkäreille valmistautuminen.

Palataan taas!!

N

Vierailija
39/76 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ehdinpäs" sittenki koneelle, ts. tästä siivoamisesta ei tuu yhtään mitään näiden termiittien kans. Ja kun pitää mennä hankalaksi, niin Tuomaskaan ei nukahtanu päikkäreille niinku yleensä.. Tässä kiehnää nyt sylissä muiden lasten tapellessa taustalla. Voi ah tätä suurperheen arkea välillä!

INULIINI: Enpäs osaa sanoa tunnemmeko :) Tosin olen sen verta nuorempi (26v), että ei välttämättä tunneta.. Oletko ollut missä koulussa täällä asuessasi? Mun nuorin täti on meinaan suunnilleen sinun ikäluokkaa.. Me asutaan suht lähellä keskustaa, Petäjälammen alueeksi tämä taidetaan laskea. Tuossa on yks suosituimmista uimarannoista ihan lähellä jne. Ois ihan jännä tavata, jos joskus " eksyt" tänne päin! Ja hyvä, että vesivahinko ei ollut niin paha kuin luulitte. Meillä kävi toisin päin, olikin paljon isompi homma kuin miltä alussa näytti..

NAZU: Tuosta luumuhommasta en kyllä tiedä mitään sen kummempaa suositusta, meillä vaan tytön vatsa vaati sitä jokapäivä pikkuisen pysyäkseen toiminnassa :)

Mutta nyt hermostuu pikkumies joten ei nyt tän enempää..

Vierailija
40/76 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nazu; heti pongasinkin sinun tyttösi siitä Tuurin lehdestä :) Piti oikein mies huudella katsomaan että täällä on yks samanikäinen tyttö, jonka äiti kirjoittelee lokakuisissa ;o)

Ronja on nyt nukkunut sitterissään oikeastaan koko aamun, välillä parahtaa itkemään sydäntä särkevästi. Annoin nestemäistä Panadolia pikkuisen(en käytä suppoja) toivottavasti alkais olo kohenemaan.

Miannille hatun nostot, olet kyllä uskomattoman kärsivällinen!

Toivottavasti poika paranee pian ja tauti ei koko perheeseen tartu.

Pitkä ilta edessä kun ei ulos voi lähteä ja mies töissä. Just poika laittoi Autot-leffan pyörimään, tässähän ne seuraavat pari tuntia vierähtääkin :)